PDA

View Full Version : Help mijn gitaar tikt!



Jay75
17 februari 2015, 20:51
Ik heb zojuist een Bigsby op mijn SG geschroefd en ik heb er TV-Jones Classic elementen ingezet.
Nu heb ik denk ik een aarde probleem, want alles klinkt verder prima ( Potver die TV-Jones klinken lekker in de SG zeg! ) alleen zodra ik per ongeluk de elementen aanraak, en ook het omhoog/omlaag draai schroefje van deze pick-ups, dan hoor ik een harde tik uit de versterker.

Ik denk dat ik de elementen wel goed heb gesoldeerd, dus dan zou het aan de Bigsby moeten liggen?
Hoe kan ik deze aarden?

Of zou het iets anders zijn?

Orpheo
17 februari 2015, 21:19
ik gok dat 't een aarde probleempje is. loop dat anders eens na.

Jay75
18 februari 2015, 13:09
Ja, dat denk ik dus ook, denk dat het probleem bij de Bigsby ligt, maar hoe aard ik die?

barno
18 februari 2015, 18:24
bigsby is toch gewoon geaard via de snaren? zit er nieuwe brug op en zo ja, heb je die geaard

Mr.Fingers
18 februari 2015, 18:39
Als het een SG met stop tailpiece was, zit de aarding aan de stud van de tailpiece (aan de kant van de controlcavity). Als de bigsby die stud niet raakt, is de gitaar niet geaard. Oplossing: bigsby verbinden met die stud.

Squier4ever
18 februari 2015, 20:01
Zo heb ik mijn Epi Dot inderdaad ook geaard toen ik een B7 erop heb gezet!

Jay75
19 februari 2015, 09:20
Okay, dus als ik een muntje of een paperclipje ertussen schuif zou het opgelost moeten zijn? :)
Of moet je dat perse solderen aan de stud/Bigsby?

Het was idd een stoptail SG/

Mr.Fingers
19 februari 2015, 10:06
het beste is de stud eruit trekken, en een (dun) ijzerdraadje leggen tussen de bigsby (gewoon klemmen tussen het hout & de bigsby) en het gat van de stud.

Jay75
19 februari 2015, 10:37
Bedankt voor alle hulp en tips!Ga ik vanavond meteen proberen.
De stud zelf is eruit, de Bigsby zit daar overheen, maar dan laat ik het draadje wel verbinding maken met de rand waar de stud ingeschroefd zat.