PDA

View Full Version : missen we deze nog? iemand met een Bedrock amp?



Harry
13 juli 2003, 14:16
je ziet ze niet vaak, maar ze klinken geweldig: en ik heb er een. Wie volgt?

(het zal wel stil blijven, maar dat geeft niet, maakt het bezit ervan exclusief :) )

signsofzodiac
13 juli 2003, 20:08
Ik heb vorig jaar een Bedrock 30 watter gekocht voor het broertje van mijn vriendin, en stiekem had ik hem zelf ook wel willen houden...

Te gekke sound, goed gebouwd!!

Harry
13 juli 2003, 20:19
goed gebouwd is zeker! ik hoorde dat ze in kleine aantallen met de hand worden gemaakt. Te goed denk ik want volgens mij bestaat het niet meer, helaas.......

signsofzodiac
13 juli 2003, 20:28
Handgebouwd in Boston USA.

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem met een SS Peavey/Marshall/etc. te laten beginnen met gitaarspelen als ik voor ettelijke duizenden euro's aan lampenversterkers heb :-D

Speeddemon
13 juli 2003, 20:37
Heb ik een keertje een mini-mini stackje van gezien. Smaller dan medium-sized head met een 2x10 cabinetje eronder. geweldig!

Klonk wel erg Vox-achtig, met iets Marshallerigs/Mesa erbij.

Ic3gl0vE
13 juli 2003, 20:39
had mijn zus maar zo'n vriend dan!

Harry
14 juli 2003, 10:21
had mijn zus maar zo'n vriend dan!

is je zus het waard? :D

Ibanez RuleZ
14 juli 2003, 19:19
ik heb 2 jaar lang een microstackie gehad, een series 600 head en een 1*12 kastje. 50 watter, klasse a versterker. clean was geweldig, heb ik m toen ook voor gekocht, maar de drive was niet zwaar genoeg naar mijn smaak en heb m een jaar terug ingeruild voor een mesa eindtrap, die icm een andere mesa voorversterker het veel beter doet mijns inziens.

kortom, leuke amp, maar voor mij niet geschikt.

Harrald

Harry
14 juli 2003, 20:57
die heb ik ook!! En hij is niet geschikt om metal mee te spelen. Wel met hulpmiddelen, zoals een extra pedaaltje of zoiets. Maar voor rock, blues, funk en aanverwanten is het een prima ding. Lekker handzaam ook.

Speeddemon
14 juli 2003, 21:26
Harry, is dat dat wit met bruine stackje?

Dan ken ik hem ook. Ik dacht alleen dat er 2x10" onder lag.

srv-man
14 juli 2003, 22:45
Een aantal jaren terug heb ik een 600 series combootje gehad, 30 watt meen ik, met EL84 buizen. Als ik me niet vergis was het typenr. 621. Klonk goed, maar inderdaad niet geschikt voor het stevige werk. Maar het clean was super en ook de crunch mocht er zeer zeker wezen.
Later heb ik nog zo´n Vox-achtig model gehad (2x12). Klonk ook goed, maar bleek zeer onbetrouwbaar. Ligt volgens mij aan de wijze waarop de versterker in de kast hangt (gekanteld), alles trilt los of gaat kapot. Die moet je dus niet hebben.

Ibanez RuleZ
14 juli 2003, 23:38
het was mijn eerste buizenamp, ik ging kompleet op mn bek voor het clean geluid. dat is echt fenomenaal, dik, warm etc. heb ik ook niet meer gehoord bij welke amp dan ook, incluis mijn mesa en fender amps die ik heb bespeeld.

harrald

Harry
15 juli 2003, 10:12
Harry, is dat dat wit met bruine stackje?

Dan ken ik hem ook. Ik dacht alleen dat er 2x10" onder lag.

ja, wit kunstleer en bruin speakerdoek. Ziet er chick uit vind ik. Alleen heb ik een box met 1 grotere speaker erbij (15" of 18", ik weet het niet). En ik heb nog een Marshall 4 x 10" erbij gekocht, voor meer spreiding.

dalon
20 mei 2004, 17:40
...??

Harry
20 mei 2004, 20:18
nee, heb ik niet gelukkig. Vreemd probleem trouwens.....

Ronny
27 juli 2004, 23:36
Vandaag heb ik een 600-series, 50 watt, 1 x 12" Eminence, tweed-combo gekocht. In zeer goede staat.
Na 9 jaar EL34 (Koch Twintone) klinkt deze met 4 x EL84 uitgeruste amp wel heel erg tof. Vandaar de aanschaf als backup voor de Twintone. Maar of dat zo blijft...
Moet de versterker nog leren kennen, dus: more to follow.

Harry
28 juli 2004, 10:40
ik denk dat de koch straks back-up wordt...... (als je die effectloop ruisvrij krijgt zeker)

Gefeliciteerd!!

schizo910
28 juli 2004, 11:11
ik denk dat de koch straks back-up wordt.

BLASPHEME!!!! :angry:






:wink:

Ronny
28 juli 2004, 12:16
Er is een site opgezet door een Bedrock-amp-eigenaar uit Amerika. Hier vindt je een hoop info over de diverse typen Bedrock amps en tevens een discussion forum.

http://bedrock27.tripod.com/bedrockamp/index.html

Harry
28 juli 2004, 12:37
mooi!! ik ga meteen kijken.

speedmusic
20 februari 2013, 19:40
Zal ik dit topic een megaschop geven, ja de versterker is het waard.
Sinds afgelopen weekend in mijn bezit, ben er blij mee
https://lh5.googleusercontent.com/-88UHfu3vvHc/USOO5yx6zXI/AAAAAAAAD4E/h8xAlsUfodQ/s640/logo.JPG

speedmusic
24 februari 2013, 16:17
Wat zou een lekker drive pedaal zijn voor deze amp, Harry wat gebruikte jij?

postbus31
24 februari 2013, 18:03
Zal ik dit topic een megaschop geven, ja de versterker is het waard.
Sinds afgelopen weekend in mijn bezit, ben er blij mee
https://lh5.googleusercontent.com/-88UHfu3vvHc/USOO5yx6zXI/AAAAAAAAD4E/h8xAlsUfodQ/s640/logo.JPG

Kan het zijn dat ik deze op MP heb zien staan? Heb getwijfeld, maar stom genoeg niet gehandeld.....

speedmusic
24 februari 2013, 18:39
In januari stond er één op MP en in februari, de adverteerder verkocht deze onder de merknaam Badrock.

postbus31
24 februari 2013, 18:58
In januari stond er één op MP en in februari, de adverteerder verkocht deze onder de merknaam Badrock.

Yep, die "slechte rots" heb ik idd zien staan ;-)

Hendriks
24 februari 2013, 19:32
Ik heb ook zo'n setje gehad , klonk zeer lekker , totdat hij kapot ging . Zaten scheurtjes in de pint , dus toen verkocht en de koper heeft hem laten repareren.Ik heb ook nog even getwijfeld om te bieden , maar heb eigenlijk al versterkers over.

arjanb01
24 februari 2013, 21:36
Rampenbakken dus, vandaar dat ze uit de handel zijn. Scheurtjes in de printplaten????😳
Terwijl toch een topgitarist als René van Barneveld tijdens Pinkpop 1994 op bedrocks speelde en toch een knappe sound had bij urban dance squad. Ietwat schel maar toch rauw en lekker in die band toen!

speedmusic
25 februari 2013, 22:34
Rampenbakken wil ik niet zeggen, ik heb me laten vertellen dat er wat juweeltjes (Royale series) en prima versterkers (o.a. 600 en 1200) tussen zaten ook de eerste PCB's dus. Wel lees ik dat er aan het einde een aantal verkeerde keuzes dmv besparingen zijn gemaakt.

Nocki
26 februari 2013, 09:42
Leuk topic... Ik heb een 650 top gehad met 1x12 kast. Idd Creme tolex en bruin doek... Heerlijk ampje...
Gaan we er collectors items van maken... :-)
Ze waren leuk en lekker goedkoop altijd. Ik heb ervan genoten...

ellisvertellis
26 februari 2013, 10:10
Hier nog eentje... http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/full-tube-amp-bedrock-handmade-145763746.html?pcpl=2000+Antwerpen&afstand=-&list_cat=gitaarversterker&pc_id=167&afd=muziek&start=0

Mr.Bluesbreaker
26 februari 2013, 20:59
Had een jaar of 8 geleden de 651 combo, 4*EL84 twee kanaals combo. Robuust ding, nooit iets mee aan de hand. Doet nu dienst in een reggaeband. Gave sounds, wel wat vlak in dynamiek op het drivekanaal.

Lexvandoef
27 februari 2013, 11:18
Ik heb de 621 gehad, 2x EL84 combo. Clean klonk dat ding echt heerlijk, stiekem beter dan de AC15 die ik toen had.... Drivekanaal vond ik echter niet zoveel aan, middy en vlak inderdaad. Stiekem wel jammer dat ik toen de AC15 gehouden heb ipv de Bedrock...

Harry
27 februari 2013, 11:57
sufferd! :)


Voor de topicstarter: ik heb er een Fultone OCD bij en een M-Audio Blues Pro. En ben er nog steeds blij mee!
Gefeliciteerd met je aanschaf!

Harry
27 februari 2013, 12:00
Rampenbakken dus, vandaar dat ze uit de handel zijn. Scheurtjes in de printplaten????
Terwijl toch een topgitarist als René van Barneveld tijdens Pinkpop 1994 op bedrocks speelde en toch een knappe sound had bij urban dance squad. Ietwat schel maar toch rauw en lekker in die band toen!

dus dan zijn het meteen rampenbakken? Aerosmith heeft er ook nog een tijdje op gespeeld. De schelheid herken ik wel, hoge tonen draai ik er een flink stuk uit.

arjanb01
27 februari 2013, 12:02
Misschien te kort door de bocht, maar ik vind het wel apart dat printplaten doorbranden bij (redelijk nieuwe) amps. En die schelheid zal veroorzaakt worden door de EL84 buizen die toch wat meer hoog en midhoog hebben.

Hendriks
27 februari 2013, 12:35
Bij mij waren de printen niet doorgebrand ,maar er zat een haarscheur in , er was ook in gemod , dus daar lag mischien de oorzaak. Clean klonk hij erg goed , met het andere kanaal kon ik niet zoveel.

speedmusic
27 februari 2013, 19:37
Ben zeer tevreden deze amp, lekker basic, al heb ik wel moeite om er met een laag volume een lekker geluid uit te halen, heb hem op mijn werkkamer staan dus dat is wel wenselijk.

Nu vernam ik iets over het doorlussen van de effectloop en daar iets mee doen, binnenkort maar eens proberen. Iemand anders ervaring met dat doorlussen?

Harry
28 februari 2013, 17:19
ik ken de truuk ook niet, maar je kunt zowel ingangs- als uitgangsvolume instellen van de effectloop.

Volume is inderdaad hard, Chris Winsemius heeft er nog een extra mastervolume voor me ingebouwd.