PDA

View Full Version : Vox TB18C1 Tony Bruno



Zwamy
4 maart 2015, 20:45
Heb een ruilvoorstel gekregen met deze amp tegen mijn Eastwood Classic 12. Ken hem eigenlijk zelf niet en het zou zijn om hem door te verkopen....

Wat kunnen jullie mij er over vertellen? Wie is die Tony Bruno en in hoeverre heeft hij ervoor gezorgd dat dit iets deftig werd? Ze maken ze ondertussen al niet meer... omdat het brol is? of... ?

Heb momenteel een FAD, dus heb echt geen behoefte aan een Vox. Zou hem dus eigenlijk willen doorverkopen, want mijn 12 string verkopen lukt totaal niet goed. Ligt deze versterker misschien wat beter in de markt?

muziekschuur
4 maart 2015, 22:51
Tony Bruno is een amerikaanse engineer. Die al heel lang Vox assisteert in de design van hun versterker lijn. De TB18C1 is een Marshall 20 watter georienteerde versterker. Een prima amp. Geen idee wat de marktwaarde doet op deze versterker. Ik zie ze voor 350 euro verhandeld worden... Of dat ook wordt betaald?

Mitch
6 maart 2015, 21:00
Bruno heeft al een hele tijd zijn eigen versterkers en is daar in The States redelijk bekend mee. Deze Vox TBs zijn ook een beetje American/British crossovers. Ik vond ze interessante features hebben maar aangezien het niet de bekende Vox klassiekers zijn verkochten ze niet fantastisch, had ik de sterke indruk. Tweedehands verkopen ze niet supersnel maar ik denk makkelijker dan je 12 string. Ik zou 't proberen als ik jou was. Het was zeker geen budgettroep, gewoon goeie amp.

Masod
7 maart 2015, 10:55
Ik verkoop mijn versterker juist met de TB18C1 als mogelijke vervanger in gedachten!
Eerst maar mijn eigen versterker verkopen (bugera 333xl-infinium top + 2x12 cabinet):ok:

ellisvertellis
9 maart 2015, 10:39
Fwiw, lijkt mij een hele toffe amp!! Zit er stiekum al lang op te gassen, maar heb dan toch maar een "gewone" Vox gekocht, die wel aanzienlijk meer kostte! En btw geen reverb heeft, itt een digitale op de Tony Bruno...

miyaru
9 maart 2015, 11:55
Ik heb er bij de Bax shop op gespeeld, en het is een heel fijne amp. Geen wonderkind - gewoon goed. Zeker voor wat ze kosten is het heel leuk. Nadeel: natuurlijk voor dat geld geen PTP versterker, maar dat kan ook niet.

Het geluid moet je liggen is halverwege Atlantisch om het zo maar te zeggen.......

Robin.

Buzzel
9 maart 2015, 12:40
Ik heb de VOX TB18 Super lekkere amp voor cafe gigs! Ik zou die amp niet snel weg doen.

Tunes
9 maart 2015, 14:04
Heb hem gehad, prima versterker maar ik heb er behoorlijk mee moeten leuren om hem kwijt te raken. Maar ja dat moet je tegenwoordig bijna altijd.

Riky
12 maart 2015, 22:07
Gave amp. Ben destijds toch gegaan voor een AC30. De bruno had naar mijn smaak teveel mid en klonk minder open (was de 1x12 versie). Was geïnteresseerd in een AC30 en die voldeed ruim aan mijn verwachtingen. Toch erg smaakvolle amp.

brunodb
22 maart 2015, 22:14
Ik heb er sinds gisteren eentje op de kop getikt en ook meteen met de band gebruikt op repetitie. Wat een gave versterker. Met de master vol open nog steeds genoeg headroom om het nog semi clean te houden. Met een leuke breakup genre fender deluxe. En flip je dan de mid boost switch in, dan krijg je een lekkere Britse crunch. Echt een super ding. En in tegenstelling tot sommigen vind ik de digi reverb ervan echt goed!

Masod
10 april 2015, 11:22
eigen versterker nog niet weg dus ik blijf nog even GASsen,

Deze helaas nog niet zelf kunnen testen... de blues jr en ac15 wel.. hoe verhoudt een 18 watter zich tot die 15 watters? qua volume en headroom dan

the sure thing
10 april 2015, 15:57
15W en 18W is even luid... De mate van headroom wordt dan meer bepaald door de opbouw van de versterker... Waarbij ik vermoed dat de Fender wat meer headroom zal hebben. Maar een goed afgestelde AC15 kan ook kneiterhard en blijft ook lang clean...

Pepe
10 april 2015, 18:12
Wattage zegt niet eens zoveel, welke/aantal speakers en grootte van de kast al wat meer.
De blues Jr gaat beduidend zachter dan een Vox AC15 TBX weet ik uit ervaring maar geen idee hoe de chinese AC15 zich daarmee verhoud. Maar een efficiente Warehouse speaker in de Bjr zal de verhouding behoorlijk veranderen.

Mitch
10 april 2015, 21:04
De Chinese (CC en C) AC15s gaan met een Blue erin net zo gruwelijk hard als de ouwe Brit.
Oftewel: naast de totale opbouw van de versterker hangt het ook sterk af van de speaker.

brunodb
3 mei 2015, 20:12
Met de juiste instellingen kan je hem echt super tweedy laten klinken : https://youtu.be/8dbDE9-1s9w
Let vooral op de sound en niet op skills. Ik ben een amateur he boys en girls.

the sure thing
5 mei 2015, 09:31
Thanx for the demo. Klinkt goed!

brunodb
6 mei 2015, 19:05
Nu op zoek naar een nieuwe speaker want de standaard speaker heeft het begeven. Ik zou gaan voor eminence cannabis rex of Texas heat of celestion a-type. Wat zouden jullie adviseren?

Pepe
6 mei 2015, 19:27
Begeven?
Als je meer richting UK wil trekken Celestion en voor meer Americana een Éminence Allessandro.

brunodb
6 mei 2015, 19:33
Hij werkt nog maar geeft een raar interferentiegeluid op bandvolume. Het klinkt een beetje als scheurend karton maar dan enkel bij een bepaalde noot. Ik zoek het in de Amerikaanse voicings, vandaar die drie types die ik voorstelde. Ik heb al een celestion vintage 30 1x12 cab voor als het meer british mag klinken.

the sure thing
6 mei 2015, 20:20
De V30 heeft nou nèt weinig met "british voiced" te maken....

brunodb
6 mei 2015, 21:33
Die klinkt in mijn oren heel scherp en agressief in het midden terwijl Amerikaans meer scooped is. Is natuurlijk een heikel discussiepunt. Blackface fenders zijn meer scooped dan tweed fenders

Pepe
6 mei 2015, 21:35
Ik heb de Rex gehad, ik zou dat niet typisch Amerikaans noemen. Vrij donkere speaker.

brunodb
6 augustus 2015, 18:36
Ik heb ondertussen de celestion A-type erin zitten. Initieel geen succes maar na de break-in periode toch tevreden. Je moet wel wat meer mids indraaien want de mid scoop in vergelijking met de standaard g12-65 is wel vrij dramatisch. Een beetje te voor deze amp. Maar met de mid switch engaged is het wel grote klasse. Meer headroom ook.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

jim__
7 augustus 2015, 10:24
Hangt ook nogal af van welke gitaar je door de versterker heen jaagt. Bij een strat vind ik die mid-boost erg lekker, waar ik hem bij de les paul vooral weg moet laten. Wat dat betreft ben ik nog altijd dik tevreden met de standaard speaker, ook al is ie niet super efficiënt. Nog meer een mid-dip uit de speaker maakt die mid-boost dan echt noodzakelijk lijkt me.

Heb nog geen situatie gehad waarbij ik tekort volume had, al zegt dat wellicht meer over ons podiumvolume. Maar ook laatst bij een buitenoptreden blijft hij toch lekker overeind, ook qua bas. Nog altijd dikke vrienden met deze versterker, ook wel eens lekker ;-)