PDA

View Full Version : Fractal Audio AX8



Liquid_Metal
25 februari 2015, 13:49
http://www.fractalaudio.com/tmp/AX8.jpg

Extensieve discussie op TGP (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1543362)

De FX8 was al bekend, een floor unit enkel voor effecten. Hoewel ik nog steeds wel een tube amp heb en gebruik, doet mijn AFX vooral stand alone dienst. Cliff showde recent de AX8, een floor unit met amp models en effecten. Daar loop ik wel warm voor.

Ik gebruik de Axe-FX (Ultra) nu met Ground Control Pro en twee expressiepedalen maar zonder andere gear. Een AX8 zou de GCP redundant maken dus nog draagbaarder zijn. Momenteel neem ik af en toe mijn Boss GT6 mee naar repetities omdat die zo draagbaar is maar het geluid daarvan laat te wensen over.

Bates15
25 februari 2015, 14:53
Kijk.. dat is ook interessant om naar te kijken 😆

herrieman
25 februari 2015, 15:13
Interessant te zien hoe de ideeën van Kemper bod gekopieerd worden. En nu ook nog een concurrent voor zijn eigen nieuwe Axe-fx 3.

showband
25 februari 2015, 17:58
Interessant te zien hoe de ideeën van Kemper bod gekopieerd worden. En nu ook nog een concurrent voor zijn eigen nieuwe Axe-fx 3.

ik wil niet flauw zijn, maar om een all in effectpedaalversie van een rackmount "de ideeën van Kemper bod gekopieerd worden" te noemen is net zoiets als bruno marrs te laten klagen dat sinds hij funk is gaan spelen dat iedereen het doet.

:facepalm:

herrieman
25 februari 2015, 19:04
Tis duidelijk dat je niet door hebt waar ik op doel.
En dat is helemaal OK


ik wil niet flauw zijn, maar om een all in effectpedaalversie van een rackmount "de ideeën van Kemper bod gekopieerd worden" te noemen is net zoiets als bruno marrs te laten klagen dat sinds hij funk is gaan spelen dat iedereen het doet.

:facepalm:

BeeJee
26 februari 2015, 01:20
Led there be light :)

apekop
26 februari 2015, 16:17
En nu ook nog een concurrent voor zijn eigen nieuwe Axe-fx 3.

Er is helemaal nog geen sprake van een Axe fx 3. Voor mijn gevoel ontstaan er nu te veel verschillende versies van de Axe fx. Je hebt al de II de IIXL en de FX8 en nu weer de AX8 (terwijl de FX8 nog uit moet komen). In al die gedaantes zit eigenlijk ongeveer hetzelfde behalve bij de FX8 dan de amp modelling en de AX8 een iets gestripte versie). Het overzicht wordt er wat minder door. Ik zou liever hebben dat ze de effecten van de II nog meer zouden uitbreiden of verbeteren en vernieuwen i.p.v. allerlei nieuwe varianten op de markt te brengen met meer van hetzelfde.

harrie-beton
26 februari 2015, 16:35
Heb je een effecten doos op de grond liggen van bijna 1800 euro waar met je maatje 45 op stampt. Ik ben juist erg blij met de unit veilig op hoogte in een case en via een remote pedal mijn effecten bedienen. Een remote vervangen is makkelijk.

tnijland
26 februari 2015, 18:43
Ik zie er wel wat in. De Axe-Fx II rack verie incl. MFC101 remote vond ik nog steeds wat te bewerkelijk en was voor mij de reden om toch naar een paar pedalen te stappen. De 2e reden was dat ik een overtuigende buizen dynamiek miste welke ik zelf met een Pedaltone of Superdrive pedaal wel kon verkrijgen. Als de AX8 ook een fx-loop heeft lijkt het me dus wel wat. Flexibiliteit in combinatie met een buizen pedaal ;-) Ik kleur tenslotte mijn sound nu ook extra met de Toredo CAB.

Liquid_Metal
26 februari 2015, 22:22
Tis duidelijk dat je niet door hebt waar ik op doel.
En dat is helemaal OK

Waarop dan wel?


Ik zie er wel wat in. De Axe-Fx II rack verie incl. MFC101 remote vond ik nog steeds wat te bewerkelijk en was voor mij de reden om toch naar een paar pedalen te stappen. De 2e reden was dat ik een overtuigende buizen dynamiek miste welke ik zelf met een Pedaltone of Superdrive pedaal wel kon verkrijgen. Als de AX8 ook een fx-loop heeft lijkt het me dus wel wat. Flexibiliteit in combinatie met een buizen pedaal ;-) Ik kleur tenslotte mijn sound nu ook extra met de Toredo CAB.

Als je geen effecten wilt is juist de FX8 perfect. Zal goedkoper zijn dan een AX8 (FX8 staat voor 1350 dollar) en heeft effecten maar geen amp models.

tnijland
27 februari 2015, 19:38
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De enige reden om een AX8 of FX8 te kopen is volgens mij de compactheid die het gebruikersgemak verhoogt. De kwaliteit is redelijk te vergelijken met een G-Force maar is minder dan bijv. mijn Eventide Eclipse. Maar dat zijn marginale verschillen die ook nog afhangen van persoonlijke smaak. Het probleem zit hem in de pre-fx.

Ik heb destijds ondervonden dat de pre-amp effecten van de Axe-Fx I & II absoluut niet vergelijkbaar waren met de betere analoge pedalen. Maar het feit dat ik AX8 versterker modellen, cabinets en microfoons zou kunnen combineren met een analoge (buizen)drive als pre-fx maakt het een praktische en compacte setup die ik zo op een PA aan kan sluiten.

Mijn persoonlijk mening is dat een hybride combinatie van analoog en digitaal (vooropgesteld dat de juiste effecten worden gekozen) een redelijk alternatief wordt voor live gebruik.

hole
8 mei 2015, 15:20
Interessant!

FX8, 4CM met m'n Hook.. ik zie er wel wat in (zeker omdat de FX8 ook (beperkt) midi PC/CC kan
versturen..kan ik de Hook ook schakelen)

Heb nu een 6HE rack met wireless, multifx, torpedo live en een FCB1010 op de grond. Back to basics met 1 floorboard, een amp en een cab...:lovelove: