PDA

View Full Version : HNAD Randall RD1



arcane
20 februari 2015, 15:44
Gisteren besteld, vandaag binnen gekregen: een Randall RD1. Een 1 watt buizen versterker voor thuis gebruik. Voor de band gebruik ik een Engl Blackmore, welke thuis ook wel te gebruiken is, maar ik wilde een wat compactere en kleinere amp voor thuis. Ik heb eerder al eens een blackstar ht5 combo gehad. Dus ik keek nu ook weer uit naar een blackstar, maar nu voor een top. Vooral de ht1 metal leek me interessant. Maar ik kwam dus ook de Randall tegen, die hetzelfde kost als de ht1 metal. Echter na wat speurwerk kwam ik op de site van keymusic, waar de Randall €60 euro goedkoper was dan elders. Dus die zat snel in het boodschappen wagentje.
Man wat een ding. Heel compact, maar het klinkt zo onzettend bruut. Net als de Engl, en misschien zelfs nog bruter.
Het is echter wel een onetrick pony, puur een metal amp, maar dat is voor mij geen probleem. Er zit overigens wel een schakelaar op die 3 verschillende gain standen biedt : een soort van vintage, high gain rn high gain met veel compressie.
Het ding heeft ondanks de 1 watt genoeg volume om de buren over de zeik te krijgen. Optisch vind ik het ook een mooi ding, zeker als hij aanstaat, dan wordt het binnenwerk rood verlicht.
Maar een topic zonder pics kan natuurlijk niet:
http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/collectie/IMG_20150220_113942_zpspgswmzvk.jpg (http://s492.photobucket.com/user/_arcane_/media/collectie/IMG_20150220_113942_zpspgswmzvk.jpg.html)

kirito
21 februari 2015, 10:31
ziet er een leuk ding uit. gefeliciteerd

arcane
21 februari 2015, 18:26
Ik neem de versterker morgen eens mee naar de oefenruimte om hem dan via de xlr uitgang aan de PA te hangen. Volgens mij is dit nl. een ideale backup amp mocht de Engl er bij een gig mee ophouden. Of als ik te lui ben om de amp en cabinet mee te nemen naar de repetitie :p
De speaker simulatie zou een 4x12 Randall moeten simuleren, en wat ik er over lees, schijnt dit goed te klinken.

arcane
22 februari 2015, 18:46
Ik heb het ding dus meegenomen vanochtend. Ik ben aangenaam verrast. Dit ding is zeker bruikbaar als backup via de PA.

arcane
25 februari 2015, 19:37
Even een aanvulling. Met een strat kun je er toch een clean geluid uithalen.