PDA

View Full Version : Summer Bebop - NEW SHRED Bosch and Shakeel



Barret Wallace
13 juli 2003, 19:15
F'aka frogs

Me and Bosch recorded a track called Summer Bebop (H)
Recorded trough msn using msn and cakewalk !

Some hardpipe details you might wanna know :
- Bosch @ 2:40 secs : 5150 clean channel / crunch button gain=10
- some double tracked guitars
- @ 1.45 Shakeel finally managed to record some major sweeps he had trouble with :P

Hey Jules do you know how they call Shredders in Holland? No man tell me.
''a Royal with Speed''

Here is the file:

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/summer_bebop_frog_shakeel_bosch_2003.mp3

Or check http://members.lycos.nl/shakeel2001


Pretty please with sugar on top tell me what you guys think of this wierd mp3

Thanks in advance,

Shakeel & Bosch

Negative K3 fan
13 juli 2003, 19:25
klinkt leuk hoor, ondanks de vele slordigdheidjes en een beetje rommelige sound

En bosch, ik moet toch echt nog een keer zeggen dat je de gain wat lager moet zetten dude! Vooral in het begin hoor je heel veel noise en een rare saturation, maar dat stukje op 2:40 klinkt heel lekker, veel beter dan de rest, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat vind.

Swan
13 juli 2003, 19:29
die sweeps @ 1.45 zijn cool!
verder gebruikt Bosch wat teveel distortion IMHO, vooral bij de lagere dingen geeft dit wat nare effecten....maar goed gespeeld as usual, vooral dat stukje wat jullie samen spelen is leuk :)

Ic3gl0vE
13 juli 2003, 19:34
Ik vind de stukken die shakeel speelt een stuk mooier dan die van Bosch. Vooral het geluid van Bosch bevalt me echt niet.
die sweeps @ 1:45 zijn inderdaad erg cool!

Al met al leuk gedaan hoor :)

Bosch
13 juli 2003, 19:36
Thanx.

Behalve dat ene stukje speel ik met low-gain-input met de gain op 6,0!!!

(Goed, die Tonezone op de SanDimas heeft wel wat output :D )

Het is dus niet de gain denk ik maar de sound op zich. :-?

Bosch
13 juli 2003, 19:39
Ic3gl0vE,

Ik ben het helemaal met je eens!!!

(Ik zei het al tegen Sh. over de MSN maar hij wou het niet geloven ... nu hoort ie het ook van een ander (Y). (Voor wat betreft mijn share ben ik alleen tevreden over het "cleane" stukje).

Greetz,

~Bosch~

Barret Wallace
13 juli 2003, 20:25
:D Bedankt voor jullie comments dudes


Bosch cool gedaan

@ 2.23 cool whammy bar geweld 8-)

en een gave dim lick feel, apart zie je niet vaak

SiNiSTRaL
13 juli 2003, 20:37
(y)
soms wat rommelig en de tone van bosch is kut, en barret staat 2 keer zo zacht lijkt het net, maar verder is het heel cool, vooral dat blije bassloopje erachter :D
waarmee hebben jullie dat gemaakt?
band in a box?/cubase plugin?

Negative K3 fan
13 juli 2003, 21:08
Ic3gl0vE,

Ik ben het helemaal met je eens!!!

(Ik zei het al tegen Sh. over de MSN maar hij wou het niet geloven ... nu hoort ie het ook van een ander (Y). (Voor wat betreft mijn share ben ik alleen tevreden over het "cleane" stukje).

Greetz,

~Bosch~

gain op 6 low input op een 5150 combo is al behoorlijk veel, zelf heb ik uitgevonden dat dat lead kanaal beter te gebruiken is voor wat meer ritme werk en dat je voor het echte solo werk beter het crunch kanaal kunt gebruiken omdat het lead kanaal een rare frequency heel erg uitversterkt (wat je op jouw opnames heel goed hoort). Zelf vind ik dat dat heel lekker werkt voor powerchords, riffjes en een gave chugga chugga maar niet voor soleren! Maar lets get back on topic, berts sweeps waren inderdaad kloel maar er zit te veel reverb of delay overheen (waarschijnlijk om de slordigheden te verbergen :D).

Bosch
13 juli 2003, 21:34
Op zich hangt het ook wel af van de elementen. Mijn andere charvel (Evolutions) klinkt met de gain op 6 niet bijzonder saturated. Maar ik heb inderdaad sindskort ontdekt dat je met de crunch-functie best een mooie leadsound kan neerzetten. Verder ligt het misschien ook aan het opnemen (Shure SM57). Hij ligt er elke keer wel wat anders voor de konus en op al mijn opnames is de sound dan ook verschillend. Misschien ligt het bij dit nr niet eens zozeer aan het geluid als wel aan mijn spel ik heb niet echt gepresteerd om wat neer te zetten :roll: , ... waarom dan posten? Nou, Shakeels parts zijn zwaar de moeite waard. 8)

Heb nu en beetje liefde-haat verhouding met de 5150 de ene dag klinkt het als een dijk, de andere dag neus ik weer rond voor een 19"combinatie, ach ik kijk wel wat er langs komt en anders koop ik gewoon die Hyde Ultimate Overdrive :razz:


"berts sweeps" :o Je bedoelt Shakeels toch :)

Ic3gl0vE
13 juli 2003, 21:58
barret = bert :)

Barret Wallace
13 juli 2003, 22:00
monkeys verkracht men nick nama aub niet :P of het is BARRET of het is ( meneer :P ) Shakeel

Negative K3 fan
13 juli 2003, 22:06
bert wallage voor mij, en de J&H staat nog steeds te koop bosch!

Ic3gl0vE
13 juli 2003, 22:07
ik verkracht je naam niet, ik geef alleen uitleg aan bosch

:)

Barret Wallace
13 juli 2003, 22:08
Weet ik Ic3gl0vE ik had het ook niet tegen jou ;)

Predator
14 juli 2003, 16:05
8-) Summer Bebop! Grappige naam mannen hehehe!

As for the song: WAT EEN TE BLIJE BASSLOOP!!! Maar de mix klinkt hier gewoon goed, ook geen wonder met die soundinstalatie die hier staat. Geen problemen met de gain en lage tonen hier mannen!

Het is erg leuk gespeeld, vooral dat sublieme stukje van WRB en die sweeps van BERT :wink: . Soms klinkt wat er gespeeld wordt op de track niet helemaal correct met de bassloop die gespeeld word. Maar die is zo melig dat het denk ik niet eens uitmaakt.

BEBOP AWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!!!

Barret Wallace
15 juli 2003, 10:23
Hey thanks :D


hmm waarom alles correct met de bassloop dat wordt zo saai bij zon track gewoon lekker spelen wat er in je op komt :wink:

Bouke
15 juli 2003, 21:38
Hey shredheads,

vet cool, of kei-gaaf! Ik vind de combinatie drums met die plukbas erg lekker zeker voor zo'n jam concept. Zou leuk zijn als er meer schema in zat dan alleen dit accoordje, maar 't klinkt lekker. Ik vind Bosch's z'n geluid best wel lekker. Lekker 'romig' overstuurd zeg maar :D Shakeel z'n sound mag iets helderder in de mix, zeker als het een iets serieuzer project wordt. Dit is trouwens erg leuk gemsn'd. Leuk gedaan.

Meer!

Bouke

Maiden Michiel
16 juli 2003, 14:51
damn, ik wil ook kunnen speed picken

Negative K3 fan
16 juli 2003, 15:06
wie niet :D

Bosch
16 juli 2003, 15:32
wie niet :D

:-D 8-) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

Maiden Michiel
16 juli 2003, 15:59
Het duurt gewoon teringlang voordat je wat snelheid hebt die ook daadwerkelijk uit de pols en niet uit de hele arm komt

Negative K3 fan
16 juli 2003, 16:20
zeker :(

Predator
16 juli 2003, 16:35
:lol: Met mij wilt dat "shredden" de laatste tijd ook wel aardig lukken. Jammer genoeg kan ik niets opnemen hier in Portugal, alhoewel.. Ik kan het wel, maar ik ga dat niet doen! Ik ben op vakantie dudes!

Maar, heeft iemand nog een paar goede oefeningen voor me? WRB? Bert? (Voordat ik straks weer RSI-achtige trekjes ontwikkel, daar heb ik echt geen zin in, het gaat net zo goed!!!)

Ga zo door met songs maken.. FG TO THE BONE!!! :wink:

Barret Wallace
16 juli 2003, 17:03
Hmm predytor ik zal eens kijken of ik wat voor je heb wat ik kan tabben

die sweeps uit dit nr zou ik zoiezo nog tabben iemand op het megaddiddie board vroeg er naar, ze waren daar erg positief over deze track :o !

SiNiSTRaL
16 juli 2003, 17:27
he bart, weet jij niet wat online lessen in sweepen e.d? en dan echt lessen, niet alleen een tab ;)

Barret Wallace
16 juli 2003, 17:34
Hij vroeg om een oefening..

Maargoed jij wil dus videos zien, fuck dat als je een tab hebt is het meer dan zat ( en predator weet heus wel hoe de pick beweging of houding is bij een sweep ) derest ligt aan de speler zelf hoeveel inzet hij toont blabla om het te leren

maargoed als je vids wil kan je die krijgen :lol:

Negative K3 fan
16 juli 2003, 17:41
als je tabs hebt, dan het je al ge noeg om te sweepen idd, ben er zelf een week of 2 mee begonnen, beetje mineur arpeggios (met engie anvullingen) over 2 octaven sweepen, zit nuu nog helemaal niet snel zo rond de 250 bpm dachtik maar dat komt nog wel. Als je zelf arpeggio's kan bedenken kun je ook wat sweeps verzinnen.

Barret Wallace
16 juli 2003, 17:45
Hey shredheads,

vet cool, of kei-gaaf! Ik vind de combinatie drums met die plukbas erg lekker zeker voor zo'n jam concept. Zou leuk zijn als er meer schema in zat dan alleen dit accoordje, maar 't klinkt lekker. Ik vind Bosch's z'n geluid best wel lekker. Lekker 'romig' overstuurd zeg maar :D Shakeel z'n sound mag iets helderder in de mix, zeker als het een iets serieuzer project wordt. Dit is trouwens erg leuk gemsn'd. Leuk gedaan.

Meer!

Bouke
Hey thanks dude !

men solos waren erg zacht opgenomen ivm met overstuurde bass door de v-amp.. Bosch had em toen wat harder gezet in de mix, maar ik kom toch nooit boven die 5150 sound van Bosch uit joh ;)

Stitch
16 augustus 2003, 19:11
You know what the Dutch put on the French fries man? Mayonaise man, serious, I've seen 'em do it. They fucking drown'em in that shit.

Nuttige bijdrage geleverd. :D

zZoRgO
17 augustus 2003, 00:16
vraag me ook wel af wat voor oefeningen jij gebruikt hebt om zo snel te worden... ben nu elke dag beetje bij beetje bezig met speed mechanics van troy stetina... en ik voel wel progressie,

makes a man feel good 8-)