PDA

View Full Version : Hiwatt gitaartop bouwen uit zangversterker



josh.vandenberg
13 juli 2003, 21:13
Ik heb een Hiwattzangversterker,die klinkt hardstikke leuk.Er zitten 6 12 AX en in en wat mij nu leuk lijkt is om er een echte gitaartop van te maken.IK heb nog zo'n trafootje voor zo'n galmveer.Er zitten toch buizen genoeg in.Misschien iets met een paar kanalen erin of zo.Weet iemand hoe je zoiets het beste kunt aanpakken .En wat voor Hiwattversterkers zijn er allemaal.Dit apperaat is 100 Watt en perfect.

V!N
13 juli 2003, 21:34
Wauw, dat is wel wat, 6 in de voorversterker ! Als je een kanaal kunt maken waar deze alle 6 als gain stadia fungeren ben je boven Jan ! Dit moet wel te doen zijn.

In mijn Marshall 4210 zitten er 5 in de voorversterker (ookal scheurt dat ding op diodes), Hier komt een vers PTB bord zonder SS-scheeur waarmee het mogelijk is op het scheur-kanaal te kiezen tussen 4 of 5 buizen die hierin scheuren.

De exacte techniek weet ik niet precies, daarom laat ik het ook doen en kan je helaas niet meer vertellen dan alleen de bevestiging dat dit mogelijk is.

Maar man .. met zo'n bak als je daar hebt valt echt iets ultiems te maken :) houd ons op de hoogte.

En je ziet het wel aan de London City draad van Geert, een beetje lullen over mods en mogelijkheden lukt ons wel. ;)

mathe
13 juli 2003, 21:37
Is het er toevallig zo één: http://members.tripod.com/~dcsbulldog/index-48.html ?

Dan zou ik hem zo laten en er een liefhebber blij mee maken. Het is zonde om zo'n mooie versterker om zeep te helpen.

Marc

josh.vandenberg
14 juli 2003, 21:13
ja zo een is het.Zo'n Custom built P.A.100 watt.Maar ik ben wel gek op het geluid van een gitaartop