PDA

View Full Version : Ableton Live Looping video met drummer



Eezz
7 maart 2015, 13:06
Na jaren fanatiek bezig te zijn geweest met loopers in pedaalvorm, vond ik het tijd om het loopen naar het volgende plan te tillen door met Ableton Live te gaan werken. Een van de talloze voordelen die de software heeft ten opzichte van pedalen is dat het mogelijk is om met meerdere muzikanten te werken. Zie hier de eerste video met drummer Willem van der Krabben.


https://www.youtube.com/watch?v=gwB4PEzSCy0

pasqual
7 maart 2015, 22:23
Yep, wederom een geweldige performance. Mooie aanvulling met de live drums en samples!

Fusion
8 maart 2015, 17:22
Klinkt op sommige momenten erg gaaf, op andere momenten minder (bijv dat baslijntje dat die drummert speelt). Al met al n geslaag experiment.

mountainman
8 maart 2015, 19:43
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dit minder geslaagd dan je voorgaande werk. Dat komt vooral door die keyboard geluiden. In plaats daarvan had ik liever gitaar gehoord. Of misschien andere samples want hier krijg ik een slecht jaren tachtig gevoel van.

Cageman
10 maart 2015, 22:43
Ik sluit me deels aan bij mountainman. Je vorige werken waren qua compositie leuker en origineler.
De geluiden vind ik dan juist wel weer goed gekozen. Deze geluiden hadden ze in de jaren tachtig niet, althans, niet zo uitgekristalliseerd als ik ze hier hoor.

Zelf doe ik ook veel met Ableton, alleen helemaal niet op de manier zoals jullie het hier gebruiken. Geinig.

Inderdaad een geslaagd experiment!

Loeters,

Merijn