PDA

View Full Version : Fender Vibroverb Waarde



dacrow
12 februari 2015, 23:06
Ik kan een Vibroverb '64 kopen, optisch is het geen meevaller, tolex gescheurd, doek (lichtjes) gescheurd en er staat een extra beschermhoek op die normaal vanonder staat.

-230/110V trafo is vastgeschroef in de bodemplaat
-Output trafo vervangen door een correct vervangtype (P-TF22848)
-De 25uF/25V en de voedingcaps + biascap zijn vervangen
-Vibrato werkt niet
-Microfonisch(e) buis(en)

Nu het positieve, hij klinkt echt super!! Wel zeer hard, zeker voor binnenshuis maar qua geluid is het dus echt de moeite. (Het is een JBL speaker.)

De prijs is 4000€ maar zal na wat onderhandelen liggen tussen de 3000-3500€
Ik kan de defecten wel zelf oplossen

Hij is duur omdat er weinig stuks van bestaan maar ik heb ook een Twin Reverb '67 met Jensen speakers die zeker zo goed klinkt.

Qua uitbreiding van mijn collectie zou het wel mooi zijn, iemand prijsadvies?

Bedankt

Pepe
12 februari 2015, 23:22
Ti's wel de hoofdprijs. In pristine condition kan ik me er iets bij voorstellen maar zelfs dan is het geen koopje van de dag.

telerocker
12 februari 2015, 23:39
Pfff, wat een prijs en dan moet je nog gaan sleutelen. Dit is zo'n geval van 'wat de gek er voor geeft'. Wel een mooie amp.

Kim Wilson
13 februari 2015, 09:04
Het is hetzelfde circuit als de Vibrolux, maar dan met een 15" speaker. Niet de meest gewilde amp, dus IMO zeker 1000 euro te duur.

Little Jay
13 februari 2015, 09:54
In goede staat is het al de hoofdprijs, in de door jouw omschreven staat lijkt mij het erg veel......

pimmetje
13 februari 2015, 10:07
Yep, daar mag gemakkelijk een rugje af.

dacrow
13 februari 2015, 19:20
Bedankt voor de reacties, is inderdaad een dure prijs, hij klonk wel immens maar alles is relatief, toen ik de eerste keer mijn blonde Blackface bandmaster testte was ik ook wild en nu staat hij bijna te koop..

Het zal voor een andere schattenjager zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk