PDA

View Full Version : 'Heavy' Celestion comparison



tecksmusic
24 februari 2015, 21:58
Dit weekend een 'heavy' comparison gemaakt van volgende speakers :
V-Type, V30, Lynchback, H-75 Creamback

Welke vinden jullie het beste en waarom?


https://www.youtube.com/watch?v=czWkpdH8-zk

danee
25 februari 2015, 10:46
De V-Type vind ik voor metal wel erg goed klinken. Die klinkt zowel in alle regionen erg strak. De Lynchback vind ik het minst geschikt. Die klinkt erg dun. Maar ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om speakers te beoordelen aan de hand van een opname.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tristan
25 februari 2015, 11:32
Grappig, ik vind die V-Type op deze clips juist helemaal niks, erg compressed en slap.
De Lynchback en V30 vind ik het lekkerste hier, ze ontlopen elkaar niet zoveel, de V30 klinkt wat moderner en heeft wat meer laag terwijl de Lynch wat meer een ronkend schreeuwend midden heeft dat lekker rock 'n roll klinkt.
De H-75 Creamback mist echt midden hier wat mij betreft, in ieder geval in de clips met video, bij de laatste korte clips klinkt 'ie dan verbazingwekkend wel weer erg goed, in mijn eigen ervaring is het ook echt een speaker met weinig midden maar dat combineert geweldig in een 1x12" open back cab met mijn Valvetech Hayseed 30 top.

danee
25 februari 2015, 13:02
Hahaha ja dat compressed vind ik voor metal juist lekker klinken...alles strak in elkaar gedrukt zodat het als een solide tank over je heen denderd. Voor andere muziek stijlen zou ik voor een speaker kiezen met meer detail en leven... Death speelde bijvoorbeeld op marshall valvestate versterkers om dezelfde reden...super strak en compressed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

tecksmusic
25 februari 2015, 20:03
@Danee, wel een beetje raar dat je de Lynchback dun vind klinken, bekijk/beluister je dit filmpje via goede speakers of hoofdtelefoon? De Lynchback speaker is zowat de minst dun klinkende speaker, imo.

danee
25 februari 2015, 20:16
Er zit al een disclaimer in mijn eerste post...ik vind het lastig inschatten via een filmpje. Ik luister via mijn imac...dus dat kan idd van invloed zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Rinze
25 februari 2015, 20:29
Ik vond de lynchback ook de vetste, met het dikste mid.