PDA

View Full Version : "One way or another" Barry's style



zoldergitarist
6 maart 2015, 11:53
Hoop binnenkort weer wat meer te posten en aanwezig te zijn op dit forum. Ben de laatste tijd vooral bezig met het geluid van de eindmix en nieuwe patches maken op mijn Digitech e.d. Volgens mij is er niet echt veel verandert na al dat geklooi :seriousf: maar dat hoor ik dan wel weer.


https://www.youtube.com/watch?v=nzXnJZVXBd8
https://soundcloud.com/doedens/one-way-or-another-another-way-guitar-remix

pasqual
7 maart 2015, 00:07
Erg leuk gevonden! Als je het origineel niet zou kennen, is het een zeer geloofwaardige combinatie: jouw begeleiding met deze zanglijn.
Over de mix: alles is goed te horen, ook de basdrum. De snare is qua sound niet mijn smaak maar hij zit in ieder geval goed in de mix.
De basgitaar ligt er ook lekker in. Dat was wel eens minder in je eerdere posts. Goed gedaan!

Fusion
8 maart 2015, 16:52
Hela! Volgens mij de eerste keer dat ik je sort-of-mash-up geslaagd vind. Zit n beetje n rare spanning tussen de begeleiding en de zanglijn die wel werkt voor mij. Mix kan ik niet echt beoordelen maar klinkt prima op mobieltje. Gaaf.

zoldergitarist
9 maart 2015, 08:14
Bedankt Pasqual, mooi te horen dat het als "een geloofwaardige combinatie" over komt, dat vroeg ik mij wel eens af namelijk evenals hoe het zou klinken over andere audio apparaten zoals bijv.een mobieltje (bedankt "Fusion"). En over de mix is ook fijn om te horen want hier heb ik eigenlijk meer tijd in gestoken dan dat ik bezig ben geweest met het stuk in elkaar te zetten.
Helemaal blij !

MichaelSS
9 maart 2015, 08:59
Gaaf. Ik had alleen graag een wat meer metal-achtige gitaar willen terughoren. In ieder geval dikker dan dat je hier hebt gebruikt.

zoldergitarist
9 maart 2015, 17:38
Gaaf. Ik had alleen graag een wat meer metal-achtige gitaar willen terughoren. In ieder geval dikker dan dat je hier hebt gebruikt.

Bedankt, denk er over om een Digitech GSP1101 aan te schaffen, iemand ervaring hiermee?

muziekschuur
9 maart 2015, 19:00
Jennifer Batten gebruikt de unit heel veel. Ze neemt hem overall mee naartoe.

zoldergitarist
9 maart 2015, 19:21
Jennifer Batten gebruikt de unit heel veel. Ze neemt hem overall mee naartoe.

Ik heb hem al 2e hands op de kop weten te tikken ;)

Cageman
10 maart 2015, 22:31
Gaaf. Ik had alleen graag een wat meer metal-achtige gitaar willen terughoren. In ieder geval dikker dan dat je hier hebt gebruikt.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Als je toch weer in de mash-ups zit, zou je misschien ook eens kunnen proberen de zangpartijen wat meer te bewerken, misschien dubben met fuzzjes/overdrives aan de zijkanten o.i.d. zodat het wat beter mixt met de instrumentatie.

Gelukkig ook nog een ouderwets zoldermoment op 2.35.

Loeters,

Merijn

zoldergitarist
11 maart 2015, 08:03
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Als je toch weer in de mash-ups zit, zou je misschien ook eens kunnen proberen de zangpartijen wat meer te bewerken, misschien dubben met fuzzjes/overdrives aan de zijkanten o.i.d. zodat het wat beter mixt met de instrumentatie.

Gelukkig ook nog een ouderwets zoldermoment op 2.35.
Loeters,

Merijn


Hey Merijn, ja ik zit weer/nog steeds in de mash-ups, vind het toch heel leuk om een vocal track vanaf de grond op te
bouwen/aan te kleden tot een nummer. De zangpartij heb ik deze keer bewerkt met een delay en wat ge-eq't. Heb wel net weer een instrumentaaltje gemaakt wat eigenlijk niet de bedoeling was, dus binnenkort weer zoals jij het zo mooi noemt, "zoldermomentjes" misschien een mooie titelsong "Attic moments"? ha ha. Vanavond kan ik de Digitech GSP1101 ophalen welke een vollere/dikkere sound zal hebben.

Duhsjaak
17 maart 2015, 06:52
Ergens in de krochten van GN heb ik niet zo lang geleden nog onderscheid gemaakt tussen helden/invloeden die dood zijn en die nog leven. En aan die helden die nog leven heb je veel meer, want die leven nog tenslotte. Die dooien zijn leuk en aardig, maar de ontwikkeling is daar wel een beetje uit hoor.
En ze bellen ook niet terug, rotzakken.

Ik weet niet of je Terry Day, Terry Jorden of Terry Melcher kent.
Uiteindelijk min of meer bekend geworden als Terry Melcher. De zoon van Doris Day.

999 van de 1000 mensen kennen hem niet. Toch is ie verantwoordelijk voor het uitvinden van de Beach Boys sounds en alle eerste platen van de Byrds, dus zeg maar voor het gemak: West Coast.


https://www.youtube.com/watch?v=ymw3cxLrwnI

Als je zo scherp kunt zingen? Wow...


https://www.youtube.com/watch?v=GAl8hzl8GBI

Hier hebben we een paar helden bij elkaar.
De debuut LP van Blondie gekocht, en staat hier nog in de kast.
Leuke band.
Daar heb ik het dus niet over.
Dooie held: Terry
Levende: Zoldergast himself.

Kijk mijn reactie maar na: Gitaar diversen meen ik.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
24 maart 2015, 17:14
Ergens in de krochten van GN heb ik niet zo lang geleden nog onderscheid gemaakt tussen helden/invloeden die dood zijn en die nog leven. En aan die helden die nog leven heb je veel meer, want die leven nog tenslotte. Die dooien zijn leuk en aardig, maar de ontwikkeling is daar wel een beetje uit hoor.
En ze bellen ook niet terug, rotzakken.

Ik weet niet of je Terry Day, Terry Jorden of Terry Melcher kent.
Uiteindelijk min of meer bekend geworden als Terry Melcher. De zoon van Doris Day.

999 van de 1000 mensen kennen hem niet. Toch is ie verantwoordelijk voor het uitvinden van de Beach Boys sounds en alle eerste platen van de Byrds, dus zeg maar voor het gemak: West Coast.


https://www.youtube.com/watch?v=ymw3cxLrwnI

Als je zo scherp kunt zingen? Wow...


https://www.youtube.com/watch?v=GAl8hzl8GBI

Hier hebben we een paar helden bij elkaar.
De debuut LP van Blondie gekocht, en staat hier nog in de kast.
Leuke band.
Daar heb ik het dus niet over.
Dooie held: Terry
Levende: Zoldergast himself.

Kijk mijn reactie maar na: Gitaar diversen meen ik.
Vriendelijke groet, Gus


Ha ha bedankt Gus.. de volgende komt er aan, instrumentaaltje.

Stillborn
27 maart 2015, 10:10
Dit vind ik erg geslaagd.
Ik ben zelfs naar YT gegaan om je een duimpje omhoog te geven.

zoldergitarist
28 maart 2015, 07:48
Dit vind ik erg geslaagd.
Ik ben zelfs naar YT gegaan om je een duimpje omhoog te geven.

Hey leuk jah, bedankt !

zoldergitarist
6 augustus 2016, 13:25
Grappig, 4000 views op Yoetjoep...