PDA

View Full Version : Effect loop volume verschillen tussen twee versterkers



harrie-beton
9 maart 2015, 09:50
Ik heb lang geflirt met modeling maar heb sinds paar jaar weer een buizenversterker, een Carvin Legacy 100 watter. Thuis heb ik nu een Tubemeister 18 watt van H en K. Beide versterkers hebben een effect loop en ik gebruik een 4 CM maar sommige effecten presets zijn harder in de effect loop van de Carvin dan de Tubemeister. Waar komt dat door?

tommus42
9 maart 2015, 11:17
Verschillende ontwerpen van de lus denk ik. Als een seriele lus goed ontworpen is, komt er uit wat er in gaat qua signaalnivo. Bij een parallelle lus steekt dat minder krek:).

Plant
9 maart 2015, 14:05
Zoek de specificaties van beide loops maar eens op. Er zal als het goed is wel iets over levels in dBu of dBV bij staan. Als die niet voor beide amps gelijk zijn heb je je antwoord.

harrie-beton
9 maart 2015, 16:36
Ik heb mijn patches gemeten op de oefenversterker en een solo boost is 6 db harder dan een lead geluid. (Met een DB meter). Op mijn Carvin zijn de verschillen groter dan 6 db terwijl de patches hetzelfde zijn.
Dat zou dan te verklaren zijn met de effect loop zoals hij gebouwd is?

arcane
9 maart 2015, 17:47
Ik heb zelf ervaren dat er een verschil is tussen een paralelle en een seriële loop. Bij de een werkte volume booster wel en bij de andere niet.

cluseau
9 maart 2015, 19:51
Waar komt dat door?

Verschillen in impedantie en/of signaal niveau. Voornamelijk de eerste is een veel voorkomende oorzaak van de signaalverschillen.