PDA

View Full Version : MIJN NIEUWE SQUIER YEAAAAAAAH WAT IS IE MOOI



stewartfan
14 juli 2003, 12:06
wat vinden julie dr van is ie niet mooi
http://stefan.homeunix.org/scwar/zb3.jpg
ik ben de jongen helemaal links :-D :-D 8-) 8-) :strat: :strat: :P

stewartfan
14 juli 2003, 12:07
ik laat nog mooiere foto`s dr van zien or dit was de enigste :(

PeArLjAm
14 juli 2003, 12:12
Dude gefeliciteerd hoor..

Maare.....t is maar een squier hoor, een zwart das toch vrij standaard of nie :roll: :razz:

marc_o
14 juli 2003, 12:22
Dude gefeliciteerd hoor..

Maare.....t is maar een squier hoor, een zwart das toch vrij standaard of nie :roll: :razz:

Zwart is zeker standaard, ware het niet dat het sunburst is.....er is ergens op het forum een kleurenblindheidtest hoor...

jorrit
14 juli 2003, 12:31
jah goh leuk een squier......ben blij voor je hoor een nieuwe gitaar is altijd vet maar jah een squier.....

ow en ik weet niet waar die zonnebril goed voor is......... :-?





:-D

wietse
14 juli 2003, 13:11
leuk voor je, ik vind het niet veel bijzonders maar je moet toch ergens op beginnen en dan zijn er wel slechtere keuzes dan een squier (nou hou ik ook niet van strats)
één tip draag bij optredens binnen geen zonnebril ,lijkt echt lullig heeft bijna iedereen iets van denk je dat je stoer bent nepper.
en als de verlichting dusdanig kut is afgesteld dat je hem wel moet dragen scheld dan de die kerel uit die het licht doet.

Mitch
14 juli 2003, 13:13
Eindelijk weer eens iemand die ook erg blij kan worden van iets dat minder dan 1500E kost, zo kun je het ook bekijken :o

PeArLjAm
14 juli 2003, 13:17
Dude gefeliciteerd hoor..

Maare.....t is maar een squier hoor, een zwart das toch vrij standaard of nie :roll: :razz:

Zwart is zeker standaard, ware het niet dat het sunburst is.....er is ergens op het forum een kleurenblindheidtest hoor...

ja maar de foto is ook wel erg vaag :lol: Na beter kijken zie ik idd een sunburstje, net een tijdje in de zon gezeten en als je dan binnen gaat zitten dan zie je alles een beetje slecht ...

8-) ----> Is dan misschien wel handig

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 14:15
gefeliciteerd hoor

Maar 1 tip: jullie kijken allemaal naar de hals van je (bas)gitaar. Je moet juist het publiek in kijken!

Negative K3 fan
14 juli 2003, 14:54
gefeliciteerd hoor

Maar 1 tip: jullie kijken allemaal naar de hals van je (bas)gitaar. Je moet juist het publiek in kijken!

gleufje gvd, ik wou precies hetzelfde zeggen, fretboard lurkers zijn saai voor het publiek.

jorrit
14 juli 2003, 15:24
ey die jongens spelen iets vet moeilijks man! dat zie je toch zo...dan mag je best ff naar je vingers kijken!!!




:D

CHMC
14 juli 2003, 17:35
Tsja, altijd dat van "Het is maar een Squier"..

Als je gewoon veel kan proberen, en een goede eruit weet te pikken, dan de elektronica vervangt en desnoods een scherpe fret laat bijvijlen..(of misschien zelfs hardware vervangt, maar bij een goed exemplaar lijkt me dat niet zo nodig) dan heb je gewoon een lekkere gitaar die je niet een gigantisch bedrag kost. Sommige mensen maakt het merkje niks uit, zolang er maar "feel" in zit; je moet je een kunnen voelen met je instrument, en zolang je dat kan bereiken met bijv. een Squier, dan zal dat de emotie in je speel zeker ten goede komen!

Mooi ding trouwens, ben niet zo'n van van Tobacco Sunbursts (dat is t toch, right?) maar vind deze zeker mooi.
Smaken verschillen natuurlijk hè ;)

CHMC

gerrekat
14 juli 2003, 17:41
ja best wel een beetje snobbistisch, hoeveel mensen hier hebben nu echt een gitaar van boven de € 2,000, niet veel denk ik!

Ik hou ook niet van strats, maar ik ben ook begonnen met een vantage LP-copy en was er toen heel blij mee!

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 18:00
De bassist van skunk anansie speelt ook op een Squier in zo'n clip van ze. En Skunk Anansie heeft een vette sound :)

wietse
14 juli 2003, 18:04
en john mayall speelt ook op een squier dus je bent toch wel in goed gezelschap.

CHMC
14 juli 2003, 18:08
hahaha

wietse
14 juli 2003, 18:10
hahaha
wat zit jij nu dom te lachen?

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 18:43
zie z'n woonplaats:
de groene kliko
Die is voor biologisch afval, en de gassen die daaruit komen kunnen nog wel eens een vreemde uitwerking hebben.

CHMC
14 juli 2003, 19:06
Mag ik niet meer lachen dan? Het is gewoon een goede lach...

Enne, wat betreft die gassen; erger dan je denkt ;)

wietse
14 juli 2003, 19:33
natuurlijk mag je lachen maar waarom?
zo lachwekkend is dit topic niet.

andy
14 juli 2003, 19:40
Er was halverwege de jaren 80 een serie Squier Stratocasters die beter klonk dan de Fender in dezelfde prijsklasse. Ook de prijs was gunstiger, de Squier ging voor 1000 piek, de Fender voor 1200. Ik heb me laten vertellen dat aardig wat Fender fanaten dat Squiertje er bij gekocht hebben. Bovendien is Squier van Fender en met zo"n naam kun je je niet veroorloven om echte shit op de markt te gooien.

Nicci
14 juli 2003, 19:41
Eindelijk weer eens iemand die ook erg blij kan worden van iets dat minder dan 1500E kost, zo kun je het ook bekijken :o

psies. en sinds kort weten we dat deze gitaren erg goed zijn! 8-)

marc_o
14 juli 2003, 19:42
Even voor de goede orde, ik ken de gitaar en het is een Squier uit de eerste serie, dat zie je aan het grote stratocaster-logo. Velen van jullie zal dit weinig zeggen, maar deze gitaren zijn uit de eerste serie en kostten destijds, zo rond 1980-81 1100 gulden, zijn overigens beter dan de originele fenders uit die tijd en de meeste van de 70-er jaren waarbij het flink zoeken is naar een goed exemplaar zoals bekend. Hank Marvin had ook een Squier signatuur van dezelfde kwaliteit en in een interview met de brildragende man las ik dat hij 'm beter vond dan zijn Fenders, later pas had ie zijn eigen customshopstratocaster signature.
Later werd dit de japanse Fender stratocaster, alleen heetten ze toen Squier, je kunt ze absoluut niet vergelijken met wat squier nu produceert. Ze hebben ook verzamelwarde en zijn veelgezocht. Ze worden nu duurder dan de nieuwprijs destijds. Vind je er eentje of heb je er eentje, houwen die hap, het zijn prettige gitaren.
Way to go Stewartfan!

Nicci
14 juli 2003, 19:43
Er was halverwege de jaren 80 een serie Squier Stratocasters die beter klonk dan de Fender in dezelfde prijsklasse. Ook de prijs was gunstiger, de Squier ging voor 1000 piek, de Fender voor 1200. Ik heb me laten vertellen dat aardig wat Fender fanaten dat Squiertje er bij gekocht hebben. Bovendien is Squier van Fender en met zo"n naam kun je je niet veroorloven om echte shit op de markt te gooien.

dat kan best. daarom heten ze squier en geen fender.
dat heet marketing.
ongeveer hetzelfde als dat er op een koffiezetapparaat staat: goedgekeurd door douwe egberts.

:razz:

maar voordat er weer een heel verhaal onstaat: squiers zijn prima gitaren.
oh ja: wie ben jij, want volgens mij zie ik 2 gitaren.

andy
14 juli 2003, 20:14
[]

maar voordat er weer een heel verhaal onstaat: squiers zijn prima gitaren.
oh ja: wie ben jij, want volgens mij zie ik 2 gitaren.

Wat bedoel je?? Mijn profiel en twee gitaren??? Klopt. Ik heb er meer, maar daar speel ik nauwelijks op.
En nog ff terug naar de uit leg van Marc Odijk. Een dergelijk Squier Stratocaster waar jij het over hebt HAD ik dus. Ik word alweer pissed als ik denk aan de dag dat mijn huis overhoop gehaald is en die tyfus junks er met mijn Strat vandoor zijn gegaan. Wat was dat een heerlijk veelzijdig ding. :evil:

Nicci
14 juli 2003, 20:27
Ik word alweer pissed als ik denk aan de dag dat mijn huis overhoop gehaald is en die tyfus junks er met mijn Strat vandoor zijn gegaan.

ja, nog sorry voor dat voorval. ik was mezelf niet . . . .

op die foto staan volgens mij meerdere gitaren . . . . dat bedoel ik.

andy
14 juli 2003, 20:36
Aha, je doelde op de topicstarter..... Nou ja vergissen is menselijk. :???:

stewartfan
15 juli 2003, 00:00
Even voor de goede orde, ik ken de gitaar en het is een Squier uit de eerste serie, dat zie je aan het grote stratocaster-logo. Velen van jullie zal dit weinig zeggen, maar deze gitaren zijn uit de eerste serie en kostten destijds, zo rond 1980-81 1100 gulden, zijn overigens beter dan de originele fenders uit die tijd en de meeste van de 70-er jaren waarbij het flink zoeken is naar een goed exemplaar zoals bekend. Hank Marvin had ook een Squier signatuur van dezelfde kwaliteit en in een interview met de brildragende man las ik dat hij 'm beter vond dan zijn Fenders, later pas had ie zijn eigen customshopstratocaster signature.
Later werd dit de japanse Fender stratocaster, alleen heetten ze toen Squier, je kunt ze absoluut niet vergelijken met wat squier nu produceert. Ze hebben ook verzamelwarde en zijn veelgezocht. Ze worden nu duurder dan de nieuwprijs destijds. Vind je er eentje of heb je er eentje, houwen die hap, het zijn prettige gitaren.



jah jah marc jou verhaal klopt.
het is er een uit de goede series,en hij klinkt echt te gek julie krijgen nog betere fotow`s van mij 8-) 8-) 8-)
:strat: [/tab]

sash
15 juli 2003, 00:42
jah goh leuk een squier......ben blij voor je hoor een nieuwe gitaar is altijd vet maar jah een squier.....



Blahdieblahdieblah. Doe nou es ff wat vrolijker. Die gozer heeft net een mooie squier gekocht en jij gaat em meteen afkraken omdat het een squier is. Aan de headstock te zien is het nog een goeie ook (kleine headstock, ergens in de eighties gemaakt als ik het goed heb).



Gefeliciteerd man! Veel plezier ermee.

SiNiSTRaL
15 juli 2003, 01:13
zie z'n woonplaats:
de groene kliko
Die is voor biologisch afval, en de gassen die daaruit komen kunnen nog wel eens een vreemde uitwerking hebben.

IDIOOOT DE BRRRRUINE IS VOOR BIO-AFVAL

wietse
15 juli 2003, 06:39
zie z'n woonplaats:
de groene kliko
Die is voor biologisch afval, en de gassen die daaruit komen kunnen nog wel eens een vreemde uitwerking hebben.

IDIOOOT DE BRRRRUINE IS VOOR BIO-AFVAL

bij jullie mischien maar bij ons hebben we daar toch echt een groene voor.

guvnor
15 juli 2003, 08:31
Even voor de goede orde, ik ken de gitaar en het is een Squier uit de eerste serie, dat zie je aan het grote stratocaster-logo. Velen van jullie zal dit weinig zeggen, maar deze gitaren zijn uit de eerste serie en kostten destijds, zo rond 1980-81 1100 gulden, zijn overigens beter dan de originele fenders uit die tijd en de meeste van de 70-er jaren waarbij het flink zoeken is naar een goed exemplaar zoals bekend. Hank Marvin had ook een Squier signatuur van dezelfde kwaliteit en in een interview met de brildragende man las ik dat hij 'm beter vond dan zijn Fenders, later pas had ie zijn eigen customshopstratocaster signature.
Later werd dit de japanse Fender stratocaster, alleen heetten ze toen Squier, je kunt ze absoluut niet vergelijken met wat squier nu produceert. Ze hebben ook verzamelwarde en zijn veelgezocht. Ze worden nu duurder dan de nieuwprijs destijds. Vind je er eentje of heb je er eentje, houwen die hap, het zijn prettige gitaren.



jah jah marc jou verhaal klopt.
het is er een uit de goede series,en hij klinkt echt te gek julie krijgen nog betere fotow`s van mij 8-) 8-) 8-)
:strat: [/tab]

Maar wat noem je dan de goede series? Als het serienummer met JV begint dan heb je zeker een hele goede gitaar. Begint ie met SQ dan is ie ook van hele fatsoenlijke kwaliteit. De E serie verschilt alleen qua stickertje van de Japanse Fenders. Wat daarna geproduceerd is is meer van de B-merk kwaliteit en heeft voor de reputatie gezorgd die Squier nu heeft.

Als je een JV hebt die in redelijke staat is en niet gemod dan zou ik hem zo origineel houden als mogelijk. Een paar jaar geleden betaalde je voor zo'n tweedehandsje minder dan voor een nieuwe Indo/Chinese plank, terwijl je nu voor een redelijke JV meer betaald dan voor een nieuwe Mexicaanse Fender.

En als er iemand is die een JV of SQ kwijt wil, ik heb nog een hele mooie Birdseye Epi LP staan...wil best ruilen.

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 12:37
IDIOOOT DE BRRRRUINE IS VOOR BIO-AFVAL

hier hebben we niet eens een bruine bak man.
grijs = otto = afvalunit
groen = milko = bio-afvalunit

sickpunk
15 juli 2003, 12:48
zie z'n woonplaats:
de groene kliko
Die is voor biologisch afval, en de gassen die daaruit komen kunnen nog wel eens een vreemde uitwerking hebben.

IDIOOOT DE BRRRRUINE IS VOOR BIO-AFVAL

hier is ie groen hoor

Blokkie
15 juli 2003, 12:51
Ik heb een Squier strat met zo´n groot Stratocasterlogo op de kop. Serienr is JV44206. De vorige eigenaar heeft er amerikaanse potmeters en Seymour Duncans in gezet. Ik vind deze gitaar beter klinken dan menige Amerikaanse Fender die ik bespeeld heb.
Waarom is die JV serie zo bijzonder? Ik ben overigens niet van plan deze gitaar te verkopen/ruilen.

bert k
15 juli 2003, 13:25
zie z'n woonplaats:
de groene kliko
Die is voor biologisch afval, en de gassen die daaruit komen kunnen nog wel eens een vreemde uitwerking hebben.

IDIOOOT DE BRRRRUINE IS VOOR BIO-AFVAL

hier is ie groen hoor

Onze drummer heeft een paars drumstel. Maar het meeste bio-afval vreet ie gewoon op. :razz:

FLechdrop
15 juli 2003, 15:09
DAMN FUCKING KUTSKWAAIERS!! :evil:

Ik zit mijn kut skwaaierstratje net te stemmen, ben ik net klaar met de laatste snaar zijn alle anderen al weer volkomen ontstemd :o

jorrit
15 juli 2003, 15:24
jah goh leuk een squier......ben blij voor je hoor een nieuwe gitaar is altijd vet maar jah een squier.....



Blahdieblahdieblah. Doe nou es ff wat vrolijker. Die gozer heeft net een mooie squier gekocht en jij gaat em meteen afkraken omdat het een squier is. Aan de headstock te zien is het nog een goeie ook (kleine headstock, ergens in de eighties gemaakt als ik het goed heb).



Gefeliciteerd man! Veel plezier ermee.

ey dat was helemaal niet gemeen bedoeld, ook niet afkrakend...maar ik dacht goh hij heeft een squier van 199 euro gekocht dat is gaaf voor hem maar hij vroeg ook wat wij er van vonden.....dus ik zeg jah tis een squier....

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 15:31
DAMN FUCKING KUTSKWAAIERS!! :evil:

Ik zit mijn kut skwaaierstratje net te stemmen, ben ik net klaar met de laatste snaar zijn alle anderen al weer volkomen ontstemd :o

moet je er eens nieuwe snaren op zetten. Snaren zijn zo verrot met dit weer

Harry
15 juli 2003, 16:15
ik post het elke keer als er weer iemand over Squier begint te janken. Die van mij (ja, naast een Gibson LP Custom en 2 hele mooie DeArmonds heb ik ook een Squier strat) is ook uit de jaren '80. Ik heb toen bewust de Squier gekocht en niet de USA strat. Want dat was destijds de enige keuze. Squier was toen gewoon de japanse Fender. Ik heb ze allebei uitgeprobeerd en goed bekeken en kwam erachter dat de Squier iets minder output had, maar een betere hals en afwerking had. Die output is verholpen door een andere schakelaar. Zo heb ik me vele honderden guldens bespaard.
Later heb ik er een 'Sonic Ranger' in laten zetten, een soort voorversterker waarmee je verschillende geluiden kon kiezen.

skabouter
15 juli 2003, 16:32
laat ze maar lullen kerel, ik ben blij voor je !! :)
gefeliciteerd

thijsov
15 juli 2003, 16:39
jonge, wat bof jij emt die squier ik bof al met de allergoedkoops5te squier...ik heb het niet zo breed als 13jarige

stewartfan
15 juli 2003, 23:07
jow thanks allemaal :o :o :o ... je ziet maar weer wie de kenners zijn
tis een fijne en goede gitaar met een killer sound :razz: :razz: :razz: 8-) 8-) bedankt voor julie meningen hoii

marc_o
16 juli 2003, 17:25
Nou nog leren spelen, hahaha
Kzie je wel weer bij Zwier

stewartfan
16 juli 2003, 19:45
kan ik dat nog niet dan ??? :o :o :o marc ???

fvanbokhoven
26 juli 2003, 18:03
nou ze kunnen allemaal lullen wat ze willen, ik kocht eind vorig jaar een zwarte Squire Tom Delonge, naast mijn andere Fender Tom delonge - en de gibsons en de fender relics maar de reden dat ik dat ding gekocht heb was de g-e-w-e-l-d-i-g-e flamed maple hals, zo 1tje die je bijna alleen maar ziet op fender custom shop masterbuild gitaren. het is echt een beauty verder zit er een "duncan designed" detonater op maar ik moet zeggen dat die vele malen beter klinkt als de USA seymour duncan invader op het fender model

hier fotootje http://groups.msn.com/fvanbokhoven/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=7[/url]

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 20:36
das zeker een mooie hals!