PDA

View Full Version : Biginnetje aan eerste pedalboard



dzb9
13 februari 2015, 13:31
Hallo allen,

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe versterker (JVM210h) waar ik graag een pedalboard bij wil gaan bouwen omdat ik alle mogelijkheden van mijn Spider III toch wel een beetje mis:seriousf:
Aangezien ik nu niet zoveel geld heb wil ik gaan beginnen met een stemapparaat en een wahwah omdat ik dit toch wel het meest nodig heb op het podium. Ik heb tevens ook nog een Boss FV50L liggen.

Nu heb ik een beetje uitgezocht hoe het hele idee van "buffer", "true bypass", kabellengte enz werkt maar ik weet niet zeker of ik nu goed zit.

Hoe ik het nu wil gaan doen is:
Gitaar -> 3 meter kabel -> Cry Baby -> Boss TU-3 -> Boss FV50L -> 6 meter kabel -> versterker.

Ik heb voor de TU-3 in plaats van de Polytune II gekozen omdat hier een buffer inzit zodat het hoogohmige signaal laagohmig wordt maakt waardoor ik de 6 meter kabel kan overbruggen en de FV50L kan gebruiken.

Weet iemand toevallig of ik het pedalboard idee een beetje heb begrepen?
Alvast bedankt!

tommus42
13 februari 2015, 13:37
Ik zou de TU-3 voor de crybaby plaatsen en de crybaby true-bypass (laten) maken:ok:.

dzb9
13 februari 2015, 14:46
Bedankt voor de snelle reactie!
Weet je toevallig wat het ongeveer kost om de crybaby true bypass te laten maken?
En waarom is het eigenlijk slimmer om de TU-3 vóór de crybaby te zetten? ik heb namelijk in veel filmpjes gezien dat ze de crybaby voor de TU-3 zetten.

phx
13 februari 2015, 15:01
tu3 fungeert dan als buffer, klinkt je crybaby beter. Geloof me, sinds ik mijn tu2 voor mijn crybaby heb gezet klinkt deze veel 'helderder' (en meer volume).

tommus42
13 februari 2015, 15:19
......Weet je toevallig wat het ongeveer kost om de crybaby true bypass te laten maken?
Ik schat 20 minuten werk plus de onderdelen.

dzb9
13 februari 2015, 15:57
Bedankt voor de reacties! ik kan weer vooruit

FruscianteFan
14 februari 2015, 18:17
Persoonlijk zou ik me eerst richten op de dingen die je erbij wilt. Pas als je je gaat storen aan de tonesuck van pedalen of lange kabels, moet je je daar druk om maken, lijkt me.

TU3 is een fijn ding. Crybaby is een prima wah. Volumepedaal weet ik niet zo...

En ja je kunt het ook in één keer goed willen doen, maar dan leer je het verschil niet horen. Denk ik.

phx
17 februari 2015, 10:49
Heb zelf onmunnig (lees als heul erg veel) veel pedalen in een chain. Buffer vooraan, buffer achteraan. Bijna geen tonesuck en/of volumeverschil. Buffer helpt met veel pedalen/kabels erg goed.