PDA

View Full Version : Pod xt



Vai Himself
13 juli 2003, 17:44
hey ik heb wel eens over een pod 2.0 gespeeld maar hier ff een vraag: wat kan je precies met de pod xt? ik weet dat je verschillende amp models hebt, die je kan 'aansluiten' op verschillende kabinetten. ik heb gehoord dat je em ook op de computer kaan aansluiten via usb, maar wat kan je er precies mee op de computer? opnemen? je kan er ook gewoon een koptelfoon op aansluiten toch? en de laatste vraag: ik las op de site dat je hem live via de P.A. kan runnen, betekent dit dat je op podium geen versterker meer nodig hebt of heb je er een poweramp bij nodig?

BLOK182
13 juli 2003, 17:55
Als je zo'n ding via de PA gebruikt, heb je in principe geen versterker meer nodig, je geluid komt dan uit de monitors. Dit gaan trouwens heel veel effectenprocessors/modellers.

Speeddemon
13 juli 2003, 20:42
Wat nog vetter zou klinken:
Pod xt ---> 2x 100W Class A buizen eindtrap ---> 2x10"+1x12"(of 15") fullrange speakers.

zit een koptelefoonuitgang op, en 2x gebalanceerd analoog uit (jack).

Bouke
14 juli 2003, 12:54
Hey,

De usb op de podxt gebruik je voor recording en de midicommunicatie. Dat ging eerst alleen via de midipoorten, maar nu gaat alles via de usb, veel makkelijker en betrouwbaarder. Theoretisch is de opnamekwaliteit via de usb ook beter (digitaal blijft digitaal, via de normale outputs wordt digitaal eerst weer analoog en dan weer digitaal), in de praktijk hoor de daar niet veel van. Sommigen willen juist de stap naar analoog erbij voor de sound, zoals gezegd, het maak mij geen *** uit, usb is gewoon makkelijker.

Op podium via pa is prima, zorg wel voor een 'constant' monitorsysteem. Als je veel op verschillende pa's speelt, wisselt de kwaliteit (lees juiste instellingen van de podiummixer) nog al eens. Dan kun je beter voor een eigen (buizen)eindtrap gaan met fullrange speakers waar je de pod dan overheen gooit. Werkt ook prima.

Verschil met de pod2.x is dat alles op de xt logischer is. Makkelijker te editten, meer effecten, meer models, etc. Ik moest even wennen (lees: leren tweaken met) aan de xt en zeker de aan laatste firmware, maar ik heb m'n sound weer op orde voor diverse outputs. Dus voor podium rechtsreeks, xt over m'n twin (die dient dan als gekleurde eindtrap met speakers, dit is erg goed!) en voor recording rechtstreeks en daar is de xt retegoed in. Megasounds kun je rechtstreek uit het ding laten komen, Zowel clean, just breakup en high gain. Als je veel opneemt een wereld die voor je open gaat. Ook als preamp voor diverse andere instrumenten te gebruiken.

Oke, oke, ik hou al weer op :D

Bouke

Vai Himself
14 juli 2003, 22:37
ok bedankt voor je advies, kga er volgende maand maar eens eentje halen ;)

Vai Himself
20 juli 2003, 14:27
he ik heb ook al naar wat eindtrappen gekeken maar wat betekenen gewoon fullrange speakers, zijn die anders als gewone gitaarcabinetten?

Negative K3 fan
20 juli 2003, 14:42
full range speakers zijn waarschijnlijk de hifi speakers met een zo vlak mogelijke frequentie gedoe die van 20 tot 20k herz geluid produceren. Gitaarspeakers zijn wat meer georienteerd op de middentonen.

Ic3gl0vE
20 juli 2003, 22:00
full range speakers zijn over het algemeen geen hifi maar pa speakers hoor...

Negative K3 fan
20 juli 2003, 22:13
hifi, pa all the same to me gleufje.

Vai Himself
21 juli 2003, 11:14
ok ik heb even op de site van feedback gekeken, ik moet dan denk ik paasieve speaker hebben of niet? en wat is een beetje goed merk, want ik heb in het verleden alleen naar gitaarspeakers enzo gekeken :D