PDA

View Full Version : Thomas stelt zich voor



tommekentom
3 maart 2015, 11:25
Hallo iedereen!

Ik ben nog maar net begonnen met nemen van gitaarlessen op akoestische gitaar, meer bepaald het spelen van akkoorden. Het is leuk maar wel redelijk moeilijk :dontgeti:. Ik hoop hier wat tips en trucs op te doen die mij verder kunnen helpen in het leerproces.

Is het normaal dat na een aantal weken het overnemen van akkoorden wel gaat maar toch nog met de nodige haperingen en fouten? Ik heb de indruk dat ik nogal traag vooruit ga.

Groetjes

woldhek
3 maart 2015, 20:30
Hallo Thomas,

Ja, dat is normaal.
Gewoon blijven oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en over een half jaar ben je alweer met moeilijker dingen bezig en zo gaat het maar door.
Na 2 jaar (tenminste bij mij) valt alles wat meer op zijn plaats.
Het fretbord ziet er dan niet meer uit als een stuk hout met verticale streepjes, maar als allemaal plekken, waar akkoorden, scales en solo`s zichtbaar worden.

Dus gewoon blijven oefenen, in het begin een beetje vreemd, maar na een poosje wordt het steeds leuker....

Duhsjaak
3 maart 2015, 22:08
Hi
Welkom!
Eerst dacht ik aan Thomas.de/nl, je weet wel, die bekende Germaanse gitaarwinkel.

Maar pas daarna zag ik dat het om iets anders ging.

Ik ben de tegenstem. Ik heb nog nooit geoefend. En het is veels te laat om daar nu nog aan te beginnen.
Dus neem s.v.p. Ernstig wat ik zeg:
- wil je jong goddelijk gitaar spelen en veel dope gebruiken?
- dan maak je een aardige kans toe te treden tot de club van 27
- waarbij 27 staat voor de leeftijd waarop.....
- wil je op 35 jaar beginnen met lesgeven, omdat anders je hypotheek onmogelijk te betalen is?
- wil je (zoals ik) dit allemaal niet,
- maar wil je wel iedere dag schaterend van de lach een gitaar uit het rek pakken?
- doe dan als ik
- heb schijt aan alle techniek
- en beloof jezelf dat je je volgende leven wel een punt van techniek zult maken
Want dat is de verstandige keus
- maar ben je begonnen met gitaar te spelen om verstandig te zijn?
- dit leven zonder eindeloos kutten met toonladders, triolen, etudes etc., Ideaal.....
- en heel veel lekkere dames heb je dan mooi gehad

Aan jou de keus.
Echt geloof mij maar. Ik ben ooit het podium op gelopen voor de poesie.
En Annie Calvi ook.
De keus wordt steeds makkelijker toch?
Woldhek heeft gelijk. Ik heb plezier.
Iedere dag weer.
Aan jou de keus.
Tot.........
Vriendelijke groet, Gus

Bram46
4 maart 2015, 15:13
Hallo Thomas,

gewoon veel, heel veel tijd erin steken en dus oefenen. Je zult zien dat wat nu moeilijk blijkt, je er over enkele maanden mee lacht.

Heel veel plezier en als je vragen hebt, stel ze dan. Is niet dom. Ze niet stellen wel.

Groet Bram

Buxtra
4 maart 2015, 15:58
Thomas!

Uiteindelijk is iedereen in staat er 3 akkoorden uit te gooien na een zekere periode
Dus zoek gauw een liedje uit wat uit je eerste 3 te leren akkoorden bestaat en leer dit spelen

Bedenk dat op gitaar spelen zoals met veel andere instrumenten de 10.000 uur regel wellicht van toepassing is en stel je zelf redelijke tussendoelen. Je leraar zal je diverse routes kunnen uit stippelen.

En beleef vooral plezier!

Welkom,

Bux