PDA

View Full Version : Terug van weggeweest



aaronstonebeat
20 februari 2015, 22:34
Gezien het aantal forumberichten vraag je je misschien af of ik wel in het goede deel van het forum zit maar ondanks het feit dat ik al een kleine negen jaar lid van het forum ben, heb ik me hier nooit voorgesteld.

Marc is mijn echte naam, voor wie het niet weet. Ik geef gitaarlessen, soms ook zang en muziektheorie, en ik repareer gitaren; sinds ik zelf zo'n tien gitaren heb gebouwd, heb ik een aardig idee gekregen van wat ik zoal tegen kan komen en ik heb me nogal verdiept in de afdeling gitaarelektronica. Ik heb afgelopen zomer zelfs een gitaar verkocht (weliswaar aan mijn broer, voor zijn dochter, maar toch...), er bevindt zich nu een Stonebeat (de AS, die rode) aan de andere kant van de wereld, in Sidney, Australië!

Vorig jaar was al met al echter niet zo'n best jaar voor mij; moeilijke financiële omstandigheden, het huwelijk op de klippen, de kinderen het het huis uit, het huis in de verkoop. Tegen eind oktober zat ik in een hele diepe put; ik had van mezelf nooit gedacht dat ik zo diep kon gaan.
En toch (details op aanvraag) heb ik iets geleerd en gewonnen in die put. Om hulp vragen, toegeven dat het eens niet meezit, is nooit mijn sterkste punt geweest; daarbij ben ik een import-noorderling, ik heb hier geen familie of vrienden die ik al sinds mijn schooltijd ken. Sommige van mijn kennissen hier, allemaal mensen die ik ken door het musiceren, hebben zich echter ontpopt als ware vrienden in de nood, bleken meer om me te geven dan ik ooit had kunnen vermoeden. Daarmee voel ik me rijk, gezegend! Dat heeft me een hoop kracht gegeven.

Inmiddels ben ik er weer een aardig eind uit. Het financiële gat is bijna opgevuld, de financiële vooruitzichten worden weer wat beter. En ik voel me weer veel beter, heb mijn nieuwe omstandigheden aanvaard en ik heb er zin in. De volgende stap is zoeken naar een eigen woning. En doorgaan met wat ik deed maar dan effectiever.

Ik heb dit forum altijd erg leuk gevonden. Ik heb hier een hoop mensen leren kennen, een aantal in levende lijve ontmoet, interessante en sympathieke mensen, en met sommigen ben ik contact blijven houden tijdens mijn afwezigheid. Ik ben vast van plan weer wat meer mee te gaan doen hier.

Han S
20 februari 2015, 22:48
Hey, jij bent toch onze forumwetenschapper? Heb je gemist man!

aaronstonebeat
20 februari 2015, 22:51
Dank je, Han; dat steekt een hart onder de riem!

duckman
20 februari 2015, 22:56
Welkom terug Marc en mag de toekomst weer voor je stralen!

Tabula Rasa
20 februari 2015, 23:13
Leuk dat je er weer bent professor klapstoel.

RoelSmoel
20 februari 2015, 23:26
Goed om weer van je te horen export-Limbo! Kop op!

aaronstonebeat
20 februari 2015, 23:40
Dank, vrienden, ik voel me nu alweer thuis!

D3nnis
21 februari 2015, 07:38
Welkom terug, vroeg me afgelopen week, tijdens het terugzoeken in 1 van je oude topics, al af waarom er uit je hoek geen interessant nieuws meer kwam!

Rinze
21 februari 2015, 07:47
Welkom terug Marc, had me inderdaad al eens afgevraagd waar je gebleven was.

Harry
21 februari 2015, 08:56
Goed dat je terug bent, succes met de wederopbouw. Ik weet dat het geen sinecure is maar zet 'm op!

piezo
21 februari 2015, 10:10
Welkom terug, Marc. Ik ben hier ook bijna nooit meer, maar ik had je bijdragen al gemist.
Waarom? Nou, jij bent één van de weinige Zèlf-Uitzoekers in het gitaarwereldje waar de internetpapegaaien de overhand hebben.

En het gaat je ook lukken om uit te zoeken hoe je verder moet met je leven, al is dat veel moeilijker dan gitaartechniek.

fred dons
21 februari 2015, 10:14
goed om je weer terug te zien, Ik ben een paar jaar geleden door een vergelijkbare situatie gegaan en ik ben er alleen maar beter uit gekomen (mede dankzij dit forum btw) dus hou vol en kom gerust vaker langs :D

telecastermaster
21 februari 2015, 12:17
Welkom terug!

MikeD
21 februari 2015, 13:15
Marc, wat je hebt beschreven, overkomt velen... maar denk maar zo: What doesn't kill you, makes you stronger !
dus gewoon weer posten hier

aaronstonebeat
21 februari 2015, 21:20
Mijn hart verwarmt, mensen! Het had niet veel gescheeld of het was me noodlottig geworden maar, zoals MikeD zegt, ik voel dat ik er sterker uit ben gekomen. Het was een spirituele trip; een gevaarlijke maar ook een zeer leerzame.

Rickenbender
21 februari 2015, 22:09
Marc, fijn dat je er weer bent. Jouw bijdrage aan dit forum vond ik altijd zeer inspirerend.
Ik hoop weer leuke eigenzinnige en originele bouwprojecten van je te kunnen bewonderen.:ok:

Duhsjaak
21 februari 2015, 22:16
Welkom terug lul!!!!!
Zie je/hoor je/lees je wel weer.
Al was het maar op de 7e maart.
Onder streng toezicht van het bestuur.
Net als vorig jaar.
Of het jaar ervoor.
Sommige dingen zijn zo waardevol, die blijven.
Wij hebben nog wel contact.
CU!
Vriendelijke groet, Gus

pim raaijmakers
21 februari 2015, 22:20
welkom terug! gelukkig... eindelijk kunnen wij weer genieten van jouw 'doe niet zo moeilijk en doe het lekker zelf'-commentaren.... tot nu toe moesten wij terugvallen op jouw boekwerk.....

aaronstonebeat
21 februari 2015, 22:24
Dank je, R. Bouwprojecten zullen nog wel even op zich laten wachten; met de financiële misère bijna achter me zal ik eerst op zoek moeten naar een nieuwe woning; sinds 1991 niet meer alleen gewoond.

Gus, het zat al in mijn planning je te mailen; ik heb pas sinds twee weken weer een internetverbinding, daarvoor heb ik zeven weken zonder gezeten (vooral dankzij mijn voormalige echtgenote, deels dankzij KPN, maar dat is een verhaal op zich voor 'grote kleine ergenissen'). 7 Maart ben ik op de Noorder Gitaardag; meerijden met Kees is al afgesproken.

Nejra
22 februari 2015, 09:03
Welkom terug en veel succes met de wederopbouw!

beruk
22 februari 2015, 17:25
Hoi! Vroeg me al een tijdje af waar je was. Akelige periode..... Ben benieuwd wanneer je ons weer eens verwend met je filosofie of uitdagende gitaarbouwprojecten van stoelpoten oid....

Alweer een extra motivatie om 08-03 naar het noorden af te reizen en je de hand te drukken...

da Liks
22 februari 2015, 18:09
Hey ASB! Welcome back :)

woldhek
22 februari 2015, 20:48
Aaronstonebeat, Mooi man,dat je uit het dal gekomen bent en weer toekomst perspectieven hebt.
3 Jaar geleden zag ik het ook niet meer zitten, dus ik denk dat ik ongeveer weet wat je meegemaakt moet hebben.
Inderdaad, ongelofelijk hoe diep iemand kan gaan, had het ook niet van mezelf verwacht.
Maar nu weer vooruit en weer gaan genieten!!!!!!!

aaronstonebeat
22 februari 2015, 20:54
Hoi! Vroeg me al een tijdje af waar je was. Akelige periode..... Ben benieuwd wanneer je ons weer eens verwend met je filosofie of uitdagende gitaarbouwprojecten van stoelpoten oid....

Alweer een extra motivatie om 08-03 naar het noorden af te reizen en je de hand te drukken...

Leuk! Het is wel 7 maart, hè.

@ woldhek: ik heb van 1997 tot in 2005 in Winschoten gewoond.

woldhek
22 februari 2015, 21:04
Wat is de wereld toch klein....

Trouwens, heb je site bekeken en alvast je boek gedownload........

aaronstonebeat
22 februari 2015, 21:05
Wat is de wereld toch klein....

Trouwens, heb je site bekeken en alvast je boek gedownload........

Dat doet me deugd! Ga je ook naar de Noorder Gitaardag?

Han S
22 februari 2015, 21:14
Gaat er eigenlijk nog iemand van jullie naar de meeting welke zondag 1 maart is gepand?

Harald
22 februari 2015, 21:20
7 Maart ben ik op de Noorder Gitaardag; meerijden met Kees is al afgesproken.

Gelukkig, altijd fijn als het licht aan het eind van de tunnel eens een keer geen trein of aanstormende auto is :)

CU there! En anderen ook! Misschien She's a woman oppoetsen voor je, meen me te herinneren dat je die leuk vond toen ik dat eens in een ruwe on the spot versie eruit ramde.

harrie-beton
22 februari 2015, 22:08
Welkom terug, ik speel in een band in Assen nu. We spelen op Koningsdag Koopmansplein Assen 12 uur. Kom biertje halen.

Han S, ik heb een optreden 1 maart en blijf in het Noorden.

aaronstonebeat
22 februari 2015, 22:13
Welkom terug, ik speel in een band in Assen nu. We spelen op Koningsdag Koopmansplein Assen 12 uur. Kom biertje halen.

Ga ik doen!

Duhsjaak
23 februari 2015, 07:53
Gaat er eigenlijk nog iemand van jullie naar de meeting welke zondag 1 maart is gepand?

Zekers.
Dus wij zijn er met zijn tweeën.
Bakkie erbij en een en al gezelligheid. Er zijn er toch al veel meer die op de lijst staan?
Zie je daar. Maar als je AaronStoneBeat in volle glorie wil knuffelen, moet je de 7e naar Zuidbroek komen.
Tsja, vicious but fair.... die noordelingen.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
23 februari 2015, 09:47
Het zal dan een bakkie op de parkeerplaats worden. Lees net dat 1 maart niet doorgaat. De meeting dan, niet de dag...

terrasbeest
23 februari 2015, 11:46
Welcome back, Elvis !

jazzie1
24 februari 2015, 17:44
Heb inderdaad ook wel eens met een grijns op mijn bakkes jou commentaren gelezen, en dat is ook het enige..maar na alle sores die jij beschreven hebt wil ik jou nu en in de toekomst veel geluk toewensen bij het opbouwen van je verder toekomst. (g..damme klink als een social werker..) en dat we (weer) nog veel van je mogen lezen..

Bartrock
5 maart 2015, 11:16
Ik heb je niet gemist.Ik was zelf namelijk ook ff weg.En nu ook weer terug,hopelijk voor langere tijd,al weet je dat dus nooit met de hartaandoening die ik dus blijk te hebben.
Maar:goed dat je weer terug bent,ik heb altijd erg van je bijdragen genoten.
En erg blij dat ik zelf ook weer terug ben.

aaronstonebeat
5 maart 2015, 21:35
Welkom terug, Bartrock. Dank je en sterkte!

Duhsjaak
5 maart 2015, 21:54
Ik heb je niet gemist.Ik was zelf namelijk ook ff weg.En nu ook weer terug,hopelijk voor langere tijd,al weet je dat dus nooit met de hartaandoening die ik dus blijk te hebben.
Maar:goed dat je weer terug bent,ik heb altijd erg van je bijdragen genoten.
En erg blij dat ik zelf ook weer terug ben.

Een gitarist met een hart?
Gekker moet het toch ook niet worden toch?
Ook jij welkom terug....
Vriendelijke groet, Gus

Midwolda
6 maart 2015, 22:58
Hey Marc, welcome back. Falling down always looks stupid, it's all about getting up gracefully... ;)
Er sterker uitgekomen, da's best mooi want je was wel een draadspijker he.

Ben zelf ook even een tijdje uit de gitaren-picture geweest ivm een slecht functionerende linkerhand en ook nog eens een slecht functionerend leven maar we krabbelen er weer bovenop. Het gitarengedoe zal voor mij een skeleton-hobby worden maar dat geeft niet, de grootste hits speelt iedereen met een paar open akkoorden mee dus er is nog zat lol te beleven. Back to basics, ook gezond.

Zie je morgen op de Noorder Gitaar Dag #4!

(jou ook, Gus :ok: )

Duhsjaak
7 maart 2015, 06:46
Hey Marc, welcome back. Falling down always looks stupid, it's all about getting up gracefully... ;)
Er sterker uitgekomen, da's best mooi want je was wel een draadspijker he.

Ben zelf ook even een tijdje uit de gitaren-picture geweest ivm een slecht functionerende linkerhand en ook nog eens een slecht functionerend leven maar we krabbelen er weer bovenop. Het gitarengedoe zal voor mij een skeleton-hobby worden maar dat geeft niet, de grootste hits speelt iedereen met een paar open akkoorden mee dus er is nog zat lol te beleven. Back to basics, ook gezond.

Zie je morgen op de Noorder Gitaar Dag #4!

(jou ook, Gus :ok: )

Ja leuk. Had daar al op gehoopt.
Zit even te wachten to ik mijn brood uit de oven kan halen. En dan kan het voorbereiden beginnen.

Eerst ook maar effe douchen voordat ik je in de armen sluit toch?
Lijkt me wel zo feestelijk!
Tot straks...
Vriendelijke groet, Gus

Bartrock
15 maart 2015, 07:30
Thanx!

En heb inmiddels gehoord dat ik schijnbaar nog wel even kan blijven!

Bartrock
15 maart 2015, 07:31
Het is toch wel nog gekker geworden:na dertig jaar heb ik ook nog eens een kort koppie...