PDA

View Full Version : Niet voor een Dumbeltje.



telerocker
2 februari 2015, 18:53
Belastingmeevaller? Dan is dit iets voor de Dumble-liefhebber.

http://tinyurl.com/m29qw5m

miyaru
7 februari 2015, 14:34
Ziet er mooi uit, en zal nog beter klinken.......

Robin.

beruk
7 februari 2015, 15:14
Hij kan maar tot 10. En heeft veel knopjes. Jammer.

Bates15
7 februari 2015, 16:13
ik weet echt niet of mijn gitaarspel zo een versterker rechtvaardigd.. 1/3 van die prijs is overdreven maar haalbaar voor mij. wat een geld man 😲

arjanb01
7 februari 2015, 16:56
😳 wat een geld.... Maar er zal een markt voor zijn. Misschien voor de bonamassa's onder ons.

D3nnis
7 februari 2015, 17:34
Hij kan maar tot 10. En heeft veel knopjes. Jammer.

Haha, Soldano SLO-100 is ook duur, maar nog goedkoop in vergelijking met dit, én de SLO-100 gaat tenminste nog tot 11.
Dit soort prijzen maken me wel nieuwsgierig naar zo'n versterker.
Ik zou hem niet uit willen proberen, dadelijk blijkt ie nog te gek te zijn, en wil ik ineens een versterker van €7000,- :D

En ik vond die Royal Overdrive al aan de prijs...

Maar wat voor geluid heeft zo'n twinkle land nou eigenlijk?

arjanb01
8 februari 2015, 08:42
http://youtu.be/ZJgBZou1mYU

Zo klinkt die amp. Geen 7000 eu waard, generiek geluid dat je ook uit elke fenderish amp met wat pedaaltjes haalt.

D3nnis
8 februari 2015, 09:41
Ja, dat filmpje had ik ook even beluisterd, vandaar ook mijn vraag. Gebeurt er "in het echt" wel iets met je geluid dat je op het filmpje niet hoort? Of klinkt hij op zichzelf niet mega fantastisch maar wordt het echt wat als er bas en drums etc. bij komt? Het is een totaal ander beestje, maar dit laatste vind ik met een SLO een beetje wat er gebeurt.

arjanb01
8 februari 2015, 09:44
Misschien dat je hem bij van der haar guitars uitgebreid kan testen, die heeft die boutique meuk wel staan.
En anders onder rembours via die link op marktplaats bestellen, testen en retour sturen, kan je lachen😉

Gearjunkie
8 februari 2015, 09:45
Rembours, dus wel eerst aftikken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

D3nnis
8 februari 2015, 09:55
Retour sturen met als reden: mijn line 6 spider klinkt mooier.
Nee, alles wel, maar voor dit bedrag verwacht je toch op zijn minst een mp3-speler aansluiting :D :D :D :D

dunhill1
8 februari 2015, 10:56
Vroeger had je swr basversterkers met een ingebouwde sigarettenaansteker, net als in een auto.
Ook handig.

arjanb01
8 februari 2015, 11:04
Zeker de Bill Wyman signature swr? Die pafte ook altijd tijdens het spelen😉

Remork1970
8 februari 2015, 18:29
Vroeger had je swr basversterkers met een ingebouwde sigarettenaansteker, net als in een auto.
Ook handig.

Nee, was Green Audio (de Fireball)
Wat is er van dat merk geworden eigenlijk?

dunhill1
8 februari 2015, 21:12
Inderdaad,
De fireball. You are right!

Rick trodat
9 februari 2015, 21:50
Van Weelden zijn erg goede amps. Handwired, noem maar op. Ze klinken als een klok, en zijn te vergelijken met de bouwkwaliteit van Bad Cat en Matchless. Dat zijn ook al vrij prijzige amps, omdat ze op deze manier zijn opgebouwd. De van Weelden zijn zwaar overpriced als je deze vergelijkt met de bouwkwaliteit van de matchless. Want die is gewoon hetzelfde. Echter gaat het hier om dumble based amps. En die zijn zeldzaam en nog veel duurder.

De van Weelden klinken wellicht nog wel beter dan die dingen, dus wat dat betreft is het allemaal nog relatief ''goedkoop''. Hij mikt ook op de gitaristen die verder kijken dan alleen tone. Gitaristen die het ook belangrijk vinden dat het hout uit één boom komt e.d. Dat soort gitaristen. En dan kan je gewoon zo een prijs vragen.

Ik heb er wel eens op gespeeld en dat klonk erg goed. Maar of het 7k waard is, dat bepaal alleen jijzelf.

Hier is trouwens een beter filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=igyTCoBBwKY

telerocker
9 februari 2015, 23:10
Klinkt erg goed, maar imo niet (veel) beter dan een Matchless, althans op YT.

kassie
10 februari 2015, 00:38
Van Weelden vs Dumble...
https://www.youtube.com/watch?v=UqB0fJLALd4
ergens op 2.05 ofzo.

conclusie, geef mij maar een halfbakken brouwsel van radioshack onderdelen en oude fender trafo's.

Pepe
10 februari 2015, 10:03
Zo'n gearfilmpje van Bonamassa... overal zijn naam en prijskaartjes op & aan...Ik wordt daar een beetje neerslachtig van.

kassie
10 februari 2015, 10:08
Het is niet eerlijk he?

Pepe
10 februari 2015, 10:26
Welnee, hij krijgt waarschijnlijk precies wat ie verdient.

Ik mis nog wat info waar je zijn bril en pakken kan bestellen.

dunhill1
10 februari 2015, 11:04
Bonamassa is ook mijn kopje thee niet.
Spelen kan hij echt wel maar het doet me niet zo veel.

In de us is deze meneer een stuk groter dan bij ons denk ik.

Vooral van de "show" op pinkpop schrok ik eigenlijk een beetje.

Echt overal z'n logo/naam op. Beetje sneu, je eigen band-T-shirt aantrekken, je gitaarhals inleggen met je naam, je gitaarband inleggen met je eigen naam, speakerdoek met je logo, wahwah met je eigen logo, onderbroek met je eigen logo. Vergeet ik nog wat?

Viel me nog mee dat hij het pinkpoplogo heeft laten hangen tijdens z'n optreden:cheerup:

Anyways,
Back on topic: van weelden.

Helemaal fantastisch dat er dit soort wizzards rondlopen.
Maakt de wereld net een beetje leuker en gekker.
Kun je het er niet aan af horen?
Who cares, je speelt wel op een fucking van weelden amp.
Waarom?
OMDAT HET KAN:blast:
Is wel een lekker statement om te maken on stage.

Of je er dan gelijk 6 van nodig hebt is dan wel weer de vraag...

telerocker
10 februari 2015, 11:20
Mee eens. Dit soort exoten verrijkt ons wereldje. Net zoals je jezelf kunt verwennen met een CS Masterbuild. terwijl het ook met een USA standard gaat.

Bates15
10 februari 2015, 21:39
mee eens.. maar mijn kwaliteiten rechtvaardigem het nog steeds niet hoor 😂 Maar mocht de staatsloterij me goed gezind zijn dan wil het voor de grap overwegen... anders zal ik voor wat anders moeten sparen. Op de fipmpjes klinkt het inderdaad best mooi. Zelfs voor youtube begrippen.

kassie
10 februari 2015, 22:57
Het gaat ook niet zozeer om Bonamassa, het gaat meer om vergelijk tussen twee amps (en dan welke dumble precies??)... Waar vind je anders een dumble en van weelden in één filmpje?

Ik zou een van Weelden wel eens in vergelijk met een ceriatone willen horen.

Dreverhaven
10 februari 2015, 23:19
Ik ben zo blij dat ik niet van dit geluid houd. Scheelt me een bak centen. En eerlijk gezegd vind ik hem op het filmpje best neuzig klinken. Veel mids, verder niks.

Rick trodat
11 februari 2015, 09:11
Het gaat ook niet zozeer om Bonamassa, het gaat meer om vergelijk tussen twee amps (en dan welke dumble precies??)... Waar vind je anders een dumble en van weelden in één filmpje?

Ik zou een van Weelden wel eens in vergelijk met een ceriatone willen horen.


Ceriatone dumble ( er zijn er vele) klinkt geweldig. Ik heb er ooit eens over gespeeld ( 100 watt) met een MM trafo. GE-WEL-DIG-E Amp. Tis wel een heel specifiek geluid met een warme drive. Maar doet niet onder aan de van weelden.

kassie
11 februari 2015, 09:56
Ceriatone dumble ( er zijn er vele) klinkt geweldig. Ik heb er ooit eens over gespeeld ( 100 watt) met een MM trafo. GE-WEL-DIG-E Amp. Tis wel een heel specifiek geluid met een warme drive. Maar doet niet onder aan de van weelden.

Heb er zelf ook één, zij het zelf in elkaar gezet met Hammond Trafo's. Verschillende versies geprobeerd en uiteindelijk op nummer 183 uitgekomen (zonder El34's). Ben er zeer blij mee. Maar heb geen referentie aan een Van Weelden. Vandaar mijn interesse. In hoeverre klinkt een Van Weelden anders/beter? Het blijft lastig vergelijken omdat er redelijk wat circuit varianten bekend zijn. Maar zou het zo zijn dat een Van Weelden echt beduidend 'beter' klinkt? Zoiets dat 9 van de 10 personen zullen zeggen, yep deze klinkt heul veul beter?

Kim Wilson
11 februari 2015, 11:13
€7000 voor een versterker!? Daar koop ik twee auto's voor, en dan hou ik nog geld over voor een knappe Fender amp ook!

jacky
11 februari 2015, 11:21
Het blijft aanzienlijk goedkoper dan een 2e hands dumble

Dreverhaven
11 februari 2015, 11:44
€7000 voor een versterker!? Daar koop ik twee auto's voor, en dan hou ik nog geld over voor een knappe Fender amp ook!

En zeg eens eerlijk, wat heb je verder te wensen wanneer je in het bezit bent van een knappe Fender?

Bates15
11 februari 2015, 12:41
Staatsloterij wilde niet meewerken aan mijn nieuwe amp 😂 ik ga weer verder kijken en luisteren.

Pepe
11 februari 2015, 12:56
€7000 voor een versterker!? Daar koop ik twee auto's voor, en dan hou ik nog geld over voor een knappe Fender amp ook!

Het is gekkigheid voor de superstars die op covers van blaadjes staan.
Chuck Berry did just fine met elke amp die in de buurt stond.
Wat gekkigheid betreft had Berry helemaal geen Twinkleland nodig trouwens, daar had ie genoeg zelf van in huis.:D

Kim Wilson
11 februari 2015, 13:09
En zeg eens eerlijk, wat heb je verder te wensen wanneer je in het bezit bent van een knappe Fender?
Precies, helemaal niks. :)

Henri H
11 februari 2015, 13:39
Een "knappe" fender koop je ook niet voor z'n drive, maar een Twinkleland e.d. dan vaak weer wel.
Appels en peren....

Ik denk niet dat ik ooit nog weer een dure "boetiek-amp" koop, ook al zou ik bakken met geld hebben.
Het klinkt allemaal veel te netjes, gedistingeerd.
Voor mij moet een amp rauw, vies en een tikkie gruizig klinken, en ik kom altijd weer bij een oude (originele) Marshall (2204) terecht.
Mercury Magnetics trafo's, ook zoiets, been there, done that. :stop:

Kim Wilson
11 februari 2015, 13:50
Een "knappe" fender koop je ook niet voor z'n drive, maar een Twinkleland e.d. dan vaak weer wel.
Appels en peren....
Daar gaat het niet om. Met een budget tot 1500 euro kun je een willekeurige knappe amp kopen.

Henri H
11 februari 2015, 14:26
Klopt, maar ze hebben allemaal een verschillend karakter, en als je dan eenmaal op zoek gaat naar nét die ene sound, kun je soms bij een boetiek-amp uitkomen, die 7000 Euro moet kosten, vette pech. :D

Rick trodat
11 februari 2015, 18:22
Heb er zelf ook één, zij het zelf in elkaar gezet met Hammond Trafo's. Verschillende versies geprobeerd en uiteindelijk op nummer 183 uitgekomen (zonder El34's). Ben er zeer blij mee. Maar heb geen referentie aan een Van Weelden. Vandaar mijn interesse. In hoeverre klinkt een Van Weelden anders/beter? Het blijft lastig vergelijken omdat er redelijk wat circuit varianten bekend zijn. Maar zou het zo zijn dat een Van Weelden echt beduidend 'beter' klinkt? Zoiets dat 9 van de 10 personen zullen zeggen, yep deze klinkt heul veul beter?

Ik kan je nu niet zo zeggen of de ceriatone een hrm was of niet. De twinkleland is dat niet. Ik durf wel met gemak te zeggen dat ze qua sounds 90% met elkaar overeenkwamen. Allebei een echte kwaliteitssound. Waar de van weelden dan weer in uitblinkt is het feit dat er vintage parts worden gebruikt. De trafo zag er in ieder geval al zeker 30 jaar oud uit. Ik kan me voorstellen dat verschillen je gaan opvallen als je er langer over speelt. Maar zo ff 20 minuten spelen, bij mij niet.

Speeddemon
11 februari 2015, 19:55
Ik ben zo blij dat ik niet van dit geluid houd. Scheelt me een bak centen. En eerlijk gezegd vind ik hem op het filmpje best neuzig klinken. Veel mids, verder niks.
Ik herken het; ik vind het 'wel aardig' die tone, maar niet om een rib of 2 voor te verkopen.
Zo had ik een tijdje geleden ook een Mooer Rumble Drive; welke ook 'dat tone-tje' doet...binnen een week verkocht. Te smooth, te weinig haar/grit/sprankel. Daarentegen een Mooer BluesCrab (Marshall Bluesbreaker clone), met alle 3 de knoppen op 2 uur en dan met Strat of Tele op een Fender Princeton Reverb met volume op 3 à 4... mmmmm. :satisfie:

dunhill1
14 februari 2015, 14:51
Ha speeddemon,
Mega herkenbaar.
Toevallig vrijdagavond lekker op de de bank met fender projunior, originele blauwe bluesbreaker overdrive en m'n clapton strat.
Je blijft maar pielen....
461 ocean boulevard opzetten en je hebt de hele avond lol met meespelen.

kassie
15 februari 2015, 17:31
Zeker, maar het cleane kanaal van een Dumble derivaat (vooral de high plates) vind ik zelf ook zeer goed. Lust pedalen. Alleen je krijgt er ook nog een heerlijke 'originele' overdrive bij.

Nou wat wil je nog meer?!?