PDA

View Full Version : Sheraton II (ES 335) met strat jackinput???



Input79
5 februari 2015, 00:14
Had vanavond nog eens mijn fijne Sheraton vast...
Ja die met zijn super BKP MULE pick-ups in ...
Wat hou ik van die gitaar ;-)
Maar toen ik ze vast had moest ik terug denken aan die dag dat mijn jackinput losgekomen was en in de body verdween... Man wat was dat een gefriemel om die weer op zijn plaats te krijgen ;-)
Ook om de BKP's er in te steken moest alles gebeuren via die smalle f-hole...
Toen dacht ik waarom steek ik niet op de plaats van de huidige jackinput gewoon een stratjackinput...
De jack zit wat schuiner in de body (minder in de weg) maar vooral...
Er ontstaat een extra werkgat als er nog eens iets moet gesoldeerd worden...
Ok it's not done en esthetisch kan je er uren over discussiëren...
Maar wat zijn de andere pro's en contra's voor jullie?

Ohja efkes vlug gefotoshopt ;-)

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/04/c80689f2baac56406d87841e53f16320.jpg

Pepe
5 februari 2015, 00:38
Het zit in die naam van je he :D

but really, als je het mooier vindt staan is er niks wat je tegenhoud maar vanuit een praktisch oogpunt lijkt het me een sullig idee.

Of wil je gewoon nog even je gitaar showen :D Terecht hoor.

telerocker
5 februari 2015, 00:47
Idd, zeer chic in black. Ook ik heb een setje Mules (in een Saint Blues) en dat zijn zeker keepers. Superelementjes.
Maar, zonde van die strat-jack, dat staat voor geen meter, vind ik. Maar als je het praktischer vindt, 't is jouw gitaar.

Input79
5 februari 2015, 00:48
Is niet mijn gitaar die zwarte ;-)
Was gewoon als vb.
Mijne is sunburst...

Frits van Mourik
5 februari 2015, 01:09
Zo'n Stratjackinput is wel bedoeld, om in een solid body geschroefd te worden...
Als je die in het relatief dunne bovenblad van een semi-acoust schroeft
en er een kabel inplugt, komen de schroefjes denkelijk na 1 à 2 optredens al weer los.
"Effe vastdraaien", denk je dan,maar na 2 à 3 keer zijn de gaatjes lweer uitgelubberd, dus te ruim.
Boutje/plaatring/borgring/moertje zou helpen, maar ga dàt maar 'es door een f-hole doen.

Ik vind het er overigens wèl vet uitzien!

Orpheo
5 februari 2015, 07:56
Ik zou in het gat in de top een Toggle plaatsen voor coil split, fase of varitone en die strat Jack op de zijkant monteren. Handiger me je strap enzo. De zijkant kan je overigens verstevigen met een plaatje staal. Uurtje vechten met een figuurzaag en vijl en dan heb je m al.

Input79
5 februari 2015, 11:36
Zo'n Stratjackinput is wel bedoeld, om in een solid body geschroefd te worden...
Als je die in het relatief dunne bovenblad van een semi-acoust schroeft
en er een kabel inplugt, komen de schroefjes denkelijk na 1 à 2 optredens al weer los.
"Effe vastdraaien", denk je dan,maar na 2 à 3 keer zijn de gaatjes lweer uitgelubberd, dus te ruim.
Boutje/plaatring/borgring/moertje zou helpen, maar ga dàt maar 'es door een f-hole doen.

Ik vind het er overigens wèl vet uitzien!

2 blokjes hout op de plaats waar de vijsjes komen opspannen in de body en fixeren met houtlijm?

Input79
5 februari 2015, 12:43
Ohja foto van mijne Sheraton ;-)

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/05/10b9983b0649e6ab561bde282a434bfc.jpg

Tabula Rasa
5 februari 2015, 13:38
Zou gewoon een extra getand ringetje aan de binnenkant doen. Is ff werk, maar wel goed te doen.