PDA

View Full Version : Bassist erbij op dit forum :)



Slobber
7 februari 2015, 13:48
Hi,
ik ben slobber en speel ondertussen ongeveer 20 jaar bass en nog steeds zodanig verslaafd dat stoppen deze eeuw niet gaat gebeuren. Soms doe ik ook wel eens gek en dan speel ik ook gitaar. Ben gek op G&L bassen en op mijn Mesa400 en Philip Jones cabinet(16x5").
Greets

D3nnis
7 februari 2015, 14:54
Philip Jones cabinet(16x5").


Is dat zo'n lomp cabinet met bovenin de speakers (deels in de schuine kant) met onderin een basreflexpoort?

Welkom trouwens :D

Duhsjaak
7 februari 2015, 16:37
Ahhh....., D3nnis even een complimentje. Altijd fijn, zo'n begin.
Waar is Harry gebleven? Anyone?
D'r was natuurlijk een tijd, dat ik netjes op mijn beurt wachtte totdat Harry zijn plasje er over had gedaan, en dan mocht ik het nog een dunnetjes overdoen.

Maar goed, ik erken ruiterlijk dat ik alleen weet dat in Den Haag een kabinet zit. Daar komt doorgaans weinig goeds vandaan.
Ikzelf slobber ook nog wel eens bij een fraaie bas, en helemaal als ie dan ook nog lekker naar je broekspijpen blaft.
Kwijl ik dan een heel klein beetje uit beide mondhoeken tegelijk, zegt dat dan wat over de bas? Nee, dat wil alleen maar zeggen dat ik waterpas sta.

Welkom dus. Leve de gordijnroeden!
Vriendelijke groet, Gus

beruk
7 februari 2015, 18:59
Slobber en bas denk ik gelijk aan:

https://www.youtube.com/watch?v=mqHYylnwd8Y
Is dat een klein basje? Nee, die vent is 2mtr+
Welkom!

D3nnis
7 februari 2015, 19:20
Ikzelf slobber ook nog wel eens bij een fraaie bas, en helemaal als ie dan ook nog lekker naar je broekspijpen blaft.


Wapperen wel, ik bedoelde deze:
http://philjonesbass.com/wp-content/uploads/products/98/01-16-6-bass-horn-speaker.png

Zou die het zijn?

Duhsjaak
7 februari 2015, 19:34
Tsja, zou kunnen.
Ik ben op het gebied van bas/podiumspul de draad al lang kwijt. Dus ik was een beetje melig aan het ouwehoeren over kabinetjes uit Den Haag.
Over het algemeen raak je inderdaad flink wat aan strakheid kwijt met dit soort constructies. Het zou alleen prima kunnen zijn dat dit nou juist de uitzondering is.

Ik ben benieuwd naar zijn reactie. En een stuk geluid ervan zou helemaal mooi zijn. Leer ik ook nog wat.
Vriendelijke groet, Gus

D3nnis
7 februari 2015, 19:59
Ik ben op het gebied van bas/podiumspul de draad al lang kwijt.

Je bent een fervent draadloos speler?

Slobber
7 februari 2015, 20:38
http://www.pjbworld.com/product_piranha_cabinet.html

dus de Piranha serie 16B 16x5". kan er altijd nog wat opzetten maar deze klinkt altijd strak in en door de mix! Eigenljk nog nooit wat mee opgenomen maar als je mijn geluid wil horen moet je hier even checken:
https://soundcloud.com/whitelimobreda

Harry
8 februari 2015, 20:05
Plaatje doet het nIet, ben ook wel benieuwd. Welkom bij dit mooie cluppie Slobber!

Zie Gus, ik ben er wel hoor maar wilde jou ook weer eens een kans geven��

Duhsjaak
11 februari 2015, 06:42
@D3nnis
Whaaa.....!!!!!! Geniaal. Heb daar me daar serieus zitten bescheuren! Thanks.
Mijn dag begint mooi.

@Slobber
Fijne band. Fijne band hoor. Vooral het ritme tandem. Het is verdacht om op een gitaristen club de drummer uitgebreid te zitten complimenteren, maar ik gok het erop.
En het basgeluid is lang niet zo bol/boomend als ik op grond van het ontwerp had gedacht. Daar zijn dus stappen gezet qua ontwerp. En uitvoering. Factor zal ook zijn dat er veel kleinere speakers zijn gebruikt. Hoe dan ook, weer wat geleerd vandaag.

@Harry
Thanks mate, ik vond niks mis met de oude rolverdeling. Maar deze is ook OK.
Hoop dat alles goed gaat bij jou.
Ligt je band een band op één oor? Of heb ik de berichten op de site niet helemaal goed gevolgd?
Vriendelijke groet, Gus

Harry
11 februari 2015, 18:13
Gus, het gaat goed. Bedankt voor je belangstelling! Het clubje met Piggy ligt even stil, maar in maart gaan we het weer proberen. Mijn andere bandje Noizeboxxx slokte het kleine beetje tijd voor muziek (naast werk en werk en nog eens werk) helemaal op. Maar het komt goed!