PDA

View Full Version : Op welke hoogte houd jij je gitaar tijdens staand spelen?



Majmun
11 maart 2015, 12:55
Ik las vanmorgen op een forum dat er losers bestaan die hun gitaar liever laag houden voor een stoere look, ook al gaat het ten koste van hun gitaarspel.

Ik houd mijn LP op dezelfde hoogte als Dickey Betts het doet. Ik weet niet waaraan het ligt; mijn vingers, handen, armen, of lichaam, maar als de gitaar lager hangt dan wordt de snelheid van mijn spel daardoor negatief beïnvloed.

En jij?

Dweezman
11 maart 2015, 13:06
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/172975_200799076602589_6392314_o.jpg

Dit is't wel, qua hoogte. Mijn Yamaha ES335-clone heb ik iets hoger. Body van die gitaar is wat groter en hals minder accessible dan de Jag.

Marcel2
11 maart 2015, 13:45
Ik heb mijn bas boven op de buik hangen. Al is het maar omdat ik hem als ik hem lager hang niet meer zie wat ik doe.

okeeee
11 maart 2015, 14:24
tijd voor het plaatsen van de bekende facepalm maar dan ben ik net zo erg als............................................... ...................................

kirito
11 maart 2015, 15:26
bij mij hangt hij ook ongeveer op buikhoogte. ik sla mijn snaren graag wat dichter bij de hals aan en dat gaat gewoon moeilijker als hij net zoals bij jimmy page of iets dergelijks hangt. met mijn techniek is het trouwens sowieso niet verstandig om hem echt laag te gaan hangen

nickofzo
11 maart 2015, 15:28
Zo laag mogelijk. Omdat ik lang ben en lange armen heb.. Komt erop neer dat het ten hoogte van de brandblusser komt.

AC3D
11 maart 2015, 16:46
gitaren hangen bij mij meestal rond heup-hoogte
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10968402_897678073597747_2304934608570552249_n.jpg ?oh=0d24c773a79b6dc8f7217af57fc5e16d&oe=55874C9F&__gda__=1438556661_23533425f737c3487d6d77882016152 a

Bassen hang ik meestal wat lager, zodat ik mn speelarm niet echt hoef te laten steunen op mn duim tijdens t spelen.

Plant
11 maart 2015, 17:57
Net zo hoog als zittend. Ik ga dus met een gitaar op schoot rechtop zitten en stel vervolgens de draagriem zo af dat ie strak staat. Als ik dan ga staan hangt de gitaar precies goed.

Brum
11 maart 2015, 18:06
Zo laag mogelijk, al was het maar voor de looks.

Plant
11 maart 2015, 18:16
Je gitaar zo laag mogelijk bij de grond houden kan ook anders en staat net zo stoer ;)

http://www.big.nl/wp-content/uploads/2015/01/keith.jpg

Brum
11 maart 2015, 18:31
Da's bij Keith Richards geen keus meer. Die loopt zo onder een bus door en heeft alleen een schram op z'n rug.;)

Thiez
11 maart 2015, 18:41
Ah shit man... probeer ik ruig te doen om mijn gitaar laag te hangen, wordt ik nog uitgemaakt voor loser......

Lager als dit gaat mijn band niet. Let op dat ik ook niet keurig rechtop staat, al gaat dit ten kosten van mijn rug. En ik sta ook breed, zelfs al gaat dit ten kosten van de podiumruimte. ohja en ik heb ook nog een 4x12 met 100watt buizen, terwijl je genoeg hebt aan 1x12 10watt combootje. Oh en daarnaast is de lichtshow ook niet nodig, gaat alleen maar ten kosten van de stroom.


https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/400451_340775866011522_798419120_n.jpg?oh=f8465ffe d1b10bb96b0a00cc9738eb1d&oe=558AE574

Vincent A.
11 maart 2015, 18:52
Ik ben meer van de 90's als het gaat om de hoogte van de gitaar, zo laag mogelijk als dat gaat zonder dat dat mijn spelen erg belemmert. Het voelt gewoon fijner voor mij om hem laag te hebben hangen.

Hotpepper01
11 maart 2015, 19:10
ongeveer zo

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/modibanez_zpsb80b2210.jpg

purplejohn
11 maart 2015, 19:11
Mijne hangt ook laag. Ten eerste omdat hij anders bij mijn Heineken-sponsor-plek in de weg zit en ten tweede omdat hij anders in de weg zit met zingen.

zjanke
11 maart 2015, 19:42
oewe gitaar moet vur oewe klos hange, werd mij ooit toevertrouwd toen ik een nieuwe strap aan het uitzoeken was. Die lengte moest ik dus ook hebben..

Dreverhaven
11 maart 2015, 19:48
Gewoon voor m'n lul.

munkie
11 maart 2015, 19:57
Ik hang ES335's op het laatste gaatje van mijn strap. LP'sm Strats enz. op het 3e gaatje. Mijn nieuwste aanwinst, Steinberger Spirit, na enig experimenteren op het 4e gaatje. Daar moest ik echt aan wennen omgehangen. Maar hij doet het best met een setje SD '59 !

nickofzo
11 maart 2015, 20:46
Gewoon voor m'n lul.

Dat ja!

.............

Elric
11 maart 2015, 20:58
Ik speel meestal met mijn tong. Anders met mijn tanden...

Zonno
11 maart 2015, 21:30
Vrij hoog

http://faase3.home.xs4all.nl/images/Zonno%20houdt%20gitaar%20vast.jpg

Zonno
11 maart 2015, 21:32
Hallo Hotpepper01

Heb jij een varitone op je gitaar?
Standaard of achteraf ingebouwd?

D3nnis
12 maart 2015, 07:44
Gewoon voor m'n lul.

Hier hangt de (strat achtige) gitaar zo dat pipi nét onder de taille van de gitaar vandaan kan. Je weet nooit waar het goed voor is.

Venlonaer
12 maart 2015, 12:17
Er zijn nog altijd losers die topics moeten aanmaken om maar interessant over te komen...

Dutch66
12 maart 2015, 12:31
Gewoon voor m'n lul.

Precies, enige juiste plek, topic gesloten...

vulvasonic
12 maart 2015, 12:40
oewe gitaar moet vur oewe klos hange, werd mij ooit toevertrouwd toen ik een nieuwe strap aan het uitzoeken was. Die lengte moest ik dus ook hebben..

:seriousf:
Dan mag ik voor je hopen dat je dan tenminste nog een betrekkelijk bescheiden maat lul hebt. Maar je hebt uiteraard wel gelijk. Dat is ook de reden dat ik mijn penis volledig laat intapen met extra sterke gaffers tape. Meestal staat ie, de ploert. In dat geval MOET ik de gitaar wel op borsthoogte hangen (gevaarlijke uitspraak, want ook mijn borsten beginnen flink te hangen). Maar als de eikel het zaakie erbij laat hangen, dan begin ik spontaan Soundgarden licks te spelen. Ik kan er niets aan doen. Ik wil immers niet voor paal staan. :eek:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/075.png~original

Om kort te gaan. Het wisselt nogal eens.

JVGM-music
12 maart 2015, 12:43
Met gestrekte armen hoog boven m,n hoofd. Speelt voor geen meter maar je valt er wel mee op.

JGD
12 maart 2015, 12:50
Het hangt bij ook (een beetje) af van de gitaar en het genre.

Meestal speel ik metal en dan hangt mijn gitaar niet HEEL laag maar wel "lekker laag"zodat mijn hand zo natuurlijk mogelijk die constante palmmutes kan doen, dat ik het lekkerst kan hakken. Daarbinnen voelt mijn Explorer prettiger als hij wat lager hangt dan mijn Dean From Hell.

Dan heb ik een Squier strat waar ik geen metal maar blues op speel en die hangt sowieso wee rwat hoger, das daar weer lekkerder.

Wat er "stoer" uitziet telt voor mij nooit mee.
Goed spelen, da's stoer:)

Hotpepper01
12 maart 2015, 12:54
Hallo Hotpepper01

Heb jij een varitone op je gitaar?
Standaard of achteraf ingebouwd?

Standaard ingebouwd bij dit model (ES345 copy). Overigens vind ik dat geen ding om te gebruiken. Er zijn maar 2 hooguit 3 standen bruikbaar. De gewone tonepots, daar doe ik veel meer mee en op mijn andere gitaren zit ook niet zo'n varitone.

okeeee
12 maart 2015, 16:07
wtf
gitaar spelen en stoer ? en ook nog hoe hoog dat ding hangt ?

als ik stoer en cool wil wezen ga ik echt niet zeggen dat ik gitaar speel
dan ben ik edm producer

m'n computer staat
zo'n 65 cm van de vloer


denk dat onze vriend majumpie iets gemist heeft laten we zeggen de laatste 15 jaar
denk dat het weer tijd is voor een fotoke van z'n gebronsde les paul
ik dat dat dat dat

Majmun
12 maart 2015, 18:49
Er zijn nog altijd losers die topics moeten aanmaken om maar interessant over te komen...

Ah, je voelt je dusdanig aangevallen dat je het noodzakelijk acht jezelf te moeten verdedigen. What a suprise! Nee, natuurlijk niet.
Afijn, dan weet de rest tenminste ook dat jij zo'n loser bent als bedoeld in de eerste reactie van dit topic.

Stop maar, hoor, je stelt niets voor. Die sokken uit je ondergoed mag je er ook uit halen, want daarmee maak je geen indruk op je meisjes. Die weten natuurlijk ook dat jij niets voorstelt. :grouphug:

Plant
12 maart 2015, 19:15
Met een gitaar maak je sowieso meer indruk op meisjes dan met een bolletje sokken voor in je onderbroek. Moet je wel echt kunnen spelen natuurlijk, anders helpt een gitaar ook niet.

Thiez
12 maart 2015, 19:25
Ah, je voelt je dusdanig aangevallen dat je het noodzakelijk acht jezelf te moeten verdedigen. What a suprise! Nee, natuurlijk niet.
Afijn, dan weet de rest tenminste ook dat jij zo'n loser bent als bedoeld in de eerste reactie van dit topic.

Stop maar, hoor, je stelt niets voor. Die sokken uit je ondergoed mag je er ook uit halen, want daarmee maak je geen indruk op je meisjes. Die weten natuurlijk ook dat jij niets voorstelt. :grouphug:

Lekker bezig.... Je zult je gitaar niet laag hangen om ruig te doen, maar de stoere bink uit hangen op een forum lukt je zo te zien aardig goed.

Dreverhaven
12 maart 2015, 19:25
En je moet hem laag hangen. In ieder geval niet zoals Dickey Betts dat doet.

HaroldA
12 maart 2015, 19:52
Ik las vanmorgen op een forum dat er losers bestaan ...

Ik heb er ook wel eens over gelezen.

Nejra
12 maart 2015, 20:02
Ik speel nooit staand.....
.....Ik speel zittend, liggend, rennend, springend....vliegend desnoods.... Maar nooit staand!
Stel je voor, straks ontdekt iemand dat ik eigenlijk heimelijk een "loser" met een paar centimeters te veel gitaarband ben. :stop: :crazyhappy: :blast:



* Zucht... Wat een topic weer :( *

beruk
12 maart 2015, 20:05
Zoiets:
http://img.guitar-muse.com/wp-content/uploads/2013/07/Antonello-Giliberto.jpg

Malle Eppie
12 maart 2015, 21:03
Ik las vanmorgen op een forum dat er losers bestaan die hun gitaar liever laag houden voor een stoere look, ook al gaat het ten koste van hun gitaarspel.

Ik houd mijn LP op dezelfde hoogte als Dickey Betts het doet. Ik weet niet waaraan het ligt; mijn vingers, handen, armen, of lichaam, maar als de gitaar lager hangt dan wordt de snelheid van mijn spel daardoor negatief beïnvloed.

En jij?

Je start dus serieus een topic over de hanghoogte van een gitaar?

... en ik heb ook gewoon serieus alle reacties zitten lezen EN gereageerd!

HaroldA
12 maart 2015, 21:06
Je start dus serieus een topic over de hanghoogte van een gitaar?

... en ik heb ook gewoon serieus alle reacties zitten lezen EN gereageerd!

Hoho, dit is niet zomaar een simpel topic, dit is een serieus onderzoek naar de loser-schaal van lengte van je gitaarband, afgezet tegen de lengte van de gitarist.

Nejra
12 maart 2015, 21:17
dit is een serieus onderzoek naar de loser-schaal van lengte van je gitaarband, afgezet tegen de lengte van de gitarist.

Hmmm.. als hij nou de lengte van het Lid van de gemiddelde mannelijke gitarist had afgezet tegen de lengte van diens gitaarband was het teminste met recht een ouderwets lullig topic geweest :seriousf:

Mitch
12 maart 2015, 21:44
Gewoon voor m'n lul.

Hè hè, na een openingspost die je niet serieus meer kan nemen als vraagstelling vanwege het waarde oordeel dat er in zit, na 15 half serieuze reacties EINDELIJK een normaal antwoord.
Ik heb mijn gitaren ook liefst voor mijn lul hangen, maar dat gewrijf van de gitaar ertegen werd toch wat lastig. Ging hij steeds verder van mijn lichaam afhangen. Tegenwoordig speel ik dus op een hollow body. Opgelost.

Venlonaer
12 maart 2015, 21:56
Hè hè, na een openingspost die je niet serieus meer kan nemen als vraagstelling vanwege het waarde oordeel dat er in zit, na 15 half serieuze reacties EINDELIJK een normaal antwoord.
Ik heb mijn gitaren ook liefst voor mijn lul hangen, maar dat gewrijf van de gitaar ertegen werd toch wat lastig. Ging hij steeds verder van mijn lichaam afhangen. Tegenwoordig speel ik dus op een hollow body. Opgelost.

Daarom dus een les paul met flink veel sustain!

Mitch
12 maart 2015, 22:35
Voor die strakke sound.

Duhsjaak
12 maart 2015, 22:56
Zowel Fats Domino als Dave Edmunds:
I hear you knocking
But you can't come in
I hear you knocking
Go back where you're been

Als twee van zulke eikenhouten helden het al mis zouden hebben, tot wie moeten wij ons dan wenden?
I rest my case.
Hard case mogelijk.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
12 maart 2015, 23:34
Bij twijfel Chuck Berry natuurlijk. Floyd en Cropper zagen Chuck optreden en schreven spontaan de volgende dag Knock on Wood.
Berry droeg zijn gitaar laag maar ontwaarde hij een jong meisje in het publiek dan ging hij over tot een duckwalk om maar even te laten zien hoe de zaken ervoor stonden.
Soms toverde hij een complete drumsolo uit die gitaar.

http://www.chuck-berry.com/chuck-berry.jpg

MarkS
13 maart 2015, 00:17
Ik heb mijn gitaren ook liefst voor mijn lul hangen, maar dat gewrijf van de gitaar ertegen werd toch wat lastig. Ging hij steeds verder van mijn lichaam afhangen. Tegenwoordig speel ik dus op een hollow body. Opgelost.
Jouw F-hole zit aan de achterkant?

danee
13 maart 2015, 04:51
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/12/d75b45d7c6c7ab13b7a1047d238578da.jpg

Flea van de Chilli Peppers laat em gewoon hangen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Vincent A.
13 maart 2015, 07:44
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/12/d75b45d7c6c7ab13b7a1047d238578da.jpg

Flea van de Chilli Peppers laat em gewoon hangen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik was net mijn broodje aan het eten...

JGD
13 maart 2015, 08:15
En da n zie je liever geen harige snikkels begrijp ik?

harrie-beton
13 maart 2015, 09:13
Mijn gitaar hangt vrij hoog, dit vind ik een prettige houding en geen last van de pols.

http://driveoffive.nl/nieuwekolk2/images/Drive%20of%20five%20(10).jpg

danee
13 maart 2015, 09:41
Broodje worst


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Nejra
13 maart 2015, 10:27
Tja.. het is niks, maar misschien altijd nog beter te verteren dan een broodje aap...:hide:

apekop
13 maart 2015, 10:56
Ik las vanmorgen op een forum dat er losers bestaan die hun gitaar liever laag houden voor een stoere look, ook al gaat het ten koste van hun gitaarspel.

Hier heb ik nooit het nut van ingezien. Dan ben je dus meer bezig met de show en hoe je er uit ziet dan met de muziek. Je kan wel stoer zijn, maar als het vervolgens nergens naar klinkt is het ook niet echt stoer.

Als 'regel' is het het beste voor je houding dat je je gitaar of bas ongeveer net zo hoog hangt als dat ie normaal in zithouding is. Dan oefen je met dezelfde hoogte en houding zittend en staand.
De bassist van Metallica denkt daar anders over......

Pepe
13 maart 2015, 11:24
Grappig, de ene aap citeert de andere :D (ja ik weet dat Majmum het niet leuk vind als je zijn naam vertaald maar had ie maar een andere moeten kiezen)

Maar goed, het hele topic had niet bestaan als onze Majmum de Ramones gekend had.


https://www.youtube.com/watch?v=zGgfHZ02I2k

apekop
13 maart 2015, 11:34
dat is ook niet bepaald subtiel spel natuurlijk...:)

okeeee
13 maart 2015, 11:53
Hier heb ik nooit het nut van ingezien. Dan ben je dus meer bezig met de show en hoe je er uit ziet dan met de muziek. Je kan wel stoer zijn, maar als het vervolgens nergens naar klinkt is het ook niet echt stoer.
een paar honderd miljoen op de rekening
heel veel lekkere dames, heren ook goed
een wereldtourtje op z'n tijd
ect

bv metallica met den gitaar onder den oksel zou dit nooit gered hebben ook gnr zouden we nooit van gehoord hebben


btw
laaghangende gitaristen hebben veel truuks om toch de juiste positie te bereiken
dat zou je als gitaarleraar toch moeten weten

maar ben ik weer aan het reacten op een topic dat gestart is door iemand die hier iets over gelezen heeft op een FORUM !!!!
( een echte solo gitarist, zeg maar)

foei me

Vincent A.
13 maart 2015, 12:06
En da n zie je liever geen harige snikkels begrijp ik?

Als het even kan :p

D3nnis
13 maart 2015, 12:17
Als 'regel' is het het beste voor je houding dat je je gitaar of bas ongeveer net zo hoog hangt als dat ie normaal in zithouding is. Dan oefen je met dezelfde hoogte en houding zittend en staand.


Vreselijk, ik kan zittend totaal niet met dat kloteding overweg, dan zit ik "klem" of zo. Om dat te compenseren heb ik de (elektrische) gitaar in de klassieke gitaar houding zeg maar, dan gaat het nog iets, maar bij staand spel heb ik de gitaar dan toch echt liever wat lager hangen dan hank marvin hoogte.

apekop
13 maart 2015, 12:37
een paar honderd miljoen op de rekening
heel veel lekkere dames, heren ook goed
een wereldtourtje op z'n tijd
ect

bv metallica met den gitaar onder den oksel zou dit nooit gered hebben ook gnr zouden we nooit van gehoord hebben


btw
laaghangende gitaristen hebben veel truuks om toch de juiste positie te bereiken
dat zou je als gitaarleraar toch moeten weten


een paar 100 miljoen omdat je je gitaar laag hebt hangen? Goed om te weten dat het daar mee te maken heeft en niet met de muziek. Je hebt me overtuigd! dat ga ik ook doen..:)

En welke truks? Ik zou zeggen hang hem gewoon op een normale hoogte dan heb je geen truks nodig...
maar misschien is dat geen rock 'n roll?...

Thiez
13 maart 2015, 12:46
Ik vind het al heel knap dat we inmiddels 6 pagina's aan bullshit hebben verzameld..... Als je hem laag wilt hangen hang je hem laag, wil je hem hoog hangen hang je hem hoog, en alles wat daar tussenin zit.

Mij interesseerd het geen reet of mensen hun gitaar liever onder hun oksels hebben hangen, enige wat ik een beetje sneu vind is dat als je je gitaar laag hebt hangen je gelijk als 'loser' bestempeld zou worden. Dan krijg je een beetje het idee 'iedereen die iets anders doet dan ik is loser'.

Daarnaast hoeft met je gitaar laaghangen je spel er echt niet op achteruit te gaan.... om maar een truc te noemen voor mijn bovenbuurman, hals verticale positie brengen en gaan.

okeeee
13 maart 2015, 13:13
ik vind het al heel knap dat we inmiddels 6 pagina's aan bullshit hebben verzameld

en ondertussen dreig ik in een disco te komen met de gitaarleraar uit weert

fok ik wor oud en een leven heb ik zeker niet

Brum
13 maart 2015, 15:28
een paar 100 miljoen omdat je je gitaar laag hebt hangen? Goed om te weten dat het daar mee te maken heeft en niet met de muziek. Je hebt me overtuigd! dat ga ik ook doen..:)

En welke truks? Ik zou zeggen hang hem gewoon op een normale hoogte dan heb je geen truks nodig...
maar misschien is dat geen rock 'n roll?...

Dit topic kon me weinig interesseren, maar hier wordt een stelling geponeerd waar ik geen beeld bij kan krijgen en dan word ik nieuwsgierig. Wat is een 'normale hoogte' dan?

Kim Wilson
13 maart 2015, 15:55
Hier heb ik nooit het nut van ingezien. Dan ben je dus meer bezig met de show en hoe je er uit ziet dan met de muziek. Je kan wel stoer zijn, maar als het vervolgens nergens naar klinkt is het ook niet echt stoer.
...
Een optreden van je band is het publiek entertainen. Dat werkt doorgaans beter met een coole houding dan wanneer je als een houten Klaas de meest perfecte noten weet te spelen. Dus ja, je moet ook meer bezig zijn met de show. Daar gaat het namelijk vooral om. Show en emotie. Een foutje is niet erg.

Bij mij hangt ie zo:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/8bdd15cd-173c-4614-aff9-e13803d94a4a_zps73vxg0bz.jpg

JGD
13 maart 2015, 16:25
Een optreden van je band is het publiek entertainen. Dat werkt doorgaans beter met een coole houding dan wanneer je als een houten Klaas de meest perfecte noten weet te spelen. Dus ja, je moet ook meer bezig zijn met de show. Daar gaat het namelijk vooral om. Show en emotie. Een foutje is niet erg.



Daar heb je absoluut een erg goed punt te pakken.
+1

Plant
13 maart 2015, 17:16
Dit topic kon me weinig interesseren, maar hier wordt een stelling geponeerd waar ik geen beeld bij kan krijgen en dan word ik nieuwsgierig. Wat is een 'normale hoogte' dan?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het voor een gezonde houding belangrijk is dat de hoek bovenarm / onderarm aan halszijde 90˚ is. Klinkt erg Arbo, maar is mogelijk het beste.

apekop
13 maart 2015, 18:12
Dit topic kon me weinig interesseren, maar hier wordt een stelling geponeerd waar ik geen beeld bij kan krijgen en dan word ik nieuwsgierig. Wat is een 'normale hoogte' dan?

Billy Sheehan weet het hier mooi te verwoorden (vanaf 2:25):


https://www.youtube.com/watch?v=NhAiZxYJDWk

Mr.Fingers
13 maart 2015, 18:15
http://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/79/590x/secondary/191370.jpg

Nejra
13 maart 2015, 18:22
Zo dan... je doet naast gitaarspelen ook aan geweerschieten of zo??? :crazyhappy: :blast:

Hendrik1970
13 maart 2015, 18:32
Bij hoge tonen boven het hoofd en bij lage tonen leg ik hem op het podium,
nou goed?:seriousf:

okeeee
13 maart 2015, 19:03
http://www.abc.com.py/imagenes/2014/03/31/duff-mckagan-_595_420_1066757.jpg

en dit is het voorbeeld van een aan lagerwal geraakte bassist die alleen maar in kutbandjes heeft gespeelt en ergens in La aan het bedelen is

en dat allemaal vanwege stoer willen doen met een lage strap-on

de gitaarleraar uit weert heeft gelijk

en nog ff ter illustratie nnnzooooo
dit natuurlijk de slechtste bassist ter werld die gozer ken er niks van
http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Metallica+Performs+Mandalay+Bay+Las+Vegas+9S8BCkf_ JX2l.jpg


fok fok fok fok ik blijf er intrappen

Plant
13 maart 2015, 19:07
Zo dan... je doet naast gitaarspelen ook aan geweerschieten of zo??? :crazyhappy: :blast:

Da's meer zo:

https://cbsstreetdate.files.wordpress.com/2011/02/johnny-cash-385.jpg?w=385&h=240

Brum
13 maart 2015, 20:58
Billy Sheehan weet het hier mooi te verwoorden (vanaf 2:25):

https://www.youtube.com/watch?v=NhAiZxYJDWk

Da's een bassist en hij zegt niet veel vanaf 2:25?:???: Een gitaar heb je mijns inziens op de hoogte wat je het lekkerste vindt spelen, al is dat op de enkels. Ik heb 'm zo laag mogelijk, al was het maar omdat er mensen zijn die er zich aan storen.:p

Hendrik1970
14 maart 2015, 08:47
Dus jimi hendrix kon in vele ogen niet spelen.....................
Hij hield de gitaar wel eens "anders" en bespeelde hem ook wel eens "anders"...............

D3nnis
14 maart 2015, 09:43
Ik vind jimi hendrix op dit moment knap belabberd spelen, hij is weleens beter geweest :)

Hotpepper01
14 maart 2015, 12:05
Keith heeft hem wel eens super hoog gehouden ook. Dat kwam omdat er geen straps waren en ze toch op TV moesten..
Hilarisch


https://www.youtube.com/watch?v=QZ0ss-vOQkg

MikeD
14 maart 2015, 12:11
heerlijk.. 8 pagina's over een al dan niet serieus te nemen topic inclusief enige hostiliteiten tussen volwassen kerels.... heren: strijdbijlen begraven en vredespijpen opsteken graag. En laat ik het zo zeggen: de hanghoogte van uw apparaat kan en mag verschillen per persoon en per apparaat... net zoals de een linksdragend is en de ander rechtsdragend... gewoon proberen...net zo lang totdat je een hoogte hebt gevonden waarop de gitaar comfortabel hangt en zowel linker als rechterhand ontspannen kunnen werken. Begin eens op navelhoogte en laat dan de boel gefaseerd zakken. Buckle rash is niet zonder reden een begrip geworden. Persoonlijk vind ik het prettig als mijn linker hand in het verlengde van de onderarm kan staan en niet in een 'hoek' gebogen, hetgeen zich bijvoorbeeld voordoet bij de laaghangers. dan moeten spieren en pezen zich in zoveel bochten wringen.....
Overigens een tip als 'de mijne hangt op het derde gaatje' is ook wat arbitrair omdat niet alle gitaarbanden even lang zijn......

D3nnis
14 maart 2015, 13:06
Overigens een tip als 'de mijne hangt op het derde gaatje' is ook wat arbitrair omdat niet alle gitaarbanden even lang zijn......

En dat terwijl ik eigenlijk zat te wachten tot mensen de afstand van het Center van de toets tot grond niveau zouden gaan geven :)

HaroldA
14 maart 2015, 13:17
Dus jimi hendrix kon in vele ogen niet spelen.....................
Hij hield de gitaar wel eens "anders" en bespeelde hem ook wel eens "anders"...............

Wat een loser.

Duhsjaak
14 maart 2015, 15:18
Precies. Hield m op zijn kop.
En dan dacht ie ook nog dat ie de snaren kon doorbijten, van zijn strat een barbecue maken...
Die gast was niet lekker.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

terrasbeest
14 maart 2015, 15:25
Ik vind jimi hendrix op dit moment knap belabberd spelen, hij is weleens beter geweest :)

Sinds z'n 27ste bakt ie er niks meer van. Zelfs Clapton is op dit moment nog beter, al doet die minder gekke dingen wat betreft de hoogte van zijn gitaar, maar enkel daaraan zal het was niet liggen.

MikeD
14 maart 2015, 17:27
En dat terwijl ik eigenlijk zat te wachten tot mensen de afstand van het Center van de toets tot grond niveau zouden gaan geven :)

dat zou uitstekend kunnen werken vermits men de lengte van de benen, hoogte van de hakken en dikte van de sokken met de op de vergelijking toe te passen correctiefactoren er bij vermeldt, Dennis.

danee
14 maart 2015, 18:33
Dick Dale maakt er helemaal een bende van...gitaar links en de snaren op zijn kop. Hij heeft zichzelf aangeleerd om de akkoorden op zijn kop te pakken. Het kan allemaal.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/14/2aad79fca7aacba2ac747685fc6139ab.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hendrik1970
14 maart 2015, 19:56
Ja en wat te denken als we sustain betrekken op de houding van de gitaar, in verticaal vlak of horizontaal vlak.
Trillen de snaren horizontaal langer omdat ze niet zoals in het verticale vlak tegen de aantrekkingskracht van de aarde hoeven te bewegen?
Wat erop neer komt meer sustain = gitaar vlak houden?
Wie bedenkt er een formule?

terrasbeest
14 maart 2015, 21:25
Ja en wat te denken als we sustain betrekken op de houding van de gitaar, in verticaal vlak of horizontaal vlak.
Trillen de snaren horizontaal langer omdat ze niet zoals in het verticale vlak tegen de aantrekkingskracht van de aarde hoeven te bewegen?
Wat erop neer komt meer sustain = gitaar vlak houden?
Wie bedenkt er een formule?

Enkel op het zuidelijk halfrond.

Hendrik1970
14 maart 2015, 21:57
lol .

JGD
15 maart 2015, 05:54
Zelfs Clapton is op dit moment nog beter

Leeft die nog dan??

D3nnis
15 maart 2015, 08:06
dat zou uitstekend kunnen werken vermits men de lengte van de benen, hoogte van de hakken en dikte van de sokken met de op de vergelijking toe te passen correctiefactoren er bij vermeldt, Dennis.

Da's wel een goede meetmethode wel. Wie is de eerste? :)


Dick Dale maakt er helemaal een bende van...gitaar links en de snaren op zijn kop.

Eigenlijk heeft die meneer wel een punt.
Het is toch raar dat de hoge tonen (dunnere snaren) lager zitten?

En dan spelen de meeste mensen met de hals een beetje (veel) omhoog wijzend, waardoor je voor lagere tonen ook nog je hand omhoog moet bewegen.
Ik snap ineens waarom ik er niks van bak, van gitaar spelen. Blij dat het niet aan mij ligt maar aan het instrument!

okeeee
16 maart 2015, 14:29
fok we gaan dit topic toch wel in leven houden he ?????

Plant
16 maart 2015, 14:40
Wees maar niet bang. Er zijn regelmatig junior members die moeiteloos >10jaar oude stilstaande topics weten te vinden en te bumpen. Ook deze komt echt nog wel eens voorbij zodra iemand googlet naar "gitaar hoogte" en zich vervolgens aanmeldt om ook na jaren nog een duit in het zakje te doen :)

Duhsjaak
16 maart 2015, 21:41
Nee, geen junior?
Dan doe ik het gewoon.

Als je je gitaar wat hoger hangt, kun je er moeiteloos onderdoor swaffelen. Dat was meen ik het woord van het jaar 2009. Zie je maar eens hoe kort beroemd zijn duurt.

Na
Slide
Op zijn kop
Horizontaal
Barbecue à la Jimi
Barbecue à la onze eigen Kampense GNer
Kunnen we nu een nieuwe en vernieuwende houding toevoegen.

En dan maar roepen dat gitaristen zo'n behoudende zooi zijn. We bedenken ze waar je bijstaat.
Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

okeeee
18 maart 2015, 21:08
ik gebruik @ the moment geen strap maar een voetenbankje en die staat op 20 cm

cool ??

loser ?

who cares ?