PDA

View Full Version : VFS5 switch doet het niet meer...



mrweird
4 maart 2015, 23:30
Ik had vanavond ruzie met m'n switch.. Kon geen patches wisselen op mijn vers aangeschafte Vox VT50. Ik dacht ff dit is dus de miskoop van het jaar want ik heb 'm net een week.. :(

Maar op mijn huiskamer VT15 doet ie het ook niet. Dus ik gok switch kapot en niet de versterker hoop ik. (die switch had ik al)
Ik had vorige week de VT50 schuin gezet en ik denk dat toen de kabel in de knel heeft gezeten. Iemand ervaring met VOX VFS5 foot switches met dergelijke problemen? Iemand d'r wel 's een nieuw stekkertje aan gesoldeerd?

Frits van Mourik
4 maart 2015, 23:42
Ik heb stekkers aan kabels (en vice versa) gesoldeerd tot ik er bij neerviel...
Maar dat terzijde :
Of je kabel kaduuk is, is simpel een kwestie van meten!

Timonnekke
5 maart 2015, 10:31
Wel de goede switch? De VT50 is er in een uitvoering met ruimte voor 2 patches en een uitvoering met 4 patches. Oftewel, heb je ook de versterker met 4 patches?

mrweird
5 maart 2015, 10:44
Wel de goede switch? De VT50 is er in een uitvoering met ruimte voor 2 patches en een uitvoering met 4 patches. Oftewel, heb je ook de versterker met 4 patches?

Yup. Tis de goeie.. Ik heb al jaren een VT15 en daar gebruikte ik 'm voor ook. Pas een VT50 2dehands op marktplaats gekocht en thuis getest en toen deed ie het.. Vorige week tijdens band oefenavond heb ik die versterker schuin tegen een stoel gezet en toen zat die stekker strak tegen die stoel aangedrukt en die avond had ik opeens ook een spontane patch wisseling.. Dus ik gok op een draadbreukje. Ik ga vanavond ff stukje snoer inkorten en andere plug d'r aan solderen. 's kijken of 't helpt.