PDA

View Full Version : ernie ball slinky is tegenwoordig ernie ball slippery? #$%



mrweird
1 maart 2015, 15:59
Afgelopen woensdag avond was opeens mijn hoge e vals, veels te laag... Dus ik draaien aan die stemknop. Ik hoor ploink en het balletje schoot weg en de hoge e 009 leek wel gewoon afgerold aan de kant van de brug.. En 't was een oefenavond met band dus gauw ander pakje opengetrokken en een nieuwe hoge E d'r op gezet. Kzit nu net te spelen en potverdrie het gebeurt weer!! Dit maal balletje met tangetje weer aan de snaar geprutst maar kennelijk zat er nu een knik in want hij knapte nu finaal..

Ernie ball heeft moeite met kwaliteits controle?
Kees Dee verkoopt B kwaliteit snaren?
Hoe kom ik aan een hoge E op zondagmiddag in Christelijk Barneveld?

Vragen vragen .. Het leven zit vol vragen.
Dank u voor het lezen van mijn zondagmiddag frustratie...

Met vr groet,
mrweird

Hendrik1970
1 maart 2015, 16:08
Vanavond naar de kerk en piano snaar jatten?

mrweird
1 maart 2015, 16:10
Vanavond naar de kerk en piano snaar jatten?

Ik geloof dat ze zo'n pijpen orgel hebben....

Hendrik1970
1 maart 2015, 16:13
Jammer voor je echt geen piano in een van de vele godshuizen daar?

MikeD
1 maart 2015, 16:14
je geloof t het niet maar ik was rond 13:00 uur bij Barneveld (nu niet meer) en ik heb altijd Ernie Balls 009 en 010 in voorraad....en Rotosound Swingbass.... Het probleem klinkt (...) als ofwel snaar in te scherpe hoek (knik...) 'rond het balletje' gedraaid zodat er een breuk ontstaat bij op spanning brengen ofwel er zit iets scherps in je staartstuk....

grayfink
1 maart 2015, 16:17
Voor 300€ kom ik je een pakje brengen. Voor 310€ zelfs twee pakjes snaren. :ok:

mrweird
1 maart 2015, 16:21
je geloof t het niet maar ik was rond 13:00 uur bij Barneveld (nu niet meer) en ik heb altijd Ernie Balls 009 en 010 in voorraad....en Rotosound Swingbass.... Het probleem klinkt (...) als ofwel snaar in te scherpe hoek (knik...) 'rond het balletje' gedraaid zodat er een breuk ontstaat bij op spanning brengen ofwel er zit iets scherps in je staartstuk....

De snaren zijn niet geknapt (ok, na balletje strug pruts poging de 2e keer wel) maar afgerold door de spanning (Niets bijzonders.. Een LP op standaard stemming..) dus ik gok dat ik fabrieksfoutje setjes te pakken had..

mrweird
1 maart 2015, 16:25
Voor 300€ kom ik je een pakje brengen. Voor 310€ zelfs twee pakjes snaren. :ok:

Sorry te laat. Ik heb al een order bij de Lord gedaan (of the strings..)

grayfink
1 maart 2015, 16:34
Ja, maar ik ben er over anderhalf uur al hé.

RS-Rik
1 maart 2015, 16:34
Afgelopen woensdag avond was opeens mijn hoge e vals, veels te laag... Dus ik draaien aan die stemknop. Ik hoor ploink en het balletje schoot weg en de hoge e 009 leek wel gewoon afgerold aan de kant van de brug.. En 't was een oefenavond met band dus gauw ander pakje opengetrokken en een nieuwe hoge E d'r op gezet. Kzit nu net te spelen en potverdrie het gebeurt weer!! Dit maal balletje met tangetje weer aan de snaar geprutst maar kennelijk zat er nu een knik in want hij knapte nu finaal..

Ernie ball heeft moeite met kwaliteits controle?
Kees Dee verkoopt B kwaliteit snaren?
Hoe kom ik aan een hoge E op zondagmiddag in Christelijk Barneveld?

Vragen vragen .. Het leven zit vol vragen.
Dank u voor het lezen van mijn zondagmiddag frustratie...

Met vr groet,
mrweird


Laatst 2 x een hoge e (.010) gebroken, kort na elkaar. Beiden van Ernie Ball. Misschien kortstondig een kwaliteitscontrole-issue?

mrweird
1 maart 2015, 16:40
Laatst 2 x een hoge e (.010) gebroken, kort na elkaar. Beiden van Ernie Ball. Misschien kortstondig een kwaliteitscontrole-issue?

Wie weet? Tis een amerikaans bedrijf dus nu kan ik een mega claim gaan doen gok ik.. (Als 't lukt ga ik setjes snaren a 300 euro kopen bij grayfink..) Ik heb een snaar van een andere gitaar ff overgezet en da's ook Ernie ball maar daar zitten meer wikkelingen op valt me op. wellicht dat ze het productie process hebben aangepast..

mrweird
1 maart 2015, 17:04
Ik zal ze leren. Ik heb op http://www.ernieball.com/contact-us 's ff een stevige klacht geschreven.. (in zhe ingliesh language..)
's kijken of ze me nou 10 jaar gratis snaren gaan sturen.

beruk
1 maart 2015, 17:53
Ze doen altijd t-shirts....:seriousf:
http://cdn.ernieball.com.s3.amazonaws.com/images/product_325x325/1369952919P04722.jpg

Tupelo
1 maart 2015, 20:35
Voor 300€ kom ik je een pakje brengen. Voor 310€ zelfs twee pakjes snaren. :ok:
Haha, "speciale aanbieding", done deal, ik voel het. :ok:

Zou zelf toch ook geneigd zijn, de oorzaak bij mijn gitaar te zoeken...

Rhythm Machine
1 maart 2015, 20:52
Ik gebruik altijd Rotosound. Gaan een eeuwigheid mee, en er zit een extra hoge e in het pakje. Daar heb ik nu een hele voorraad van, want ik heb er nog nooit een gebroken...

mrweird
1 maart 2015, 21:41
Tx voor de tip.. Ik had al zitten kijken welke merken nog meer 009-046 hebben (setje ernie en bij wijze van gok D'Angelico besteld vanmiddag) en roto sound ff over het hoofd gezien.

munkie
2 maart 2015, 12:37
Laatst bij het besnaren van een Strat met vaste Schaller brug de hoge E kapot getrokken toen ik hem wou uitrekken. Bij het balletje afgebroken. Mijn 1e klacht over de befaamde Lidl snaren (5 setjes voor 9 euro)... ;)

vulvasonic
2 maart 2015, 13:19
Ze doen altijd t-shirts....:seriousf:
http://cdn.ernieball.com.s3.amazonaws.com/images/product_325x325/1369952919P04722.jpg

Koel!!!
Ik zou best in een paars Power Slinky shirt willen lopen. Dat setje gebruik ik al sinds jaar en dag zonder problemen. In de laatste 10 jaar heb ik slechts tweemaal een snaar gebroken, terwijl ik heel veel gespeeld heb en op niet bepaald zachtzinnige wijze. :)

Duhsjaak
2 maart 2015, 16:10
Hmmmm, wat is er mis met een roze shirt? Durf je niet hè? Bang dat ze denken dat je een kleine pipie hebt. Wij op GN weten beter, maar toch.....

Maar opvallend is dat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt. Gekloot met snaren.
Het lijkt er een beetje op dat de kwaliteitscontrole helemaal bij de klant komt te liggen.
Ik bewaar overal bonnetjes van tegenwoordig. Al was het maar uit ergernis dat ik drie lage E bassnaren in een kwartier heb stukgetrokken.

En (natuurlijk) kon ik mooi de pleuris krijgen zonder bonnetje.
Daarna nooit meer gebeurd. Dat is waar. Maar wat ook waar is dat ik daarna nooit meer d'addario snaren heb gekocht.

Het gaat mij niet eens om het geld perse. Maar spullen die in de verpakking al niet deugen, en dus de klant alleen tijd en ergernis kosten moeten zonder bullshit vervangen worden.
Daarop lijkt het een beetje mis te gaan.

Op bepaalde Italiaanse producten staat tegenwoordig een zegel: Dit zegel is het bewijs van aankoop. Dit hebben dat hele gezeik over bonnetjes overgeslagen. Kunnen die Amerikanen nog wat van leren. Van Italiaanse auto's ook. Smiley.

Heerlijk, weer even lekker loos gegaan over verantwoordelijkheid nemen voor faulty workmanship.
Het lost niks op, maar het lucht op.
Vriendelijke groet, Gus

RS-Rik
2 maart 2015, 16:12
Koel!!!
Ik zou best in een paars Power Slinky shirt willen lopen. Dat setje gebruik ik al sinds jaar en dag zonder problemen. In de laatste 10 jaar heb ik slechts tweemaal een snaar gebroken, terwijl ik heel veel gespeeld heb en op niet bepaald zachtzinnige wijze. :)



+1, snaren breken is normaal niet aan de orde

mrweird
2 maart 2015, 18:01
Hmmmm, wat is er mis met een roze shirt? Durf je niet hè? Bang dat ze denken dat je een kleine pipie hebt. Wij op GN weten beter, maar toch.....

Gelukkig gebruik ik altijd de hybrid slinky set dus dat wordt een geel shirt voor mij :P
http://www.infomusic.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/img/756_Ernie_ball_gitaarsnaren_slinky_hybrid/www.infomusic.nl-Ernie-Ball-2222-Hybrid-Slinky-elektrische-gitaarsnaren-.009-749699122227-30.jpg

(hoewel ik nog geen excuus mail terug heb gekregen van Ernie Ball...)

danee
2 maart 2015, 18:35
Last van slippery ernie balls :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Oranjeaap
2 maart 2015, 20:27
Bij mij is het vaak 50/50, in de helft van de gevallen breekt de e snaar al voordat ik ze eigenlijk wou vervangen. Ik gebruik altijd D'addario, geen reden voor, gewoon sinds ik gitaar speel gebruikt en nooit echt de moeite genomen om iets anders te proberen.
Ik ram altijd wel als een dolle op mijn snaren, daar zal het wel mee te maken hebben :seriousf:

Zonno
2 maart 2015, 22:12
Goh, ik heb dezelfde ervaring.
Ernie Ball Slinkie. 2 x een 010 snaar gebroken in januari.
Mijn eerste actie was losse d'addario 010,5 snaren bij bestellen en er op zetten in plaats van de 010.

Toen bedacht ik dat ik net zo goed kon overstappen op ernie ball power slinky 011 Classic Rock
Dat is inderdaad een fijn setje......


.......en een paars T-shirt

http://faase3.home.xs4all.nl/images/Ernie%20Ball%20Power%20Slinkie.jpg

mrweird
3 maart 2015, 08:32
Lol :D Ik heb antwoord van Ernie Ball gekregen ...


Angelo Lavorgna <angelo>
10:23 PM (10 hours ago)

to me
Hello Rico

Thank you for the email.
There has been no change in production. We still use the same tin plated high carbon steel for our plain strings as we have for years.
We would like to work on getting you some replacements. If you could answer a few questions, it would be greatly appreciated.

-Where did you purchase the strings from?
-When was the last time you had your guitar set up by a professional technician?
-How many sets has this happen to, and do you still have the damaged strings in question?

Thank you for your patience.

-Angelo

Angelo Lavorgna
angelo
International Sales/Customer Service
(800) 543-2255 EXT 332

NOTICE: This e-mail is for the sole use of the intended recipient(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution of this e-mail or its contents is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender by reply mail and destroy the original and all copies of the original message.

On Mon, Mar 2, 2015 at 7:50 AM, Ernie Ball Customer Service <customerservice@ernieball.com> wrote:

---------- Forwarded message ----------
From: <noreply@ernieball.com>
Date: Sun, Mar 1, 2015 at 8:03 AM
Subject: Ernie Ball Contact Form
To: customerservice@ernieball.com

Name: Rico
Company: None
Email: xxx
Phone: xxx
Message: Hi dear Ernie ball.

A messge from the Netherlands.
Has there been change in the production process of the 009 in the hyrid slinky stings set? I've got now many times in a row that the high E strings at the ball end simply goes very very slowly unraveling itself on a Les Paul in standard tuning. Or in the other words the ball end goes off..

What can I do to prevent this?

I'm looking forward to your comments

Rico

to Angelo
Dear Angelo,

Thanks for your reply. To answer your questions.

-Where did you purchase the strings from?
The strings were purchased from this dutch music store http://www.keesdee.nl/

-When was the last time you had your guitar set up by a professional technician?
Last December fret levelling has been done and a setup by this profesional luthier: http://www.muzicalis.nl/
This is the guitar: http://www.mrweird.com/music/lespaul.html

-How many sets has this happen to, and do you still have the damaged strings in question?
four times in last two weeks so not that shocking but I’m using Ernie ball hybrid slinky’s already for 20 years and this never happened to me..
Yup, grabbed one just out of the bin.

Thanks and kind regards,

Rico

From: Angelo Lavorgna
Sent: Monday, March 2, 2015 10:23 PM
To: Rico
Subject: Re: Ernie Ball Contact Form

Angelo Lavorgna
12:16 AM (8 hours ago)

to me
Rico,

Thank you for the info. You could have very well received a bad batch; hard to tell without seeing the strings in question.
Please provide us with an address to where we can have replacements sent to.

Please include full name and address.

Best,
-Angelo

Rico
8:23 AM (2 minutes ago)

to Angelo
Angelo,
That's very kind!
My address is:

xxx

Rgds,

Rico

D3nnis
3 maart 2015, 08:49
Netjes, vind ik!

Duhsjaak
3 maart 2015, 09:09
Netjes, vind ik!

Inderdaad, netjes.
Zo kan het dus ook.
Kan geen reclame budget tegenop.
Vriendelijke groet, Gus

Barty
5 maart 2015, 18:41
Twee weken terug hetzelfde gehad met de b snaar uit een slinky set.
Normaal gesproken vertin ik de uiteindjes, maar nu niet vanwege de haast die erachter zat en gelijk een slippertje.... Weg tijdswinst.
In het verleden wel vaker meegemaakt en toen ben ik gaan vertinnen...nooit meer last van gehad.
Volgende keer gewoon weer solderen...

Wel netjes opgelost van EB!!

Grtz, Bart.

D3nnis
5 maart 2015, 18:48
Hoor je vaker dat mensen de snaar solderen op dat punt. Gekkenwerk, zou toch nooit nodig moeten zijn?

NielsW
5 maart 2015, 20:34
Geinig! Ik heb echt nooit van m'n leven een Ernie Ball snaar gebroken. Dat gebeurde overigens regelmatig met m'n Daddario's en Gibsons vroegah. Maar je ken pech hebbe!

Barty
6 maart 2015, 10:08
Hoor je vaker dat mensen de snaar solderen op dat punt. Gekkenwerk, zou toch nooit nodig moeten zijn?

Och wat is gekkenwerk? kost je zeker vijf seconden per snaar..... Als jij op het podium staat en je snaar ontrafelt heb je de langer kwaaie zin....
En ik ben het met je eens; het zou niet nodig moeten zijn. Maar dit topic gaat over een ontrafelde snaar....

MikeD
7 maart 2015, 17:30
Netjes, vind ik!

mijn ervaringen met de customer service van Ernie Ball zijn vergelijkbaar positief.
Overigens: Ik ben al Ernie Ball gebruiker sinds de 80's (nadat de Picato's verdwenen)

mrweird
4 april 2015, 10:01
Ik had van de week een pakketje van voerman Amersfoort... :-) Eind goed al goed.

http://s11.postimg.org/wgsmg60pf/image_1.jpg