PDA

View Full Version : OK, eindelijk pics van me spideycaster...!



CHMC
13 juli 2003, 22:21
maakt niet uit of je m kut vind of geweldig, ik wou m gewoon even laten zien ;) (alle snaren zitten er nu trouwens op, en de control outlay is omgedraaid ;))


http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010941.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010939.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catharsis/images/P1010940.JPG

Dat was het ;)

Thnx all :)

CHMC

wietse
13 juli 2003, 22:29
ziet er wel leuk uit maar wat voor verf heb je in godsnaam gebruikt, het blauwe lijkt wel hamerslag.
de headstock zou ik nog eens over doen als ik jou was daar hebben de 2 verfsoorten een beetje op elkaar ingevreten lijkt het wel.

CHMC
13 juli 2003, 22:34
Die headstock was ook de bedoeling (Cracking effect..), en de blauwe kleur is een metallic kleur; het was niet de bedoeling om hem helemaal vlak te maken, juist wat ruiger ;)

wietse
13 juli 2003, 22:41
oke hij is dus precies zo geworden als je wilde.
ik had persoonlijk de paint ook op de zijkanten van de body door laten lopen krijg je een mooi ruimtelijk effect van.

CHMC
13 juli 2003, 22:43
Ja, daar zit wel wat in...Heb ik ook over nagedacht, maar heb t uiteindelijk niet gedaan; keuze's hè ;)

Mitch
13 juli 2003, 22:57
Die headstock vind ik juist erg vernuftig gedaan, heel leuk !

Negative K3 fan
13 juli 2003, 23:07
ziet er wel leuk uit maar wat voor verf heb je in godsnaam gebruikt, het blauwe lijkt wel hamerslag.

hey gvd, niks mis met hamerslag!

SonicDeafMonkey
13 juli 2003, 23:16
ik vind em best wel vet, en normaal vind ik tele's vet lelijk dusseh.. udos ofzo :-?

skabouter
14 juli 2003, 00:07
ik ben geen spidey fan (integendeel) maar ik vind dit wel heeeel ruig, man ! petje af, cool artwork ! hiermee doe je het goed, op een podium !

CHMC
14 juli 2003, 07:26
Dank dank ;)

Smaken verschillen, maar da's maar goed ook natuurlijk, want anders was het een grijze massa hier op aarde...

Het enige wat nog moet gebeuren is het vervangen van alle elektronica; zet er meteen betere pickups in (weet nog niet precies welke, maar daar ga ik nog even naar zoeken) en dan moet ie toch helemaal af zijn!

CHMC

PeArLjAm
14 juli 2003, 09:34
Vet ding man! Leuk gedaan zo met die verf en dat is tenminste weer eens wat anders dan een standard telecaster :lol: Leuk dat sommige mensen het lef hebben om eens iets anders met hun gitaar te doen :wink:

closure
14 juli 2003, 09:47
en de gaten voor de slagplaat?

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 11:12
Heel erg cool! maar ik vind dat de headstock nu wel iets mist... Ga je er nog een logo'tje opzetten of iets dergelijks? Hoe heb je 'm trouwens geverfd, met een kwast en een penseel?

sickpunk
14 juli 2003, 11:46
gaten voor de slagplaat had je maybe beter dicht kunnen stoppen en dan gaan verven... maar verder ziet hij er wel vet gaaf uit :D

jorrit
14 juli 2003, 12:56
ey dat wou ik ook net zeggen.....leuke gitaar alleen een beetje stopverf voordat je begon....

BLOK182
14 juli 2003, 16:39
Mooi gedaan kerel, ziet er goed uit!

CHMC
14 juli 2003, 17:26
Nou...waarom ik de gaten zo heb gelaten: In het geval het allemaal mis zou gaan, zou ik altijd nog kunnen kiezen om de boel opnieuw te schuren en dan bijvoorbeeld de boel opnieuw te doen maar dan MET slagplaat; ik zit te denken wat ik er nu mee moet doen, weet het zelf nog niet zo...


Hoe ik het gedaan heb? Lang verhaal ;)

Eerst uitgebreid schetsen gemaakt met het design, totdat ik tevreden was. Daarna eerst de Union Jack erop gemaakt, en later de basis van de spiderman gemaakt (kleur voor kleur...). Daarna de lijnen met een dunne kwast erop geschilderd :D

daron_kurt
14 juli 2003, 20:57
"alle snaren zitten erop"
ik tel 5.....Keith Richards-achtig id? (dacht ik)

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 21:19
alle snaren zitten er nu trouwens op

-------------------------------------------------------------------

er staat nu en trouwens en het lijkt mij logisch dat CHMC daarmee aangeeft dat nog niet alle snaren erop zaten toen de foto's werden gemaakt

daron_kurt
14 juli 2003, 21:32
aaahhh, op die manier, sjah het is tog vakantie he, dan wille mn hersens nie zo meer, anders trouwes ook nie :razz:

sash
14 juli 2003, 22:22
Nou...waarom ik de gaten zo heb gelaten: In het geval het allemaal mis zou gaan, zou ik altijd nog kunnen kiezen om de boel opnieuw te schuren en dan bijvoorbeeld de boel opnieuw te doen maar dan MET slagplaat; ik zit te denken wat ik er nu mee moet doen, weet het zelf nog niet zo...


Hoe ik het gedaan heb? Lang verhaal ;)

Eerst uitgebreid schetsen gemaakt met het design, totdat ik tevreden was. Daarna eerst de Union Jack erop gemaakt, en later de basis van de spiderman gemaakt (kleur voor kleur...). Daarna de lijnen met een dunne kwast erop geschilderd :D

Maareuh... waarom de Union Jack, want wat heeft Spiderman met de UK te maken?

SonicDeafMonkey
14 juli 2003, 22:28
who cares, et ziet er stoer uit :P

ik zou trouwes wel iets op de headstock zetten, een fender logo of een eigen logo ofzo.
ik vind ook als ik heel eerlijk mag zijn die scheurtjes in de lak op de headstock ook niet erg mooi, past voor geen meter bij zo'n goed afgewerkte gitaar.

CHMC
14 juli 2003, 22:54
Union Jack - Groot Britannië = Het land waar de industrialisatie begon

Spiderman = strip = industrialisatie
Tele = Massaproductie = industrie ;)

Jaja ;)

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 23:36
wat 'ie eigenlijk bedoelt:

Ik wilde dag lege blauwe gedeelte opvullen en deze kleuren pasten er erg goed bij


;)

sash
15 juli 2003, 00:45
:D


Het past er indeed mooi bij en het bespaart geld, want je hoeft geen andere kleuren te kopen :D


Maareuhm.. wat voor tele is het eigenlijk?

CHMC
15 juli 2003, 07:37
Haha, Iceglove, die was grappig :D

Wat voor tele? Dat wil je niet weten ;)

Nee, het is een Squier, maar heb wel even gezocht naar een goed exemplaar. De nek is vrij goed, alleen de elektronica is slecht, maar die wordt dan ook helemaal vervangen. Hij resoneert trouwens als een gek!