PDA

View Full Version : Quest - Happy (Pharell ROCK cover) :)



TimoSomers
16 februari 2015, 11:59
Hey iedereen !

Ik heb met een nieuw project een rock cover gemaakt van Pharell's Happy.
Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden!!!


https://www.youtube.com/watch?v=QCXU3mLLTXw

pasqual
16 februari 2015, 15:27
Van die dames in de clip wordt ik ook wel redelijk happy:hide:
Knalt goed Timo! Lekkere stevige rock mix!

woldhek
16 februari 2015, 20:49
Klinkt lekker, maar ik mis de bepaalde happy klank van het origineel.
(mis ik de septiem akkoorden?)

Dutch66
17 februari 2015, 11:01
ik word hier wat minder 'happy' van, sorry..

muffstuff
17 februari 2015, 11:16
het klinkt zeker niet verkeerd, maar zoals eerder gezegd, het mist iets?

D3nnis
17 februari 2015, 12:16
het klinkt zeker niet verkeerd, maar zoals eerder gezegd, het mist iets?

Ik vind het nog knap dat er iets acceptabels van dat kutnummer te maken is eigenlijk

Edit: van mij zou die naar het einde nog wat lomper mogen, zoals die versie van Ultimatemusiccovers, maar das ook smaak denk ik....

Stratman70
18 februari 2015, 23:13
Ik vind dat je het tot een bepaald punt tamelijk safe speelt (en zo, eerlijk gezegd, weinig toevoegt aan het origineel), dus omdat jij zo'n gitaarvirtuoos bent, ik zit te wachten op iets wat op 2.36 gebeurt, maar ook dat stemt me niet happy.

Ik weet niet... zeer leuke clip, maar muzikaal voegt het maar weinig toe. Los van jouw geweldige gitaarkunsten.

Cageman
19 februari 2015, 14:45
Voor mij is het origineel één van de weinige popliedjes die ik wel wat vind hebben. Ik weet niet goed waar dat door komt eigenlijk.
Deze versie vind ik eerlijk gezegd minder... Het doet een beetje aan als een cover door Andy Rehfeldt, alleen dan zonder het grappige element. Alleen het stukje vanaf 3.37 vind ik wel leuk; daar schijnt nog wat happiness door.

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je geld verdient met muziek en dat je er daarmee ook meer tijd in kunt steken dan de meeste mensen (als dat niet zo is, heb ik niets gezegd). Daardoor zou ik verwachten dat je beter kunt dan een rock-cover maken van een popliedje en dat beter doe je ook vaak zat. Ik wil ook niet zeggen dat je de Malmsteen moet gaan uithangen of moet verzinken in het experimentele, maar een beetje meer eigenheid en vernieuwing in je muziek zou mooi zijn. Die eigenheid die ik wel denk te zien in bijvoorbeeld je 24 Carat promotiefilmpje voor Aristides, maar niet in deze cover.

Don't kill me :hide:.

:)

Loeters,

Merijn

Pepe
19 februari 2015, 15:11
Kon je dat soort liedje maar schrijven he.

Ik sta d'r altijd een beetje dubbel in. Vakkundig gedaan wat een ander woord voor netjes binnen de lijntjes. En dat is prima natuurlijk als dat je doel is maar een beetje meer eigenheid is af en toe niet verkeerd voor een artiest.
Hetzelfde heb ik met de Bonamassa's versie van Jockey full of bourbon. Joe maakt van Waits manke ezel een potige volbloed maar daarmee wordt het toch een dertien in een dozijn verhaal.

Cageman
19 februari 2015, 17:32
Kon je dat soort liedje maar schrijven he.

Ik sta d'r altijd een beetje dubbel in. Vakkundig gedaan wat een ander woord voor netjes binnen de lijntjes. En dat is prima natuurlijk als dat je doel is maar een beetje meer eigenheid is af en toe niet verkeerd voor een artiest.
Hetzelfde heb ik met de Bonamassa's versie van Jockey full of bourbon. Joe maakt van Waits manke ezel een potige volbloed maar daarmee wordt het toch een dertien in een dozijn verhaal.
Mooi gezegd.

Het punt is wel dat als je een cover doet van een nummer met het idee er je eigen nummer van te maken (en bij wijze van spreken niet alleen als jukebox/coverband te spelen in een kroeg) door het op Youtube te zetten met volwaardige kwaliteit opname/productie en eigen clip, dan vind ik dat je er meer mee moet doen dan alleen een schakelaartje omzetten van Funkpop naar Rock. Kort gezegd, bij een cover mag (van mij xD) het doel niet zijn om er geen eigenheid aan te geven.

benwave
19 februari 2015, 17:42
Zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal. Zo ook hier.
Timo zoals je weet wens ik je alle goeds toe, gun je alle succes en hoop echt dat je een keer iets vind waar je de wereld mee verover.
Want zoals niemand hier op dit forum (en dat andere kinderforum) heb jij een talent wat maar weinige hebben.

Dit is, was, en blijft een kutnummer ook helaas in jou handen.

Je heb je shirt dicht, pure winst zeg ik en je zoekt en moddert allemaal winst.
Gewoon blijven proberen, blijven zoeken, en vandaag of morgen lach jij iedereen uit, voor zover je dat al niet doet.

groeten Ben

Cageman
19 februari 2015, 18:38
Zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal. Zo ook hier.


Ondanks dat dit een volledig geconventionaliseerd spreekwoord is, wil ik hem nog even uitwerken.
Er staan inderdaad een hoop stuurlui aan wal, maar dit draad is dan ook een soort demonstratieve botenparade in veilige wateren. Het zou onhandig worden als er constant plezierbootjes tussendoor zouden varen. Bovendien nemen de stuurlui aan wal ook vaak zat deel aan botenparades. Van mij mag Timo ook aan wal komen staan en zoals je al zegt, iedereen uitlachen.

:)

lcvanderhelm
21 februari 2015, 11:11
Ondanks de overkill aan airplay van het origineel,had ik geen enkele moeite om deze versie uit te luisteren.
Je gaat steeds beter zingen Timo en je gitaarwerk is hier ook weer goedverzorgd,alleen het snelle loopje aan het begin van de solo vind ik afbreuk doen aan de rest van de solo.
ik vind dat je in een solo naar een climax toe moet werken en er dus niet mee moet beginnen.
Verder komplimenten aan het basspel van Barend en het basgeluid an sich.

MichaelSS
21 februari 2015, 18:08
Het origineel vind ik niks. De muziek van tegenwoordig is sowieso matig. Daarom vind ik dit wel beter dan het origineel.
Het zwakste punt is hier denk ik de zang. Niet dat dat slecht is maar ben er niet zo van gecharmeerd. De rest zit prima in elkaar.

Fusion
21 februari 2015, 20:41
Het origineel vind ik niks. De muziek van tegenwoordig is sowieso matig. Daarom vind ik dit wel beter dan het origineel.
Het zwakste punt is hier denk ik de zang. Niet dat dat slecht is maar ben er niet zo mvan gecharmeerd. De rest zit prima in elkaar.
Geeft hooguit aan dat je geen idee hebt wat er allemaal voor moois wordt gemaakt ;) En dat je smaak beperkt is :P