PDA

View Full Version : Op zoek naar octaver.



SNiXMusic
6 februari 2015, 10:16
Hallo.
Ik ben op zoek naar een octaver. Die single noten verlaagd. En waarbij je het originele signaal helemaal weg kan draaien. Ik heb nu een Electro Harmonix Multiplexer. Maar het verlaagde signaal is zo zacht. Onbruikbaar. Iemand een idee? Of om het signaal op te krikken misschien

Thanks.

ellisvertellis
6 februari 2015, 10:53
Electro Harmonix (Micro) POG:

http://www.ehx.com/assets/jpg640h/micro-pog.jpg

MarkS
6 februari 2015, 11:02
Kan je op jouw pedaal het dry er helemaal uit draaien?
Zoja, compressor ervoor?
Anders wellicht een Boss OC-2 (al dan niet met compressor)

phx
6 februari 2015, 11:18
MicroPOG +1. Heb octaver multiplexer ook gehad, sinds de POG op mijn board ligt is deze weer verdwenen. Pog kun je: originele toon, hoge en lage toon (+12 en -12) individueel regelen. Of alleen -12 (zonder dry) of alleen +12 (zonder dry).

SNiXMusic
6 februari 2015, 13:18
MicroPOG +1. Heb octaver multiplexer ook gehad, sinds de POG op mijn board ligt is deze weer verdwenen. Pog kun je: originele toon, hoge en lage toon (+12 en -12) individueel regelen. Of alleen -12 (zonder dry) of alleen +12 (zonder dry).

Dat lijkt me wel wat inderdaad. Is het effectsignaal (bijna) net zo hard al het droge signaal?

phx
6 februari 2015, 13:38
als ik de dry op 3 uur zet, is deze even luid als de octaven. Je kunt dit pedaal erg goed tweaken. Als je de dry uitzet hoor je ook echt alleen octave up and/or down.

Ik gebruik meestal deze setting: dry 3 uur, octave down 11 uur, octave up 1 uur.

ellisvertellis
6 februari 2015, 13:47
Grappig, dat zijn ook mijn setting!

Ik probeerde laatst met enkel suboctaaf een basgitaar na te bootsen, maar dat ging toch niet echt :). Wel bruikbaar hoor, maar meer synth dan basgitaar.

Je hebt in elk geval meer dan output genoeg op elke knop!

SNiXMusic
6 februari 2015, 17:01
De pitch shifter in mijn multi fx ding lijkt de klus te kunnen klaren, maar met irritante latency. Misschien is zo'n boss oc2 of 3 wel wat. 2de hands niet zo duur.

phx
7 februari 2015, 12:41
compressor lost ook wel veel latency problemen op, weet niet of dit ook met multifx werkt

D3nnis
7 februari 2015, 13:08
compressor lost ook wel veel latency problemen op

Misschien snap ik het niet, maar dat kan toch niet?

phx
7 februari 2015, 14:31
Als ik mn compressor aanzet bij of mijn POG of mijn (wijlen) octaver multiplexer van EHX heb ik een veel strakkere noot. Nu is de POG zowiezo wel strak, maar dat kleine beetje geeft net extra.

HaroldA
7 februari 2015, 15:09
OC2 of 3 is goedkoop, maar heeft erg slechte tracking en is ook monofoon.

+1 voor de EHX Micropog!
+0.5 voor de EHX Pitchfork; iets meer latency, minder controls en iets mindere klank. Wel meer opties.

Tristan
7 februari 2015, 15:26
Ik vind de OC-2 juist de gaafste octave down hebben, veel dieper, zwaarder en smeriger dan welke POG dan ook.
De Aguilar Octamizer, EBS OctaBass en MXR Bass Octave Deluxe zijn naar mijn mening allemaal ook echt goed, het hangt een beetje van je smaak af welke je prefereert.
Zo'n POG is digitaal en dat hoor je echt, ik ben van de analoge octave down, het is monofoon (polyfone octave down vind ik zelf trouwens echt nergens naar klinken) en de tracking is soms misschien wat lastiger (ik heb er niet zoveel problemen mee) maar de sound maakt het mijns inziens meer dan goed.

apekop
7 februari 2015, 16:49
OC2 of 3 is goedkoop, maar heeft erg slechte tracking en is ook monofoon.

+1 voor de EHX Micropog!

mwah, valt best mee de tracking van een OC2. Ik ook de Micropog gehad, maar die klinkt veel te klinisch naar mijn smaak. Wel een betere tracking maar ik vind de sound belangrijker en die vind ik het beste bij de OC2. Ik heb al best wat octavers gehad, EHX Multiplexer, EBS, OC2 en Micropog. De OC2 is als enige over gebleven. Net als de OC2 heeft ook de Micropog tonesuck (maar dat hebben alle Boss en EHX pedalen helaas).

telerocker
7 februari 2015, 17:05
Deze misschien?

https://www.youtube.com/watch?v=GwAtDqMJNQM

HaroldA
7 februari 2015, 17:40
Ik moet het even nakijken, maar volgens mij is de micropog true bypass.

phx
7 februari 2015, 17:47
Ik moet het even nakijken, maar volgens mij is de micropog true bypass.

Klopt als n bussie

HaroldA
7 februari 2015, 18:04
Nee, klopt niet. De direct out doet het ook in bypass.

D3nnis
7 februari 2015, 18:09
Als ik mn compressor aanzet bij of mijn POG of mijn (wijlen) octaver multiplexer van EHX heb ik een veel strakkere noot.

Bij de compressor voor de POG is dat denk ik?
Zorgt een compressor voor een beter inkomend signaal of zo? Wel een mooie tip!

apekop
8 februari 2015, 15:43
Ik moet het even nakijken, maar volgens mij is de micropog true bypass.

helaas niet...geen enkele EHX pedaal is true bypass jammer genoeg. Ze maken erg mooi dingen, maar vanwege de slechte bypass laat ik ze toch links liggen.

HaroldA
8 februari 2015, 15:46
helaas niet...geen enkele EHX pedaal is true bypass jammer genoeg. Ze maken erg mooi dingen, maar vanwege de slechte bypass laat ik ze toch links liggen.

Ik heb 0,0 problemen met de bypass van de MicroPOG en gebruik de direct out om mijn tuner en G-String te voeden.

apekop
8 februari 2015, 16:14
ze snoepen naar mijn idee te veel van de toon af....

HaroldA
8 februari 2015, 16:15
ze snoepen naar mijn idee te veel van de toon af....

In een dubbelblind test, of zit het tussen de oortjes?

FruscianteFan
8 februari 2015, 16:51
Nee, klopt niet. De direct out doet het ook in bypass.Ik herinner me dat jij eerder al een keer zei dat de MicroPog gebufferd was.


helaas niet...geen enkele EHX pedaal is true bypass jammer genoeg. Ze maken erg mooi dingen, maar vanwege de slechte bypass laat ik ze toch links liggen.
Dit is gewoon niet waar.

apekop
8 februari 2015, 17:08
In een dubbelblind test, of zit het tussen de oortjes?

Nee ik heb het echt vergeleken bij verschillen EHX pedalen, je hoort het duidelijk...
Misschien dat het sommige mensen minder stoort dan anderen.


Dit is gewoon niet waar.

wat is niet waar?

FruscianteFan
8 februari 2015, 17:11
Nee ik heb het echt vergeleken bij verschillen EHX pedalen, je hoort het duidelijk...
Misschien dat het sommige mensen minder stoort dan anderen.
Ik ben echt behóórlijk kritisch op de bypass van pedalen maar mijn Holy Grail, LPB-1 en Memory Boy (alleen die laatste gebruik ik nog) zijn gewoon true bypass.

HaroldA
8 februari 2015, 17:11
Nee ik heb het echt vergeleken bij verschillen EHX pedalen, je hoort het duidelijk...

Wat hoor je? Minder laag, meer hoog, minder volume?

apekop
8 februari 2015, 17:18
Inderdaad wat hoog en laag eraf en wat minder dynamisch. Het zijn geen gigantische verschillen, maar je hoort het wel. Je kan dan wel weer een true bypass looper ertussen zetten, maar dat betekent weer een extra aanschaf en meer zooi meeslepen.


Ik ben echt behóórlijk kritisch op de bypass van pedalen maar mijn Holy Grail, LPB-1 en Memory Boy (alleen die laatste gebruik ik nog) zijn gewoon true bypass.

Naar mijn weten is geen enkel pedaal van EHX volledig true bypass. Dit zou je kunnen testen door je adapter eruit te trekken. Als je dan nog signaal hebt is ie true bypass. Ik heb hier geen EHX pedalen om het te testen.

FruscianteFan
8 februari 2015, 17:22
Inderdaad wat hoog en laag eraf en wat minder dynamisch. Het zijn geen gigantische verschillen, maar je hoort het wel. Je kan dan wel weer een true bypass looper ertussen zetten, maar dat betekent weer een extra aanschaf en meer zooi meeslepen.



Naar mijn weten is geen enkel pedaal van EHX true bypass.
Vandaar dat ik je er al twee keer op wijs dat dit niet klopt.

bijvoorbeeld: http://www.ehx.com/products/memory-boy1

apekop
8 februari 2015, 17:26
Ik weet dat degene die ik gehad heb (waaronder dus de Micropog) niet true bypass waren. Ik dacht dat ze dat geen van allen waren, maar blijkbaar zijn er dus sommigen die dat wel zijn. Verbaasd me dat de Memory boy dat wel is. Er schijnt ook nogal wat onduidelijkheid over te zijn op de diverse fora, aangezien sommige beweren dat het wel zo geadverteerd is maar dat ze toch niet echt true bypass zijn.

HaroldA
8 februari 2015, 17:28
Naar mijn weten is geen enkel pedaal van EHX volledig true bypass.

Volgens mij is de hele XO-serie true bypass, en de Nano-serie ook. Dan blijven de stoeptegels en een paar digitale pedalen zoals de MicroPOG over.

SNiXMusic
10 februari 2015, 16:03
Zojuist de OC-3 gekregen: Doet prima waar ik het voor nodig heb. Zelfs met akoestische gitaar. Nauwelijks signal sucking. Perfect.

phx
10 februari 2015, 16:24
Zojuist de OC-3 gekregen: Doet prima waar ik het voor nodig heb. Zelfs met akoestische gitaar. Nauwelijks signal sucking. Perfect.

Ik heb ooit de OC2 gehad, had altijd ruzie met dat ding. Ging alle kanten op, behalve de goeie. Blij te horen dat boss daarvan heeft geleerd in de vorm van OC3 :)

MarkS
10 februari 2015, 19:24
Die "wobbly" tracking is nou juist het karakter/charme van de OC-2.

SNiXMusic
10 februari 2015, 22:20
Dat klopt. Maar voor mijn toepassing moet het wat strakker. En dat kan de OC3 beter. Maar hij kan ook wobbly. Ik ben een one-man-band en met loopers en twee gitaren en zang is een goeie baslijn extra cool voor een full scale arrangement.

Tristan
10 februari 2015, 23:14
Als je meer een geluid als een basgitaar wil dan zijn de Aguilar Octamizer, EBS OctaBass en eventueel nog de MXR Bass Octave Deluxe naar mijn mening het meest geschikt.

SNiXMusic
11 februari 2015, 08:44
Het hoeft niet echt als basgitaar te klinken. Gaat meer om wat definieerbare onderlaag. En dat lukt goed met de Boss. Heeft een lekkere fretless-achtige groove.

SNiXMusic
11 februari 2015, 09:03
Maar de pedalen die jij noemt, zijn die niet speciaal voor basgitaar? Impedantie, frequentie response enzo?

Tristan
11 februari 2015, 12:23
Ik had niet gelezen dat je al een OC-3 hebt. :)
Die vond ik ook prima eigenlijk, heeft weer een wat andere klank, niet zo synthy als de OC-2 maar ook niet echt basgitaar achtig.
Dat de pedalen die ik noemde voor basgitaar bedoeld zijn maakt niet uit, ik heb ze allemaal getest en ze klinken prima op gitaar.