PDA

View Full Version : Vraagje Line6 DT25 head...



Vincent1985
2 maart 2015, 12:48
Beste allemaal,

Enkele weken geleden heb ik via MP een Line6 DT25 head gekocht. Twee kanalen, vier voicings. Ik was van plan om hem op voicing 1 (Fender Blackface) helemaal clean in te stellen en dan mijn TC Nova System voor in de amp en die gebruiken voor al mijn effecten. Ik moet zeggen dat klinkt als een klok samen met mijn Mesa 2x12 cabinet. Ben er heel blij mee.


Alleen er is 1 ding dat ik niet begrijp. Volgens Line6 zou je kanaal 1 en kanaal 2 precies hetzelfde moeten kunnen instellen. Maar waar kanaal 1 bij mij klink als een klok; warm, helder en vol, zo tegengesteld klinkt kanaal 2. Die is ten eerste qua volume al minder en klinkt veel doffer dan kanaal 1.

Herkent iemand dit bij een DT25 of DT50? Ik vrees dat kanaal 2 dan misschien niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Maar ik kan het ook mis hebben...?

Ik hoor graag jullie reactie.

spijkie
2 maart 2015, 18:54
Ik heb zelf de DT25 combo maar hier zijn beide kanalen exact gelijk, totaal geen verschil.
Weet je zeker dat de instellingen op kanaal 2 exact hetzelfde zijn als op kanaal 1?

Vincent1985
3 maart 2015, 12:22
Spijkie,
Ik heb alle controle knoppen (drive, bass etc) gelijk staan, de typologie/voicing beide op I (Fender clean), beide kanalen op Pentode, en beide kanalen op Class A. Dan zouden ze toch hetzelfde moeten klinken lijkt me. Maar dat is dus niet zo.
De amp heb ik via MP gekocht van de eerste eigenaar en die had gelukkig ook de aankoopbon nog van Bax. Die heb ik dan gisteren ook even gebeld en de situatie voorgelegd. Blijkt dat je met de originele bon gewoon recht heb op 3 jaar garantie. Dus ik denk dat ik hem maar eens langs breng en een beroep doe op de garantie....

spijkie
3 maart 2015, 18:28
Ik heb het op mijn versterker nog even gecheckt maar beide kanalen werken exact hetzelfde en zou bij jou ook zo horen.
Gelukkig heb je nog garantie! Succes en veel plezier met je versterker, ik hoop dat je er net zo tevreden over wordt als ik.

BeeJee
4 maart 2015, 08:49
Het kan zijn dat de vorige eigenaar met de nieuwste firmware andere amps heeft ingeladen. Dat kan namelijk via midi, bijv. met een usb - midi interface. Check de handleidingen en deze website (http://code.google.com/p/dtedit/) maar eens hoe de amp werkt met die laatste firmware. Toffe applicatie dat DT-edit :). Met een factory reset is je probleem waarschijnlijk opgelost.

Vincent1985
4 maart 2015, 10:19
Ok dan BeeJee. Dat wist ik niet. Ik heb er toevallig wel een interface bij gekregen van de vorige eigenaar dus best kans dat die hem inderdaad aan de pc heeft gehangen en firmware heeft geinstalleerd. Mocht ik nu niet tevreden met die firmware, kan ik die factory reset dan zelf uitvoeren BeeJee?

En Spijkie, ik ben inderdaad nu al erg blij met hoe de amp klinkt op kanaal 1 over mijn 2x12 Mesa cab. Kan alleen maar beter worden.
Hier nog even een totaalplaatje van mijn set ;)

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/IMG_8175.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/IMG_8175.jpg.html)

BeeJee
4 maart 2015, 19:50
Hier lees je (http://line6.com/support/page/kb/_/amplifiers/dt50dt25/dt25dt50-firmware-installation-instructions-r120) hoe de firmware (opnieuw) kunt installeren.

Instructie voor factory reset: powering up the amp while holding down "Voicing Button" and holding up "Pentode/Triode Button". Process takes about 15 seconds to terminate.

muziekschuur
4 maart 2015, 23:03
Heel benieuwd hoe dit afloopt!

ateng
5 maart 2015, 12:26
Ok dan BeeJee. Dat wist ik niet. Ik heb er toevallig wel een interface bij gekregen van de vorige eigenaar dus best kans dat die hem inderdaad aan de pc heeft gehangen en firmware heeft geinstalleerd. Mocht ik nu niet tevreden met die firmware, kan ik die factory reset dan zelf uitvoeren BeeJee?

En Spijkie, ik ben inderdaad nu al erg blij met hoe de amp klinkt op kanaal 1 over mijn 2x12 Mesa cab. Kan alleen maar beter worden.
Hier nog even een totaalplaatje van mijn set ;)

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/IMG_8175.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/IMG_8175.jpg.html)

Is een POD HD500 dan niet wat voor je? Werkt super samen en alle combinaties mogelijk via die L6 LINK aansluiting van je versterker.

Vincent1985
5 maart 2015, 12:38
Dank je BeeJee
Dus deze instructie voor factory reset (aanzetten van de amp, "Voicing Button" naar beneden houden en "Pentode/Triode Button" naar boven) moet ik 15 sec vasthouden en als het goed is zouden dan beide kanalen hetzelfde moeten klinken met dezelfde instellingen uiteraard.
@Ateng Dank voor het meedenken maar ik ben heel tevreden met mijn TC Nova System. Dat alles wat ik nodig heb en werkt heel eenvoudig.

ateng
5 maart 2015, 16:23
Snap dat je op dit moment tevreden bent want de TC is niet slecht nee. Maar er zitten geen te gekke preamps in die juist een te gekken combinatie maakt met de DT25. Was eerst ook aan t twijfelen om een DT25 aan te schaffen maar als ik t zou halen dan wel met een HD500 om t uiterste te halen uit je gear.
Maar das mijn mening 😉

spijkie
5 maart 2015, 20:17
Sluit me wel enigszins aan bij Ateng. Toen ik de DT25 gekocht heb had ik nog een koffer vol pedalen maar die waren vlot weg toen ik de mogelijkheden met de Pod HD500 gehoord had. Maar zoals altijd blijft het persoonlijk en moet een ieder gewoon doen wat hij of zij goed vind. Je hebt een mooi setje Vincent, klinkt vast goed met een Mesa cab.

BeeJee
5 maart 2015, 21:28
+1 voor de combi DT25/HD500; heb deze set ook ruim 2 jaar met veel plezier op het podium gebruikt. Compact, flexibel en supersnelle set-up dmv. de Line6 Link.

Vincent1985
5 maart 2015, 22:14
Ik snap jullie argumenten en voorbeelden op YouTube etc zien/klinken ook echt goed. Maar zoals ik zei, ik ben tevreden met mijn huidige setup zo. De switch van Nova System naar een koffer vol pedalen heb ik ook al gedaan (Strymon, Bogner, Tech21 etc). Maar ik heb toch alle pedalen weer verkocht en toch weer terug bij mijn Nova System die net als de HD500 compact en flexibel is!

Maar even naar het begin van mijn post: het verschil in volume van kanaal 1 en 2.
Ik heb zojuist de factory reset gedaan: tijdens het aanzetten de voicing knop naar beneden en de pentode/triode knop naar boven. Na 15 sec zag ik het licht van het front panel even knipperen of aan en uit gaan. Vervolgens de kanalen allebei hetzelfde ingesteld en.... YES!!!!! Beide kanalen klinken nu even hard! Thnx voor de tip! Ben heeeel blij nu.
Klopt het alleen wel dat bijvoorbeeld voicing 1 zachter kan klinken dan voicing 2? Dat had ik namelijk wel.
Maar als ik beide kanalen op dezelfde voicing zet en verder helemaal hetzelfde in stel klinken beide kanalen even hard!

Ik ga weer stoppen met typen en spelen!
Thnx! Doei! ;-)

BeeJee
6 maart 2015, 00:29
Yep, er kan volumeverschil tussen diverse voicings zitten. Have fun!

spijkie
6 maart 2015, 05:29
Ja klopt inderdaad dat tussen de voicings wel verschil in volume aanwezig is maar dit is normaal. Ben blij om te horen dat het nu goed is!

marter544
6 maart 2015, 10:07
Even een tip voor sommigen hier, bij bax shop hebben ze de DT50 op b-stock, voor maar 288 euro..: klik! (http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/b-stock-line-6-dt50-112-buizen-gitaar-versterker)

ateng
6 maart 2015, 11:10
WOW! Interessant zeg! Jammer dat het geen head is.

Bates15
6 maart 2015, 18:56
.... and its gone...

Vincent1985
18 oktober 2015, 17:25
Hoi,

Ik heb nog een andere vraag over mijn Line6 DT25 head. Deze gebruik ik altijd in de Low Volume mode en dan nog kan ie best hard. Nu wilde ik eens kijken hoe hard ie eigenlijk kan (gewoon voor de fun) door de Low Volume uit te zetten. Dus ik schakel de Low Volume mode van 'on' naar 'off' en toen moest ik het volume echt bijna helemaal open draaien om er wat geluid te krijgen, erg raar vond ik.
Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Iets met de buizen of...?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Alvast bedankt.

Vincent1985
18 oktober 2015, 18:11
Sorry, ik wat iets te snel met het posten van mn probleem. Na wat google werk ben ik achter de oplossing gekomen via deze link en de uitleg in een notendop (in het Engels)

http://uk.line6.com/support/thread/85889?tstart=0

In a nutshell: Low Volume Mode does not mean that the DT25 operates at a Low Volume - it means that it uses full amp models rather than just pre-amp models for the different topologies. It is designed so that when using the DT25 at a low volume level you can still get authentic overdriven amp sounds from it. So when you use the DT25 at high volumes then it behaves very differently and in some cases the results are way louder! So engage LVM only when the DT25 is being used at him on a setting below 50% master volume and you want your amp to sound like an amp being pushed hard but you still want the audible result to be nice and quiet so you don't disturb anyone.

Dus onder de 12 uur werkt de normal mode wel en dan gaat ie toch verrekte hard!! ;-)