PDA

View Full Version : Digitech RP360 staat niet in lijst als audio device Cubase



zoldergitarist
4 februari 2015, 15:27
Ik zit met een raar probleem en heb dit nog nooit eerder mee gemaakt. Ik heb een Digitech (RP360) pedaal gekocht en gebruik deze tegelijkertijd als externe geluidskaart. Heb alles netjes geïnstalleerd maar als ik opnames wil maken en de RP360 wil selecteren als "audio device" in Cubase 5 en SX, staat hij er helemaal niet tussen. Ik ben al druk aan het Goochelen geweest maar kan er niets over vinden. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?

guhlenn
4 februari 2015, 16:04
nieuwste drivers gedownload?

zoldergitarist
4 februari 2015, 16:17
nieuwste drivers gedownload?

Ja zeker daarom vind ik het zo vreemd. Heb ook de rp500 en de rp355 welke netjes worden weergegeven en werken ook allebei netjes los van elkaar. Heb deze drivers ook al verwijderd i.v.m. tegenwerking t.o.v. de RP360 drivers maar hij blijft onzichtbaar. Er wordt ook geen driverfout gegeven. Verder doet de RP360 het geweldig met een mooi geluid maar voor opnames mis ik hem in de lijst. Heb het geprobeerd met de andere opties "Asio Full Duplex Driver" en "Asio Multimedia Driver" maar dat werkt traag met veel latency.

okeeee
4 februari 2015, 20:11
heb je je interne geluidskaart uitgeschakeld ??

zoldergitarist
5 februari 2015, 07:53
heb je je interne geluidskaart uitgeschakeld ??

Ja die staat standaard uit bij mij want ik heb hiervoor al verschillende Digitech pedalen als audio device gebruikt.

zoldergitarist
5 februari 2015, 08:08
Ik heb gisteravond trouwens de hele avond contact gehad met Digitech (super vlotte helpdesk trouwens) en diverse adviezen gekregen welke niet mochten helpen helaas. Ik heb ze screenshots gestuurd van hoe het er uit ziet, ze staan zelf ook voor een raadsel. Als het goed is hoor ik vandaag meer.

guhlenn
5 februari 2015, 08:34
Vreemd. Asio4all driver al geprobeerd?

zoldergitarist
5 februari 2015, 09:45
Vreemd. Asio4all driver al geprobeerd?

Ja die heb ik ook geprobeerd.

guhlenn
6 februari 2015, 09:43
eh, tsja... geen idee dan. Je zou hoogstens kunnen kijken of een ander audio programma de RP wel herkent, maar lijkt me onwaarschijlijk

zoldergitarist
6 februari 2015, 11:11
eh, tsja... geen idee dan. Je zou hoogstens kunnen kijken of een ander audio programma de RP wel herkent, maar lijkt me onwaarschijlijk

Gisteren even met "Propellerhead Reason" gewerkt maar hier hetzelfde, geen "Asio RP360 Driver" te selecteren. Heb het ook op een schone pc geprobeerd waar nog nooit muziek software op heeft gestaan, hier hetzelfde. Van Digitech krijg ik allerlei lapmiddelen aangeleverd die ik al geprobeerd heb, denk dat ze al wel op de hoogte waren van deze bug. Ik zal dit nog eens posten onder effectpedalen/modeling o.i.d.

mountainman
6 februari 2015, 18:49
Heb je een 64-bits Windows pc? Dan zou het een 64-bits vs 32-bits probleem kunnen zijn. 32-bits programma's kunnen geen 64-bits drivers zien. Bij de installatie zou je in dat geval beide versies moeten installeren als die optie er is.

zoldergitarist
8 februari 2015, 06:18
Heb je een 64-bits Windows pc? Dan zou het een 64-bits vs 32-bits probleem kunnen zijn. 32-bits programma's kunnen geen 64-bits drivers zien. Bij de installatie zou je in dat geval beide versies moeten installeren als die optie er is.

Nee ik heb een 32 bits Windows, heb wel eens een 64 bit gehad maar dan werkt er werkelijk bijna niets meer.
Maar wel bedankt!

zoldergitarist
8 februari 2015, 10:05
Hoppakee weg er mee retour Bax-shop, het geluid is mooi maar hij heeft teveel nadelen.