PDA

View Full Version : Klassiek op de elektriek



telecastermaster
14 juli 2003, 12:13
Post hier rockgitaristen die een versie van klassieke nummers hebben uitgebracht gespeeld op de electrische gitaar.

John Patrucci - Flight of the Bumblebee
Jon Uli Roth - Rodrigo's Concerto
Jon Uli Roth - Rondo a al Turka (Mozart)
The Shadows - Rodrigo's Concerto
Dave Edmunds - Sabre Dance

nou ja, en Malmsteen alles van Bach en Paganini natuurlijk :razz:

Lacrimosa
14 juli 2003, 12:35
ten eerste...het is PEtrucci :D

kvind Jason Becker - Paganini's 5th caprice onwijs lijp, verder veel dingen van Michael Romeo!!

Barret Wallace
14 juli 2003, 13:11
Troy stetina - paganini's 10th

FNaRK
14 juli 2003, 13:21
Toy Dolls - Toccatta
Toy Dolls - Sable Dance

:-D

Kitaarhiero
14 juli 2003, 14:34
Heeft Yngwie 'unleash the Föcking fyry' Malmsteen niet een heel album opgenomen met composities van Paganini?

Negative K3 fan
14 juli 2003, 16:08
eddie van halen - fur elise :o

telecastermaster
14 juli 2003, 16:17
eddie van halen - fur elise :o

Sterker nog: Dick Dale (!) - Fur Elise

Anders Destium
14 juli 2003, 19:58
Heeft Yngwie 'unleash the Föcking fyry' Malmsteen niet een heel album opgenomen met composities van Paganini?

Yngwie heeft inderdaad een compleet klassiek album opgenomen (Concerto), het was niet alleen Paganini, ook bijvoorbeeld de 5e van Beethoven en stukken van Mozart en Bach staan er op. Dit album is zeer de moeite waard (hier is Yngwie alleen virtuoos, en doet die zanger niet mee). Als je op Yngwie kazaat of wat anders dan zie je aan de songtitels wel welke van dat album komen :wink:

Verder staat op Twilight in Olympus van Symphony X een Bach-stuk (Sonata #8 )
Savatage heeft veel verbasterde klassieke stukken (vaak geweldige muziek): Bijvoorbeeld Mozart and Madness, Christmas Eve (klassieke kerstliedjes), Hall of the Mountain King (Grieg) en veel tussenstukken ed met knipogen
Forever van Kamelot is direct gekopieerd van Solveigs Song van Grieg (ik heb dat ooit op viool gespeeld en herkende het dus gelijk :) )

Jethro Tull had heel veel klassieke invloeden en heeft ook vaak (veel met fluit) klassieke stukken gespeeld
Focus (wel oud hoor, was mijn vader fan van :) ) heeft veel klassieke stukken opgenomen. Ik ben even de naam van de beroemde Nederlandse leadgitarist kwijt...

Zo, die schieten me nu gelijk te binnen, even graven of ik meer kan opdiepen :)

if19mt
14 juli 2003, 20:17
Patrick Rondat - Vivaldi tribute

Aanrader

bert k
14 juli 2003, 21:49
Focus (wel oud hoor, was mijn vader fan van :) ) heeft veel klassieke stukken opgenomen. Ik ben even de naam van de beroemde Nederlandse leadgitarist kwijt...



Ik wa heel vroeger ook Focus-fan, Maar welke stukken bedoel je dan? Het KLONK wel erg klassiekerig.
Die gitarist kan ik nu ff niet opkomen... :razz:

Negative K3 fan
14 juli 2003, 21:55
Focus (wel oud hoor, was mijn vader fan van :) ) heeft veel klassieke stukken opgenomen. Ik ben even de naam van de beroemde Nederlandse leadgitarist kwijt...

meneertje Akkerman?

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 22:28
Alexi Laiho speelt veel bach loopjes.

Bach loopjes worden sowieso heel veel gebruikt in metal

Maiden Michiel
16 juli 2003, 11:11
War dacht je van Vai in dat Crossroads guitar duel

the joshua tree
19 juli 2003, 12:07
Randy Rhoads - Dee

mooi gespeeld

Phoenix Rising
20 juli 2003, 22:26
Op speed mechanics van Lead Guitar staan 3 klassieke werken van Troy Stetina, tering wat is die gast goed :o

@Anders:
Christmas Eve van savatage is volgens mij gecomponeerd door Oliva hoor, doet wel klassiek aan maar is met trans siberia orchestra geloof ik. Daar moet ik nog steeds is een cd van kopen lijkt me echt heel gaaf. Verder natuurlijk Dead Winter Dead echt hemels album :)

SiNiSTRaL
20 juli 2003, 23:48
Randy Rhoads - Dee

mooi gespeeld
ja maar das niet niet electrisch gitaar waar dit topic over ging, das op de klassieke gitaar gedaan, wel een goed nr btw, jammer dan het maar 40 seconden duurt ofzo

maar luister eens naar CoB (nu we het tich over Alexi zijn bachloopjes hebben)
Children of Bodom - Red Light In My Eyes part I ( en II) daar hoor je duidelijk klassieke invloeden in.

the joshua tree
21 juli 2003, 19:44
[quote=the joshua tree]Randy Rhoads - Dee

mooi gespeeld
ja maar das niet niet electrisch gitaar waar dit topic over ging, das op de klassieke gitaar gedaan, wel een goed nr btw, jammer dan het maar 40 seconden duurt ofzo

quote]

oh zo :oops:

ik heb m trouwes leren spelen in n dag of 3 was niet zo zeer moeilijk
elke dag half uurtje oefenen derop