PDA

View Full Version : adres voor vintage Fender ampjes ????



Lucky
14 juli 2003, 09:35
Weet iemand een leuk adres waar je terecht kunt voor oude silver of blackfaces hier in Nederland. een winkel, een verzamelaar, een freak...

alvast bedankt !!!

jpb
14 juli 2003, 14:53
Daarvoor moet je naar de Fenderette, iedere middelgrote stad heeft er wel een paar. Blackfaces zijn nu in de aanbieding, twee halen een betalen!!!... :D

Serieus, dat wordt lastig. Vroeger had De Plug in A'dam nog wel eens wat, maar dat is nu minder; je kan het wel proberen. Hier op het forum lopen wel wat sf/bf bezitters rond. succes

Lucky
14 juli 2003, 15:14
Daarvoor moet je naar de Fenderette, iedere middelgrote stad heeft er wel een paar. Blackfaces zijn nu in de aanbieding, twee halen een betalen!!!... :D



:-D :-D :amp: :-D :-D

PeeVee
15 juli 2003, 01:42
Er is geen hond meer die dat soort spul via muziekzaak inruilt, en als ze dat doen, dan komt er een absurd prijskaartje aan (recentelijk op gitaarnet.nl een bf Super Reverb voor 3995 Euro). Het meeste gaat dus gewoon particulier van hand tot hand, vaak via internet.

Je zult al goed moeten zoeken op www.marktplaats.nl, wwww.gitaarmarkt.nl of muziek.2dehands.nl wil je iets tegenkomen... Tot voor kort was het meeste mooie spul binnen een uur of wat opgekocht, meestal door Al, Jay, Steve, Mike, Anthony of ondergetekende... Tja... je moet er snel bij zijn. Ik heb mijn bf Super Reverb gekocht voor een prikken (in niet originele 2 x 12" kast). Advertentie stond net 20 minuten online, zonder telefoonnummer. Ik meteen gemaild, had net mazzel dat die jongen nog online was en mailtje binnenkreeg (hij wilde net uitloggen), gaf me zijn telefoonnummer, bellen en meteen naar Rotterdam gescheurd. Chassis was MINT, heb zelf servicebeurt uitgevoer en bij Erik v.d. Haar een mooie nieuwe kast laten bouwen. Kosten in totaal waren zo'n 800 Euro incl. 4 x Jensen RI C10Q (zitten nu andere speakers in).

Recentelijk ook nog een Fender PA-100 (4-kanaals) zangversterker geshopped. Dat is een "Dual Showman Reverb in disguise", en zoals je wellicht weet is de DSR qua techniek gelijk aan een Twin Reverb.

Goed uit blijven kijken, mailen, bellen en direct er naar toe rijden... Dan maak je een kansje. Ik en aardig verzadigd dus van mij heb je geen last meer maar bedenk je dat er zelfs nu in tijden van recessie toch best nog wat kapers op de kust zijn. Die Fender amps worden alleen maar zeldzamer (dus duurder).

Als je die "Fenderette" tegenkomt in de Gouden Gids, laat het me dan ff weten :wink:

pimmetje
15 juli 2003, 01:49
Op 2eHands.nl zet(te) nog wel 'ns een John Dirven wat fender spul te koop... is een prof muzikant uit limburg. Heeft soms echt wel wat leuks in de aanbieding.

B.face
15 juli 2003, 11:48
Op 2eHands.nl zet(te) nog wel 'ns een John Dirven wat fender spul te koop... is een prof muzikant uit limburg. Heeft soms echt wel wat leuks in de aanbieding.

BRABANT !
is niet de goedkoopste trouwens.

b.face

pimmetje
15 juli 2003, 12:04
Brabant... Limburg... 't was alvast een pokke-end rijden :D

Lucky
15 juli 2003, 13:53
Thanks guys !

B.face
16 juli 2003, 13:02
Brabant... Limburg... 't was alvast een pokke-end rijden :D

tja, als je er niks voor over hebt, wordt het moeilijker wat leuks te vinden.

b.face

mathe
16 juli 2003, 20:00
Brabant... Limburg... 't was alvast een pokke-end rijden :D

tja, als je er niks voor over hebt, wordt het moeilijker wat leuks te vinden.

b.face

Daar begint het zeer jammer genoeg wel op te lijken, maar dit zou niet de regel mogen zijn.
Jammergenoeg zijn er horden mensen die hun 'player' verkopen al was het een versterker van museum kwaliteit. En vaak nog een gek vinden die het ervoor betaald... jammer. Maar ja, waar er vraag is...
Ik hoop dat de huidige financiele recessie hier een beetje een halt toe kan brengen!

Marc

B.face
16 juli 2003, 20:12
Ik hoop dat de huidige financiele recessie hier een beetje een halt toe kan brengen!

voor de kopers wél > als je zelf wat te verkopen hebt niet.

b.face

mathe
16 juli 2003, 21:03
Ik hoop dat de huidige financiele recessie hier een beetje een halt toe kan brengen!

voor de kopers wél > als je zelf wat te verkopen hebt niet.

b.face

Ja, jammer voor die verkopers.
Ik kan er alleen geen medelijden mee hebben...

Marc

mathe
16 juli 2003, 23:03
Kijk B.face, dit is nu precies wat ik bedoelde met "Jammergenoeg zijn er horden mensen die hun 'player' verkopen al was het een versterker van museum kwaliteit."

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=11578

We hebben het hier over een vraagprijs van 1695 Euro (= Hfl 3735,- weet je nog?).
En aan de omschrijving te zien echt verre van origineel.

Triest....

Marc

Lucky
16 juli 2003, 23:05
geheel nieuw moederbord...
:o
Dat klinkt bijna als een vloek !!!

jpb
17 juli 2003, 16:25
We hebben het hier over een vraagprijs van 1695 Euro (= Hfl 3735,- weet je nog?).
En aan de omschrijving te zien echt verre van origineel.

Triest....

Marc

Maar daar zit wel 1500,- euro aan arbeidsloon in om hem weer origineel te maken....... :D

Lucky
17 juli 2003, 16:28
en dat voor zo'n basis versterkertje...
base <--> bass

Man !!!

of misschien bedoeld hij...slechts te gebruiken voor ondergrondse doeleinden..
Fender Basement versterker....

I'm on a roll here !!!
somebody hold me back
:dance:

B.face
17 juli 2003, 16:58
We hebben het hier over een vraagprijs van 1695 Euro (= Hfl 3735,- weet je nog?). En aan de omschrijving te zien echt verre van origineel.
Triest....
Marc[/quote]

helemaal met je eens Marc.
Valt mee dat er nog niet bijstaat : DÉ S.R.V. sound, want dat is TIJDENLANG hét verkoop-Fender-argument geweest, al was het een Bassman135, waar ALLES behalve een SRV sound inzit.

b.face