PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Triamp mk3!!



D3nnis
3 maart 2015, 21:16
Nou, ben benieuwd hoe dit gaat worden, de nieuwe Triamp van Hughes & Kettner.
Sinds ik ooit over een Mesa Roadking gespeeld heb ben ik gecharmeerd van het per kanaal kiezen en/of combineren van 6l6 en el34. Bij mijn weten kon alleen de roadking dit, maar de nieuwe Triamp dus ook!

Als ie nou ook nog klinkt, en betrouwbaar is (ook niet onbelangrijk) dan hebben we een deal :D!

http://hughes-and-kettner.com/wp-content/uploads/2015/01/TriAmpMK3_front.png

http://hughes-and-kettner.com/products/triamp/

Bates15
3 maart 2015, 22:47
Op het oog waanzinnig mooie amps. Helaas nog nooit een bespeeld.. ziet er goed uit, de specs..

Ace 1.15.19
4 maart 2015, 00:34
Jezus, ik dacht dat een JVM410 veel knoppen had!

BeeJee
4 maart 2015, 09:00
Pffff... prijzig bakkie zeg! Maar wel boordevol prachtige en slimme features. Ik gebruik sinds enige tijd de H&K Grandmeister 36 als mijn main amp(je). Ik ben er zeer van onder de indruk. Ze maken mooio spul daar bij H&K. Wel relatief in de schaduw van de grote en bekende merken, heb ik het idee.

ErikE
4 maart 2015, 16:32
@TS,

als het je voornamelijk om kiezen en/of (traploos) combineren van EL34 en 6L6 eindtrap te doen is kan je ook (voor veul minder) terecht bij Egnater, de Renegade bijvoorbeeld.

D3nnis
4 maart 2015, 16:48
Hmm, die Egnater was ik vergeten! Scheelt gigantisch knaken met de Triamp, die moet in Amerika iets van $3999 gaan doen, dus zal hier dan rond de €3500,- kosten of zo? Daar kun je veel moois voor kopen..


Ze maken mooio spul daar bij H&K. Wel relatief in de schaduw van de grote en bekende merken, heb ik het idee.
Ja, het nadeel vind ik wel dat het H&K spul nogal veel afschrijft. Als het nieuw niks kost is dat niet erg maar met dit soort prijsklassen is dat minder grappig.
Vind ik de afschrijving onterecht? Misschien niet, heb jaren een Triamp mk2 gehad, en die bleek niet heel betrouwbaar, dus dan snap ik de relatief lage tweedehands prijzen wel.
Aan de andere kant, de CC412 en oudere TC412 (die heb ik nog steeds) zijn fantastische cabinetten, maar tweedehands wil iedereen een marshall. Onbegrijpelijk.

arcane
4 maart 2015, 16:51
Hmm, die Egnater was ik vergeten! Scheelt gigantisch knaken met de Triamp, die moet in Amerika iets van $3999 gaan doen, dus zal hier dan rond de €3500,- kosten of zo? Daar kun je veel moois voor kopen..

Minder dan je verwachtte: http://www.thomann.de/nl/hugheskettner_triamp_mark_3.htm

D3nnis
4 maart 2015, 16:58
Hee leuk! Ik deed vast iets goed verkeerd want ik had hem nog niet gevonden.
Voor €2990,- is ie misschien niet direct helemaal kansloos :D

marter544
5 maart 2015, 00:43
Wat een ontzettend, ontzettend bruut apparaat!! Vind de features en opties echt heel mooi. Jammer dat ie zo aan de prijs is, maar zeker begrijpelijk.

D3nnis
5 maart 2015, 08:03
Zeker; als ie wat bruter kan klinken dan de mk2, de fx loop goed werkt met mijn fx zooi, en hij wat betrouwbaarder is dan de mk2, dan heb ik een gigantische gas aanval. Vind het mooi dat er zo veel typen buizen in kunnen, gematcht setje van 2 erin douwen en de versterker doet de rest. Echt iets voor mij, bias en zo snap ik toch niks van :D, en zo kun je nog eens wat experimenteren.