PDA

View Full Version : Gitaar bij AliExpress besteld. (Voortgangstopic)



Vilows
5 maart 2015, 11:45
Hey Guys,

Na wikken en wegen (en vele topics te hebben gelezen over gitaren importeren uit china) heb ik gister de gok gewaagd en een order geplaatst bij een leverancier in China via AliExpress.

Voor de geintresseerden heb ik een topic aangemaakt om de voortgang en hopelijk het uiteindelijke product hier te laten zien / te reviewen.

Het gaat om deze gitaar:
http://imgur.com/dcdeyLS

Ik heb uiteraard ook goed gekeken naar de waardering van de leverancier en de feedback.
Het risico kan wel bestaan dat hij bij douane in beslag genomen word las ik ergens (fender decal?)

We zullen zien, nu kan het (lange) wachten gaan beginnen...

Swaag
5 maart 2015, 11:54
Tsja..., als ik al zie hoe ze die decal willen maskeren op de site..
Maar goed, je kan bijvoorbeeld bij Thoman voor 69,- een tele van hun huismerk Harley Benton kopen. Die zal niet slechter zijn dan die import Chinees. Maar dan staat er geen "Fender" op.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

RS-Rik
5 maart 2015, 12:04
lelijk chroom op de hardware en slagplaat en brug zitten niet lekker.

Voor de rest veel plezier met de chele

grayfink
5 maart 2015, 12:09
Lekker dan, namaakzooi. Valt gegarandeerd tegen. En dan? Marktplaats? En ben je dan eerlijk? En zo ja, hoe weet je of de volgende eigenaar niet een goedwillende beginner oplicht?

D3nnis
5 maart 2015, 12:15
Lekker dan, namaakzooi. Valt gegarandeerd tegen.

Dit geloof ik dus niet.

floydian666
5 maart 2015, 12:36
vergeet de eventuele boete voor merkvervalsing niet . kan je met een beetje pech zo €1000,- kosten.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/veiligheid_gezondheid_economie_en_milieu_vgem/economie/namaakgoederen/namaakgoederen

nickofzo
5 maart 2015, 12:38
We zullen zien.

mrweird
5 maart 2015, 13:07
Ben benieuwd. Kzit er ook al een paar keer naar te kijken, maar dan wil ik wel een custom order inleggen bij eoa handelaar. Een LP met Chibson más ruido op de kop ipv Gibson les paul of zo.. Maar nog niet van gekomen mede door de slechte dollar koers.

Malle Eppie
5 maart 2015, 13:09
Veel sterkte ermee.
Ik denk dat je 10x zo veel plezier hebt met een gebruikte London City. Maar dat is dan ook mijn kopje thee.

Hotpepper01
5 maart 2015, 14:20
O-oh, pek en veren.

http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&ved=0CAUQjBw&url=http%3A%2F%2Fi45.photobucket.com%2Falbums%2Ff7 8%2Flapsedlawyer%2Fpopcorn.gif&ei=-Ff4VJqiIYT2O9fAgOgJ&psig=AFQjCNGtNrA-mBwxSu7N3QoMQMIMC_Lk9w&ust=1425647992663097

Mr.Fingers
5 maart 2015, 14:26
http://i.imgur.com/wmlCPQn.gif

jutter
5 maart 2015, 14:30
Veel sterkte ermee.
Ik denk dat je 10x zo veel plezier hebt met een gebruikte London City. Maar dat is dan ook mijn kopje thee.

Hmm, London City....... waar wordt die ook alweer gemaakt? China?

Plant
5 maart 2015, 15:38
Hmm, London City....... waar wordt die ook alweer gemaakt? China?

Met een Fender decal erop? Een gitaar mag best uit China komen met de naam Fendel erop ;)

SantaX
5 maart 2015, 16:05
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten... een goedkope gitaar kopen uit china, geen probleem. Een vervalsing kopen daarentegen...
Laat ik het subtiel zeggen, als de douane net jou eruit pikt, zou ik wel eens doof kunnen zijn voor je tranen.

Vilows
5 maart 2015, 16:07
Betaling is geaccepteerd en de gitaar wordt voorbereid om te worden verscheept.. (redelijk snel geregeld). verkoper ook een paar vragen gesteld, na enkele minuten keurig antwoord gekregen.

Overigens heerst hier een behoorlijk negatief sentiment en is er weinig intresse in het daadwerkelijke verloop van deze import. Ik begrijp de kritiek maar laten we gewoon kijken wat resultaat is (lijkt me) toch?

Voordat ik hiervoor ging is mij een mooie squier classic vibe sunburst (Tele) aan mijn neus voorbij gegaan, ik had dikke GAS voor die gitaar..
Nu dus deze keuze. Ik merk wel of de intresse er nog is.

jutter
5 maart 2015, 16:08
Met een Fender decal erop? Een gitaar mag best uit China komen met de naam Fendel erop ;)

Nee, het gaat mij niet om de decal. Meer om dat made in China per definitie niet slecht hoeft te zijn.

SantaX
5 maart 2015, 16:09
Ik gok dat jij niet goed in de gaten hebt hoe hier over het algemeen gedacht wordt door leden over namaak spul. Dat is je te vergeven aan je post-count te zien... maar ik zal het je snel influisteren:

Daar zijn hier niet veel fans van.
Waarom niet?
Zowel de originele fabrikant als de toekomstige 2de hands koper gaan gedupeerd worden. Dit soort gitaren verzieken de 2de hands markt... de enige winnaar is de fabrikant ervan. En de verkoper die ze willens en wetens als echt op marktplaats zet.

Het is oplichting. Niet meer en zeker niet minder.

Plant
5 maart 2015, 16:24
Nee, het gaat mij niet om de decal. Meer om dat made in China per definitie niet slecht hoeft te zijn.

O sorry, bedoel je het zo. Misverstandje :ok:

floydian666
5 maart 2015, 16:31
hier word er ook al weer 1 aangeboden :http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m903506816-gibson-tak-matsumoto-doublecut-custom-ebony-kopie.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Er word dan wel gezegd dat het om een kopie gaat maar de vraagprijs is toch VER boven wat je er op aliexpress voor betaald.
Dit is dus zo een gevalletje van winst willen maken met een merknaam. (en dus illegaal)
En er word grif op geboden.

Vilows
5 maart 2015, 16:53
Ik begrijp wat je bedoeld. Deze gitaar is echter puur voor mij alleen bedoeld, het is dan zeker niet de intentie om iemand hier in de toekomst mee te duperen.
Je opmerking heeft me wel aan het denken gezet. Ik kan de order nog cancellen, ik denk hier even over na.

Naviiin
5 maart 2015, 16:53
hier word er ook al weer 1 aangeboden :http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m903506816-gibson-tak-matsumoto-doublecut-custom-ebony-kopie.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Er word dan wel gezegd dat het om een kopie gaat maar de vraagprijs is toch VER boven wat je er op aliexpress voor betaald.
Dit is dus zo een gevalletje van winst willen maken met een merknaam. (en dus illegaal)
En er word grif op geboden.

Ik snap dan ook niet dat men €400 euro voor dat ding over heeft. Voor een beetje meer heb je de originele in de Epiphone editie. Voor dezelfde prijs heb je tegenwoordig ook een mooie Fender Modern Player of een Gibson SGJ/LPJ.

Maar goed, terug naar het topic. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om een Aliexpress gitaar te bestellen omdat er soms wel wat leuke variaties op bestaande modellen bij zitten, maar door de importkosten/tijd die je moet besteden aan het fatsoenlijk afstellen omdat de QC matig schijnt te zijn, heb ik het nooit gedaan. Dus ik ben benieuwd.

Scip
5 maart 2015, 17:02
Heb er zelf ook wel over nagedacht om een gitaar te kopen via Ali (of vergelijkbare site), maar nu besloten om zelf er een samen te stellen uit onderdelen die deels ook made in china zijn. Ik zou goedkoper af zijn met een volledige gitaar, maar mis dan de fun van het zelf samen stellen en bouwen van de body. Maar kritisch gezien is er eigenlijk weinig verschil.

Ik heb de afgelopen tijd aardig wat zelfbouwtopics doorgespit en kwam daar af en toe wel mensen tegen die ook een fender decal plakten op hun zelfbouwer. Dat wordt dan wel weer geaccepteerd?

Dubbeltje op de eerste rang is in dit verhaal denk ik niet van toepassing. TS weet heel goed dat het geen origineel is en verwacht volgens mij ook niet dezelfde kwaliteit dan 'het origineel'. Ik hoop dat je veel plezier hebt van je gitaar!

floydian666
5 maart 2015, 17:04
Ik begrijp wat je bedoeld. Deze gitaar is echter puur voor mij alleen bedoeld, het is dan zeker niet de intentie om iemand hier in de toekomst mee te duperen.
Je opmerking heeft me wel aan het denken gezet. Ik kan de order nog cancellen, ik denk hier even over na.

Als jij er zo een aan de muur wil hebben hangen , van mij mag je , ik hou je niet tegen.
Maar die link van de douane die ik hieronder plaatste , lees daar even hoe de douane onderscheid maakt tussen "reizigers" en "internetaankopen" .
Via internet is zoiets "not done" en de kans dat je gecontroleerd word is klein maar de kans is er wel.
Het blijft een gok.
PS , ik bedoel het allemaal niet lelijk tegen je hoor , ik wijs je alleen op de risico's.
BTW , ik heb de verkoper op MP de link van de douane gestuurd en een link van "stopnamaaknu.nl" .
Wil er iemand nog inzetten op hoe vaak het "KK" woord in zijn antwoord zit ?

Tabula Rasa
5 maart 2015, 17:12
Scip, ik denk dat de zelfbouwers hier met een fender decal op 1 hand te tellen zijn. Zal dan in 99% van de gevallen een exacte replica zijn. Voorkeur is dan om "fake" ofzo achterin de kop te slaan met van die hamer stempels.

Geronimonl
5 maart 2015, 19:50
Je kan zelfs een gitaar naar eigen wens laten bouwen. Dus ook een eigen logo op de headstock. Genoeg op youtube te vinden over dit soort spul. Ook heel redelijk spul soms. En... het is geen fake dan.

Zelf heb ik er over gedacht om een chibson doubleneck te bestellen. Maar vorige week een zeppelin coverband gezien. De gitarist had ook zon ding, en hij was duidelijk fake en klonk slecht. Dan liever een epi.

Swaag
5 maart 2015, 19:51
...Ik heb de afgelopen tijd aardig wat zelfbouwtopics doorgespit en kwam daar af en toe wel mensen tegen die ook een fender decal plakten op hun zelfbouwer. Dat wordt dan wel weer geaccepteerd?...Wat mij betreft niet!

muffstuff
6 maart 2015, 08:48
vergeet de eventuele boete voor merkvervalsing niet . kan je met een beetje pech zo €1000,- kosten.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/veiligheid_gezondheid_economie_en_milieu_vgem/economie/namaakgoederen/namaakgoederen
Boete gaat niet gebeuren, enkel wellicht dat ze je gitaar innemen.

Mijn Martin en les paul zijn gewoon netjes door doane gegaan met importheffing

muffstuff
6 maart 2015, 08:52
Wat zitten hier op deze site toch een stel ouwe vast geroest zeikerds zeg. Dat je een gitaar uit china met een valse merknaam niet ethish correct vind, daar kan ik bij inkomen, ieder zijn eigen mening daarover.

Maar goed even on topic. Ik heb zelf twee gitaren een martin d45 copy, met ebben toets en abalone inleg. Is een prima akoestische gitaar, maar afwerking is maar zo zo.

Mijn laatste les paul van 150 euro, is de beste gitaar die ik heb (zegt dus wel wat over mijn zelfbouws), hoewel ik me nu besef wat ik moet doen om die andere gitaren ook hetzelfde aan te laten voelen. Wel heb ik de hardware aangepast want tuners waren ruk en de elementen ook een beetje droevig.

marter544
6 maart 2015, 09:29
Als jij er zo een aan de muur wil hebben hangen , van mij mag je , ik hou je niet tegen.
Maar die link van de douane die ik hieronder plaatste , lees daar even hoe de douane onderscheid maakt tussen "reizigers" en "internetaankopen" .
Via internet is zoiets "not done" en de kans dat je gecontroleerd word is klein maar de kans is er wel.
Het blijft een gok.
PS , ik bedoel het allemaal niet lelijk tegen je hoor , ik wijs je alleen op de risico's.
BTW , ik heb de verkoper op MP de link van de douane gestuurd en een link van "stopnamaaknu.nl" .
Wil er iemand nog inzetten op hoe vaak het "KK" woord in zijn antwoord zit ?

Nu ben ik wel benieuwd naar zijn antwoord.. Kun je die niet even kopiëren?

muffstuff
6 maart 2015, 11:05
gerelateerd
http://tweakers.net/nieuws/101755/webwinkel-aliexpress-voegt-ondersteuning-voor-ideal-toe.html

nu dus ook met ideal ondersteuning.

Vilows
6 maart 2015, 11:26
gerelateerd
http://tweakers.net/nieuws/101755/webwinkel-aliexpress-voegt-ondersteuning-voor-ideal-toe.html

nu dus ook met ideal ondersteuning.


Ik heb idd ook via IDeal betaald. Ik heb besloten de gitaar te houden (mocht hij aankomen), de gitaarethiek daargelaten vind ik dit gewoon een mooie plank. Tevens ben ik ook erg benieuwd naar de kwaliteit.

Wat betreft de reply van die kerel die een fake aanbiedt op marktplaats, ik ben ook wel benieuwd naar zijn reactie. Die opmerking doet overigens suggereren dat ieder die gitaar uit china importeert een nogal vervelend karakter heeft.

floydian666
6 maart 2015, 11:26
Nu ben ik wel benieuwd naar zijn antwoord.. Kun je die niet even kopiëren?

Het antwoord valt mee maar is wel complete bullshit.
Ik kan me niet voorstellen dat gibson een licentie afgeeft om in japan een gitaar te laten bouwen met "made in usa" erop.
Exact deze gitaren worden op aliexpress te koop aangeboden.

Antwoord : Bedankt voor u mail.
In mijn advertentie laat ik duidelijk weten dat het om een kopie gaat en niet om een originele Gibson.
Ik heb de gitaar in Japan gekocht, na rondleiding in de fabriek. Na inspectie van de belastingdienst in vervolgens volgens de uitzonderingen wet en vrijstelling geven voor de invoer.
Wel heb ik een aanzienlijke hoeveelheid invoerbelasting moeten betalen.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd!

okeeee
6 maart 2015, 13:33
Ik gok dat jij niet goed in de gaten hebt hoe hier over het algemeen gedacht wordt door leden over namaak spul. Dat is je te vergeven aan je post-count te zien... maar ik zal het je snel influisteren:

Daar zijn hier niet veel fans van.
Waarom niet?
Zowel de originele fabrikant als de toekomstige 2de hands koper gaan gedupeerd worden. Dit soort gitaren verzieken de 2de hands markt... de enige winnaar is de fabrikant ervan. En de verkoper die ze willens en wetens als echt op marktplaats zet.

Het is oplichting. Niet meer en zeker niet minder.

1 denk je nou echt dat iemand die 200 euro voor een neppert uitgeeft anders het og van 2000 euro zou kopen
2 wie daar het meest baat bij heeft zijn de grote merken
waar denk je dat de meeste van die gitaren/onderdelen vandaan komen
uit de squier en eppi fabrieken

apekop
6 maart 2015, 19:36
Wat zitten hier op deze site toch een stel ouwe vast geroest zeikerds zeg. .

Dus als je tegen nepzooi bent ben je een zeikerd of vast geroest? vreemd...

HaroldA
7 maart 2015, 19:33
Niets mis met nep, maar met nep dat als echt door moet wel.

dunhill1
7 maart 2015, 21:02
Net zo suf als eikeltjes die vroeger een bodykit voor een Pontiac fiero kochten om er een Ferrari gto van te maken.
Of nep Vuitton tasjes, mensen je loopt voor lul en niemand neemt je serieus.

MikeD
8 maart 2015, 11:34
misschien dat dit de verklaring is?


https://www.youtube.com/watch?v=_1oJuwkXr0E

Misery Signals
8 maart 2015, 11:50
Betaling is geaccepteerd en de gitaar wordt voorbereid om te worden verscheept.. (redelijk snel geregeld). verkoper ook een paar vragen gesteld, na enkele minuten keurig antwoord gekregen.

Overigens heerst hier een behoorlijk negatief sentiment en is er weinig intresse in het daadwerkelijke verloop van deze import. Ik begrijp de kritiek maar laten we gewoon kijken wat resultaat is (lijkt me) toch?

Voordat ik hiervoor ging is mij een mooie squier classic vibe sunburst (Tele) aan mijn neus voorbij gegaan, ik had dikke GAS voor die gitaar..
Nu dus deze keuze. Ik merk wel of de intresse er nog is.

Als het zo spannend is of iets dat je bestelt uit China ook daadwerkelijk aankomt, had je het beter op een forum van Post.NL, UPS of TNT kunnen posten, niet? ;)

Voor de rest: Tegenhouden aan de grens en in de shredder met dat namaakspul voor mij :stop:

MS

Misery Signals
8 maart 2015, 12:46
Maar... Wss is dit ergens een onervaren jeugdige onbezonnenheid...
Dus ergens hoop ik stiekem dat je 'm aankrijgt, er plezier van hebt, hem daadwerkelijk niet verder verkoopt en je volgende aankoop een gitaartje is waarbij je niet naar het merk kijkt maar verliefd wordt op de klank.

MS

Vilows
19 maart 2015, 15:30
Maar... Wss is dit ergens een onervaren jeugdige onbezonnenheid...
Dus ergens hoop ik stiekem dat je 'm aankrijgt, er plezier van hebt, hem daadwerkelijk niet verder verkoopt en je volgende aankoop een gitaartje is waarbij je niet naar het merk kijkt maar verliefd wordt op de klank.

MS

Het is echt niet de intentie om de gitaar door te verkopen of wat dan ook, puur voor mij alleen. Wie weet is het (na wat nieuwe single coils erin gooien) een prima gitaar.. Tevens is het een redelijke spannende rit (komt hij heel aan?, douane issues?, etc) dus ik raad anderen aan dit niet te gaan doen. Sowieso is het altijd wenselijk om een eerst een gitaar te spelen en te horen voordat je tot aankoop overgaat. Dus..

Inmiddels is de gitaar volgens EMS enkele dagen geleden uit Beijing vertrokken, dus hopelijk komt hij over enkele dagen binnen.
Wordt vervolgd.

Arvoitus
19 maart 2015, 15:41
Het is echt niet de intentie om de gitaar door te verkopen of wat dan ook, puur voor mij alleen. Wie weet is het (na wat nieuwe single coils erin gooien) een prima gitaar.. Tevens is het een redelijke spannende rit (komt hij heel aan?, douane issues?, etc) dus ik raad anderen aan dit niet te gaan doen. Sowieso is het altijd wenselijk om een eerst een gitaar te spelen en te horen voordat je tot aankoop overgaat. Dus..

Inmiddels is de gitaar volgens EMS enkele dagen geleden uit Beijing vertrokken, dus hopelijk komt hij over enkele dagen binnen.
Wordt vervolgd.

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat je hem binnenkrijgt. Ik bestel redelijk vaak bij Aliexpres (kleine dingen dan), en het snelste wat ik ooit heb binnengekregen is 10 dagen. Gemiddeld duurt het wel 14 a 16 dagen.

Vilows
19 maart 2015, 15:55
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat je hem binnenkrijgt. Ik bestel redelijk vaak bij Aliexpres (kleine dingen dan), en het snelste wat ik ooit heb binnengekregen is 10 dagen. Gemiddeld duurt het wel 14 a 16 dagen.

Ja ik ben ook erg benieuwd. Order was 04-03 ingeschoten dus zit al op de 15 dagen inmiddels.
Ik las dat het ook even kan duren voordat hij bij douane er doorheen gaat, daarna nog bezorging. Het zal dan (hopelijk) eind volgende week zijn.

Tunes
20 maart 2015, 07:57
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat je hem binnenkrijgt. Ik bestel redelijk vaak bij Aliexpres (kleine dingen dan), en het snelste wat ik ooit heb binnengekregen is 10 dagen. Gemiddeld duurt het wel 14 a 16 dagen.

Bestellen via aliexpres en baba gaat toch ook regelmatig nog fout, ze doen niet erg veel aan voorkomen en de meldingen van oplichting en tja je kan een boel controleren maar nooit alles. Daarnaast zegt die klant waardering mij niet veel.
Na 3 bestellingen die verkeerd gegaan zijn ben ik er wel klaar mee, en dan ging het best om redelijk grote bedragen.

Vilows
20 maart 2015, 09:31
Bestellen via aliexpres en baba gaat toch ook regelmatig nog fout, ze doen niet erg veel aan voorkomen en de meldingen van oplichting en tja je kan een boel controleren maar nooit alles. Daarnaast zegt die klant waardering mij niet veel.
Na 3 bestellingen die verkeerd gegaan zijn ben ik er wel klaar mee, en dan ging het best om redelijk grote bedragen.

Tsja.. We zullen het snel genoeg zien, hij is nu bij de douane:

2015.03.19 12:30 (GMT-7): Handed over to Customs
2015.03.19 12:29 (GMT-7): Arrival at Sorting Center

Scip
20 maart 2015, 10:55
Vorige week ook nog een pakketje in goede orde via AliExpress binnengekregen. Niet een volledige gitaar, maar wel een bigsby b50 en Wilkinson Tuners. Deze blijken niet de EZ-LOK te zijn, dus met de verkoper afgesproken dat ik een deel van het geld terug zal krijgen. Prima service via deze verkoper. Terwijl er geen feedback omschreven was voor deze verkoper.

http://www.dejohanneshoeve.nl/bigsby1.jpg

HaroldA
20 maart 2015, 11:12
Deze blijken niet de EZ-LOK te zijn, ... Prima service via deze verkoper.

Niet krijgen wat je besteld hebt, maar de verkoper wel aanprijzen?

Edit: er staat 'licensed' op de Bigsby; is 'ie wel echt? ;)

Scip
20 maart 2015, 11:53
Niet krijgen wat je besteld hebt, maar de verkoper wel aanprijzen?

Edit: er staat 'licensed' op de Bigsby; is 'ie wel echt? ;)

Wat betreft de Bigsby: Op een B50 staat altijd 'licensed'. Wat betreft de verkoper. We zijn overeengekomen dat ik een deel van het bedrag terugkrijg. Dat vind ik redelijk.

Arvoitus
20 maart 2015, 12:13
Bestellen via aliexpres en baba gaat toch ook regelmatig nog fout, ze doen niet erg veel aan voorkomen en de meldingen van oplichting en tja je kan een boel controleren maar nooit alles. Daarnaast zegt die klant waardering mij niet veel.
Na 3 bestellingen die verkeerd gegaan zijn ben ik er wel klaar mee, en dan ging het best om redelijk grote bedragen.
Misschien zijn je verwachtingen te hoog? Het blijven dozenschuivers uit china die gewoon zo veel mogelijk spullen voor een zo laag mogelijke prijs proberen te verkopen, daar gaat gegarandeerd iets fout.

Ik heb de afgelopen drie maanden 17 keer iets bij Aliexpres besteld:
1x iets niet ontvangen -> meteen geld terug gekregen.
1x verkeerde kleur LED strip -> Volledig geld terug gekregen, ledstrip mocht ik houden.
1x verkeerde model van een theehouder -> 50% van het geld terug.
1x een te lange USB kabel gekregen (3m ipv 2m) -> 50% geld terug.
1x LED lamp kapot gegaan na 3 maanden -> geld terug gekregen.
12x wel goed gegaan.

Het waren natuurlijk allemaal lage bedragen, als ik voor 2 euro een verkeerde kleur of te lange kabel krijg dan maakt het me echt niet uit. Als ik voor 50 euro iets zou bestellen en het zou verkeerd gaan dan zou ik er waarschijnlijk ook anders over denken, maar dat zal ik ook nooit zo snel doen.

muffstuff
20 maart 2015, 16:17
Tsja.. We zullen het snel genoeg zien, hij is nu bij de douane:

2015.03.19 12:30 (GMT-7): Handed over to Customs
2015.03.19 12:29 (GMT-7): Arrival at Sorting Center

hou alvast 50 euro klaar, want je zal moeten betalen ivm importheffing. Ze rekenen standaard 150 euro voor een gitaar. ALthans dat had ik met twee gitaren van ali.

Vilows
20 maart 2015, 17:02
hou alvast 50 euro klaar, want je zal moeten betalen ivm importheffing. Ze rekenen standaard 150 euro voor een gitaar. ALthans dat had ik met twee gitaren van ali.

Moest je 50,- betalen of 150,-?
Ik laat hem op werk bezorgen dus heb 120,- achtergelaten voor mijn collega's aangezien ik deze week op vakantie ga. Ik had uitgerekend dat het rond de 75,- zou kosten volgens een website die invoerkosten e.d berekende.. 150 euro is dan wel veel. :|

Cocobolo
20 maart 2015, 19:49
Ik ontving vandaag 10 stukjes parelmoer om in te leggen in een hals. Totaal (incl shipping) 60 euro. Helaas had de verkoper het aanzienlijke gewicht van 120 gram in een vrij grote doos verzonden (envelop glipt meestal wel overal tussendoor) en ik moet nu 48 euro invoerrechten betalen :dontgeti: Ik zou dus niet klagen met 50-150 euro invoerrechten op een gitaar ;)

da Liks
21 maart 2015, 09:26
Ik heb een doos kleding opgestuurd gekregen (!) als sponsoring. T shirtjes voornamelijk, bstock/oldstock. Verkoopwaarde heel laag, stuk of 12 shirts en 2 truien. UPS (en dus de belasting) wil 210,05 hebben, wtf..

zjanke
21 maart 2015, 10:04
Omdat de belasting alleen wil weten wat er wordt ingevoerd en hoeveel dat waard is en daar gaat btw en invoerrechten overheen. Als je niks hoeft te betalen bij sponsoring of cadeaus dan werd toch alles op die manier ingevoerd?
Als iemand je wil sponsoren dan zijn er hele simpele standaard procedures waarmee zij ook de heffingen kunnen betalen, dan is en blijft het voor jou gratis gekregen spul.

da Liks
21 maart 2015, 10:09
Omdat de belasting alleen wil weten wat er wordt ingevoerd en hoeveel dat waard is en daar gaat btw en invoerrechten overheen. Als je niks hoeft te betalen bij sponsoring of cadeaus dan werd toch alles op die manier ingevoerd?
Als iemand je wil sponsoren dan zijn er hele simpele standaard procedures waarmee zij ook de heffingen kunnen betalen, dan is en blijft het voor jou gratis gekregen spul.
210 euro zou inhouden richting(!) de 1000 euro waarde dus. die 16,50 inklaringskosten even daargelaten. 1000 euro. voor 12 tshirts.

dat dus. of mis ik iets cruciaals?

zjanke
21 maart 2015, 10:17
Waarde van de shirts + verzendkosten en daar gaat de berekening overheen. De waarde wordt door de afzender opgegeven, dus als die zegt dat het dure shirts zijn... ;)
maar je had de zending ook kunnen weigeren, dan is het bij de meeste vervoerders zo dat ze gaan kijken of de afzender wil betalen, als dat niet zo is dan zijn er twee opties: terugsturen (kosten afzender) of vernietigen (en dat wordt ook wel verkopen bij de dienst der domeinen als het echt duur spul is)

Vilows
21 maart 2015, 11:06
Inmiddels is de gitaar door de douane heen:

2015.03.20 21:56 (GMT-7): Released from Customs

Venlonaer
21 maart 2015, 11:44
Jammer.....

jan jansen
21 maart 2015, 12:10
Inmiddels is de gitaar door de douane heen:

2015.03.20 21:56 (GMT-7): Released from Customs

mooi, ben benieuwd hoe hij klinkt en speelt....!

danee
21 maart 2015, 12:55
Mooi, ik ben ook heel benieuwd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

da Liks
21 maart 2015, 14:37
Zending geweigerd inderdaad. en de verzender had er geen waarde bijgezet, dus UPS danwel douane moet zelf een waarde hebben ingeschat.


Waarde van de shirts + verzendkosten en daar gaat de berekening overheen. De waarde wordt door de afzender opgegeven, dus als die zegt dat het dure shirts zijn... ;)
maar je had de zending ook kunnen weigeren, dan is het bij de meeste vervoerders zo dat ze gaan kijken of de afzender wil betalen, als dat niet zo is dan zijn er twee opties: terugsturen (kosten afzender) of vernietigen (en dat wordt ook wel verkopen bij de dienst der domeinen als het echt duur spul is)

zjanke
21 maart 2015, 14:49
Zending geweigerd inderdaad. en de verzender had er geen waarde bijgezet, dus UPS danwel douane moet zelf een waarde hebben ingeschat.
Dat doen ze inderdaad als laatste stap (en bij het vermoeden van fraude) en dat schatten doen ze inderdaad erg royaal. Ze pakken bijvoorbeeld internet en hanteren dan de adviesprijzen...

da Liks
23 maart 2015, 11:56
Dat doen ze inderdaad als laatste stap (en bij het vermoeden van fraude) en dat schatten doen ze inderdaad erg royaal. Ze pakken bijvoorbeeld internet en hanteren dan de adviesprijzen...
Ik heb via de mail contact met UPS over de waarde, tot nu toe krijg ik alleen copy/paste antwoord.. Ben benieuwd of ze me nou echt info gaan geven. tot nu toe suckt het.

Murdock
23 maart 2015, 12:34
Tja, heb de stoute schoenen ook aangetrokken en heb een Les Paul Custom besteld op Aliexpress, maar wel een zonder Gibson Logo, diamond splitinlay , ook geen made in usa en serial op achterkant vd headstock, want dat ging me iets te ver.

HaroldA
23 maart 2015, 13:15
Tja, heb de stoute schoenen ook aangetrokken en heb een Les Paul Custom besteld op Aliexpress, maar wel een zonder Gibson Logo, diamond splitinlay , ook geen made in usa en serial op achterkant vd headstock, want dat ging me iets te ver.

Nice! Precies zoals het hoort: :ok:

Swaag
23 maart 2015, 19:33
Inderdaad, goed gedaan Murdock.

Vilows
24 maart 2015, 20:31
Hey guys.

Net voordat ik ging vliegen is hij aangekomen. Hier twee foto's:

http://m.imgur.com/8spPTlH,eK50Fso

De headstock lijkt iets anders dan andere tele's verder ziet hij er redelijk goed uit. Zal als ik terug ben meer foto's e.d plaatsen.

nickofzo
24 maart 2015, 21:02
Hij glimt wel erg hèh

Rinze
24 maart 2015, 21:15
Ghehe, beetje waterhoofd die headstock. Nou ja, dat scheelt weer. Zal niet snel als echt verkocht kunnen worden, tenzij je een blinde koper treft :cooler:

Maar wat we willen weten is natuurlijk: is het wat of is het niks? :crazyhappy:

Geronimonl
24 maart 2015, 21:34
Wat heb je uiteindelijk betaald? Gitaar en douane kosten.
Was een squier vintage modified dan misschien niet een betere keuze?

RS-Rik
24 maart 2015, 21:40
Wtf... Met zo'n headstock sta je wel een beetje voor lul.


En dat terwijl er bij ieder gitaarboer squier classic vibe's liggen. Daar zitten een boel hele lekkere tussen

HaroldA
24 maart 2015, 22:15
Wtf... Met zo'n headstock sta je wel een beetje voor lul.

Gelukkig wel! :ok:

Vilows
24 maart 2015, 22:36
Ghehe, beetje waterhoofd die headstock. Nou ja, dat scheelt weer. Zal niet snel als echt verkocht kunnen worden, tenzij je een blinde koper treft :cooler:

Maar wat we willen weten is natuurlijk: is het wat of is het niks? :crazyhappy:

Haha iedereen tevreden toch?!

Verder absoluut strakke plank. Ashwood body ( single piece), pickups niet uitbundig kunnen testen maar vooralsnog klonken ze redelijk. Wel typische tele-sound. Alle hardware ziet er ook degelijk uit. Zeker geen cheape troep die je zou verwachten.

Vilows
24 maart 2015, 22:37
Doaunekosten waren 50,50 én hij is gecontroleerd door de doaune... (doos opengemaakt met plakband van douane erop)

Geronimonl
26 maart 2015, 14:55
En hoeveel was de gitaar?

muffstuff
26 maart 2015, 16:32
Headstock ziet er een beetje uit als of de gitaar een overgewicht heeft. Top ziet er wel mooi uit. is dat massief or laminaat? Kan je checken door je scratchplate los te schroeven en kijken of het hout gewoon doorloopt. Hoe zit het met de fretjes? beetje goed gedaan? Zat k er dus niet ver naast met 50 euro inklaringskosten ;)

zjanke
28 maart 2015, 13:37
Lijkt me een supergitaar, hier is er nog een te koop.... :soinnocent:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m913671486-chinese-fender-telecaster.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Misery Signals
28 maart 2015, 13:53
Het ironische is dat je speciaal al die moeite hebt gedaan om aan een goedkope gitaar te komen met toch een Fender logo erop...
En dat nu eigenlijk iedereen dit gewoon duidelijk kan zien.

Groot pluspunt is nu wel dat je hem niet snel zal verder verkopen, denk dat met zo'n headstock een potentiële koper wel voor een London City Comet of een goede Squier gaat om een voorbeeld te noemen...

Hoop dat de kwaliteit wat ok is, maar moest ik hem hebben werkte ik zelf die headstock wel bij denk ik.

MS

Tabula Rasa
28 maart 2015, 14:18
Hoop moeite voor een lelijke prutgitaar.

Dutch66
28 maart 2015, 18:26
Lijkt me een supergitaar, hier is er nog een te koop.... :soinnocent:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m913671486-chinese-fender-telecaster.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Is dat 'm niet gewoon dan...

RS-Rik
28 maart 2015, 18:42
Het venijn zit 'm in de maple neck, dat verklaard een boel!

Gearjunkie
28 maart 2015, 19:16
Is dat 'm niet gewoon dan...

Volgens mij dezelfde...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tabula Rasa
28 maart 2015, 19:48
Andere tekening op de body. Kijk maar naar de vormen achter de brug
brug.

Tabula Rasa
28 maart 2015, 19:50
Crap, het is hem wel.

Plant
28 maart 2015, 21:17
Wat is er dan echt voor dat ding betaald :???:


Aangeschaft voor 250,- Mag voor 160,- weg.

De douanekosten waren 50,50. Dus de gitaar was 199.50 bij Ali? Mag voor 160,- weg? Wie gelooft dit?

Pepe
28 maart 2015, 21:36
Nou, dat maakt de titel van het topic wel waar.

Stoffel43
28 maart 2015, 22:59
Is dat 'm niet gewoon dan...

Ja hoor, dat is de betreffende gitaar. Dacht dat ie niet verkocht zou worden, maar blijkbaar bevalt ie dan toch niet zo goed...?

Mitch
28 maart 2015, 23:17
Ik had dit een tijdje niet meer gevolgd, maar ik dacht bij de foto "Hé die zag ik toch net op Marktplaats?"
Ja dus. Nou ja, het staat duidelijk in de advertentie titel vermeld, maar het blijft een beetje kansloze missie zo.
Squier Classic Vibe to the rescue :D

Hotpepper01
29 maart 2015, 08:47
TS heeft zijn lesje denk ik nu wel geleerd. En dat is op zich al een positief iets en hij bied hem ook niet als "echt" aan, maar netjes als Chinees. Ik kan het wel waarderen zo.

hefke
29 maart 2015, 09:29
TS heeft zijn lesje denk ik nu wel geleerd. En dat is op zich al een positief iets en hij bied hem ook niet als "echt" aan, maar netjes als Chinees. Ik kan het wel waarderen zo.

Hij zal wellicht iets geleerd hebben, nl. dat een maple-neck hem niet zo ligt. Dat had hij ook kunnen weten als hij eens in een winkel getest had voor dat hij de gitaar bestelde.
Dat ie hem niet als 'echt' aanbiedt klopt niet helemaal. Oké, hij meldt netjes dat hij hem heeft geïmporteerd uit China, maar er staat duidelijk 'merk: Fender'. Eigenlijk verkoopt hij de gitaar dus als een Chinese Fender. Iemand die niet goed op de hoogte is denkt mss dat ie een echte Fender koopt die in China geproduceerd is, net als Fenders die in Mexico, Japan etc. geproduceerd zijn.
En hoe gaat de nieuwe eigenaar hem evt. verkopen? Als echte Fender vrees ik.
En zo komen fakeproducten op de markt, wat ik persoonlijk schandelijk vind.

D3nnis
29 maart 2015, 09:51
En hoe gaat de nieuwe eigenaar hem evt. verkopen? Als echte Fender vrees ik.
En zo komen fakeproducten op de markt, wat ik persoonlijk schandelijk vind.

Persoonlijk vind ik niet dat je verantwoordelijk bent voor wat diegene die de gitaar van je koopt ermee doet.
Dat is hetzelfde dat als jij potgrond verkoopt, en de politie komt je oppakken omdat iemand de bij jou gekochte potgrond heeft gebruikt voor illegale wiet teelt. Dat gaat gewoon wat ver, vind ik.

hefke
29 maart 2015, 11:10
Natuurlijk is deze verkoper niet verantwoordelijk voor wat de volgende eigenaar ermee doet. Maar de vergelijking met de potgrond vind ik toch niet helemaal kloppen. Het verkopen van potgrond is niet strafbaar, het verkopen van nep producten wel.
De eerste verkoper is er wel verantwoordelijk voor dat hij een nep product verkoopt onder de naam Fender. Goed, als Chinese Fender dan. Maar de naam Fender wordt hier toch ten onrechte gebruikt.
Als hij hem nog zou aanbieden als 'replica Telecaster' en in de headstock 'replica' zou graveren of zo was het een ander verhaal.

apekop
29 maart 2015, 11:40
En hoe gaat de nieuwe eigenaar hem evt. verkopen? Als echte Fender vrees ik.
En zo komen fakeproducten op de markt, wat ik persoonlijk schandelijk vind.

Mee eens, maar dan zal hij er ook schuurmachine bij moeten verkopen, want aan die lelijke kop en de prijs ziet iedereen dat het geen echte Fender is. Tenzij het een absolute beginner is. Ik heb geen hoge pet op van AliExpress of Chinese nepzooi. Maar wel netjes dat ze de kop (Ali) expres lelijk maken. Ik weet niet of ze dat bij alle plagiaat producten doen?

motorhan
29 maart 2015, 12:08
Ik zie ook wel eens zelfbouw gitaren die van een Fender logo worden voorzien. hoe denken jullie daar dan over.

Ik ben het natuurlijk eens dat zo'n aanduiding met US inscriptie niet zou mogen, en ik als leek zou er waarschijnlijk intrappen.

Maar er zijn er toch wel erg veel zelfbouwers die een stratocaster of tele of Martin namaken en de originel zoveel mogelijk proberen te kopieren. waarom is dat dan.

Ik ben ook van plan zo'n namaak te kopen omdat ik dacht kan nooit slechter zijn als dat ik het zelf maak. maar uiteindelijk toch maar voor echt gekozen. waarom ik denk ook gevoel maar het kan best zo zijn dat iemand die zo'n nepper heeft er evenveel of misschien nog meer plezier aan beleefd.
en wat is het verschil of eigenschap van een genoemde maple neck tegenover en gewone neck.



Overigens wel opmerkelijk dat ie hem zo snel weer verkoopt dan moet het toch wel heel erg tegen vallen.

hefke
29 maart 2015, 12:22
..., want aan die lelijke kop en de prijs ziet iedereen dat het geen echte Fender is. Tenzij het een absolute beginner is. ...
Inderdaad gelukkig dat die kop totaal niet lijkt. Maar ik denk dat er toch genoeg mensen zijn die het verschil niet (kunnen) zien en te goeder trouw zijn.
Ik heb eens bij AliExpress gekeken en volgens mij lijken de meeste gitaren toch meer op het origineel, maar ik ben allesbehalve een expert op dat gebied.

HaroldA
29 maart 2015, 14:41
Inderdaad gelukkig dat die kop totaal niet lijkt. Maar ik denk dat er toch genoeg mensen zijn die het verschil niet (kunnen) zien en te goeder trouw zijn.
Ik heb eens bij AliExpress gekeken en volgens mij lijken de meeste gitaren toch meer op het origineel, maar ik ben allesbehalve een expert op dat gebied.

Bij AliExpress gebruiken ze foto's van de echte gitaren, maar je krijgt een waterhoofd.

Ik ben trouwens wel van mening dat die gitaar niet op Marktplaats thuis hoort en dat het niet alleen maar strafbaar moet zijn, maar ook bestraft moet worden.

hefke
29 maart 2015, 16:45
Bij AliExpress gebruiken ze foto's van de echte gitaren, maar je krijgt een waterhoofd.

Ik ben trouwens wel van mening dat die gitaar niet op Marktplaats thuis hoort en dat het niet alleen maar strafbaar moet zijn, maar ook bestraft moet worden.

Dan maar eens melden bij Marktplaats dat het hier om een namaak gaat wat als een 'echte' Chinese Fender verkocht wordt?

okeeee
29 maart 2015, 21:26
heeft geen zin marktplaats doet niks

en nogmaals mijn complot theorie

deze nepperts komen gewoon uit de epi en squi fabrieken in china
eertse ladingen nep gibsuns zaten epi gemarkte onderdelen in
is toch heel vreemd dat fender en gibson dit fenomeen niet veel harder aanpakken ?
heb zelfs tekeningen uit de fender fabrieken gezien bij een verkoper hoe een "nep" emg te instaleren (tekening van een made in china charvel)
nope denk dat fender en gibson bewust op deze manier de tweedehands markt naar de klote willen helpen

want ga maar een op die baba sites kijken................daar heb ik niks neps van apple bv kunnen vinden
samsung ect vol op
denk als de fabrikant het echt niet wil dat er nepperts van zijn/haar spullen (al hij/zij daar een fabriek heeft staan) aangeboden worden op baba dat absoluut niet gebeurd
china is tenslotte een diktatuur

Dutch66
29 maart 2015, 22:06
heeft geen zin marktplaats doet niks

en nogmaals mijn complot theorie

deze nepperts komen gewoon uit de epi en squi fabrieken in china
eertse ladingen nep gibsuns zaten epi gemarkte onderdelen in
is toch heel vreemd dat fender en gibson dit fenomeen niet veel harder aanpakken ?
heb zelfs tekeningen uit de fender fabrieken gezien bij een verkoper hoe een "nep" emg te instaleren (tekening van een made in china charvel)
nope denk dat fender en gibson bewust op deze manier de tweedehands markt naar de klote willen helpen

want ga maar een op die baba sites kijken................daar heb ik niks neps van apple bv kunnen vinden
samsung ect vol op
denk als de fabrikant het echt niet wil dat er nepperts van zijn/haar spullen (al hij/zij daar een fabriek heeft staan) aangeboden worden op baba dat absoluut niet gebeurd
china is tenslotte een diktatuur

Precies, zo zit 't...., en als wij allemaal ook een hoedje van zilverpapier op zouden doen, zouden we dat ook zien!

Mitch
29 maart 2015, 22:36
Je krijgt de jannes wel uit de nick maar niet uit de posts :D

Dat je er als fabrikant meer of minder aan kan doen is logisch, maar expres 'de markt verzieken', wat is dat dan precies? Volgens mij sla je een aantal dingen over. Maar goed, voorlopig komt er weer een nepperd op de markt, ondanks een faire en inhoudelijke discussie hier, dus dat heeft ook weinig effect helaas.

okeeee
30 maart 2015, 01:22
Je krijgt de jannes wel uit de nick maar niet uit de posts :D

Dat je er als fabrikant meer of minder aan kan doen is logisch, maar expres 'de markt verzieken', wat is dat dan precies? Volgens mij sla je een aantal dingen over. Maar goed, voorlopig komt er weer een nepperd op de markt, ondanks een faire en inhoudelijke discussie hier, dus dat heeft ook weinig effect helaas.behalve mijn paranoia ??? :)

het gaat niet echt goed met de gitaarhandel (je koopt en speelt tegenwoordig dit soort dingen http://www.bax-shop.nl/midi-drumpads/native-instruments-maschine-mikro-mk2-groovebox-controller-zwart/product-details.html?gclid=CLbAnbvYzsQCFQLMtAodh0kAxw als stoere vent)
dus als gitaarfabrikant ben je niet gebaat bij een florende 2handsmarkt
mensen moeten nieuwe gitaren van jouw kopen en niet je tweedehands meuk want daar verdien je niks aan
dus wat doe je flikkert via via een hele zooi nep op die markt zodat mensen maar het zekere voor het onzekere nemen en dus een nieuwe gitaar kopen


en een korrel/kilo zout

hefke
30 maart 2015, 08:39
behalve mijn paranoia ??? :)

het gaat niet echt goed met de gitaarhandel (je koopt en speelt tegenwoordig dit soort dingen http://www.bax-shop.nl/midi-drumpads/native-instruments-maschine-mikro-mk2-groovebox-controller-zwart/product-details.html?gclid=CLbAnbvYzsQCFQLMtAodh0kAxw als stoere vent)
dus als gitaarfabrikant ben je niet gebaat bij een florende 2handsmarkt
mensen moeten nieuwe gitaren van jouw kopen en niet je tweedehands meuk want daar verdien je niks aan
dus wat doe je flikkert via via een hele zooi nep op die markt zodat mensen maar het zekere voor het onzekere nemen en dus een nieuwe gitaar kopen


en een korrel/kilo zout

Ik durf niet met zekerheid te stellen of de fabrikanten inderdaad bewust nepspul op de markt brengen. Maar er zit zeker een kern van waarheid in jouw stelling.
Zelf ben ik ook wat rond aan het kijken voor een 2e hands Stratocaster, maar ik merk dat ik steeds achterdochtiger begin te worden. Ik neig er steeds meer naar om een 2e hands in een (gerenommeerde) winkel te kopen of toch maar een nieuwe.
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat mij de kennis ontbreekt om te zien of b.v. een exemplaar echt is of niet of om welk type het gaat.

Swaag
30 maart 2015, 19:48
Ik zie ook wel eens zelfbouw gitaren die van een Fender logo worden voorzien. hoe denken jullie daar dan over.n.Blijft ook nep, en dus strafbaar om te verkopen.

De V
30 maart 2015, 21:33
Dus Gibson verkoopt naast 'echte Gibsons' ook 'nep Gibsons'?:crazyhappy:
Is wel een uitkomst voor wie merkengeil is, maar ook krap bij kas zit...

Zonder gekheid, ik snap de redenatie, maar ik vind het toch wat ver gezocht.
Het is niet zo dat je neppers alleen in de gitaarmarkt tegenkomt.
Overal waar geld te halen valt zitten ze.
Dat er nog geen Iphones gekopieerd worden komt slechts doordat dit technologisch te ingewikkeld is om (op winstgevende wijze) te kopiëren.

Pepe
30 maart 2015, 21:49
Dat er nog geen Iphones gekopieerd worden komt slechts doordat dit technologisch te ingewikkeld is om (op winstgevende wijze) te kopiëren.

Ruik de koffie...

De winst op een Iphone wordt op 70% berekend en dan denkt een Chinees gelijk, business!

wietse
30 maart 2015, 21:56
heeft geen zin marktplaats doet niks

en nogmaals mijn complot theorie

deze nepperts komen gewoon uit de epi en squi fabrieken in china
eertse ladingen nep gibsuns zaten epi gemarkte onderdelen in
is toch heel vreemd dat fender en gibson dit fenomeen niet veel harder aanpakken ?
heb zelfs tekeningen uit de fender fabrieken gezien bij een verkoper hoe een "nep" emg te instaleren (tekening van een made in china charvel)
nope denk dat fender en gibson bewust op deze manier de tweedehands markt naar de klote willen helpen

want ga maar een op die baba sites kijken................daar heb ik niks neps van apple bv kunnen vinden
samsung ect vol op
denk als de fabrikant het echt niet wil dat er nepperts van zijn/haar spullen (al hij/zij daar een fabriek heeft staan) aangeboden worden op baba dat absoluut niet gebeurd
china is tenslotte een diktatuur
jij en frixy samen in gesprek wat zal dat gezellig zijn, die is ook van de complottheoriëen.

okeeee
30 maart 2015, 22:04
Dus Gibson verkoopt naast 'echte Gibsons' ook 'nep Gibsons'?:crazyhappy:
Is wel een uitkomst voor wie merkengeil is, maar ook krap bij kas zit...

Zonder gekheid, ik snap de redenatie, maar ik vind het toch wat ver gezocht.
Het is niet zo dat je neppers alleen in de gitaarmarkt tegenkomt.
Overal waar geld te halen valt zitten ze.
Dat er nog geen Iphones gekopieerd worden komt slechts doordat dit technologisch te ingewikkeld is om (op winstgevende wijze) te kopiëren.

pads en phones van samsung zitten simpeler inelkaar ??

natuurlijk is het een vreemde complottheorie maar ik vin het wel grappig

Duhsjaak
30 maart 2015, 22:24
behalve mijn paranoia ??? :)

het gaat niet echt goed met de gitaarhandel (je koopt en speelt tegenwoordig dit soort dingen http://www.bax-shop.nl/midi-drumpads/native-instruments-maschine-mikro-mk2-groovebox-controller-zwart/product-details.html?gclid=CLbAnbvYzsQCFQLMtAodh0kAxw als stoere vent)
dus als gitaarfabrikant ben je niet gebaat bij een florende 2handsmarkt
mensen moeten nieuwe gitaren van jouw kopen en niet je tweedehands meuk want daar verdien je niks aan
dus wat doe je flikkert via via een hele zooi nep op die markt zodat mensen maar het zekere voor het onzekere nemen en dus een nieuwe gitaar kopen


en een korrel/kilo zout

Ja, wat zout zou zeker helpen.
Ik zou 'stoer' graag herdefiniëren. Want als ik mij al te veel had aangetrokken van wat men wel of niet van mij vindt, had ik het niet gered.

Het gegeven dat ik in mijn urban villa (rijtjeshuis, 7 onder 1 kap) naast Lien woon is ook bepalend.
En dat ik zo'n knoppen ding speel en door Lien errug stoer gevonden wordt, vind ik aardig belangrijk.
Kan Lien haar dutje doen tussen de middag. Want Lien is 2. Dus ja, ik speel graag met schone handen gitaar, en speel zo'n knoppen ding omdat een echt drumstel gewoon R&R is maar echt slecht voor Lien.

Maar dat is wat anders dan overal een samenzwering in zien.

Het leukste vond ik vroeger de koffie automaat gesprekken van het bedrijfsleven. Waarin in amper een minuut tijd de stemming kon omslaan.
Van: wat een hersenloze, braindead management.
Tot: er is een samenzwering. Een complot. Er kan alleen maar een complot zijn als meerdere mensen weten wat ze willen en samenwerken om dat doel te bereiken.

Hetzelfde met de georganiseerde misdaad waarmee de politie het te kwaad heeft. De ongeorganiseerde misdaad is dan compleet buiten beeld.
Dat doen die Chinezen. Zien dat er betrekkelijk makkelijk een schep poen te verdienen valt. Hebben de spotgoedkope arbeid ter beschikking en go. Niet twijfelen, aan de slag. Vinden wij het illegaal? De gemiddelde Chineze ondernemer vindt daar helemaal niets van. Die neemt niet eens kennis van onze ethische uitgangspunten.

Volgende stap is de Afrikaanse markt. Daar is de arbeid nog goedkoper.
Ben je onlangs nog in Spanje en Griekenland geweest? Ze wachten tot de zooi bijna failliet is en schuiven dan een zetbaas naar voren die wèl bereid is 8 dagen per week de winkel open te houden.

Het is geen complot. Het is uitgebeende kapitalistische ethos, en het is al lang gaande.

To whom it concerns.
Maar ik ben het volmondig met HaroldA (de meest uitgesproken tegenstander van alle nepperts met echte decals) eens. Onze goklustige GNer brengt nu een gitaar in omloop die blijkbaar niet voldoet. Waar een Fendér logo op staat.
En voor een prijs waarvoor je een London City kunt kopen. Veel plezier dus van je centen vriend, als je dit leest. En als je dit leest zal het je een zorg zijn. Totdat jijzelf in goed vertrouwen een k.t gitaar koopt die niet biedt wat er op staat. Wat jij ervan verwacht.

Captain Beefheart had al een LP (!!!!!) met de titel: link my decals off, in veel opzichten een vooruitziende blik.

O ja, ik wou nog even een pisserige opmerking kwijt. Gegokt? En geen hoofdprijs?
Het had je gesierd als je je verlies had genomen. Zo sportief ben je dus kennelijk niet.
Geen vriendelijke groet ditmaal.
Volgens mij voor het eerst.
Gus

Gearjunkie
30 maart 2015, 22:25
Mijn zwager had 4 jaar geleden al een echte e-pad...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mitch
30 maart 2015, 23:36
Ik kan me al niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat ik een nep -iPhone tegen kwam ja. Hij was wel heel slecht :D

Dutch66
30 maart 2015, 23:43
Vrienden,

Slaan we nu niet een beetje door ten aanzien van Vilows (de TS) ?

De "nepperts" bestaan bij de gratie van de kopers, en eh.... dat zijn wij dus, de gitaristen...

Ook ik heb niets met een plank met een 'foute decal', maar Ali bewijst dat daar een hoop mensen
anders over denken, die in dit specifieke geval ook uiteindelijk van de welbekende koude kermis..

En het had hem inderdaad gesierd om er nog even een (kort) berichtje aan te wagen,
that's it wat mij betreft.

Plant
30 maart 2015, 23:47
In China bouwden ze zelfs een complete Apple store na. Zelfs het personeel binnen dacht dat ze bij een echte Apple store werkten. De gevel verraadde echter dat er iets niet klopte :D

http://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2011/07/Neppe-Apple-Store-in-China-1.jpg

danee
31 maart 2015, 00:28
De opkomst van 3D printers en 3D scanners gaat de economie zowiezo veranderen. Straks maak je een 3D scan van een product met je iphone, en thuis print je het uit. Alles valt straks na te maken. Het copieren van films en muziek heeft cd zaken en videotheken de das om gedaan. Dat gaat straks met heel veel bedrijfstakken gebeuren. Dat proces is onomkeerbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dribbel_
31 maart 2015, 01:04
In China bouwden ze zelfs een complete Apple store na. Zelfs het personeel binnen dacht dat ze bij een echte Apple store werkten. De gevel verraadde echter dat er iets niet klopte :D

http://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2011/07/Neppe-Apple-Store-in-China-1.jpg


Ze hebben zelfs een volledige Ikea nagemaakt.


https://www.youtube.com/watch?v=M4zwujKVKpY

HaroldA
31 maart 2015, 09:19
pads en phones van samsung zitten simpeler inelkaar ??

natuurlijk is het een vreemde complottheorie maar ik vin het wel grappig

Ja, die specs zijn vrij toegankelijk; iedereen kan een Android device bouwen.

Tunes
31 maart 2015, 09:20
De opkomst van 3D printers en 3D scanners gaat de economie zowiezo veranderen. Straks maak je een 3D scan van een product met je iphone, en thuis print je het uit. Alles valt straks na te maken. Het copieren van films en muziek heeft cd zaken en videotheken de das om gedaan. Dat gaat straks met heel veel bedrijfstakken gebeuren. Dat proces is onomkeerbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Toch snap ik dat nog niet helemaal, je hebt toch bepaalde (en zelfs veel verschillende voor sommige artikelen) grondstoffen nodig. Je kan niet ff iets van metaal maken zonder metaal.

En een werkende effectenbak of versterker, neuh dat gaat nog niet zo maar gebeuren.

HaroldA
31 maart 2015, 09:22
Toch snap ik dat nog niet helemaal, je hebt toch bepaalde (en zelfs veel verschillende voor sommige artikelen) grondstoffen nodig. Je kan niet ff iets van metaal maken zonder metaal.

En een werkende effectenbak of versterker, neuh dat gaat nog niet zo maar gebeuren.

Klopt helemaal.

Maar als ik om me heen kijk heb ik wel 101 ideeën over wat ik zou willen 3d-printen ;)

Tunes
31 maart 2015, 09:49
Honden ?




Nee dat kan ik mij voorstellen en voor protypes en tsten enz enz is het geweldig.
Maar dat je nu zo'n ding thuis hebt en er alles maar uithaalt wat je wil is natuurlijk complete onzin.

Kim Wilson
31 maart 2015, 10:00
Ze hebben zelfs een volledige Ikea nagemaakt.


https://www.youtube.com/watch?v=M4zwujKVKpY
In China kopiëren ze alles, Eiffeltoren, Tower Bridge, Manhattan, Oostenrijkse stadjes, de Akropolis...

http://www.theguardian.com/cities/gallery/2014/jun/03/clone-wars-city-replicas-in-pictures

Tupelo
31 maart 2015, 10:09
Ik kan me al niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat ik een nep -iPhone tegen kwam ja. Hij was wel heel slecht :D
Hoe dat met digi-meuk zit weet ik niet, maar er bestaat ook nepmeuk, die echt is, zeg maar...
De vriendin van een maatje van me komt uit Taiwan, en werkt als managementsassistent in China, bij e.o.a. fabriek die kleding maakt in opdracht van o.a. Hugo Boss.
Volgens haar laten ze de productielijn gewoon nog een poos doorlopen nadat een order is voldaan, moeten ze 1.000.000 stuks produceren ? draaien ze er 1.500.000.

terrasbeest
31 maart 2015, 10:15
Chinese poging om de Fyra na te bouwen jammerlijk mislukt .......


https://www.youtube.com/watch?v=TniDzPL5TEA

Dit is het werk van Poolse bouwvakkers ....


https://www.youtube.com/watch?v=WFKC5-aE5LM

Kim Wilson
31 maart 2015, 10:39
Chinese poging om de Fyra na te bouwen jammerlijk mislukt .......

Want? De Chinese Fyra blijft wel heel? :D

terrasbeest
31 maart 2015, 10:47
Want? De Chinese Fyra blijft wel heel? :D

Zo achterlijk zijn die Chinezen dus....:seriousf:

danee
31 maart 2015, 11:09
Toch snap ik dat nog niet helemaal, je hebt toch bepaalde (en zelfs veel verschillende voor sommige artikelen) grondstoffen nodig. Je kan niet ff iets van metaal maken zonder metaal.

En een werkende effectenbak of versterker, neuh dat gaat nog niet zo maar gebeuren.

Dat klopt, maar denk aan producten als onderdelen voor je auto of fiets, tupperware, speelgoed, kleding (zijn ze al heel ver mee), en zelfs het printen van voedsel is in een vergevorderd stadium. Het printen van complete huizen is ook al mogelijk... Kijk om je heen en je kan talloze dingen vinden die je straks kan uitprinten...en voor al die dingen is straks geen markt meer....wc brillen, vuilnisbakken, knopen, sleutels, kranen enz...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Pepe
31 maart 2015, 11:57
Maar wat jij zegt, je maakt een 3D scan van je Iphone en die ga je printen... waar haal je dat vandaan?
Afgezien dat een chip, weerstand of transformator ander koek is dan een wc bril, je moet zoiets ook in elkaar kunnen zetten.

Die Wc bril haal je trouwens gewoon voor een tientje bij Gamma. Een Wc bril kan je ook haken maar ook dat niemand hoewel ik iemand ken...
Het zal toch gewoon een heel simpel ding zijn wat niet in de winkel verkrijgbaar is wil het interessant zijn voor de thuisprintert.

okeeee
31 maart 2015, 12:44
Ja, die specs zijn vrij toegankelijk; iedereen kan een Android device bouwen.

enige wat ik probeer te zeggen dat op baba zelfs tekeningen /onderdelen ect uit de fender fabrieken circuleren
en dat je van bedrijven die ook fabrieken in china hebben, apple / Zoom/roland niks zal vinden en vind je het wel, is het het "echte" spul waar je de hoofdprijs moet betalen

bedoel boss pedaaltje is toch niet zo moeilijk te copieeN ?

thas all en daar kun je leuke komplottheos over bedenken :)

zjanke
31 maart 2015, 13:12
Dat klopt, maar denk aan producten als onderdelen voor je auto of fiets, tupperware, speelgoed, kleding (zijn ze al heel ver mee), en zelfs het printen van voedsel is in een vergevorderd stadium. Het printen van complete huizen is ook al mogelijk... Kijk om je heen en je kan talloze dingen vinden die je straks kan uitprinten...en voor al die dingen is straks geen markt meer....wc brillen, vuilnisbakken, knopen, sleutels, kranen enz...

Dat het kan wil niet zeggen dat het ook gebeurt. Om een huis te printen heb je nogal een bak grondstoffen nodig, of wil je die ook printen? :eek: Ik ben benieuwd wanneer het ook een duurzaam en rendabel proces is. Met duurzaam bedoel ik niet alleen dat het milieuvriendelijk is, maar ook lang genoeg blijft bestaan. Kunststof bestaat al heel lang, maar ik zie ook nog steeds geen plasitc huizen...

Pepe
31 maart 2015, 13:24
Ik zal dezelfde kant opgaan zoals alle andere tools. Iedereen kan aan lijm, spijkers en een hamer komen maar je brengt je schoenen toch weg naar de schoenmaker.
Het zal voor sommige ondernemers een handige uitbreiding zijn, de particulier kan terecht bij de Gamma Printservice met zijn tekening. Zoiets.

Tunes
31 maart 2015, 13:48
Dat klopt, maar denk aan producten als onderdelen voor je auto of fiets, tupperware, speelgoed, kleding (zijn ze al heel ver mee), en zelfs het printen van voedsel is in een vergevorderd stadium. Het printen van complete huizen is ook al mogelijk... Kijk om je heen en je kan talloze dingen vinden die je straks kan uitprinten...en voor al die dingen is straks geen markt meer....wc brillen, vuilnisbakken, knopen, sleutels, kranen enz...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk


Nou ik denk echt dat we daar nog heel ver vanaf zitten.
Je kan geen kraan van niks maken.
Daarnaast moet je nog afwachten hoe het staat met de kwaliteit.
Kleding ? van die nep troep waar je je de tering in zweet waarschijnlijk.

Het zal best toekomst hebben maar zo makkelijk als jij het doet voorstellen is nog ver weg en of het goedkoper is ?
Dat pistool wat geprint was, die kon toch helemaal niet echt schieten b.v. ?

Als iemand wat goede voorbeelden heeft die het tegendeel bewijzen, video, websites dan zie ik die graag.

Pepe
31 maart 2015, 14:50
Dat food printing... ik weet niet hoe je je dat moet voorstellen. Ja, je gooit een bak cacao er in en er komt een kerktoren van chocolade uit. Nou, phoe.. snel een printer in huis halen.
Er wordt gelijk gefantaseerd over StarTrek applicaties. Je drukt op een knop en er ligt een gebraden kippetje. Die kip moet er toch wel eerst in hoor. En dat moet ook verhit worden. Wat mijn oven en magnetron ook doen. Oh... die kip print je ook?
Moet je wel oppassen dat ie het niet gelijk op een holletje zet als ie uit de printer stapt.

Zo was er ooit een uitvinding van water in poedervorm. Dat zou een uitkomst zijn voor de Sahara gebieden. Maarja, waar los je dat poeder in op?

Tupelo
31 maart 2015, 16:13
Ach ja, ik ben het wel eens met danee, de wereld verandert, en 3d printen gaat daar een belangrijke rol in spelen. Dat we nu nog niet zover zijn, wil niet zeggen dat het over tien, twintig jaar geen belangrijke rol kan spelen. Had je mij dertig jaar geleden verteld dat iedereen op een idioot mini tv-tje belt, typt, filmpjes en foto's maakt, dan had ik ook gezegd, no way ski-fi !!

Uber, couchsurfing, allerlei andere onzinnige apps, waarom geen 3d printen, is het werkelijk zo raar te vermoeden dat dat in de toekomst een belangrijke rol gaat spelen ? Dingen zitten in een stroomversnelling, de snelheid waarmee je idiote smartphone rekent, als je dat dertig jaar geleden zou voorleggen aan een wiskunde ict nerd, dan zou die waarschijnlijk hebben opgemerkt dat dat no-way betaalbaar zou zijn, een computer met die kwaliteit snelheid en opslag, laat staan dat je er gratis een krijgt bij een abonnement, of te wel, ja echt, iedere pauper heeft er een.

Waarom de noodzaak een verwachting als dat te toetsen aan de werkelijkheid.
Het zal nu vast te duur zijn om ingezet te worden voor idiote kutproducten, maar een mens consumeert, een ander mens maakt winst, de techniek gaat vooruit, het gaat niet lang duren voor je inderdaad je leuter kunt scannen met je smartphone, om 3d te laten printen, zodat je partner zichzelf niet alleen hoeft te voelen, wanneer jij gaat varen.

muffstuff
31 maart 2015, 16:20
Dat food printing... ik weet niet hoe je je dat moet voorstellen. Ja, je gooit een bak cacao er in en er komt een kerktoren van chocolade uit. Nou, phoe.. snel een printer in huis halen.
Er wordt gelijk gefantaseerd over StarTrek applicaties. Je drukt op een knop en er ligt een gebraden kippetje. Die kip moet er toch wel eerst in hoor. En dat moet ook verhit worden. Wat mijn oven en magnetron ook doen. Oh... die kip print je ook?
Moet je wel oppassen dat ie het niet gelijk op een holletje zet als ie uit de printer stapt.

Zo was er ooit een uitvinding van water in poedervorm. Dat zou een uitkomst zijn voor de Sahara gebieden. Maarja, waar los je dat poeder in op?
:seriousf: Ik vind het wel naief om te zeggen, nou dat gaat nooit gebeuren. Nee zo'n kippetje heb je niet meteen, maar ze zijn nu al wel bezig met orgaan printen met 3-d printer. Dus waarom niet het vlees van een kip namaken?

100 jaar geleden hadden ze je ook raar aangekeken als jij over het concept magnetron gesproken had.

Pepe
31 maart 2015, 16:44
Imitatie vlees is er al natuurlijk.
Maar het is een printer he. Het print dingen. Het maakt geen grondstoffen, ijzers en mineralen.
Als dat zo was dan waren er een hoop grote problemen gelijk opgelost.

danee
31 maart 2015, 16:54
De techniek accelereerd. Ik denk...vrees zelfs...dat het allemaal veel sneller zal gaan.

Wat betreft huizen printen....op dit moment worden er "hutten" geprint voor derde wereld landen...dat project is al enige tijd gaande...dus we hebben het over enorme printers... Een 3d printer kostte een vermogen, nu koop je er al een bij conrad voor 600. Over een paar jaar hebben we er allemaal 1 in ons huis :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Cocobolo
31 maart 2015, 19:06
... Over een paar jaar hebben we er allemaal 1 in ons huis :)

...over een paar jaar hebben we allemaal een huis onder onze 3D printer :)

Tunes
1 april 2015, 09:47
Ach we zullen het zien, voor een heleboel zaken is het perfect.
Prototypes, protheses en unieke voorwerpen waarvoor een mal te duur is.

Alles waar veel verschillende grondstoffen voor nodig zijn wordt al heel anders.
Daarnaast kan je nu nog niet heel veel zeggen over de kwaliteit en bovendien zal die zeer afhangen van de gebruikte materialen.
Dus je doet dat niet zomaar even.

showband
1 april 2015, 13:14
Dat doen ze inderdaad als laatste stap (en bij het vermoeden van fraude) en dat schatten doen ze inderdaad erg royaal. Ze pakken bijvoorbeeld internet en hanteren dan de adviesprijzen...

ik denk.... dat als je imitatie merkartikelen doet dat de douanier keuze heeft:
1)-het is echt en dan kosten wat T-shirts 1000 euro. klaar!
2)-het is nep en je krijgt een dikke boete en flink papierwerk+inbeslagname. *poeh* veel werk.

dat is maar een gok.

Pepe
1 april 2015, 17:30
Ach we zullen het zien, voor een heleboel zaken is het perfect.
Prototypes, protheses en unieke voorwerpen waarvoor een mal te duur is.

Alles waar veel verschillende grondstoffen voor nodig zijn wordt al heel anders.
Daarnaast kan je nu nog niet heel veel zeggen over de kwaliteit en bovendien zal die zeer afhangen van de gebruikte materialen.
Dus je doet dat niet zomaar even.

Ja, dat is waar 3D printers nou goed in kunnen zijn. Niet in je eigen Iphone in elkaar zetten of een gebraden kippetje.
klik (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150401_01609576?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding)

Speeddemon
2 april 2015, 20:30
Allemaal leuk en aardig, maar dit topic is goed ontspoord ondertussen.
What happened to Vilows en z'n gitaar? Na z'n vakantie is het wel erg stil nu.

HaroldA
2 april 2015, 23:54
Allemaal leuk en aardig, maar dit topic is goed ontspoord ondertussen.
What happened to Vilows en z'n gitaar? Na z'n vakantie is het wel erg stil nu.


Ik begrijp wat je bedoeld. Deze gitaar is echter puur voor mij alleen bedoeld, het is dan zeker niet de intentie om iemand hier in de toekomst mee te duperen.
Je opmerking heeft me wel aan het denken gezet. Ik kan de order nog cancellen, ik denk hier even over na.

... en een paar dagen later stond hij op Marktplaats. :mad:

D3nnis
3 april 2015, 06:53
Ik vind het wel jammer dat meneer Vilows niet nog even wat toelichting komt geven in dit topic.

Speeddemon
3 april 2015, 11:56
Ik vind het wel jammer dat meneer Vilows niet nog even wat toelichting komt geven in dit topic.
Precies!
@Harold, dat was een beetje mijn punt. Zo snel verkopen en dan in dit topic volledige radiostilte. Is het dan zulk brandhout?!

Duhsjaak
3 april 2015, 12:33
Ik vind het wel jammer dat meneer Vilows niet nog even wat toelichting komt geven in dit topic.

Helemaal eens, maar van mij mag ie wegblijven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna nieuwsgierig genoeg was om ook zo'n gokje te wagen.
Maar dan vind ik dat je ook consequent moet doen. Een staatslot waarop een niet is gevallen, verkoop je ook niet door.

Dat geldt dus ook voor zo'n Fender....., uche uche.
Ik vind strikt persoonlijk en geheel op eigen titel meneer V. maar een slapjanus.

En zitten we nog echt nog te wachten op uitleg van meneer V.? Ik kan niet voor jullie spreken. Voor mij staat wel zo ongeveer vast dat die uitleg er al staat. Een kotsende smiley kan ik niet zo gauw vinden. Maar je weet wat ik bedoel.
Vriendelijke groet, Gus

Bernardduur
3 april 2015, 13:08
Tja, en zo komt marktplaats vol met troep die niemand wil maar die iedereen wel probeert te verkopen.......

hefke
4 april 2015, 08:09
De advertentie staat in ieder geval niet meer op MP. Zou hij 'm verkocht hebben of toch maar zelf gehouden hebben na al die commotie die er over is geweest? Voor mij persoonlijk hoop ik het laatste, maar ik begin nu toch wel een beetje nieuwsgierig te worden.

Pepe
4 april 2015, 08:45
Hij hoeft helemaal niks BEHALVE zijn eigen topic naar een goed einde te begeleiden. Een kapitein verlaat als laatste het schip!

Mitch
4 april 2015, 21:38
Zo niet, dan volgt gevangenisstraf.
614

wormke
7 juni 2015, 00:42
Maar dan kan ik jullie wel helpen... ik ben namelijk zo een uil die een echte dacht te kopen (langs een faillissement weliswaar) en thuisgekomen, opengevezen en gemerkt dat het een chinese was. Jammer, uiteindelijk toch nog altijd minder betaald dan op aliblabla enzo. Nouja, een echte heer (muzikant) heeft dan wel het fatsoen om dat ding niet meer gaan door te verkopen hé, dus hangen we ze maar tegen de muur. MAAR ze blonk zo mooi en riep heel de tijd tegen me; speel met mij! speel met mij! en wat een onbeleefde mens zou ik geweest zijn als ik haar zou negeren... Dus beetje ingespeeld. de frets tussen 9 en 12 dienden wat geveild te worden, maar dat vond ze helemaal niet erg. Waarom niet eens proberen hier een echte gitaar van te maken. Gooi de rotelementen eruit, alle bekabeling, de potmeters etc... nieuwe snaren op, alles rechtgezet, de body was toch wel goeie kwaliteit... We gaan ze eens proberen op repetitie!
Natuurlijk even niet gezegd dat het hier over een Chinese replica ging om te zien welk hun reactie was... en moet zeggen, ik speel de laatste weken/maanden bijna uitsluitend op deze... Wat een gitaar! who cares dat het een chinese is? Ik alvast niet meer! Ze klinkt bijna beter als mijn andere gitaren.

Dus heb ondertussen nog een chinese gekocht, waar ik weer alle hardware uitgooi en vervang, met andere elementen zodat ik een beetje kan testen en nieuwe geluiden zoeken... Scheelt weer in mijn budget.

Kijk, ieder zijn mening, maar zijn we nu echt zo bekrompen dat we andere muzikanten onmiddellijk als oplichters gaan inschatten. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik die gitaren NOOIT nog ga verkopen!
1. omdat het een chinese kopie is
2. omdat ze zo verdomd goed speelt en klinkt.
Uiteindelijk moet je niet op de pianist schieten, dan moeten die grote merken maar maken dat ze in china geen replica's meer kunnen bouwen. Als ze dat écht willen krijgen ze dat wel voor elkaar.

Ohja en voor ik hier lachwekkende reacties krijg dat ik wss niet gewoon ben van op echte gitaren te spelen; in mijn collectie zitten meerdere gitaren zoals oa enkele usa fender strat, ibanez jem, gibson lp, sg, jaguar, bc rich etc etc dus ik kan wel degelijk vergelijken!

hefke
7 juni 2015, 08:03
In de eerste 3 regels geef je precies aan waar het in de voorgaande discussie om draaide, namelijk dat je denkt een echte te kopen maar het nep/namaak blijkt te zijn. Je bent nu zelf de dupe geworden van oplichting.

Fijn voor je dat na de nodige aanpassingen het een fantastische gitaar is geworden, ik wens je dan ook veel plezier er mee.
Maar ben eens eerlijk, is alles bij elkaar (aanschaf en aanpassingen) nu zoveel goedkoper dan dat je bijvoorbeeld een 'echte' 2e hands had gekocht? Je hoeft voor mij geen bedragen te noemen.

Ik ben het met je eens dat wij niet kunnen voorkomen dat namaak in China wordt gemaakt; daar moeten inderdaad de grote concerns iets tegen doen. Maar wat we wel kunnen doen is a) mensen waarschuwen als je ergens een namaak exemplaar tegenkomt dat als echt wordt verkocht en b) als je zelf een neppert hebt deze zo te 'bewerken' dat hij nooit meer als echt door het leven kan gaan.

En mocht je ooit besluiten toch te verkopen: merk ze dan duidelijk of wat dan ook zodat ze nooit meer als 'echte' verkocht kunnen worden. Jij zult dit fatsoen hebben, maar je weet niet of de volgende eigenaar ook zo netjes is om het als replica te verkopen.

Nogmaals veel speelplezier.

grayfink
7 juni 2015, 08:09
En als je doodgaat gooien je erven hem in de kliko? Als je dan eerlijk wil zijn: verander het logo, of kras Made in china achterop de headstock bijvoorbeeld.

hefke
7 juni 2015, 08:34
En als je doodgaat gooien je erven hem in de kliko? Als je dan eerlijk wil zijn: verander het logo, of kras Made in china achterop de headstock bijvoorbeeld.

Mijn voorkeur gaat er dan toch naar uit om het logo te verwijderen en/of er 'replica' in te stansen. Met 'made in China' zou het nog een echte kunnen zijn die in China geproduceerd is.

D3nnis
7 juni 2015, 08:51
Als koper zou ik blij zijn als het aan de gitaar zelf duidelijk te zien is dat ie nep is.
Ik vraag me zelfs af of er niet gewoon al heel veel usa fenders en gibsons in omloop zijn die eigenlijk al gewoon nep zijn, je maakt me niet wijs dat de Chinezen de vorm niet na zouden kunnen maken.



b) als je zelf een neppert hebt deze zo te 'bewerken' dat hij nooit meer als echt door het leven kan gaan.

Dit vind ik dan ook weer zo wat, van alles in je gitaar krassen om te voorkomen dat een potentiële kwaadwillende volgende eigenaar zijn snode plannen niet kan uitvoeren. Natuurlijk is het goed als nepperds niet als echt kunnen worden verkocht, maar dit is ook wel een klein beetje hetzelfde als dat je je auto alleen doorverkoopt met een snelheidsbegrenzer, zodat je zeker weet dat het boefje dat de auto van je koopt er niet te hard mee rijd.

hefke
7 juni 2015, 10:01
Dit vind ik dan ook weer zo wat, van alles in je gitaar krassen om te voorkomen dat een potentiële kwaadwillende volgende eigenaar zijn snode plannen niet kan uitvoeren. Natuurlijk is het goed als nepperds niet als echt kunnen worden verkocht, maar dit is ook wel een klein beetje hetzelfde als dat je je auto alleen doorverkoopt met een snelheidsbegrenzer, zodat je zeker weet dat het boefje dat de auto van je koopt er niet te hard mee rijd.

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar de vergelijking vind ik toch niet helemaal opgaan. Bij die gitaar gaat het om oplichting/misleiding. Dat vind ik toch nog heel iets anders dan het begaan van een verkeersovertreding.
Wormke is nu zelf slachtoffer geworden van misleiding, hij dacht dat het een echte was maar bleek nep. Niet iedereen heeft genoeg kennis in huis om (goede) nep van echt te onderscheiden.
Ik weet dat er hier mede-forummers zijn die denken "waar maak je je druk om?". Maar hoe zouden zij reageren als ze ooit zelf het slachtoffer worden van misleiding/oplichting?

Dutch66
7 juni 2015, 10:23
in mijn collectie zitten meerdere gitaren zoals oa enkele usa fender strat, ibanez jem, gibson lp, sg, jaguar, bc rich etc etc dus ik kan wel degelijk vergelijken!

Ik ben wel benieuwd naar een paar plaatjes van die plank die ze jouw als 'echt' verkocht hebben..

wormke
7 juni 2015, 10:39
Haha, mss binnenkort. Maar waarom zou ik nu mijn beter klinkende gitaar gaan verminken? Ik verkoop ze toch niet, doe ik zelden. En als ik doodga gaan mijn gitaren naar mijn maten en mijn broer, das al allemaal beslist :-)
In geval van prijs. Ik zit nu op 500 euro in totaal, en alles is vernieuwd. Op het gebied van zicht kan je het niet zien, zelfs de serienummer klopt...

Dutch66
7 juni 2015, 10:44
Haha, mss binnenkort...

Tja, zo'n donkerbruin vermoeden had ik al....

wormke
7 juni 2015, 10:50
Wat wil je daarmee zeggen? Ik kan in eer en geweten zeggen dat ik nog nooit iets fake heb verkocht en nog nooit iets te duur heb verkocht. Ik ben daarin net iets te eerlijk... maar wat maakt het wat er op mijn gitaar staat als ik moet optreden? Het is toch het geluid dat belangrijk is? Moet ik dan echt speciaal mijn headstock helemaal gaan schuren met kans op beschadiging? Trouwens, moest ik ze niet meer gebruiken gaat ze bij de rest van de collectie hier in mijn studio'ke.

wormke
7 juni 2015, 10:51
En trouwens, die dat ik zelf heb besteld heeft een lege headstock.

Dutch66
7 juni 2015, 11:03
Rustig aan, het gaat helemaal niet om de headstock of wat er op staat, als iemand aangeeft dat hij
(lullig genoeg!) bedonderd is, ben ik gewoon nieuwsgierig naar hoe exact die plank dan is.

Helemaal prima dat de gitaar je wel bevalt, dus in die zin valt de teleurstelling gelukkig wel mee.

Thats it!

wormke
7 juni 2015, 12:01
was ook niet kwaadwillig ofzo... gewoon ff duidelijk ;-)
Heb er nog geen fotos van, ben niet echt zo een foto mens ;-)

okeeee
7 juni 2015, 14:04
Maar dan kan ik jullie wel helpen... ik ben namelijk zo een uil die een echte dacht te kopen (langs een faillissement weliswaar) en thuisgekomen, opengevezen en gemerkt dat het een chinese was. Jammer, uiteindelijk toch nog altijd minder betaald dan op aliblabla enzo.

en das de pointe waar een rechter vooral rekening mee gaat houden
en op veroordelen voor de aanklacht wegens oplichting
spendeer 10 minuten op internet en je weet dat zelfs een tweedehands f en g geen 150 euro kosten
einde rechtzaak

ga je naar de politie wegens merkvervalsing
"sorry daar hebben we geen tijd voor"

Rogueny
7 juni 2015, 14:06
Naja nu we toch lekker op dreef zijn met alle beshculdigingen, verwijtingen en complottheorien, neem ik graag ook nog even deel!

Deze theorie heb ik niet van mezelf, maar desondanks niet de minste:
Waarom wordt er zo weinig tegen de 'fakes' ondernomen? Hypothese: Gibson Verdient aan twee dingen voornamelijk geld: De verkoop van gitaren en de verkoop van onderdelen. Gibson wil natuurlijk het liefst dat hun gitaren nieuw worden gekocht. Dit levert hun het meeste geld op. Tweedehands gitaren verdienen zij bijna niks. "huh bijna?" Ja bijna. Gibson verdient ook geld aan het verkopen van hun elektronica. Deze worden gebruikt om Gibson gitaren te repareren als er iets kapot gaat, om een gitaar te upgraden of om een NEP Gibson echt te laten klinken. Gibson verdient hierdoor ook geld aan de nep Gibsons. Zij geven er weinig om dat er fakes worden verkocht in China. Mensen die een echte Gibson kunnen betalen kopen die echt wel eerder dan zo'n neppert. En de mensen die een neppert kopen zullen wellicht hun gitaar nog wel eens upgraden met echte gibson spullen. Daarnaast, als de markt overvloeit raakt met nep spul, zullen kopers sneller een nieuwe dan een tweedehands Gibson kopen. Verder is het natuurlijk de ultieme imagoboost als jou merk gekopieerd wordt. Dit geeft gewoon aan de echte Gibsons geweldig zijn.

Conclusie: Gibson heeft er baat bij dat er neppers in omloop zijn.

okeeee
7 juni 2015, 14:17
ikke was eerst :)

wormke
7 juni 2015, 14:52
Mja maar ik doe geregeld faillisementen mee, en hebben al 10tallen gitaren gekocht goedkoper als fake. Dus die stelling gaat niet helemaal op. Omgekeerd heb je natuurlijk 200% gelijk. Een fake als een echte gaan verkopen is not done. Maar das net hetzelfde als je een auto koopt. Heb ook al auto's gekocht die technisch perfect in orde waren, tot je er mee thuis komt...

Noid
7 juni 2015, 18:14
- de wereld is aan het veranderen: nieuwe economieën zoals China hebben de grondstoffen, arbeidskracht en ook de kennis om goede producten te maken.
- die producten verkoop je voor meer geld en sneller als ze op een bekend merk lijken.
- De mensen in die nieuwe economieën willen ook graag (economische) vooruitgang. Ze (die mensen en dus ook hun poitieke leiders enz) maken zich daarom ook niet zo druk om de (economische) wetten en regeltjes van dat westen, die voor hun alleen maar de westerse belangen dienen. Door zich daar aan te houden blijven zij arm en onderontwikkeld.
- die machtspositie van het westen is so wie so aan het veranderen. Een paar eeuwen lang was kennis en (mede daardoor) militaire macht vooral voorbehouden aan het westen. Dat is niet meer zo.
- dus het drukmaken om merkrechten van (in dit geval Amerikaanse) bedrijven is misschien niet zo slim. Beter kunnen we ons instellen op een nieuwe markt, waarin je niet meer alleen op het merk af kunt gaan, maar meer info moet hebben om te bepalen of iets een "echte" is. Waarbij een "echte" ook vaak nog een illusie is, fabrikanten zoals G en F hebben hun producten ook door de jaren heen door ontwikkeld, dus wat is dan nog een originele strat bijvoorbeeld?
En verder nog: hoe echt is echt? In de ons omringende landen, maar ook in NL koop je allerlei nepproducten, waarvan je het soms niet eens weet (lees het boek Gomorra van Roberto Savianno: in de jaren 80 maakte de maffia in Sicilie al op zo'n grote schaal (en goed) japanse (Sony, Panasonic etc.) producten na, dat ze in de winkel gewoon naast en tussen de echte producten verkocht werden.
- Dus ik denk dat we moeten accepteren dat we nu in een wereld leven waarop op grote schaal tussen echt ook namaak zit.
- Dat je dit wetende ook goed moet onderzoeken en weten wanneer je iets koopt of het een echte is.
- Dat belang delen we dan weer met de producenten / merkeigenaren. Om hun merk te beschermen, hun marketinginspanningen te benutten en onterechte claims (falende producten) te voorkomen zullen zij beter en nauwer moeten gaan samenwerken met ons als klant.

wormke
7 juni 2015, 19:10
en zelfs als je echt koopt kan je nog genekt zijn... Heb hier al échte gitaren gehad van over de 3k die voor geen meter spelen. Hoe komt dit dan?

Venlonaer
8 juni 2015, 06:55
Niet goed afgesteld...

hefke
8 juni 2015, 07:57
- de wereld is aan het veranderen: nieuwe economieën zoals China hebben de grondstoffen, arbeidskracht en ook de kennis om goede producten te maken.
- die producten verkoop je voor meer geld en sneller als ze op een bekend merk lijken.
- De mensen in die nieuwe economieën willen ook graag (economische) vooruitgang. Ze (die mensen en dus ook hun poitieke leiders enz) maken zich daarom ook niet zo druk om de (economische) wetten en regeltjes van dat westen, die voor hun alleen maar de westerse belangen dienen. Door zich daar aan te houden blijven zij arm en onderontwikkeld. ...
Begrijp me niet verkeerd, ik heb in principe niets tegen producten uit b.v. China. Dat iets uit China komt betekent niet automatisch dat het een slechtere kwaliteit is.



- dus het drukmaken om merkrechten van (in dit geval Amerikaanse) bedrijven is misschien niet zo slim. Beter kunnen we ons instellen op een nieuwe markt, waarin je niet meer alleen op het merk af kunt gaan, maar meer info moet hebben om te bepalen of iets een "echte" is. Waarbij een "echte" ook vaak nog een illusie is, fabrikanten zoals G en F hebben hun producten ook door de jaren heen door ontwikkeld, dus wat is dan nog een originele strat bijvoorbeeld? ....

- Dat je dit wetende ook goed moet onderzoeken en weten wanneer je iets koopt of het een echte is.

Volledig met je eens, maar waar kun je b.v. beschrijving, specificaties foto's etc vinden van b.v. een Stratocaster of Les Paul om zo te kunnen achterhalen of iets aan de specificaties voldoet. Uiteraard wil dat nog niet zeggen dat iets dan ook echt is, maar de kans wordt wel kleiner. Ik zie weleens reacties van forumleden die alleen al aan het logo of kleur kunnen zeggen of iets klopt met de specificaties van dat model. Alleen een serienummer zegt nog niets/niet veel over het model e.d. Helaas voor mij kan ik dat niet, maar zou wel meer info hierover willen hebben.

almarvk
8 juni 2015, 10:35
Zat van het weekend ook daar 's te sneupen en kwam een Blackmachine kopie tegen. Die gitaren kom je niet snel tegen en dan ook nog 's tegen bedragen rond de 5k. In China kan je en kopie voor iets meer dan 200,- bemachtigen. Ziet er prima uit zo op de foto. Blijft bizar dat het kan voor het geld, en doet je bijna twijfelen om het 's te gaan proberen.

Tunes
8 juni 2015, 10:53
en das de pointe waar een rechter vooral rekening mee gaat houden
en op veroordelen voor de aanklacht wegens oplichting
spendeer 10 minuten op internet en je weet dat zelfs een tweedehands f en g geen 150 euro kosten
einde rechtzaak

ga je naar de politie wegens merkvervalsing
"sorry daar hebben we geen tijd voor"

Welke rechter, whoeoehahahaha man daar komt nooit een rechter aan te pas.
Fake is fake en dat hoort niet, maar die stoere praatjes zijn echt complete onzin.

Ja als je ze met honderd tegelijk importeert dan wordt het anders.

Tunes
8 juni 2015, 10:56
en zelfs als je echt koopt kan je nog genekt zijn... Heb hier al échte gitaren gehad van over de 3k die voor geen meter spelen. Hoe komt dit dan?

Tja er zijn er zat die een beetje blind zijn door het merk wat er op staat.
Heb zelf e.a. staan (london city) waarvan ik rustig kan zeggen dat de bouw en materialen beter zijn als het origineel. Wat beter kan is de elektronica.

okeeee
8 juni 2015, 12:23
Welke rechter, whoeoehahahaha man daar komt nooit een rechter aan te pas.
Fake is fake en dat hoort niet, maar die stoere praatjes zijn echt complete onzin.


Ja als je ze met honderd tegelijk importeert dan wordt het anders.

ja tunes.....................

Feter
8 juni 2015, 12:56
Tja er zijn er zat die een beetje blind zijn door het merk wat er op staat.
Heb zelf e.a. staan (london city) waarvan ik rustig kan zeggen dat de bouw en materialen beter zijn als het origineel. Wat beter kan is de elektronica.

Dit zou dus voor mij een reden zijn om WEL een china gitaar te kopen. Om de basis te gebruiken en hiervan een goede gitaar naar mijn smaak te maken. Ik zou wel m'n eigen naam of logo op de headstock willen dan.

Geronimonl
8 juni 2015, 13:15
Koop dan gewoon een Classic Vibe tele of strat. Die zijn made in China, en heerlijke plankjes. Hoef je je geen zorgen te maken dat je een nepperd hebt gekocht.

Ik heb een tijdje terug een tweedehands 50's strat gekocht, en het is een gitaar waar ik heel vaak op speel nu.
Hij kan zich niet meten met mn usa strat, maar wel met mn mim strat. En dat voor maar 150 euros.

Maar ja, er zijn nou eenmaal mensen die niet met een gitaar met een squier logo een podium op willen gaan.

Speeddemon
8 juni 2015, 18:39
Koop dan gewoon een Classic Vibe tele of strat. ...
...Maar ja, er zijn nou eenmaal mensen die niet met een gitaar met een squier logo een podium op willen gaan.
En voor die mensen is er de G&L ASAT Tribute series! Hoef je de elementen tenminste ook niet van te vervangen, want zijn top!
Heb bij de mijne alleen potmeters, jack en switch vervangen (CTS, Switchcraft, CRL)

Pepe
8 juni 2015, 18:41
Maarja, dat is weer tribute, de squier van de G&L.

WaywardChild
9 juni 2015, 12:40
Maarja, dat is weer tribute, de squier van de G&L.

Maar daar mag je dan wel het podium mee op, niemand kent toch G&L en de tribute staat er lekker klein op vermeld :crazyhappy:

Feter
9 juni 2015, 12:50
Koop dan gewoon een Classic Vibe tele of strat. Die zijn made in China, en heerlijke plankjes. Hoef je je geen zorgen te maken dat je een nepperd hebt gekocht.


Maar ook made in China. Oftewel, je moet gewoon mazzel hebben dat je een "bouwer" hebt die wel kwaliteit af kan leveren.
Heb toevallig nu een chinese body liggen die bij de neck pocket dramatisch is afgewerkt...

Geronimonl
9 juni 2015, 13:34
Maar ook made in China. Oftewel, je moet gewoon mazzel hebben dat je een "bouwer" hebt die wel kwaliteit af kan leveren.
Heb toevallig nu een chinese body liggen die bij de neck pocket dramatisch is afgewerkt...
Ik denk dat de kwaliteitscontrole een grote rol speelt.

Voor mn werk sleutel ik o.a. aan china scooters. Je hebt agm, wat kwa kwaliteit nogal te wensen over laat. Maar ook Vespa die tegenwoordig uit china komen. Nooit problemen bij vespa op dat vlak.

Zal bij Squier tov merkloos zeker zo zijn. Is toch een dochter van Fender.

Tabula Rasa
9 juni 2015, 13:36
Het gaat niet om de "bouwer" maar om de kwaliteitscontrole. De "bouwer" is gewoon een machine. Verder is er een assembleerder die Hoa Ching Pang heet ofzo.

marter544
9 juni 2015, 17:24
Ik denk dat de kwaliteitscontrole een grote rol speelt.

Voor mn werk sleutel ik o.a. aan china scooters. Je hebt agm, wat kwa kwaliteit nogal te wensen over laat. Maar ook Vespa die tegenwoordig uit china komen. Nooit problemen bij vespa op dat vlak.

Zal bij Squier tov merkloos zeker zo zijn. Is toch een dochter van Fender.

Die Chinese scooters zijn verschrikkelijke bagger. Dat ze dat durven te verkopen.. Na een jaar zit alles vast gerot, en wat niet vast gerot zit valt van ellende uit elkaar.. Koop voor dat geld een 2ehands Honda denk ik dan..

Feter
10 juni 2015, 13:46
Oke inderdaad de kwaliteitscontrole, maar het lijkt me dat die gitaren qua basis best goed kunnen zijn.
Ik heb hier een chinese body liggen die qua houtsoort, verlijming en afwerking van de routekanalen gewoon goed is. Het is alleen jammer dat de neckholes niet echt uhm... recht zitten...

Pepe
10 juni 2015, 14:11
Wat het gelijk crap maakt.
Dat heeft weinig met controle te maken, meer met kennis van apparatuur.
Ik hoop niet dat dat je beste argument pro China was.

Tunes
11 juni 2015, 09:38
Ik heb hier 5 argumenten staan en ze zijn allemaal even sterk (en als je de prijs weet die ik betaald heb zijn ze onverslaanbaar) :seriousf:

Kim Wilson
11 juni 2015, 10:06
Die Chinese scooters zijn verschrikkelijke bagger. Dat ze dat durven te verkopen.. Na een jaar zit alles vast gerot, en wat niet vast gerot zit valt van ellende uit elkaar.. Koop voor dat geld een 2ehands Honda denk ik dan..
Ze hebben wel een steile leercurve. Pakweg 10 jaar geleden kwamen de Chinezen met de JMC Landwind, een omgekatte Opel Frontera. Die was zo slecht, dat ie eigenlijk te onveilig was voor Europa (http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/14/anwb_chinese_terreinauto_leven).

Nu, 10 jaar later, staan de Chinezen aan onze deur te rammelen met het merk Qoros, en die hebben de zaken al een stuk beter onder controle (http://www.autoweek.nl/nieuws/24916/qoros-scoort-5-sterren-bij-euroncap-crashtest).

Geef ze een paar jaar, en ze kunnen gewoon mee met de Westerse merken, op welk gebied dan ook. Het wordt niet voor niks gezien als de belangrijkste groeimarkt van dit moment.

Feter
11 juni 2015, 16:21
Wat het gelijk crap maakt.
Dat heeft weinig met controle te maken, meer met kennis van apparatuur.
Ik hoop niet dat dat je beste argument pro China was.

Nooit gezegd dat ik pro china was! Ook niet dat ik er tegen ben. Maar ik heb inderdaad geen andere argumenten :(

Tunes
11 juni 2015, 21:52
Ze hebben wel een steile leercurve. Pakweg 10 jaar geleden kwamen de Chinezen met de JMC Landwind, een omgekatte Opel Frontera. Die was zo slecht, dat ie eigenlijk te onveilig was voor Europa (http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/14/anwb_chinese_terreinauto_leven).

Nu, 10 jaar later, staan de Chinezen aan onze deur te rammelen met het merk Qoros, en die hebben de zaken al een stuk beter onder controle (http://www.autoweek.nl/nieuws/24916/qoros-scoort-5-sterren-bij-euroncap-crashtest).

Geef ze een paar jaar, en ze kunnen gewoon mee met de Westerse merken, op welk gebied dan ook. Het wordt niet voor niks gezien als de belangrijkste groeimarkt van dit moment.

Nou ik ben daar nog niet zo zeker van, al die voorspellers gaan te makkelijk voorbij aan de bak met shit die china nog over zich heen krijgt:

Mensen willen daar ook steeds meer, dus worden ze duurder.
Het land wordt aan alle kanten voller en voller, hadden ze eerst fietsen, willen ze nu allemaal een auto.
Het milieu van dat land gaat helemaal naar de klote.

Nee china gaat een heel instabiele tijd tegemoet, althans dat zal mij niet verbazen.

wormke
13 juni 2015, 13:12
Desalniettemin blijf ik bij mijn standpunt. Het zijn dan ook goedkope gitaren die als basis perfect kunnen dienen. Heb trouwens ook 'mindere' merken die ik ombouw hoor. Pas nog een Epiphone gescoord voor een kleine 100 euro. Dremel erin en aanpassen maar!

Geronimonl
13 juni 2015, 13:19
Mee eens. Heb van een 97er squier een hele fijne strat kunnen bouwen.

Is gewoon een nette body. Fijn hout en geen afwijkingen in maatvoering.

En dat voor 5 tientjes.

wormke
13 juni 2015, 16:57
en uiteindelijk is het wel mooi om onstage te staan met een jem ofzo... een gitaar van veel geld iig. Maar vind het pas echt leuk worden als je er gitaren bij haalt die klinken en waar niemand het van verwacht. Heb er een paar van héééél veel waarde, en zeldzaam, en die gebruik ik ook zeer geregeld, maar evenzeer als ik de gitaren van mindere merken gebruik. Dan krijg je achteraf altijd opmerkingen dat ze niet begrijpen waarom je op goedkope gitaren speelt terwijl er zo parels tussen zitten... ach ja wat maakt het uit, als het maar klinkt!

EindhovenAB
6 juli 2015, 13:11
Ik heb eind mei een Chinese Gibson L5 met koffer gekocht. 3 juli 2015 afgeleverd. Kosten 360 euro incl. douanekosten. Ben er eigenlijk best tevreden over. Ziet er erg goed uit. Tis natuurlijk geen echte L5, maar wel 20 keer zo goedkoop. Ik vergelijk m een beetje met een Koreaanse Gretsch Electromatic qua "feel". Tis meuk, maar wel leuk.
Zou graag een fotootje plaatsen hier. Heb echter geen idee hoe. gr Rogier.
Zo een als in de link. Maar dan een andere kleur.
http://www.aliexpress.com/item/Factory-Wholesale-Tiger-maple-TOP-CUstom-L-5-L5-Burlywood-electric-guitar-With-Hard-case-Free/32383927522.html

Hotpepper01
6 juli 2015, 13:18
Je bedoeld die gitaar, dat ding, dat een uur geleden nog hier op de gitaarmarkt te vinden was omdat je 2 dezelfde kreeg...en nu al verdwenen. Hopelijk verwijderd, want het blijft nep, namaak en dat mag niet.
En idd 20 keer minder geld, maar vooral ook niet dezelfde kwaliteit.

EindhovenAB
6 juli 2015, 16:51
Ik heb geen idee waar je het over hebt. En nee, een preek hoef ik niet.

HenkHenk
6 juli 2015, 20:22
http://3.bp.blogspot.com/_10kDa8zs7zs/Swa8D35fmxI/AAAAAAAADvY/CnkkpgBUDYg/s1600/smilely+popcorn.gif

BamBuFan1
7 juli 2015, 00:45
http://ffverderop.weebly.com/uploads/1/3/9/6/13962739/5678446.png

HaroldA
7 juli 2015, 09:21
Ik heb geen idee waar je het over hebt. En nee, een preek hoef ik niet.

Bega dan ook geen zondes!

Nellyrocks
7 juli 2015, 09:59
Wat een fantastische site.
Iemand nog een Slash LP met Vintage Zonnestraal? Die heeft hij vast gebruikt voor Eetlust verwoesting.

http://nl.aliexpress.com/item/Vintage-Sunburst-Slash-Electric-Guitar-With-Case/1549497860.html

Helemaal te gek. Ga ik niet kopen.

mrweird
7 juli 2015, 13:56
Wat een fantastische site.
Iemand nog een Slash LP met Vintage Zonnestraal? Die heeft hij vast gebruikt voor Eetlust verwoesting.

http://nl.aliexpress.com/item/Vintage-Sunburst-Slash-Electric-Guitar-With-Case/1549497860.html

Helemaal te gek. Ga ik niet kopen.

Lol :-) De gitaar van het nummer zoet kind van mij?

HaroldA
7 juli 2015, 14:00
Lol :-) De gitaar van het nummer zoet kind van mij?

Ik zie het probleem al: "welkom op onze engel winkel"

HaroldA
7 juli 2015, 14:02
Wat een fantastische site.
Iemand nog een Slash LP met Vintage Zonnestraal? Die heeft hij vast gebruikt voor Eetlust verwoesting.

Nee, da's deze: http://nl.aliexpress.com/item/Slash-Appetite-mahogany-Electric-Guitar-Cream-yellow-Side-ring-with-Free-Guitar-Strap-Lock-In-Stock/1334879011.html

... :seriousf:

Nellyrocks
7 juli 2015, 14:08
Nee, da's deze: http://nl.aliexpress.com/item/Slash-Appetite-mahogany-Electric-Guitar-Cream-yellow-Side-ring-with-Free-Guitar-Strap-Lock-In-Stock/1334879011.html

... :seriousf:

Met gratis gitaarband vergrendelen

EindhovenAB
7 juli 2015, 17:16
Welke zondes?

HaroldA
7 juli 2015, 17:21
Welke zondes?

Gij zult geen merkvervalste nep-Gibsons importeren of verhandelen.

- Psalm 194a, Burgerlijk Wetboek (http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6.html#778)

EindhovenAB
7 juli 2015, 18:05
Amen. Bedankt Paus (roomser dan)

wormke
23 augustus 2015, 19:27
Nog even op deze terug komen. De chinese dat ik heb is een fender copy. Tis eigenlijk best duidelijk dat het een copy is voor iemand die iets van gitaren kent. Voor een leek niet... Heb er wat mee zitten testen en mits nieuwe bekabeling en elementen etc kan je der best wel een aardige gitaar van maken dus. Ikzelf gebruik ze niet voor optredens omdat fender sowieso al niet erg mijn ding is. Maar kan wel vergelijken want heb een echte strat ook. En na de update is er bitter weinig verschil tussen de echte en de copy.
Moet wel zeggen als ik dan naar mijn echte gitaren grijp dat het toch wel opvalt...

Geronimonl
23 augustus 2015, 19:41
Je kan er wel een goede van maken. Maar hier probeert iemand een China als usa te verkopen. That's the problem

Geronimonl
23 augustus 2015, 19:42
Oeps verkeerde reactie. Dacht dat het een ander topic Was.