PDA

View Full Version : Bijnaam voor je acoustic?



muzaza
10 maart 2015, 12:24
Tommy Emmanuel heeft z'n 'Mouse'-Maton. En BB King heeft Lucille (hoewel, da's geen akoestische). En Willie Nelson toert al een halve eeuw met z'n afgeragde Trigger, zie dit bericht en filmpje (http://www.muzaza.nl/gadgets-gear/hardware/willie-en-trigger-50-jaar-on-the-road). Wie kent er nog meer beroemde bijnamen van akoestische gitaren?

Eko
16 maart 2015, 16:16
Beroemde weet ik niet.
Mijn eerste ColeClark gebruik ik al een hele tijd in drop D en heeft de bijnaam The Whale gekregen van mij. Ik gebruik hem om iemand te begeleiden en heb dan 2 acoustische amps tegelijk in gebruik. Dit om een zo breed mogelijk laag geluid neer te kunnen leggen zodat de ander er makkelijk over heen kan soleren.
The Whale heeft een even pokdalig uiterlijk als een walvis met zeepokken. Alleen zijn het bij de ColeClark battlescars. Nieuw gekocht en iedere deuk , kras en buts is op podia opgedaan. Ik gebruik live 2 ColeClarks waarvan de nieuwste in normale stemming wordt gebruikt. Tijdens gigs is het dan regelmatig tussen door de gewoonte om ,, whaletime,, te roepen en de andere te pakken.
Ach ja , je moet wat.....

Rizz
16 maart 2015, 17:06
De mijne (Eastman AC412 )heet Kanon. . Omdat er meer herrie uit komt dan je zou verwachten.. :D

Plant
16 maart 2015, 17:07
Beroemde weet ik ook niet. En mijn western noch ik zijn beroemd. Maar ze heeft wel een naam. En aangezien dit topic "Bijnaam voor je acoustic" heet, maak ik graag van de gelegenheid gebruik om Groene Monster aan jullie voor te stellen :ok:

http://i348.photobucket.com/albums/q337/Folk_Bassplayer/Washburn/DSC04111r_zpsiuux6oo1.jpg

Tenzij er hier mensen kleurenblind zijn, hoef ik dit niet uit te leggen hè?

AoDf
16 maart 2015, 18:47
De mijne heet Henk.

motorhan
16 maart 2015, 18:53
Wat heeft het voor nut je gitaar een naam te geven als je hem roept komt ie toch niet.

Rizz
16 maart 2015, 19:06
Hetzelfde kan gezegd worden van een tienerkind en toch doe je het... :D

Plant
16 maart 2015, 19:33
Wat heeft het voor nut je gitaar een naam te geven als je hem roept komt ie toch niet.

Dat niet nee. Maar het is makkelijker om, als je meerdere westerns heb, ze (voor een ander) uit elkaar te houden. Als ik zeg dat ik m'n Groene Monster mee ga nemen of iets op het Groene Monster ga spelen, weten insiders meteen waarover ik het heb.

Bovendien hebben diezelfde insiders die naam aan de gitaar gegeven, mijn idee was het niet.

motorhan
16 maart 2015, 23:10
Dat ligt er maar aan. uiteindelijk luisteren die wel. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. een vriend van me kreeg eens motorpech en toen schold ie zijn motor ook uit voor Kl........k.

muzaza
17 maart 2015, 10:46
Thanks voor jullie reacties! Hoe meer butsen, deuken en krassen je gitaar heeft, hoe meer herinneringen; ook dat is waar. Chuck Cannon heeft over dit onderwerp een prachtige song geschreven: This Old Guitar. Met daarin de tekst 'This old guitar / I've even gone and named it / I've cursed and blessed and blamed it / But my fingers have not tamed it.' https://www.youtube.com/watch?v=uZzfcH5pntw

Mr.Fingers
17 maart 2015, 13:06
Ik weet dat Neil Young een 1941 Martin D28 heeft die hij "Hank" noemt, die ooit van Hank Williams Jr. was.

motorhan
17 maart 2015, 17:01
Dat niet nee. Maar het is makkelijker om, als je meerdere westerns heb, ze (voor een ander) uit elkaar te houden. Als ik zeg dat ik m'n Groene Monster mee ga nemen of iets op het Groene Monster ga spelen, weten insiders meteen waarover ik het heb.

Bovendien hebben diezelfde insiders die naam aan de gitaar gegeven, mijn idee was het niet.
En als ze kleurendoof zijn hoe doe je het dan:lp:

Plant
17 maart 2015, 22:39
Verzin jij dan wat beters ;)

motorhan
18 maart 2015, 11:56
Verzin jij dan wat beters ;)

Lastig, Lastig, ;);)

Dreverhaven
18 maart 2015, 14:10
Bonkoldork.

NLF
18 maart 2015, 20:51
Armand hier in Eindhoven noemde zijn gitaar destijds "Wietamientje". Daar moet ik dus altijd aan denken als mensen hun gitaar (al dan niet akoestisch) een naam gaan geven. Ik ben daar niet zo heel erg voor.

vederlicht
18 maart 2015, 22:20
Mijn klassieke gitaar heet "gitaar zonder naam".....
Vederlicht

vulvasonic
7 april 2015, 03:23
Deze schoonheid had om voor de hand liggende redenen de bijnaam 'Mary'. Door eender zo voor de hand liggende redenen zal ik op zoek moeten naar een andere naam voor deze geweldig klinkende J-45. :)

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/156fddc0.jpg~original

Kim Wilson
7 april 2015, 09:08
Een eenvoudig "Bitch" zou voor de hand liggen, ware het niet dat het totaal niet bij de gitaar past...

Mr.Fingers
7 april 2015, 09:43
Kevin! Of Shawnee

LaurentB
7 april 2015, 21:06
Ja dat is het nadeel van het geven van dergelijke namen aan gitaren, Vulvasonic. Alhoewel deze specifieke naam in mijn geval wel passend zou zijn. ik ben dan ook bereid je geheel kostenloos van deze gitaar te verlossen. Speciale service van Gitaarnet :D

vulvasonic
7 april 2015, 23:53
Een eenvoudig "Bitch" zou voor de hand liggen, ware het niet dat het totaal niet bij de gitaar past...

Ik vind Bitch zo'n gek idee nog helemaal niet, Hans. Of gewoon 'Kankahoeàh'. Dat bekt iig lekker. En weet je, ik ben van plan met deze gitaar mijn autobiografische zieleroerselen over alle kroegen van Nederland te gieten. In de teksten die ik daarvoor schrijf neem ik zeer zeker geen blad voor de mond, dus het zou haar zeker passen. :D


Ja dat is het nadeel van het geven van dergelijke namen aan gitaren, Vulvasonic. Alhoewel deze specifieke naam in mijn geval wel passend zou zijn. ik ben dan ook bereid je geheel kostenloos van deze gitaar te verlossen. Speciale service van Gitaarnet :D

Jouw goedheid ontroert me. Ik heb echter vrede gesloten met de gedachte dat mijn gitaar een smerig kutwijf is. Ik overweeg haar vol beton te storten. ;)

Plant
8 april 2015, 00:04
Jouw goedheid ontroert me. Ik heb echter vrede gesloten met de gedachte dat mijn gitaar een smerig kutwijf is. Ik overweeg haar vol beton te storten. ;)

Yup, laten afzinken dat ding ;)