PDA

View Full Version : Fender Vaporizer



Eko
3 februari 2015, 14:25
Heren ( en dames )
Afgelopen weekend zo`n nieuwe Vaporizer opgepikt. Kostte nu maar 249,- en dan wordt het snel interessant voor gitaristen. De mijne in Rocket Red want dat was de enige kleur die er nog was in Hoogeveen ( Soundhouse ).
Klinkt niet slecht voor zo`n bedrag. Alles werkt en doet wat het hoort te doen. Voor de band waar ik nu in speel ( Americana Unlimited ) is de 12/13 watt meer dan genoeg.
Zijn er meer liefhebbers van dit soort leuke , afwijkende , amps?

Marc Oblivian
3 februari 2015, 14:33
Ik vond het een beetje een gek ding. Smaakkwestie natuurlijk. Wel een enorm verschil in volume tussen het clean en drivekanaal. Voor mij onbruikbaar.

barno
3 februari 2015, 15:38
ik heb ook zo'n vaporizor, had een kleine buizenamp nodig en vond 'm ook wel goed passen bij mijn gitaren :) beetje one trick pony maar er zit wel een lekkere crunch in. Clean heb ik er niet in gevonden. Bezig met cd opnames momenteel en ik moet zeggen dat ik al veel gebruikt heb.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/IMG_3815_zpsiu4j3ygj.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/IMG_3815_zpsiu4j3ygj.jpg.html)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/IMG_3817_zpscddlkpxe.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/IMG_3817_zpscddlkpxe.jpg.html)

muziekschuur
3 februari 2015, 15:43
Oh..... Dat laatste model had ik nog niet gezien Barno.... Wat een mooi gitaartje.... Heb je daar nu een aluminium band omheen gevouwen of is dat toch lakwerk? Masonite?

Eko
3 februari 2015, 15:50
Oblivian,
Er zit geen scheurkanaal op. Is ouderwets , gewoon harder zetten voor crunch. Meer niet. Die Vaporizer stand gooit alles op 10 en is , inderdaad , onbruikbaar tenzij je de amp gebruikte met het volume op ca 12 uur.

Het cleane zit met volume rond 9 uur. Leuke voor thuis en bij repetities waarbij we ook nog met acoustisch instrumenten spelen. Het kan dan gewoon niet hard.
Ik vond het een alternatief voor een silverface reverb voor een fractie van de prijs. Telecaster of Gretsch erbij en spelen maar!

Pepe
3 februari 2015, 16:23
Een simpele goed klinkende buizenamp voor weinig is altijd een goed idee maar tis mij een beetje toystory retro.
Geef die voorkant een minder would be vorm en maak er een 35 watt 6l6 amp want al die amps tussen 5 en 18 watt vallen tussen wal & schip wat mij betreft.
Maar goed, Fender zou daarmee in zijn eigen voet schieten dus dat zie ik niet gebeuren.

telerocker
3 februari 2015, 19:39
Hij ziet er cool uit, maar ik heb al een BJ voor repetities, dus maar niet...

barno
3 februari 2015, 19:52
Oh..... Dat laatste model had ik nog niet gezien Barno.... Wat een mooi gitaartje.... Heb je daar nu een aluminium band omheen gevouwen of is dat toch lakwerk? Masonite?

idd gebouwd volgens het dano prinicipe. witte band rond de zijkanten.



OT
een Blues Junior is idd veel handiger (en pak luider) dan deze vaporizor. ik vind m wel goed als thuisampje ook al omdat je geen crunch pedaal moet uithalen, gewoon wat opendraaien en there's plenty

Eko
4 februari 2015, 13:30
Ik heb ook nog een BJ. Die heeft echter 1 x 12 inch. Deze heeft 2 x 10 inch. De BJ is veelzijdiger , maar dit is weer eens wat anders. De een zal de looks niks vinden , ik vind het wel grappig , zeker in het rood.
Als ik het net mag geloven is er een leuke upgrade mogelijk door de speakers eens te vervangen door betere ( bijna alles is beter dan deze standaard Fenders.......).

Marc Oblivian
5 februari 2015, 12:10
Het is een tijdje geleden dat ik erop heb gespeeld (Houten, bij High Gain guitars). Zou inderdaad de Vaporizer stand kunnen zijn. Gaf een enorm volumeverschil in ieder geval en hij ging scheuren als een malle.
Misschien was ie wel stuk.... :-)

beruk
5 februari 2015, 13:31
Het is een tijdje geleden dat ik erop heb gespeeld (Houten, bij High Gain guitars).
Misschien was ie wel stuk.... :-)
Hé, heb ik daar ook gedaan een maand of wat geleden, de vent die er rond liep is er snel mee naar achter gelopen....:seriousf:

Eko
5 februari 2015, 16:31
Nee , stuk is ie niet. Die vreemde stand pleert alles op 10 en als je net de volumeknop op 9 uur hebt staan is dat een ietwat afwijkende stand.......

beruk
5 februari 2015, 16:48
Het exemplaar waar ik het over heb was duidelijk over de zeik.
Maar ik vind het ook hollen of stilstaan qua geluid. Heb voor een wat neutralere versterker gekozen. Maar voor de looks scoort ie 10 uit 10.

barno
5 februari 2015, 17:51
er zit trouwens nog een plezant truukje in die amp. volume op nul dan krijg je toch nog een leuk galmgeluid. volstrekt onbruikbaar maar soit :)

brunodb
1 maart 2015, 19:46
Ik vind hem gaaf. Ik heb de groene versie nu al een maandje of twee en ben er nog steeds heel erg tevreden over. Blijft clean tot 9u met de les paul en met mijn strat tot 11u op de volume knop en in het bright channel. Normaal channel gebruik ik niet want blijft altijd wat dof. Er is maar één ding dat ik er niet goed aan vind en dat is de reverb. Op zich klinkt hij goed maar hij ruist heel erg wanneer hij voorbij 9u staat. Maar voor de rest echt een tof ding met een lekkere crunch. En als crunch je ding is, net luid genoeg om het in een band met geen te luide drummer prima te redden. En indien niet luid genoeg kan je er altijd andere speakers insteken die efficiënter zijn. Met de standaard speakers, die overigens goed klinken, gaat hij net snel oversturen.
Dit is by the way een machtig clipje ervan dat echt goed laat horen hoe hij in het echt klinkt:

Roses- Los Lonely Boys (Fender Vaporizer): http://youtu.be/X1B48ATz_Ws

Eko
4 maart 2015, 16:26
Met kleine optredens is het goed te doen. Ook is hij niet zo zwaar , wat een verademing is. Laten we eerlijk zijn: voor 250,- heb je een bult lol!

brunodb
4 maart 2015, 20:01
Als vintage non-master volume crunch je ding is, is er voor die prijs niks te vinden dat een dergelijke unieke en verfrissende toon heeft. Hij klinkt echt zoals hij gemarket wordt, als een amp die een beetje raar is maar wel heel leuk voor iemand die houdt van een beetje vuile blues.

blademan
29 maart 2015, 20:54
ik heb mijn Slate Blue Vaporizer nu een week of 2 thuis en ben er zeer tevreden over. Hij klinkt erg goed, mooi clean en “dozig", zeker met m’n Strat op het bright channel (volume standje 9 uur), dat is lekkerder dan op het normal channel. Nu ga ik hem van de week op band volume uitproberen, en dan ben ik ook benieuwd naar die Vaporizer functie, want die is voor thuis veel te luid.
Ook met m’n Les Paul klinkt hij erg fijn (volume op stand 9 uur). Al met al voorlopig zeer tevreden.
De afwerking is top en dat ding ziet er gewoon goed uit! Voor onder 250 euro gewoon een leuke amp!

muziekschuur
29 maart 2015, 21:09
Vind het jammer dat z'n voorloper niet meer leverbaar is. De Excelsior. Want dat was iets wat Fender nooit had.

Eko
1 april 2015, 14:56
Muziekschuur,
Er staat er een op MP ( niet van mij ).