PDA

View Full Version : Hèhè, eindelijk klaar - voorlopig



Onkelpazuzu
4 februari 2015, 16:39
Nou... een hele tijd geleden alweer vroeg ik naar tips voor een lekkere 'creamy' overdrive of distortion ter aanvulling op mijn OCD, die weliswaar mooi 'open' en harmonisch klinkt, maar nu niet bepaald uitblinkt in het boosten van de 'mids', zeker niet op een Vox AC15. Diverse adviezen ontvangen, waaronder de RAT en de Bad Monkey. Beide nu in huis, en ik geloof dat ik voorlopig wel compleet ben qua overdrive/distortion. Wat vooral opvallend goed werkt, is de combinatie OCD - Bad Monkey. De BM zorgt voor de crunch en de OCD voor de punch, zeg maar. :-) En de RAT staat natuurlijk gewoon op zichzelf; die heeft van niemand extra ondersteuning nodig.

Dus, ziezo, hèhè. Kan ik nu mooi op zoek naar andere dingen.

phx
5 februari 2015, 11:13
Ik gebruik al jaren combi OCD en tubescreamer. TS is basis geluid (licht randje op de clean) ocd pomt het stack geluid eruit. Daarna booster voor de solo's. Is dus idd lekkere veelzijdige combi.

Maar euh.... 'klaar' ..... dat ben je nooit met fx :)

Onkelpazuzu
5 februari 2015, 12:54
Maar euh.... 'klaar' ..... dat ben je nooit met fx :)

Nee... dat was ook wel erg optimistisch geformuleerd. :-) Maar in elk geval heb ik nu een excuus om voorlopig meer naar andere effecten te gaan kijken; een echt goede phaser bijvoorbeeld. :-)

phx
5 februari 2015, 15:33
http://www.jimdunlop.com/images/products/Phase100-11.png
al eeuwen op mijn board, een niet weg te slaan phaser :)

Onkelpazuzu
5 februari 2015, 16:48
Zoiets bijvoorbeeld. :-)