PDA

View Full Version : Relic Guitars The Hague; wie heeft er ervaringen mee ?



MikeD
20 februari 2015, 17:46
Weer zo'n oeroude vraag: heeft iemand hier ervaring met Relic Guitars the Hague? 'k zit al een tijdje te kijken naar wat die gast(en) verko(o)pt(en) en ik krijg daar wel smiley on my face van. (had ik wat met afgeragde reliek-gitaren? nee, maar leuk roadworn is acceptabel) Echter hoewel ze nmm duidelijk een onderneming drijven, hebben ze geen achterhaalbare KvK inschrijving op hun (gepubliceerde) adres in Den Haag. En hoewel ze op hun Facebook-pagina melden dat ze hun werkstukjes over de hele wereld slijten en er ook positieve 'klantwaarderingen' te vinden zijn, ben ik nieuwsgierig. Looks too good to be true.....
Al met al is niet te vinden 'wie' achter relic guitars the hague schuilgaat (gaan), en wat voor onderdelen er gebruikt worden is ook slightly vague... dus heren/dames GN-ers... vertel....

Mitch
20 februari 2015, 21:28
Nog nooit van gehoord.



















Heeft dat je geholpen? :D

mennen08
21 februari 2015, 09:59
+1







Nog nooit van gehoord

fred dons
21 februari 2015, 10:27
ik ken ze ook niet maar als ik de Facebook pagina bekijk dan zijn het goedkope gitaartjes die door RG opnieuw gespoten worden en verouderd. Ik weet niet wat de prijzen zijn maar op het eerste gezicht is het geen Nash, Panucci, Rebel Relic of MJ kwaliteit relic.
kunnen nog steeds leuke gitaren zijn, ik ga alleen op de foto's af nu

showband
21 februari 2015, 13:06
Ik was benieuwd omdat ik ze niet ken als Hagenees met forse GAS aanvallen
Ik kon na wat simpele zoekvragen bijna niet stoppen. Omdat het zooooo vaag is.
(mind you, leveranciersrating is mijn beroep)

Een kleine verifieerbare bloemlezing:
hun facebookpagina geeft:
In Den Haag bouwen en customizen wij nieuwe en gebruikte gitaren.
Spoorlaan 5d. The Hague, Netherlands. +31 70 737 0495.
Open 24 Hours

op dat adres vind ik:
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=27363894
Stichting Revelation Space, KvK 27363894
Spoorlaan 5 Unit D-0.16
's-Gravenhage
Rechtspersoon

met een rij bedrijfjes
geregistreerd: http://www.kvk.nl/zoeken/#!zoeken&q=Spoorlaan%205&index=4&site=kvk2014&start=0
websitemakers : www.jannesmannes.nl
huiswerkbegeleiding : www.juna.nl
horecaparking: http://horecaparking.nl/
http://lab1100.com/
enz enz
ongeregistreerd:
kunst en verlichting: http://www.artsharemr.com/feestelijk-opening-artshare-in-de-verlichting/
repair cafe: https://www.facebook.com/events/571375962913746/
een hackerscollectief : http://hackerspaces.org/wiki/Revelation_space
enz enz enz

Die locatie lijkt dus op een goedkoop bedrijfsverzamelgebouw in de oksel van het clausplein.
Het ontbreken van een rechtspersoon geeft wel te denken. Maar zolang je niets vooruitbetaald en afspreekt dat je alles eerst kunt uitproberen zou je er zo langs kunnen gaan natuurlijk. En gun de kleine starter ook iets!

Wat wel verontrustend is het volledig ontbreken van zakelijke info op de eigen website. Geen snipper. Alleen een anoniem emailadres. Dat moet normaal alarmbellen doen afgaan.

volgens de SIDN is http://relicguitarsthehague.nl/ eigendom van
Domeinnaam relicguitarsthehague.nl
de registratie is echt niet tof
Houder Moves Marketing BV
Administratieve contactpersoon leesiktochniet@icloud.com
Registrar AXC, Francois Haversmidtwei 2, 8914BC Leeuwarden, Nederland
Technische contactpersonen leesiktochniet@icloud.com
DNSSEC nee
Domeinnaamservers ns55.axc.nl
ns56.axc.nl
Datum registratie 2014-07-16
Datum laatste wijziging 2014-07-18
bron: https://www.sidn.nl/whois/

Moves Marketing BV https://www.facebook.com/movesmarketing is "Wij zijn Moves Marketing. Wij maken merken. Van MKB'er en starters tot Multinationals. "
en laat bij de registratie van het domein al zien dat zij niet van (mail)bereikbaarheid houden. Of openbaarheid bij zakendoen. Zie het registratieadres in Leeuwarden voor een anonieme gitaar zaak in den haag. en de valse webadressen in de domeinnaamregistratie. Zij zitten dus gewoon.... in hetzelfde pand als de hackers en de gitaarwinkel en de websitemakersfirma. Maximaal onherleidbaar voor klanten die klachten hebben.

http://movesmarketing.nl/ een site vol managersbullshit-detector-in-gang-zattende fluffteksten.
en wederom geen personen met identiteit die staan voor hun "persoonlijke manier van aanpak"

dit ruikt naar een forse rat.

Pepe
21 februari 2015, 13:17
Nou, ik zou nog even doorzoeken speurneus, de directeur van die tent heeft gewoon een Linkedin (https://www.linkedin.com/in/fransvanuffelen) account. :D

Op de een of andere manier heb ik het idee dat Maroen Franse er iets mee te maken heeft maar da's meer omdat beide websites op elkaar lijken. But who cares, Den Haag.

MikeD
21 februari 2015, 13:30
als ik de Facebook pagina bekijk dan zijn het goedkope gitaartjes die door RG opnieuw gespoten worden en verouderd. Ik weet niet wat de prijzen zijn

nou dat onderbuik gevoel had ik dus ook, want wat voor onderdelen e gebruiken en waar ze die sourcen, wordt niet bekend gemaakt.... de prijzen.... kijk maar op hun site en oordeel (opnieuw) zelf.

Showband mag de bijnaam Sherlock gaan gebruiken. En idd het volledig ontbreken van normaliter gebruikelijke zakelijke info op de site of zelfs maar de naam van de baas, dat vond ik al vaag. 't is toch wel wat gek dat je als klant in wezen niet kunt zien met wie je zaken doet of gaat doen.

Frans van Uffelen
21 februari 2015, 14:10
Hoi allemaal,

Ik werd door een opdrachtgever attent gemaakt op deze discussie, en wellicht is het handig wat zaken te verduidelijken...
Mijn naam is Frans van Uffelen en ik ben 1 van de 2 eigenaren van RGTH.

• We hebben altijd als hobby, vanuit de huiskamer, gitaren voor vrienden en kennissen gebouwd maar zijn - doordat iedereen vol lof is - per half 2014 het wat anders aan gaan pakken. Van 1 gitaar per maand zijn we gegroeid naar zo'n 15 tot 20 per maand en daarom is het nu tijd om zaken wat professioneler aan te pakken.
• Kamer van Koophandel registratie is actief per 2/3 a.s.
• Ons adres staat nu op het adres van mijn andere bedrijf; Moves Marketing BV, waar we al een aantal jaar 'managers bullshit' (mooie term!) aan KPN, Deloitte, KLM en een heleboel prachtige MKB klanten verkopen.
• Inderdaad gevestigd op de Spoorlaan in Den Haag, in een verzamelgebouw. Want waarom zou je op de Prinsengracht in Amsterdam voor 20x de prijs willen huren?
• Het staat een ieder vrij te bellen, mailen of langs te komen op de nummers en adressen die op FB en op de www staan. Reactie op de mail binnen een paar uur. Per telefoon direct.
• We claimen op geen enkele manier Nash, RR of wie dan ook te evenaren; zou niet zo chique zijn om dat wel te doen. We kunnen alleen maar hopen ooit de reputatie van Bill Nash of RR te krijgen. Daar doen we hard ons best voor, maar realiseren donders goed dat we nog lang niet meekunnen qua naam met deze mannen.
• Wat we wel doen is gitaren bouwen(!!) met een goede kwaliteit tegen nette prijzen.
• We 'sourcen' niks, maken zoveel mogelijk zelf of samen met onze Nederlandse en UK partners.
• Om het hele 'niet bereikbaar' en 'anoniem' stuk moet ik een beetje lachen; mijn mail, whatsapp en Facebook staan niet stil. 24u per dag bereikbaar voor klanten :-)
• En als laatste: domeinen zijn geregistreerd bij Versio (in Leeuwarden) en leesiktochniet@icloud.com is mijn privé mail voor reclamemail.

Mail, bel, app of wat dan ook als je nog vragen hebt, langs wilt komen, een gitaar mee wilt nemen naar huis om te testen of wat je plannen dan ook zijn. De kleine MKB'er is flexibel en denkt graag mee met de gitarist die geen 2k wil uitgeven aan een leuk, handgemaakt en uniek instrument.

Iedereen is van harte welkom, nu nog op de Spoorlaan 5, maar binnenkort in onze nieuwe werkplaats/showroom/winkel aan de rand van Voorburg/Den Haag.

Tijdens kantooruren: 0707370495
Voor spoedvragen of 's avond & in het weekend: 0624438379
Per mail: frans@relicguitarsthehague.com, robert@relicguitarsthegahue.com
Via FB: facebook.com/relicguitarsthehague
Via het contactformulier op de website: relicguitarsthehague.nl/contact
Of whatsapp, sms: 0624438379

Groet,
Frans van Uffelen
Relic Guitars The Hague

Tabula Rasa
21 februari 2015, 14:40
Maar als je en relic zoekt moet je denk ik elders zijn. De foto's op FB laten echt dramatisch relicwerk zien.

arjanb01
21 februari 2015, 14:41
Beetje niveau lutz guitars, niet kopen dus.
Wil je toch low budget relic strats, check die huisgemaakte relics van kauffmann, die zijn top voor het geld!

Ike57
21 februari 2015, 16:04
Netjes van Frans om even op deze manier te reageren. Maakt denk ik een hoop duidelijk.
Dus, voortaan niet direct (ver)oordelen.
Je kunt zelfs een gitaar meenemen naar huis om te testen. Wat wil je nog meer?


Beetje niveau lutz guitars, niet kopen dus.


Dat bedoel ik dus, niet direct oordelen.

Little Jay
21 februari 2015, 16:40
Maar als je en relic zoekt moet je denk ik elders zijn. De foto's op FB laten echt dramatisch relicwerk zien.

Over smaak valt niet te twisten......

Tunes
21 februari 2015, 16:58
Waarom niet gewoon "ouwe gitaren den haag" ?

barno
21 februari 2015, 17:07
15 tot 20 gitaren per maand zelf bouwen en verkopen... en niemand op het grootste forum van benelux die er ooit van hoorde. gaan die allemaal naar het buitenland?

vulvasonic
21 februari 2015, 18:58
Ik heb even op RGTH's Facebook pagina gekeken en ik ben me rot geschrokken. Ik had serieus zoooooo graag iets aardigs gezegd, maar werkelijk, als je ZOIETS wilt, koop dan wat schuurpapier en verf en wat troep en doe het lekker zelf. Niks leukers dan een gitaar zo te bewerken. Gewoon voor de lol, omdat het kan. Maar zoiets ga je toch niet kopen?!?!?!?!?! :eek:

arjanb01
21 februari 2015, 19:11
Precies, dit kan je ook zelf. Koop een gitaar met nitro lak, zeg een fender highway one en bewerk die met schuurpapier en met stikstof, heb je hetzelfde resultaat.

Little Jay
21 februari 2015, 19:35
Tsja...... Ik kan ze ook niet echt mooi vinden. Doet me erg onnatuurlijk aan allemaal.

Hendrik1970
21 februari 2015, 19:49
Tja alles zijn niche zeg ik dan maar.
Echter een afgeleefde body ,met een nagelnieuwe pickguard, ditto toets en zwaar in de lak staande head, stoten mij dan een beetje tegen de borst, matches niet lekker zeg maar.
Echter heb de meest rare dingen meegemaakt dus over smaak valt niet te twisten.
puur mijn gedachten.

groet Hendrik.

arjanb01
21 februari 2015, 19:54
Ik heb geprobeerd de Facebook pagina te openen maar die is niet meer toegankelijk, zegt mij genoeg.... Prutswerk.

Tabula Rasa
21 februari 2015, 20:09
Facebook pagina is nog te zien hoor. Maar met 15 a 20 gitaren per maand mag je het relicwerk wel onder de knie hebben. Dit is werkelijk het slechtste dat ik in jaren op het net gezien heb. Inderdaad, smaken verschillen, maar ik denk dat iedereen stront goor vind. Kan me niet voorstellen dat iemand dit realistisch vind.

Brum
21 februari 2015, 20:25
Kan iemand me uitleggen wat een uitgeleefde gitaar, gerelict of niet, sowieso ook maar iets met kwaliteit te maken heeft? Een mooi verkleurde gitaar met zo hier en daar wat sporen, oke, maar ik word zo moe van de relic hype... Ieder z'n eigen hoor, totaal geen problemen mee verder, maar ik snap het geloof ik gewoon niet.

barno
21 februari 2015, 20:53
Kan iemand me uitleggen wat een uitgeleefde gitaar, gerelict of niet, sowieso ook maar iets met kwaliteit te maken heeft? Een mooi verkleurde gitaar met zo hier en daar wat sporen, oke, maar ik word zo moe van de relic hype... Ieder z'n eigen hoor, totaal geen problemen mee verder, maar ik snap het geloof ik gewoon niet.

de relic discussie hebben we al wel gehad hier, dacht ik zo. Het voegt geen bal toe aan de kwaliteit maar vermits perceptie bij gitaristen van hogelijk belang is, maakt dat dus niet uit. Zelf ben ik niet zo voor kunstmatige relic. Dat neemt niet weg dat ik puur technisch een goede relicjob kan waarderen.
"Correct" reliccen is niet heel moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet fout kan gebeuren. ten bewijze 'sman fb pagina. Dat is echt niet goed gedaan. en 't zal de zachte Vlaming in mij wel zijn die de formulering zo braaf houdt...

arjanb01
21 februari 2015, 21:25
Ik heb een haar relic strat gehad en die was waanzinnig. Mits relicen subtiel gebeurt is er niks mis mee. Relic gitaren klinken opener dan dichtgelakte gitaren in mijn oren. Maar ik heb uiteindelijk de website bekeken en dit is echt te overdreven en echt lelijk gedaan. 1495 eu voor die mayer look-a-like, hoe durf je???? Schaamteloos en brutaal. Ook niet respectvol naar bouwers als haat, rebel relic, smitty en oigun die wel vakwerk leveren.

Little Jay
21 februari 2015, 21:37
Nou, na een flink aantal foto's op FB gezien te hebben, moet ik zeggen dat ik de lichte/gematigde relics er best mooi uit vind zien. De heavy relics is niks voor mij, ben zowiezo geen relic-guy, maar als het er echt uit ziet als play wear moet ik toegeven dat ik het stiekem wel mooi vind.

AoDf
21 februari 2015, 21:44
Ik heb een haar relic strat gehad en die was waanzinnig. Mits relicen subtiel gebeurt is er niks mis mee. Relic gitaren klinken opener dan dichtgelakte gitaren in mijn oren. Maar ik heb uiteindelijk de website bekeken en dit is echt te overdreven en echt lelijk gedaan. 1495 eu voor die mayer look-a-like, hoe durf je???? Schaamteloos en brutaal. Ook niet respectvol naar bouwers als haat, rebel relic, smitty en oigun die wel vakwerk leveren.


Die Mayer look-a-like vind ik dan eigenlijk nog meevallen. Die ziet er naar mijn idee best goed uit als je 'm vergelijkt met het origineel. Zie dan ook niet direct waarom dit als respectloos of brutaal naar andere bouwers gezien moet worden. Alle waar naar zijn geld. Alsof iedere 'bouwer' minimaal 2000-2500 euro moet vragen 'zodat' het goed bevonden kan worden.

Over de kwaliteit kan ik verder niets zeggen maar daar ben je zelf bij als je de gitaar in kwestie test. Als je toevallig net zoiets zoekt en het is prima, dan heb je misschien een koopje t.o.v. andere bouwers.

Brum
21 februari 2015, 21:50
Relic gitaren klinken opener dan dichtgelakte gitaren?? Eh... ja, hier haak ik al af geloof ik. Ik ga het niet begrijpen ben ik bang voor.

Hendrik1970
21 februari 2015, 22:03
+1. .
Hoe zou een hollow body dan wel niet klinken:seriousf:

Mitch
21 februari 2015, 23:30
Op Zapp was pas zo'n kindershow waar kinderen moesten raden wat ze aan het eten waren. Prakjes met allemaal dezelfde rode kleurstof. "Aardbei!" "Nee, meloen" gevolgd door "Aardbei!" "Nee, banaan". Da's wat uiterlijk en gevoel met je andere zintuigen doen hè. De waarneming verneuken omdat je hersens al een keus hebben gemaakt.

Een dikke laklaag op de hals of een mat geschuurde hals, da's qua gevoel een enorm verschil en als het er dan ook nog uitziet als je favoriete versleten spijkerbroek en net zo comfortabel voelt dan moet -ie ook wel goed klinken.

Danieldg
22 februari 2015, 02:24
de relic discussie hebben we al wel gehad hier, dacht ik zo. Het voegt geen bal toe aan de kwaliteit maar vermits perceptie bij gitaristen van hogelijk belang is, maakt dat dus niet uit. Zelf ben ik niet zo voor kunstmatige relic. Dat neemt niet weg dat ik puur technisch een goede relicjob kan waarderen.
"Correct" reliccen is niet heel moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet fout kan gebeuren. ten bewijze 'sman fb pagina. Dat is echt niet goed gedaan. en 't zal de zachte Vlaming in mij wel zijn die de formulering zo braaf houdt...

Hier sluit ik mij bij aan.

Voor mij gaat het bij een relic om zeer subtiele dingen: groeven die ontstaan zijn in de pickupringen, bepaalde barstjes rond de nut, lak die dof is geworden op bepaalde plekken, stukjes lak weg aan headstock en onderste rand van body e.d.

Ik heb het nu over foto's van werk. In hoeverre gaan de meesters (want wat ze doen doen ze wel erg goed, ere wie ere toe komt) ook op gebied van geur? Een echt oude gitaar ruikt ook oud..

Wat betreft de zaak in kwestie: doet me sterk denk aan de "relic" series die ik vroeger zag van de instap gitaren. Ik heb nog nooit een echt instrument in die toestand gezien. De paar extreme gevallen van bekende gitaristen daargelaten, gaat het om zeer subtiele veroudering zoals ik hierboven beschreven heb.

muziekschuur
22 februari 2015, 08:53
http://relicguitarsthehague.nl/wp-content/uploads/2014/12/7-600x640.jpg

Gave gitaren en voor nog geen 600 euro een gitaar waar je vast nog een afstelbeurt bij krijgt..... Lijkt me prima...

Tabula Rasa
22 februari 2015, 09:13
Een relic klinkt echt niet anders. Zie verhaal van Mitch! Het VOELT wel heel anders doordat het vaak wat minder plakt op de hals. Verder zit de rest tussen je oren. Je bent lekker relaxed omdat je niet bang bent voor een krasje. Je maakt je wat minder druk om het instrument.

da Liks
22 februari 2015, 09:24
Sjesses, over deze gitaren is gewoon een bandschuurmachine gehaald.. bah.

Geef mij maar een 147c-Guitars Relic strat of tele.





hint.

Brum
22 februari 2015, 09:31
Een dikke laklaag op de hals of een mat geschuurde hals, da's qua gevoel een enorm verschil en als het er dan ook nog uitziet als je favoriete versleten spijkerbroek en net zo comfortabel voelt dan moet -ie ook wel goed klinken.

Een dikke laklaag, of een dichtgelakte gitaar, da's nog even wat anders he. Gewoon veel bespelen, dan voelt ie ook werkelijk als je favoriete versleten spijkerbroek, vind ik het meest logische.

arjanb01
22 februari 2015, 09:34
Maar Brum, heb jij zowel een relic als een dichtgelakte strat naast mekaar gehoord dan?
Naast feel merk je dan ook dat de relic anders klinkt, dat kan je alleen bepalen door ze ook te testen 1 op 1.

Gearjunkie
22 februari 2015, 09:42
Niet die discussie weer...
Wel knap, 15-20 gitaren per maand. Goeie marketing want het is echt een niche ding lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Duhsjaak
22 februari 2015, 09:49
Afgezien van de standaard relic versus niet- relic discussie, ben ik het met Barno eens.
15 à 20 gitaren per maand?
Dan hadden we allang allemaal eens van ze gehoord.
Nu komt dit als een donderslag bij heldere hemel langs.

Dit heeft niets met oordelen of veroordelen te maken. Wij zijn allemaal nuchtere NL en Vlamingen die weten dat de proef in de pudding zit.
We oordelen pas als we een aantal gitaren in handen hebben gehad.

Wat niet wegneemt dat deze gasten hun etalage niet op orde hebben. Een normale ondernemer zet zijn mooie spullen in de etalage en niet die modelletjes die door de stagiaire container-waardig zijn gemaakt.

Mijn Russische vriendinnetje: Goes, die gitaaarrrrrrr is verrrrrprrroetst. Geen zachte Vlaming, maar een zachte Russin (bestaat zoiets? Ja, alleen in de meesterhanden van James Bond). Want verprutst vind ik nog heel voorzichtig uitgedrukt.

Aan meneer Dingest: Overtuig ons rustig met fatsoenlijk werk en fijn klinkende gitaren. Er zijn er onder de GN populatie die heel fraai werk leveren en niet aan die aantallen komen die u opgeeft. Misschien wilt u wat van de geheimen delen?

Vriendelijke groet, Gus

Brum
22 februari 2015, 09:57
Arjan, als jij dat denkt, dan vind ik dat prima. Ik zei al, ik ga dat toch nooit begrijpen.:) Volgens mij kunnen relic gitaren, of van mijn part van nature versleten gitaren, net zo goed als een drol klinken dan dichtgelakte gitaren en vice versa. De feel begrijp ik nog wel, zeker als het op de hals aankomt. Mijn favoriete gitaar heeft een boomstam van een hals, maar speelt het makkelijkste, omdat ie ge-olied is, dus dat argument, dat voel ik nog wel. Een dunnere laklaag wat een gitaar meer laat ademen, daar wil ik ook nog wel in meegaan, daar geloof ik zelfs wel in, maar dat een gerelicte gitaar beter, of anders zou moeten klinken... Neh... Daar haak ik wel af.

Excusez moi voor sommige mensen die deze discussie vaker voorbij hebben zien komen en zich er kennelijk aan storen. Ik heb dat niet en vroeg me wat af, wat, dacht ik, prima aansluit op dit topic. Ik dacht altijd dat een forum daar o.a. voor was. Fout gedacht kennelijk.:)

Little Jay
22 februari 2015, 10:10
http://relicguitarsthehague.nl/wp-content/uploads/2014/12/7-600x640.jpg

Gave gitaren en voor nog geen 600 euro een gitaar waar je vast nog een afstelbeurt bij krijgt..... Lijkt me prima...

Inderdaad muziekschuur, en die vind ik er bijvoorbeeld wel prima uitzien eigenlijk. (Ook even wat positiefs proberen te ontdekken hoor!)

arjanb01
22 februari 2015, 10:18
Ff weer on topic. 15 a 20 gitaren per maand doet mij vermoeden dat de bodies en halzen pre fab of zelfs all Parts zijn, dus puur geassembleerde gitaren. Dan zou ik zelfs voor die mayer strat geen 1450 uitgeven, eerder de helft.
Dit is dus gewoon zoveel mogelijk geld verdienen aan een gitaar waar niet of nauwelijks handwerk aan te pas komt.
Beetje jammer....

Kakihara
22 februari 2015, 11:07
Ff weer on topic. 15 a 20 gitaren per maand doet mij vermoeden dat de bodies en halzen pre fab of zelfs all Parts zijn, dus puur geassembleerde gitaren. Dan zou ik zelfs voor die mayer strat geen 1450 uitgeven, eerder de helft.
Dit is dus gewoon zoveel mogelijk geld verdienen aan een gitaar waar niet of nauwelijks handwerk aan te pas komt.
Beetje jammer....

Nu ben je ook niet echt realistisch: voor een All Parts body en neck alleen al kom je gemakkelijk aan een €300. Een ietwat deftige tremolo kost algauw €100, een setje pickups idem. Dan komt daar nog allerlei klein prul bij en je zit gemakkelijk aan €600 à €700 voor een afgewerkte gitaar. Als je er 15 tot 20 per maand bouwt, krijg je misschien hoeveelheidskorting, maar ik betwijfel of je gitaren dan €200 goedkoper worden. Dus als ze enigszins degelijk materiaal gebruiken, kloppen hun prijzen wel zo ongeveer en verdienen ze er echt niet al te veel geld aan.
Wat niet wil zeggen dat ik het mooi vind.

Betreft de klank van relics vs non-relics: het valt me op dat de liefhebbers van relics het altijd hebben over een opener geluid door de fijnere lak. Waar ze echter altijd aan voorbijgaan zijn de verschillende lagen sealers en fillers die er nog op het hout en onder de lak zitten. Als er al sprake is van de invloed van de afwerking op het geluid, zal de invloed van sealers en fillers wat groter zijn dan de lak zelf. Voor een extreem voorbeeld moet je maar eens googlen op het door Fender vroeger vaak gebruikte fullerplast.

showband
22 februari 2015, 11:14
Hoi allemaal,

Ik werd door een opdrachtgever attent gemaakt op deze discussie, en wellicht is het handig wat zaken te verduidelijken...
Mijn naam is Frans van Uffelen en ik ben 1 van de 2 eigenaren van RGTH.

• We hebben altijd als hobby, vanuit de huiskamer, gitaren voor vrienden en kennissen gebouwd maar zijn - doordat iedereen vol lof is - per half 2014 het wat anders aan gaan pakken. Van 1 gitaar per maand zijn we gegroeid naar zo'n 15 tot 20 per maand en daarom is het nu tijd om zaken wat professioneler aan te pakken.
• Kamer van Koophandel registratie is actief per 2/3 a.s.
• Ons adres staat nu op het adres van mijn andere bedrijf; Moves Marketing BV, waar we al een aantal jaar 'managers bullshit' (mooie term!) aan KPN, Deloitte, KLM en een heleboel prachtige MKB klanten verkopen.
• Inderdaad gevestigd op de Spoorlaan in Den Haag, in een verzamelgebouw. Want waarom zou je op de Prinsengracht in Amsterdam voor 20x de prijs willen huren?
• Het staat een ieder vrij te bellen, mailen of langs te komen op de nummers en adressen die op FB en op de www staan. Reactie op de mail binnen een paar uur. Per telefoon direct.
• We claimen op geen enkele manier Nash, RR of wie dan ook te evenaren; zou niet zo chique zijn om dat wel te doen. We kunnen alleen maar hopen ooit de reputatie van Bill Nash of RR te krijgen. Daar doen we hard ons best voor, maar realiseren donders goed dat we nog lang niet meekunnen qua naam met deze mannen.
• Wat we wel doen is gitaren bouwen(!!) met een goede kwaliteit tegen nette prijzen.
• We 'sourcen' niks, maken zoveel mogelijk zelf of samen met onze Nederlandse en UK partners.
• Om het hele 'niet bereikbaar' en 'anoniem' stuk moet ik een beetje lachen; mijn mail, whatsapp en Facebook staan niet stil. 24u per dag bereikbaar voor klanten :-)
• En als laatste: domeinen zijn geregistreerd bij Versio (in Leeuwarden) en leesiktochniet@icloud.com is mijn privé mail voor reclamemail.

Mail, bel, app of wat dan ook als je nog vragen hebt, langs wilt komen, een gitaar mee wilt nemen naar huis om te testen of wat je plannen dan ook zijn. De kleine MKB'er is flexibel en denkt graag mee met de gitarist die geen 2k wil uitgeven aan een leuk, handgemaakt en uniek instrument.

Iedereen is van harte welkom, nu nog op de Spoorlaan 5, maar binnenkort in onze nieuwe werkplaats/showroom/winkel aan de rand van Voorburg/Den Haag.

Tijdens kantooruren: 0707370495
Voor spoedvragen of 's avond & in het weekend: 0624438379
Per mail: frans@relicguitarsthehague.com, robert@relicguitarsthegahue.com
Via FB: facebook.com/relicguitarsthehague
Via het contactformulier op de website: relicguitarsthehague.nl/contact
Of whatsapp, sms: 0624438379

Groet,
Frans van Uffelen
Relic Guitars The Hague

Ik vind dit een hele nette response die prima is. En ik hoop dat je begrijpt dat het mij gaat om een totaal onbekende webwinkel die zonder enige keurmerk webwinkel, Kvk, locatie of persoonlijke info op het net staat.
Dat maakt dat JIJ wel weet dat je eerlijk bezig bent. Maar dat je 9 van de tien keer als koper gewoon gefopt gaat worden.
Onderscheid je dus door jezelf met een gitaar in de hand op een "even voorstellen" stuk te zetten. En geef een fysiek "serviceadres" zodat jouw klantenbase kan zien dat ze niet met een dummyadres 250Km verderop te maken hebben.
Dat ze jou voor de koop per email kunnen bereiken maakt jou niet anders dan een Nigeriaanse prins. Het gaat om de afterservice.

Verder feliciteer ik je met de verkoopaantallen. Als je 100+ gitaren per jaar verkoopt zijn er dus mensen die jouw erk willen hebben en dat doet mij goed.

het is een beetje flauw op dit forum. Er wordt met ontzetting gekeken naar bax en thomann omdat die de kleine winkel doen sluiten. Terwijl een nieuw initiatief met klanen gelijk op de foto's met de vloer aangeveegd wordt. Dat is een schil contrast.

Dus JA ik heb kritiek op je websites en wat daar staat. En NEE ik vind dat dat op te lossen is. Dus hoop dat je fantastische gitaren maakt waar mensen graag op spelen.

MikeD
22 februari 2015, 11:44
OMG ik had niet bevroed dat ik dit alles zou losmaken en ik heb ook zeker niet beoogd dat RGTH de grond ingeschreven zou gaan worden. Precies die strat die Muziekschuur en LittleJay aanhalen sprak me wel aan (als ik weer eens door de The Missus vrij wordt gelaten uit het kolenhok... donderdag moet ik in Den Haag zijn, maar ik mag niet van de route afwijken....). Wat showband schrijft, daar kan ik me dus ook wel in vinden en ik hoop dat Frans dat snapt; Een zichzelf serieus nemende ondernemer heeft z'n zaken op orde en dus ook (gepubliceerde / kenbare) KvK inschrijving, BTW nummer, verkoopvoorwaarden enzovoorts. En idd zou ik graag wat meer weten over de herkomst (merken) van de gebruikte onderdelen; 'zelfgemaakt' met 'partners' klinkt nogal ambitieus maar blijft deliberately vague.

Malle Eppie
22 februari 2015, 13:11
Ik vraag me af of die gasten uberhaubt wel gitaar spelen. Het merendeel van die relic's is zo onnatuurlijk dat ik me afvraag hoe die gitaren bespeelt zouden zijn!

M.b.t relic...

http://www.utrecht-roxx.nl/images/2011/20110924/peter_pan_speedrock_26.jpg

Dit is echte relic! Peter speelt al enkele jaren op zijn Custom en die heb ik dan ook zien slijten door de optredens heen.

Tabula Rasa
22 februari 2015, 13:22
Telecaster, Cabronita & Stratocaster - Relic - splinternieuw
Zie omschrijving
http://link.marktplaats.nl/m894517580

Mooie prijzen hoor, maar voor dat geld kan je maar weinig leveren.

Majmun
22 februari 2015, 14:58
Mijn Russische vriendinnetje..

Jij hebt een importbruid??

Pepe
22 februari 2015, 15:43
Grappig hoe het apenbrein werkt. Russisch vriendinnetje = importbruid. :D

Majmun
22 februari 2015, 15:54
Als dat zo gewoon zou zijn, dan zouden Nederlanders er geen programma over maken. Think again about your monkeybrain.

muziekschuur
22 februari 2015, 15:56
OMG ik had niet bevroed dat ik dit alles zou losmaken en ik heb ook zeker niet beoogd dat RGTH de grond ingeschreven zou gaan worden. Precies die strat die Muziekschuur en LittleJay aanhalen sprak me wel aan (als ik weer eens door de The Missus vrij wordt gelaten uit het kolenhok... donderdag moet ik in Den Haag zijn, maar ik mag niet van de route afwijken....). Wat showband schrijft, daar kan ik me dus ook wel in vinden en ik hoop dat Frans dat snapt; Een zichzelf serieus nemende ondernemer heeft z'n zaken op orde en dus ook (gepubliceerde / kenbare) KvK inschrijving, BTW nummer, verkoopvoorwaarden enzovoorts. En idd zou ik graag wat meer weten over de herkomst (merken) van de gebruikte onderdelen; 'zelfgemaakt' met 'partners' klinkt nogal ambitieus maar blijft deliberately vague.

Goed dat bovenstaande gechecked wordt.... Maar Jackson, Charvel Mesa Boogie en meerdere bedrijven zijn gestart vanuit reparative/ pimp hoek. Ik moedig dat aan. Want hoeveel mensen stoppen niet met gitaar spelen simpelweg omdat ze geen snaren kunnen vervangen.... Echt.... Dit soort bedrijfjes moeten we omarmen... Dat ze dan bovenstaande niet altijd op orde hebben, terwijl dat wel belangrijk is... Kunnen we hier op pennen.... Maar moeten we het daarbij niet laten? Het bedrijf in kwestie kan hier geen foto's posten want dan maakt het reklame... Maar wij Mogen hier wel lelijke dingen schrijven? Is dat fair?

Pepe
22 februari 2015, 16:23
Als dat zo gewoon zou zijn, dan zouden Nederlanders er geen programma over maken. Think again about your monkeybrain.

Mijn monkeybrain? Wie noemt zich hier nou Majmun?

http://www.vandamcoaching.com/wp-content/uploads/2013/10/Apenstreken-op-de-Amsterdamse-Zuidas.jpg

kassie
22 februari 2015, 16:41
Ik vind de gitaren er eigenlijk wel tof uit zien. Uiteraard vind ik het veelal niet een 'natuurgetrouwe' relic zoals bijvoorbeeld Murphy dat beoogt (maar murphy aged ook niet correct, ziet er veelal ook te gelikt uit, of teveel dezelfde scheermesstreepjes).

Reist de vraag, is het persé noodzakelijk om een natuurgetrouwe relic te produceren? Het heeft ook een zekere charme als er stukken hout zichtbaar zijn, dat de finish gewoon niet perfect is. Zelfs als dit normaal gesproken niet gebeurd bij een natuurlijke relic kan het nog wel een bepaalde esthetiek opleveren die je wel of niet mooi vindt.

Maar inderdaad zou ik wel wat extra info willen over de onderdelen van de gitaar (houtsoorten, waar gemaakt etc).

barno
22 februari 2015, 16:50
Goed dat bovenstaande gechecked wordt.... Maar Jackson, Charvel Mesa Boogie en meerdere bedrijven zijn gestart vanuit reparative/ pimp hoek. Ik moedig dat aan. Want hoeveel mensen stoppen niet met gitaar spelen simpelweg omdat ze geen snaren kunnen vervangen.... Echt.... Dit soort bedrijfjes moeten we omarmen... Dat ze dan bovenstaande niet altijd op orde hebben, terwijl dat wel belangrijk is... Kunnen we hier op pennen.... Maar moeten we het daarbij niet laten? Het bedrijf in kwestie kan hier geen foto's posten want dan maakt het reklame... Maar wij Mogen hier wel lelijke dingen schrijven? Is dat fair?

Unfaire reacties roept men soms zelf over zich af. Iemand die beweert 15 tot 20 gitaren per maand te bouwen (!!) (die uitroeptekens zijn niet van mij) terwijl het vrij duidelijk is dat er voornamelijk wordt geassembleerd... dat soort typisch internet gewauwel irriteert dedicated gitaarbouwers. enfin mij toch.

Pepe
22 februari 2015, 17:14
Nouja, die meneer is van de marketing. Korrel zout. Na 1 keer poetsen een ultra witte smile.
Dat marketingkreten in gitaarland gelijk tot claim status worden verheven is hem misschien nog niet zo duidelijk.
Ik denk dat daar ook een beetje de wrevel vandaan komt. Onze Krijn van marktplaats doet niks anders en zijn gitaren vind ik ook niet bepaald een werkje van esthetische subtiliteit maar op dit forum krijgt ie dan wel het keurmerk van tevreden huisvrouwen.
Alleen is hij wat transparanter en kraait ie niet bij voorbaat de victorie.

wibo
22 februari 2015, 18:39
Relics heb ik geen verstand van, maar ik vind Teles zonder string-through er altijd zo goedkoop uitzien. En dat zijn ze zo te zien allemaal. :dontgeti:

Duhsjaak
22 februari 2015, 19:52
Jij hebt een importbruid??

Even voor de statistiek toch, de helft van de mensheid bestaat uit mannetjes en de andere helft uit vrouwtjes.
Qua vriendschappen maakt het mij niet teveel uit of er een slangetje aan zit. Zolang de slangetjes aan hun kant van het bed blijven.

Ik heb niet de ambitie de andere helft te gaan wippen. Vriendschappen tussen de beide kanten is prima te doen.
Voldoende zo of heeft het verdere toelichting nodig?
Zeg het rustig hoor.
Vriendelijke groet, Gus

Mitch
22 februari 2015, 20:39
Dus je noemt jezelf 'aap' op een forum, dat wordt dan een keer verwerkt in een antwoord en dan moet je meteen op je achterste benen staan? Of handen, neem me niet kwalijk, ik heb niets tegen vierhandigen uiteraard. Maar ik dwaal af.
Blij dat alles is opgelost, jammer dat het meteen weer tot zo'n berg oordelen leidt maar dat heb je met zo'n eeeh.... uitgesproken vormgegeven product. Lang leve de vrijheid van meningsuiting hè.

Majmun
22 februari 2015, 22:04
Deze nickname is strategisch gekozen en representeert een groot deel van de mensen op dit forum en hoe het soms hier aan toe gaat. Maar goed, als bij Pepe de term importbruid een gevoelige snaar raakt houd ik er wel mee op. :)

Mr.Fingers
22 februari 2015, 22:34
Ja, en... Jij bent een importhollander... (Iets met balk en splinter en oog)

Pepe
22 februari 2015, 22:35
Zeker, heel gevoelig :D

Het was een grapje he. Excuses als ik over een grens ben gegaan.

Majmun
22 februari 2015, 22:49
Het was een grapje he

Achja, in that case..Nevermind. Als het niet serieus wordt bedoeld, dan is het niet grappig meer en heeft het geen zin om door te gaan.

nickofzo
23 februari 2015, 00:40
Protectorkees vond ik wel een sterke naam eigenlijk. ;)

Tabula Rasa
23 februari 2015, 04:49
Even voor de statistiek toch, de helft van de mensheid bestaat uit mannetjes en de andeere helft uit vrouwtjes.
Qua vriendschappen maakt het mij niet teveel uit of er een slangetje aan zit. Zolang de slangetjes aan hun kant van het bed blijven.

Ik heb niet de ambitie de andere helft te gaan wippen. Vriendschappen tussen de beide kanten is prima te doen.
Voldoende zo of heeft het verdere toelichting nodig?
Zeg het rustig hoor.
Vriendelijke groet, Gus

Maar dat is toch geen antwoord op zijn vraag? Wel een mooi verhaal.

Rick trodat
23 februari 2015, 08:56
Veel relics zijn niet mooi. Zelfs deze van John cruz vind ik niet mooi.

http://www.themusiczoo.com/images/3-05-13/3651_61_Stratocaster_Ultimate_Relic_Sunrise_Orange _Transparent_John_Cruz_JC2078_1.jpg

Punt is dat dit soort gitaren met dergelijke relic extreem zeldzaam zijn en zien er alleen maar zo uit als je 300+ gigs per jaar doet.

Die van mij is onlangs beschilderd en be-stickerd door mijn dochter van 2jaar. Verrassing van het vrouwtje. Ik vind het de mooiste gitaar ooit, nu.

Een goede relic moet subtiel zijn en dan ook van fender, want alleen die kunnen echt oud zijn. MAar iedereen mag hier een eigen mening op hebben.

Een tijdje geleden zag ik ook een stratocaster die 20 jaar in een rookhok had gestaan. Ook een waanzinnig mooie gitaar.

Duhsjaak
23 februari 2015, 09:14
Maar dat is toch geen antwoord op zijn vraag? Wel een mooi verhaal.

's Waar.
Een exactere benadering:
- Ik ben al 42 jaar met dezelfde lief
- ik heb gelukkig vriendschappen met mannetjes en vrouwtjes
- en zie niet in waarom je met ieder vriendinnetje zou moeten wippen

Vriendelijke groet, Gus

Edit:
Geen importbruidje.
De importbruidjes hebben bij ons beiden al 2 en 3 generaties geleden plaatsgevonden.
Dus ik ben niet beledigd. Ik vind het wel lachen eigenlijk. Ook de gedachte dat je al het min of meer exotische aan haar haren het bed in moet sleuren.

apekop
23 februari 2015, 10:17
Punt is dat dit soort gitaren met dergelijke relic extreem zeldzaam zijn en zien er alleen maar zo uit als je 300+ gigs per jaar doet.

Helemaal mee eens! Ik vind relics soms wel mooi maar ik snap ook niet dat er relics zijn die zo overdreven zijn met onnatuurlijke slijtplekken die je never nooit zo voor elkaar krijgt in het echt al speel je er 200 jaar op. De meeste echte oude gitaren zien er nooit zo overdreven versleten uit en hebber zeker geen slijtplekken waar sommige relics ze wel hebben.

Verder snap ik de ophef hier in dit topic niet echt. Rebel relic doet bijvoorbeeld hetzelfde (maar dan wel voor 5 keer zo hoge prijzen....) en een hoop andere bedrijven ook en daar hoor je niemand over. Zo lang het goed gedaan wordt is er niks mee toch? behalve dan dat het verre van origineel is en dat er al te veel te veel Fender cloners zijn.

Little Jay
23 februari 2015, 10:23
Gewoon natuurlijke slijtage door veel spelen, da's mooi.

Zoiets:

http://www.vintagecustomguitars.com/upfile/2012/05/22/13376695824990.jpg

http://www.vintage-guitars.se/1966_Guild_CE-100D_EF-267_front.jpg

http://i990.photobucket.com/albums/af24/Billydlightjr/Ce100withEn.jpg (http://s990.photobucket.com/user/Billydlightjr/media/Ce100withEn.jpg.html)

Tabula Rasa
23 februari 2015, 10:28
Rebel Relic doet het juist wel veel beter. Vaak ook extreem, maar wel veel beter. Daar heb ik echt hele mooie exemplaren van gezien. Vaak ook mooie details als minder verkleurde stukjes langs gekrompen slagplaten etc.

Little Jay
23 februari 2015, 11:10
Rebel Relic doet het juist wel veel beter. Vaak ook extreem, maar wel veel beter. Daar heb ik echt hele mooie exemplaren van gezien. Vaak ook mooie details als minder verkleurde stukjes langs gekrompen slagplaten etc.

Mee eens, ik zit even in hun gallery te neuzen (http://www.rebelrelic.com/index.php?route=gallery/album&album_id=20) en dat ziet er véél beter uit.

Pepe
23 februari 2015, 11:12
Ah, ik zie dat mijn gitaar er ook tussen staat. Leuk.

http://www.rebelrelic.com/image/cache/data/GALLERY/1T-SERIES/RR.T.CUST.BLK-970x650.jpg

apekop
23 februari 2015, 11:23
Rebel Relic doet het juist wel veel beter. Vaak ook extreem, maar wel veel beter. Daar heb ik echt hele mooie exemplaren van gezien. Vaak ook mooie details als minder verkleurde stukjes langs gekrompen slagplaten etc.

Klopt, ze maken hele mooi dingen, maar daar betaal ook de prijs voor (wat onder de CS Fender prijs). Maar toch snap ik de ophef in dit topic niet.

Dutch66
23 februari 2015, 11:24
Ik vind dit een hele nette response die prima is. En ik hoop blah blah etc.

Oh ja en wat ik ook nog even vergat, mijn welgemeende excuses voor mijn eerdere post
waar ik toch wat ongecontroleerd op jullie bedrijfsvoering los ging....

Hendriks
23 februari 2015, 11:26
Ah, ik zie dat mijn gitaar er ook tussen staat. Leuk.

http://www.rebelrelic.com/image/cache/data/GALLERY/1T-SERIES/RR.T.CUST.BLK-970x650.jpg

Nice Pepe.
Wat ik mij afvraag : heeft er iemand hier wel eens een gitaar van de betreffende shop in handen gehad? Vooral met relics kan een foto je gemakkelijk op het verkeerde been zetten , laat staan dat je kwaliteit kunt beoordelen.

Tristan
23 februari 2015, 12:06
Rebel Relic is ook geen geweldige kwaliteit volgens mij, ik kan me nog een geshimde neckpocket herinneren bij de gitaar van een gewaardeerd forumlid.

Hendriks
23 februari 2015, 12:36
Rebel Relic is ook geen geweldige kwaliteit volgens mij, ik kan me nog een geshimde neckpocket herinneren bij de gitaar van een gewaardeerd forumlid.

Denk ik anders over. Volgens mij hebben 30% van alle Fenders een geshimde neckpocket . Toen ik plaatjes zag van de eerste RR's was ik ook sceptisch ,totdat ik de eerste ook daadwerkelijk in mijn handen had en mij overtuigde.
Net als bij alle bouwers zal er wel eens 1 over de toonbank gaan die wat minder is.

fred dons
23 februari 2015, 13:41
Rebel Relic is ook geen geweldige kwaliteit volgens mij, ik kan me nog een geshimde neckpocket herinneren bij de gitaar van een gewaardeerd forumlid.

deze shim vind je niet alleen regalmatig bij vintage fenders maar ook bij sommige customshop reissues, natuurlijk is dat voorkoombaar maar het is wel authentiek. ik vind RR wel 1 van de beste reliccers, met bijvoorbeeld correcte craquele (en niet de spiderweb craquele van MJ of de razorblade craquerle van gibson)

Pepe
23 februari 2015, 14:20
Shims zie je ook op een exclusieve Trussard met een B16. Bij een custom design zou shimmen niet hoeven maar wanneer een neck niet special voor een body is gemaakt ontkom je er soms niet aan. Beetje het hele idee van een bolt on.
Fender, G+L en Burns hebben daarom bijvoorbeeld een shim constructie bedacht.
En wat Hendriks zegt, hoevaak ik wel niet zo'n bruin shimmetje bij een Fender USA of Japan ben tegen gekomen.... Het is een raadsel dat niemand die dingen los verkoopt.

showband
23 februari 2015, 15:18
....dus zonder shim is ie eigenlijk niet echt gerelict?

Hoort bij het relicen van een gibson eigenlijk een herstelde neckcrack?

arjanb01
23 februari 2015, 15:26
....dus zonder shim is ie eigenlijk niet echt gerelict?

Hoort bij het relicen van een gibson eigenlijk een herstelde neckcrack?

Bij Tom Murphy is alles op bestelling te doen dus als jij een neck crack wil en daar 8000 eu voor over hebt kan dat bij Gibson ja😉
Klinkt de gitaar nog opener door en kun je de neck als tremolo gebruiken😂😂

Tupelo
23 februari 2015, 15:31
Jemig, bump er ff in.
We leven in een vrij land, betekent dat het een ieder vrij staat een ander te bashen, maar dat uitgerekend ik mezelf afvraag waarbij de noodzaak ligt in dit geval... :dontgeti:
Los van wat ik ervan vind, je hoeft ze toch niet te kopen... en de verkoper komt er moet open vizier in.

Hendrik1970
23 februari 2015, 15:37
Shim constructie is voor amateurs, niet voor proffesionals.
Beetje maatwerk mag niet moeilijk zijn.

fred dons
23 februari 2015, 15:52
een shim is 99 van de 100 keer ook niet nodig wanneer je bij een vintage radius van een stevige aktie houd, wil je hem lager dan productie specs dan heb je hem wel nodig. Bij moderne gitaren met moderne hardware kun je dit al in het productie proces regelen,
echter als je een iets grotere nek hoek gebruikt bij een vintage reissue, of de nek hoger of dieper in de body legt raakt het hele klanten bestand in paniek omdat het niet "correct" is

btw Eddie Vegas verkoopt online originele 1966 shimmetjes voor de kleine som van USD 99

Pepe
23 februari 2015, 16:04
Tuurlijk, Ed, wie anders.
Snel even een account opzetten...

Eko
23 februari 2015, 16:25
Er staat op YT een leuke video van een kleine bouwer die de vraag van groovydj beantwoord over de kostprijs en het gebruik van hout door gitaarbouwers. Gewoon even uitzitten dit filmpje. Daarna even ontnuchtert nadenken en bedenken of deze meneer gitaren kan leveren voor dat bedrag. ( het kan ...). Kun je nagaan wat de grote merken betalen....
Nog geen 600,- voor een nieuwe /relic strat is hetzelfde als een gebruikte Mexicaan met toeters en bellen. Mag je zelf voor testen en uitproberen in Den Haag. Je mag ook gaan testen bij Ome Fender voor 4000,- in Duesseldorf.
Als het niets is kun je er gif op innemen dat hij zo weer weg is. Als het een succes is zijn ze snel duurder......... en iedereen te laat.

fred dons
23 februari 2015, 17:27
voor 100 eurie koop je een chinese strat en voor 20 eurie lak, daarmee kun je met wat werk voor onder de 200 eurie klaar zijn en gezien de voorbeelden denk ik dat hij dit ook zo doet
als iemand zijn gitaren goed vind en het er het aankoop bedrag er voor over heeft dan is dat iets tussen hem en de verkoper, ik geef alleen commentaar op het relic werk wat ik nogal matig vind, maar er zijn zeker klanten voor en uiteindelijk bepaald de markt

Hendrik1970
23 februari 2015, 17:33
wat een discussie zeg,
laat gaan laat gaan, er is een markt voor of je het er nou mee eens bent of niet.
Aan de andere kant, (ff knuppel in het hoenderhok)
Fender is toch ook zwaar overprized, kom op zeg er zijn betere merken, waar je niet alleen betaald voor de naam (Fender).
Laat iedereen lekker doen waar hij zin in heeft.

fred dons
23 februari 2015, 17:45
ik denk dat je bedoeld "betaald voor de naam" ;)

Tupelo
23 februari 2015, 17:53
Tja.. hoe zit dat nu eigenlijk werkelijk ?
Mijn MIK Blade ervaar ik technisch gesproken als een zondermeer betere gitaar dan alles dat ik van Fender gehad heb, terwijl daar niet onaardig spul bij zat, en MIU...
En het kost maar een derde.
Maar vorig jaar eens een MIC Epiphone Sheraton geprobeerd, met Gibson pups notabene, en tweemaal terug kunnen sturen, niet in orde.
Dan begint een mens toch na te denken over die driemaal zo dure Gibson, uiteraard zitten daar wel wat alternatieven tussen, Guild Korea, Eastwood, maar met het oog op mogelijke verkoopwaarde begin ik dan toch na te denken over Gibson.

Tabula Rasa
23 februari 2015, 18:01
Fred, je vergeet alleen dat je een gitaar niet in 2 uur kan reliccen. De uren maken het toch duur

fred dons
23 februari 2015, 19:16
Ik had het over deze gitaren, dan is 2 uur nog lang ;)

fred dons
23 februari 2015, 19:17
maar inderdaad, serieus reliccen gaat tijd inzitten

Cocobolo
23 februari 2015, 19:33
(even luchtig maken)
Ik heb normaal niets met relic (behalve als het echt is, dan is het erg mooi) maar doe mij die prachtige groene craquele Strat van Joris (Tabula Rasa) maar : Joris doe even een detail foto van jouw craquele body aub?

Kijk toch eens naar dit filmpje van Joris, daar word je toch helemaal blij van, Joris kijkt zelf ook al zo blij met zijn gitaar :ok:

https://www.youtube.com/watch?v=TIvrAWrU9JI

Tupelo
23 februari 2015, 19:37
Best metal...
Best thing about die gozer zijn strat is de reversed Strat headstock, en SRV stijl trem.
Had Leo zelf bijna bedacht kunnen hebben. :o

Ike57
23 februari 2015, 19:42
Kijk toch eens naar dit filmpje van Joris, daar word je toch helemaal blij van, Joris kijkt zelf ook al zo blij met zijn gitaar :ok:


Mooi filmpje. Lijkt CID Gibson wel :hide:

Tabula Rasa
23 februari 2015, 19:52
Dan moet ik echt op zoek naar de foto's. Ze staan hier wel ergens op het forum. Heel bijzonder is het niet. Is gewoon een bevroren gitaar met nitrolak die even kort afgebakken werd.

Tunes
24 februari 2015, 08:41
Fred, je vergeet alleen dat je een gitaar niet in 2 uur kan reliccen. De uren maken het toch duur

Nee dat kan in 10 minuten, touw aan de gitaar, touw on trekhaak, 5 minuten rijden.

God wat een gelul over hoe je een gitaar "oude maakt" :???:

Rizz
24 februari 2015, 10:18
Nee dat kan in 10 minuten, touw aan de gitaar, touw on trekhaak, 5 minuten rijden.

Da's de tweede keer dat ik die methode op twee verschillende fora tegenkom in pak 'm beet drie kwartier.. Of het nu om een beuken tafel gaat of om een gitaar.. Rustiek/relic.. :D

Tunes
24 februari 2015, 10:52
Dan moet het wel waar zijn.

Tabula Rasa
24 februari 2015, 10:57
Of er zijn kennelijk meer mensen met dezelfde zouteloze domme humor.

munkie
24 februari 2015, 14:49
http://link.marktplaats.nl/m865407579

Dit is een Vox Humana Strat die ik anders voor dat geld blind gekocht zou hebben ware het niet dat hij zo ontzettend lelijk gereliced is...

Duhsjaak
24 februari 2015, 15:01
Da's de tweede keer dat ik die methode op twee verschillende fora tegenkom in pak 'm beet drie kwartier.. Of het nu om een beuken tafel gaat of om een gitaar.. Rustiek/relic.. :D

Ja, ho ho.
Over één kam.
Een gitaar vergt een heel andere aanpak dan een tafel.
Allereerst al qua investering.
Gitaar kan met Alto; loodzware tafel vergt toch een V6 minstens.
Om dat maar even gezegd te willen hebben.

Zouteloos? Dat wel. Tenzij er ruimhartig is gestrooid.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
24 februari 2015, 15:16
http://link.marktplaats.nl/m865407579

Dit is een Vox Humana Strat die ik anders voor dat geld blind gekocht zou hebben ware het niet dat hij zo ontzettend lelijk gereliced is...

Spuit je hem over voor 250, ben je nog onder de 1000 klaar. Mooie strat!

Tunes
24 februari 2015, 16:42
Of er zijn kennelijk meer mensen met dezelfde zouteloze domme humor.

O die zijn er vast.
Maar serieus je gitaar ouder laten lijken, ik snap het niet.
Is dat niet iets wat je gewoon moet verdienen door er op te spelen ?

beruk
24 februari 2015, 17:01
Ik volg het met belangstelling en groeiend onbegrip.
Ik ben er dagen ziek van als een van mijn gitaren omgeflikkerd is en er een buts inzit....

kassie
24 februari 2015, 17:29
Is dat niet iets wat je gewoon moet verdienen door er op te spelen ?

Moet dat? Een finish is een finish.... mag iedereen lekker zelluf weten.

okeeee
24 februari 2015, 17:47
ff ot

ze gebruiken een skull and wing symbool
vraag me af wat de jongens van de HA daar van vinden

Tupelo
24 februari 2015, 17:58
Ik volg het met belangstelling en groeiend onbegrip.
Ik ben er dagen ziek van als een van mijn gitaren omgeflikkerd is en er een buts inzit....
Hang er vanaf welke gitaar, mijn Blade, mijn meest alround werkpaard, en minst kwetsbaar ook, daarbij boeit het me allemaal niet zo wanneer het butsen in de lak betreft.
Ik kwam er veel te laat achter dat de klinknagels van de koffer die ik daarvoor gebruik door de bekleding heen gaan, dus die is zogezegd natuurlijk gerelict.
Mijn Hofner en Mustang, tja die reken ik behalve als instrument ook tot mijn "collectie coole dingetjes", daarin zie ik liever geen deuken en butsen nee.

Maar uhh...
Smaken verschillen.
Sommige mensen zijn ook into worn jeans, of van dat afval steigerhout meubelen.
De hele Xenos staat vol met Chinese meuk, die eruit moet zien alsof het antiek is.
Kennelijk bestaat er markt voor.

Misschien moet ik mijn koffer te koop aanbieden, voor iemand die zijn telecaster een natuurlijke relic wil geven ? Soort van mobiele relic machine, hoeft je gitaar alleen maa mee te sjouwen op en neer naar je repetitiekot. :D

kassie
24 februari 2015, 18:09
Helemaal nieuw en shiney vind ik ook niet zo tof... Het is toch potdomme geen nieuwe flatscreen TV waar geen krasje op mag komen? Man z.s.m. gebruiken dat ding zodat er z.s.m. wat karakter op komt. .

Buzzel
24 februari 2015, 19:12
Goeie of slechte relics, goeie prijs of slechte prijs... Bla bla bla

Waarom komt die kvk er pas om 2/3??? Twee man een VOF aanvragen bij de kvk is met een paar dagen wel gepiept hoor. Als ze, blijkbaar, een bloeiende business hebben, moet daar toch wel tijd voor zijn geweest.

Je hebt natuurlijk het grijze gebied van hobbyisten die af een toe een gitaar (of iets anders) verkopen.

Volgens de wet heeft u een onderneming als u zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken. In de praktijk is het soms lastig om precies te bepalen wanneer er sprake is van een onderneming.
Maar als je 15 a 20 gitaren per maand verpatst doe je dit toch echt wel om winst te maken, me dunkt.

Bij mij is iets kopen op het internet zonder kvk en btw nr niet kopen...

Rooker
24 februari 2015, 20:12
FF een tegengeluid...

Ik vind het mooi. Zoals ze in de website aangeven gaat het om zelfbouw als om geassembleerd. Wanneer je overal je onderdeeltjes vandaan sprokkelt, deze relict en dan vakkundig in elkaar zet en afsteld vind ik een prijs van 550 wel te rechtvaardigen hoor. Wanneer het fretwerk perfect is gedaan, de topkam vervangen voor een exemplaar precies op maat en de brug goed werkzaam is gemonteerd heb je denk ik een super gitaartje. Verder kunnen mensen er toch even naar toe gaan en een exemplaar testen alvorens de boel af te branden? Ik vind het er iig tof uit zien..

BamBuFan1
25 februari 2015, 00:02
Een beetje kekke relic hoeft helemaal niet duur te zijn... (http://link.marktplaats.nl/m903115991)

vulvasonic
25 februari 2015, 00:49
Een beetje kekke relic hoeft helemaal niet duur te zijn... (http://link.marktplaats.nl/m903115991)
Volgens de huidige eigenaar is het een stratocaster. Ik zou de beste man willen adviseren eens heel goed te leren observeren. En misschien zou een labrador hem ook niet misstaan.

pasqual
25 februari 2015, 07:47
Volgens de huidige eigenaar is het een stratocaster. Ik zou de beste man willen adviseren eens heel goed te leren observeren. En misschien zou een labrador hem ook niet misstaan.

Daarnaast is dit niet bepaald mijn defenitie van 'kekke relic'. Dit is gewoon met de botte bijl gedaan..
Godsgruwelijk lelijk:stop:

Marcel2
25 februari 2015, 09:07
Moet dat? Een finish is een finish.... mag iedereen lekker zelluf weten.

Uiteraard.
Maar ik blijf het een merkwaardig fenomeen vinden om net te doen alsof je een oude gitaar met authentiek inferieur lakwerk bespeelt.
En ook die echte ouwe gitaren met afgebladderde lak deugen natuurlijk niet. Afschuren en overspuiten!

kassie
25 februari 2015, 09:41
Uiteraard.
Maar ik blijf het een merkwaardig fenomeen vinden om net te doen alsof je een oude gitaar met authentiek inferieur lakwerk bespeelt.
En ook die echte ouwe gitaren met afgebladderde lak deugen natuurlijk niet. Afschuren en overspuiten!

In het verlengde daarvan... je hebt volkomen gelijk.. niemand mag op een oud uitziende gitaar spelen die dat niet verdiend heeft! Dus voor iedere pipo die hier een mooie tweedehands gitaar gekocht heeft moet hem direct in originele nieuwstaat laten herstellen, want je verdient het gewoon niet om op een mooie relic te spelen!

En alle andere mensen die iets anders mooi vinden dan een perfecte nieuwe gitaar sporen niet en moeten direct zichzelf laten nakijken bij een GGZ instelling...

Fabrikanten moeten gedwongen worden om lakwerk te gebruiken wat gewoon niet kapot gaat over tijd... een dikke laag polyester is wel het minimum.

Zo, nu ga ik straks even mijn pleidooi houden in de tweede kamer, kijken of we wetgeving kunnen maken zodat dit gewaarborgd blijft...

Majmun
25 februari 2015, 10:03
Ik heb een paar hele mooie relics gezien op MLPF, maar je blijft toch zitten met een wanna-be-gevoel.

MikeD
25 februari 2015, 14:10
Volgens de huidige eigenaar is het een stratocaster. Ik zou de beste man willen adviseren eens heel goed te leren observeren. En misschien zou een labrador hem ook niet misstaan.

Stevie Wonder zou nog zien dat dat geen Strat is... maar ja die zit dan ook al een paar jaartjes in de muziek....

Marcel2
25 februari 2015, 21:17
In het verlengde daarvan... je hebt volkomen gelijk.. niemand mag op een oud uitziende gitaar spelen die dat niet verdiend heeft! Dus voor iedere pipo die hier een mooie tweedehands gitaar gekocht heeft moet hem direct in originele nieuwstaat laten herstellen, want je verdient het gewoon niet om op een mooie relic te spelen!

En alle andere mensen die iets anders mooi vinden dan een perfecte nieuwe gitaar sporen niet en moeten direct zichzelf laten nakijken bij een GGZ instelling...

Fabrikanten moeten gedwongen worden om lakwerk te gebruiken wat gewoon niet kapot gaat over tijd... een dikke laag polyester is wel het minimum.

Zo, nu ga ik straks even mijn pleidooi houden in de tweede kamer, kijken of we wetgeving kunnen maken zodat dit gewaarborgd blijft...

Jij snapt het!

Wutt
25 februari 2015, 22:30
Ik volg het met belangstelling en groeiend onbegrip.
Ik ben er dagen ziek van als een van mijn gitaren omgeflikkerd is en er een buts inzit....

Daar zou ik ook ziek van zijn maar als er wat "schade" ontstaat door het over en over gebruiken van het werkpaard kan ik dat wel waarderen. Zou zelf nooit een relic kopen voelt zo onverdiend.

JVGM-music
26 februari 2015, 08:02
Nou ja, het blijft wel nep he...met zo,n afgeragde gitaar wil je toch laten zien dat je al heel wat optredens achter de kiezen hebt ,voorzien van je ouwe trouwe gitaar...
En dat is nep.

Bovendien zien die relics er allemaal niet doorleeft uit maar gesloopt. Is toch even wat anders.

Nee, als je met zo,n apparaat op staat te treden moet ik toch aan Catcher in the rye denken; You're a phoney!

Buxtra
26 februari 2015, 09:09
Persoonlijk ben ik van mening dat iedereen vooral moet doen wat hij of zij zelf wil.

Maar in het genre dure gitaar past wat mij betreft geen schadeplekken. Ongelofelijk dat je een kruiwagen geld wegbrengt voor een gitaar die er uit ziet alsof ze mishandeld dan wel 50 jaar oud en gebruikt is, laat ik in het midden.

Als ik een puist geld uit geef moet het er puntgaaf uit zien. Gebruikssporen verzorg ik zelf. Bedoeld of onbedoeld. Slechts mijn voorkeur.

Cheers,
(koffie)

showband
26 februari 2015, 09:52
elke gitaar is een relic. Alleen wanneer je hem koopt is ie nog niet altijd af.

Kim Wilson
26 februari 2015, 11:26
Nou ja, het blijft wel nep he...met zo,n afgeragde gitaar wil je toch laten zien dat je al heel wat optredens achter de kiezen hebt ,voorzien van je ouwe trouwe gitaar...
En dat is nep.

Bovendien zien die relics er allemaal niet doorleeft uit maar gesloopt. Is toch even wat anders.

Nee, als je met zo,n apparaat op staat te treden moet ik toch aan Catcher in the rye denken; You're a phoney!
En toch gebeurt het met bijna alles. Spijkerbroeken, meubels, auto's, noem maar op. Wij hebben laatst een oude blank eiken kast een make-over gegeven door deze met donkergrijze en witte verf en een paar rollen schuurpapier te "patineren", zodat ie er antiek en versleten uitziet. Ik vind dat mooi. Belangrijkste is wel dat je het te allen tijde geloofwaardig moet doen. Schade moet passen bij het gebruik en slijtage moet consequent zijn doorgevoerd. En daar gaat de meeste relic de mist in.

Eko
26 februari 2015, 11:45
Ik heb geen probleem met deze bouwer. Of ik er wat zou kopen is een ander verhaal. Maar het prijsverschil tussen hem en een groot merk is zeer groot. Je kunt dus niet stellen dat hij ,,overpriced,, is.
Er zijn wel meer bouwers in Nederland die op Marktplaats hun gitaren aanbieden voor dit soort bedragen. Als er geen markt voor is zijn ze vanzelf weer snel weg.

munkie
26 februari 2015, 12:05
En wij mensen, vooral de dames, maar kapitalen uitgeven om er vooral NIET oud uit te zien ;)

Kim Wilson
26 februari 2015, 12:06
Leeftijd is relatief. Als je je omgeving oud maakt, zie je er zelf jonger uit. ;)

almarvk
26 februari 2015, 13:39
Vandaar dat je kast er antiek en versleten uit ziet :supercool:

Marcel2
26 februari 2015, 15:52
Leeftijd is relatief. Als je je omgeving oud maakt, zie je er zelf jonger uit. ;)

Leeftijd is absoluut.
Ouderdom is relatief.

Kim Wilson
26 februari 2015, 15:59
Je hebt gelijk. Maar je snapt wat ik bedoel. :)

2350
26 februari 2015, 18:31
Belangrijkste is wel dat je het te allen tijde geloofwaardig moet doen. Schade moet passen bij het gebruik en slijtage moet consequent zijn doorgevoerd. En daar gaat de meeste relic de mist in.

Ik heb een paar gitaren die ik nu ruim 30 jaar geleden nieuw gekocht heb. De goedkopere modellen hebben een laklaag die nog steeds als nieuw is terwijl de hardware volledig versleten/vervangen is. Ik heb twee gitaren met nitro laklaag die ondertussen onder de butsen zitten van stoten tegen bekkens en microfoonstandaards, asbakken die er op vallen, etcetera maar slijtsporen door spelen beginnen ze nu net te vertonen. Qua schades door ongelukjes is natuurlijk alles mogelijk maar qua slijtage door bespelen zijn de relics die ik zie allemaal heel erg overdreven en vaak ook heel vreemd qua slijtplekken in vergelijking met mijn gitaren (±30 jaar 5-10 uur per week spelen per gitaar).

Pepe
26 februari 2015, 18:44
Ja dat kan maar dat ligt wat anders dan je suggereert.
De lak die in de zeventiger en tachtiger jaren gebruikt werd was continue onderhevig aan verbetering en vooral de Japanners waren vrij ver daarin. Je ziet bijvoorbeeld UV verkleuring bij de vroege Fender reissue's maar niet bij de Japanse JV's. Die Japanse lak was bullet proof en bovendien smeerden die wat kwistiger met de verfpot dan de Amerikanen. Veel lak was een goed ding in die tijd.

Daarnaast heeft slijtage alles te maken met gebruik. Zweet je veel, is je zweet agressief, draag je korte mouwen, veeg je je gitaar niet schoon, hangt hij thuis in het zonlicht, ben je onvoorzichtig.. dat soort dingen.
Ik heb een sunburst Gibson uit 57 die er bijna als nieuw uitziet i.t.t de Gibson junior die ik nieuw in 2006 kocht waar de lak behoorlijk ingetrokken en mat eruit ziet. Het hangt echt af van gitaar, gebruik en gebruiker.

Ik kocht in '79 een Antiqua strat die na een jaar al een bovenarm slijtplek had. Een warme zomer en agressief zweet. Waarschijnlijk heb ik een ander eetpatroon want zweet slijtage heb ik nooit meer gehad sindsdien. Althans, niet meer zo erg. En die antiqua finish was ook uit een periode waar Fender hevig met lakken experimenteerde.

JVGM-music
27 februari 2015, 19:29
Ik heb een tele uit 1999/91 USA en daar zit ook een beetje vreemde lak op...is heel taai spul,springen wel stukken vanaf en daar waar ik mijn gitaarsnoer altijd over heen hang is de lak als het ware een beetje opgelost en opgeruld. Lijkt niet op een relic maar is toch een stuk echter.
En vanwege die beschadigingen is hij geen zak waard. Vreemd dat.