PDA

View Full Version : Snaren vervangen ( vers. dikte) = afstellen ?????



Br@mbo
14 juli 2003, 10:01
Welke snaren? Ik weet het niet. Zoveel smaken zoveel verschillen en zoveel diktes. Ik gebruik zelf op mijn electrische gitaar D'addario 0.010 en op mijn accoustische van alles en nog wat maar meestal Boston 0.011. Een ding moet gezegd en dat is dat de dikte van de snaar de afstelling beïnvloed. Dus wil je van dikte (de snaren!) veranderen laat dan even je gitaar afstellen. Een ander fenomeen is: des te dikker de snaren des te beter het geluid. Een gitaar met dikke snaren speelt wel weer moeilijker dan een met dunne. Proberen dus. Hoe vaak je snaren moet verwisselen? Ook dit is persoonlijk. Meestal verwissel ik snaren als ze niet goed meer klinken d.w.z. als de rek eruit is of als ze gaan roesten. Dat is bij mij na een week of twee. Vooral na een aantal optredens.


Ik ben van 09 naar 010 gegaan zonder afstellen, nu wil ik een setje 011 gaan halen , moet ik echt mijn gitaar afstellen ???

willem1940
14 juli 2003, 11:16
Als er niets gaat rammelen en ook je octaaf blijft kloppen dan zou ik er mooi nix aan veranderen voorlopig.

SchaapOpJeHoofd
14 juli 2003, 11:55
Maar de kans is wel aanwezig dat het moet. Hou er rekening mee en kijk of het je nodig lijkt na een paar dagen nieuwe snaren