PDA

View Full Version : VOX AC30 door AC15 greenback?



ellisvertellis
4 februari 2015, 17:19
Hoi!

Ik wil morgen een AC30 head gaan oppikken, maar heb plots geen cab meer om te testen.

Nu kan ik de AC15 van een bandgenoot wel even lenen om de speaker van te gebruiken.

Moet ik ergens op letten om die AC15 of de bijhorende greenback niet te beschadigen?

Of kunnen zij wel tegen een stootje? Vol vermogen hoeft nu niet, maar een beetje geluid is toch nodig om te zien of er niks rammelt, me dunkt...

Wat denken jullie?

cluseau
4 februari 2015, 17:49
Hoi!

Ik wil morgen een AC30 head gaan oppikken, maar heb plots geen cab meer om te testen.

Nu kan ik de AC15 van een bandgenoot wel even lenen om de speaker van te gebruiken.

Moet ik ergens op letten om die AC15 of de bijhorende greenback niet te beschadigen?

Of kunnen zij wel tegen een stootje? Vol vermogen hoeft nu niet, maar een beetje geluid is toch nodig om te zien of er niks rammelt, me dunkt...

Wat denken jullie?

Je zegt het zelf al, ff niet het volle vermogen er op loslaten, je hoort het vanzelf als je te diep in zijn strot zit. En de juiste impedantie checken.

ellisvertellis
4 februari 2015, 18:17
Thnx! Hoe klinkt dat dan, een overstuurde speaker? Heb nog nooit op een vox gespeeld...

cluseau
4 februari 2015, 18:20
Thnx! Hoe klinkt dat dan, een overstuurde speaker? Heb nog nooit op een vox gespeeld...


Nou je hoort het echt hoor als de conus tegen de achterkant slaat. Ga je ermee door kun je het later ook ruiken. :soinnocent:

ellisvertellis
4 februari 2015, 18:44
Ok, bedankt Cluseau!

Mitch
5 februari 2015, 21:19
Ja, niet overdreven 'stil', normaal volume kan makkelijk. Je zit echt niet zó maar aan 20W+. Er zitten toch M25s in de nieuwe AC15s?

ellisvertellis
6 februari 2015, 10:05
Klopt.

Ben gisteren de amp gaan testen. Had nog een Marshall JTM60 staan die ik helemaal veregeten was. Daar zat een potigere speaker in die ik zonder zorgen kon gebruiken.

Geweldige amp trouwens, die AC30 Handwired! Zo goed als nieuw, werkelijk geen krasje te vinden! De man had hem drie keer gebruikt...

Geen slechte deal voor de helft van de nieuwprijs!

humbucker
6 februari 2015, 12:56
Het zijn inderdaad hele fijne amps. Gefeliciteerd!



(vergeet geen foto's te posten he)

ellisvertellis
6 februari 2015, 13:46
Het zijn inderdaad hele fijne amps. Gefeliciteerd!



(vergeet geen foto's te posten he)

Misschien wel he... Zal een mini HNADtje maken. :cheerup: