PDA

View Full Version : Goedkope Warwick ??



bas ragger
14 juli 2003, 11:10
Hoi ik had een vraagje. Ik had gehoord dat Warwick nu ook goedkopere bassen gaat maken. Die komen dan niet uit duitsland maar ergens uit azie. Weet iemand hier al wat meer over.

niels_r
14 juli 2003, 12:11
Volgens mij zijn die dingen er al en worden ze verkocht onder de merknaam 'Rockbass'.

soulbrother
14 juli 2003, 13:23
Misschien ietwat off topic, maarre ik heb echt een RETESTRAKKE Warwick Pro-M Limited Edition te koop, check ook www.muziek.2ehands.nl. Dit alles onder het motto: "Koop gelijk een goeie!!".

frenske
14 juli 2003, 13:28
Yep, ik heb over die dingen gelezen! Ze heten Corvette Rockbass en ze kosten ongeveer zo´n 500-600 euro!
Maar schijnen niet al te bijzonder te zijn, als ik www.harmony-central.com moet geloven.

Phyrexian
14 juli 2003, 14:03
Rockbass, zo heten ze inderdaad. Over de kwaliteit valt er nog niet veel te zeggen, want ik denk niet dat er iemand op dit forum er zo ééntje heeft.
Zelf vind ik ze lelijk; geef mij maar de naturel-look van de gewone Warwick's.

Mijn bass is een Warwick Corvette Standard (4 snaar); gekocht via Ebay België voor 500 euro. Mijn advies: zoek een goeie tweedehands Warwick ipv een nieuwe Rockbass. De 'standaard' Warwicks zijn beter en vooral waardevoller. Je zal ze ook makkelijker kunnen verkopen zonder veel, of geen, verlies.

AntY
14 juli 2003, 14:06
Misschien ietwat off topic, maarre ik heb echt een RETESTRAKKE Warwick Pro-M Limited Edition te koop, check ook www.muziek.2ehands.nl. Dit alles onder het motto: "Koop gelijk een goeie!!".

is dat die met die goudverf?

bassopotmus
14 juli 2003, 19:51
Ik heb de rockbass gespeeld, ben er niet over te spreken..

Phyrexian
14 juli 2003, 23:30
Ik heb de rockbass gespeeld, ben er niet over te spreken..

tell us more...

soulbrother
15 juli 2003, 01:21
Misschien ietwat off topic, maarre ik heb echt een RETESTRAKKE Warwick Pro-M Limited Edition te koop, check ook www.muziek.2ehands.nl. Dit alles onder het motto: "Koop gelijk een goeie!!".

is dat die met die goudverf?

That's the one!! Ik heb er net mee gerepeteerd; klinkt aardig VET dat gitaartje. Moet weg want ik heb een laminaatvloer nodig voor in de huiskamer :-D

bassopotmus
15 juli 2003, 13:05
Ik heb de rockbass gespeeld, ben er niet over te spreken..

tell us more...

Okee het is een koreaans(ofzo) broertje van de warwicks, zoals jullie mischien weten heb ik geen afkeer van bugetters (Olp en Fender Japan) Dus ik probeerde em met volle moed. De afwerking had totaal geen links met de orginele modellen, een hele dikke laag plastic lak om te beginnen.

Ik vond tevens de balans van het instrument niet geheel juist, maar dat schijnt bij meerdere warwicks zo te zijn (thumb?). De neck voelde wel okee en ik had niet echt moeite met het fretwerk, dat zoals gewoonlijk voor deze prijsklasse wat ongelijk was.

Ik vond de sound niet echt mooi, het was wel gelijk over de neck maar het miste de warmte die je van een jazz config. zou verwachten. De pu's solo gebruiken was er niet bij, dat gaf weer net wat veel ruis en hiss, maar das op vintage fenders ook zo, dus wtf.

Al met al vond ik em gewoon tegenvallen ik denk dat warwick de plank heeft misgeslagen door een goedkope tegenhanger te gaan maken. Ze hebben daar ook geen ervaring mee denk ik. Ga je voor warwick, neem een echte

Phyrexian
15 juli 2003, 14:06
Thanks for the info, die lak leek me er op de webfoto's ook al zo overdreven dik op liggen dat het echt niet meer mooit is.

Thumb-Warwicks hebben een serieus neck-dive probleem. Zo'n dingen zijn gelukkig op te lossen met het verplaatsen van de strap-buttons.

AntY
16 juli 2003, 10:36
waarom doet warwick dat eigenlijk niet zelf, net als epiphone/gibson dat ook zou moeten doen bij tbirds?

Phyrexian
16 juli 2003, 13:57
waarom doet warwick dat eigenlijk niet zelf, net als epiphone/gibson dat ook zou moeten doen bij tbirds?

you tell me... dat toont toch ergens dat ze totaal niet bezig zijn met het eigenlijke langdurige bespelen van het instrument. lame toch?

bassopotmus
16 juli 2003, 19:03
stjah..Als ze het nu zouden veranderen geven ze bwvs toe dat ze een tekenfout hebben gemaakt