PDA

View Full Version : kopen van nieuwe gitaar



enzo
19 februari 2015, 22:57
Ik ben van plan om een Richwood D-40 CE te kopen.
Nergens geen review te lezen, ik krijg wel een mooie deal voor deze gitaar
DIt zal mijn eerste gitaar zijn die ik aanschaf.
Kan iemand mij vertellen of deze gitaar een goede aankoop is?

Alvast bedankt

Rizz
20 februari 2015, 06:45
Welkom!

Een goede aankoop is het als jij 'm goed vindt. Ga spelen en luisteren en bepaal wat jij er van vindt, dat kunnen wij niet voor je bepalen.

De gitaar heeft specs die je kan verwachten voor het geld, dus daar kan het niet aan liggen. Nog 1 ding, als je niet persé de elektronica nodig hebt, koop dan de versie zonder.. Goed, dan mis je ook de cutaway, maar je betaalt ook (te veel) voor matige elektronica die je ws. niet eens gebruikt.. Maar, dat weet ik niet zeker, dus...

enzo
20 februari 2015, 09:33
Bedankt voor de snelle reactie!
Eerst en vooral ik ben ook linkshandig, dus niet zo veel keuzen tussen gitaren.
Ik had een acoustic gitaar gekocht bij de winkel, maar was totaal niet tevreden ervan en wauw over stappen naar acoustic electric en heb ik een waardebon gekregen in return.
Het probleem is nu dat ze geen fender kunnen bestellen waarvan ik het geluid al ken. naam Fender Sonoran SCE Natural v2.
Dus nu hebben ze alleen een 4-tal keuzes tussen links handige gitaren.
En de beste gitaar leek mij toch wel Richwood D-40 CE is deze gitaar ongeveer even goed dan de Fender Sonoran SCE Natural v2 ?
Ik moet daar dus een gitaar bestellen ( Richwood D-40 CE ) waarvan ik het geluid niet ken hehe klinkt leuk he!
Dus daarom vraag ik het liever hier.

Alvast bedankt

groetjes suzanne

Rizz
20 februari 2015, 09:40
Ze hebben min of meer dezelfde specs, dus dan gaat het verschil in jouw beleving van het geluid en de bespeelbaarheid zitten.. Laat je niet afschepen met een "speciaal" voor jou bestelde gitaar als je het onverhoopt niets mocht vinden!

enzo
20 februari 2015, 10:04
Dat is goed nieuws rizz ik zal hem dan ook eerst testten wanneer hij aankomt daar.

Bedankt voor je snelle reactie :strat:

enzo
20 februari 2015, 10:07
Weet jij nog toevallig een goede electr.acoustic gitaar voor mijn vriend hij is ook een beginner.
Hij wilt misschien een fender of yamaha prijs ligt tussen de 200 en de 350 euro.
We zijn druk aan het kijken op baxshop ;)

Alvast bedankt!

LaurentB
20 februari 2015, 13:15
Yamaha is niet slecht in die prijsklasse, kijk ook eens naar Cort.

enzo
20 februari 2015, 16:35
bedankt iedereen voor de snelle reacties ;)
Ik heb in tussen tijd wat zitten op zoeken en heb 3 gitaren gevonden die we wel goed en mooi vonden.

Yamaha FG700S akoestische western gitaar naturel.
Fender CD-60CE All Mahogany elektrisch-akoestische westerngitaar.
Fender Sonoran SCE Natural v2.

Wat zou de beste gitaar zijn tussen die drie opties?

alvast bedankt!!!;)

Lotta_R
21 februari 2015, 13:32
Ik raad je de fender SCE natural V2 aan, m'n vriendin heeft diezelfde gitaar in het zwart een paar jaar geleden voor €600 gekocht dus hij is nu al een tijdje in de markt. Het is een erg mooie gitaar met een mooi geluid, ingebouwde tuner, en te versterken (doet zij nooit want ze heeft geen versterker, maar klinkt wel goed volgens reviews). Houd er wel rekening mee dat zij nu al 3 jaar ermee speelt, en dat zij in het begin grote moeite had met de gitaar omdat de gitaar aardig zwaar speelt. En zelfs nu nog heeft ze snel last van haar vingers, en vind ze mijn gitaar lekkerder spelen. Ik zie dat je zojuist nog een forum heb aangemaakt en dat je een beginner bent. Het is te doen en hoe beter je word hoe makkelijker hij speelt (het is ook echt een beauty😍😍) maar reken er niet op dat je er zonder pijnlijke vingers (en bij m'n vriendin ook sneetjes in haar vingers) vanaf komt☺️😜 toch zou ik van deze 3 gitaren wel voor deze gitaar kiezen vanwege het uiterlijk en de vele mogelijkheden voor later als je beter bent/wordt. Maar je kan er ook voor kiezen om eerst een wat simpelere gitaar te kiezen zonder kleurenlak (zwart/wit/rood/groen etc.) en elektronica want dan weet je zeker dat het echt mooi hout is en zal de gitaar hoe ouder die word alleen maar meer waard worden en mooier worden (klinkt gek maar is echt zo)😁😁


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

LaurentB
21 februari 2015, 13:39
Bij 600 euro zou ik naar heel andere merken gaan kijken, Eastman, Blueridge, Sigma, Seagull... Maar ik geloof dat de topic starter niet in die prijsklasse zoekt. Overigens is zwaar spelen voor een belangrijk deel te verhelpen met een afstelbeurt van een paar tientjes.

Lotta_R
21 februari 2015, 17:58
Bij 600 euro zou ik naar heel andere merken gaan kijken, Eastman, Blueridge, Sigma, Seagull... Maar ik geloof dat de topic starter niet in die prijsklasse zoekt. Overigens is zwaar spelen voor een belangrijk deel te verhelpen met een afstelbeurt van een paar tientjes.

Jaja dat kan idd helpen. Maar als je het nog een keer leest, m'n vriendin is 8 maanden jonger dan ik, ik ben net 14 en ze heeft de gitaar zo'n drie jaar geleden gekocht. Het letterlijk zo gegaan; ze liep de winkel binnen kon nog niet spelen, vond de gitaar mooi en heeft afgerekend. TOEN was de gitaar rond de €600😜😜


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

LaurentB
21 februari 2015, 18:54
Dan is die gitaar nu ca 400 euro waard, als er niks geks mee gebeurd is.

enzo
22 februari 2015, 02:00
Bedankt allemaal voor de reacties!
Super tof :ok:

Ik zal nog eens goed kijken wat er op de markt ligt.
fender SCE natural V2 staat op top 1 nu :crazyhappy:
zoektocht is nog niet gedaan :)
fender SCE natural V2 is nu rond de 290 op baxshop!

Allemaal bedankt

Lotta_R
22 februari 2015, 10:10
Bedankt allemaal voor de reacties!
Super tof :ok:

Ik zal nog eens goed kijken wat er op de markt ligt.
fender SCE natural V2 staat op top 1 nu :crazyhappy:
zoektocht is nog niet gedaan :)
fender SCE natural V2 is nu rond de 290 op baxshop!

Allemaal bedankt

Op marktplaats staan er ook een paar op vanaf €175, misschien even kijken daar?? Ik weet niet wat je liever hebt maar als ie gewoon in een goede staat is 😉


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

jazzie1
23 februari 2015, 19:09
m'n vriendin is 8 maanden jonger dan ik,ik ben net 14 en ze heeft de gitaar zo'n drie jaar geleden gekocht. Het letterlijk zo gegaan; ze liep de winkel binnen kon nog niet spelen, vond de gitaar mooi en heeft afgerekend. TOEN was de gitaar rond de €600����??

Dus je vriendin was 11jr toen ze de gitaar kocht? Geen ouders of oudere broer/zus erbij? En koopt zomaar een gitaar..en dan ook nog voor zo'n bedrag..lees ik ergens overheen?! Als dit inderdaad zo was dan is dit dus het ultieme voorbeeld dat je dus zo geen gitaar moet kopen..

Sorry moest ik ff kwijt.

Plant
23 februari 2015, 19:29
??

Dus je vriendin was 11jr toen ze de gitaar kocht? Geen ouders of oudere broer/zus erbij? En koopt zomaar een gitaar..en dan ook nog voor zo'n bedrag..lees ik ergens overheen?! Als dit inderdaad zo was dan is dit dus het ultieme voorbeeld dat je dus zo geen gitaar moet kopen..

Sorry moest ik ff kwijt.

:D Helaas, u bent niet geslaagd voor de rekentoets. Lotta_R is net 14, de vriendin is 8 maanden jonger dus nog 13. 3 jaar geleden was ze 10.

Ik vermoed echter wel dat Lotta_R eerder 24 is dan 14 ;)

Rizz
23 februari 2015, 19:31
Ik vermoed echter wel dat Lotta_R eerder 24 is dan 14 ;)

Nee toch, zou ze dan in haar profiel niet helemaal eerlijk zijn over de leeftijd?Ongehoord!! tsk tsk.. :seriousf:

Lotta_R
24 februari 2015, 15:00
??

Dus je vriendin was 11jr toen ze de gitaar kocht? Geen ouders of oudere broer/zus erbij? En koopt zomaar een gitaar..en dan ook nog voor zo'n bedrag..lees ik ergens overheen?! Als dit inderdaad zo was dan is dit dus het ultieme voorbeeld dat je dus zo geen gitaar moet kopen..

Sorry moest ik ff kwijt.

Hahah mee eens!!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lotta_R
24 februari 2015, 15:05
Nee toch, zou ze dan in haar profiel niet helemaal eerlijk zijn over de leeftijd?Ongehoord!! tsk tsk.. :seriousf:

En mijn excuses, ik dacht al.. 24?? Wuuuut!?! Even gecheckt, er ging al iets mis toen ik een account aan maakte (WiFi ging uit) en daarbij ook zonder dat ik het wist ook leeftijd verkeerd. 😂😂


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

jazzie1
24 februari 2015, 15:25
Helaas, u bent niet geslaagd voor de rekentoets. Lotta_R is net 14, de vriendin is 8 maanden jonger dus nog 13. 3 jaar geleden was ze 10.

Ik vermoed echter wel dat Lotta_R eerder 24 is dan 14

En niet kunnen rekenen en nog steeds geen goede gitarist shame :hide:..pfoeii ik denk dat ik maar op een breiclubje ga..alhoewel..shit daar moet ik kunnen tellen om niet teveel steken te laten vallen? Wat moet ik nu met mijn leven...:D

Lotta_R
24 februari 2015, 15:46
En niet kunnen rekenen en nog steeds geen goede gitarist shame :hide:..pfoeii ik denk dat ik maar op een breiclubje ga..alhoewel..shit daar moet ik kunnen tellen om niet teveel steken te laten vallen? Wat moet ik nu met mijn leven...:D

Je komt er wel haha, ik speel ook pas 4 maanden en m'n muziekleraar (vorige week eerste les gehad) vond het heel knap wat ik al allemaal kon zonder ooit les te hebben gehad!!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk