PDA

View Full Version : HOOK Little Lenny versus Kool & Elfring Ace MKII



janhaakma
2 februari 2015, 18:51
Hi mede forummers,

Het is ongeveer vijf jaar geleden dat ik voor het laatst iets gepost heb denk ik :-). Maar ik heb jullie kennis en kunde weer eens nodig!

Ik ben op zoek naar een versterkersetje. Ik wil het sowieso wat compact houden en ook qua kosten enigszins binnen de perken. Nou is mijn oog gevallen op de Little Lenny, maar ik hoor/lees ook het e.e.a. over de versterkers van K&E. De cabs ken ik, de amps totaal niet.

Een andere optie waar ik met een schuin oog naar kijk is een Rover van Fliek, maar da's heel wat anders en wordt sowieso alweer meer gesleep denk ik. Maar toch.

Zouden jullie mij van wat commentaren / ervaringen / tips willen voorzien? Thnx!!!

the sure thing
3 februari 2015, 20:38
Wil je een amp om mee in een band te spelen? Wil je vervorming uit pedalen of uit de amp? Wat voor gitaar heb je? Welke stijl wil je gaan spelen? Wat voor geluid zoek je?

staavie
4 februari 2015, 10:57
Heb een Little Lenny combo,heel heel tevreden over.(een toonregeling om U tegen te zeggen)Prachtig.

muziekschuur
4 februari 2015, 21:00
Laney heeft hele knappe combo's.

http://www.thomann.de/nl/laney_cub12r.htm

Rick trodat
5 februari 2015, 09:53
Zijn beide kwaliteitsversterkers en beide goed gemaakt. De lenny zit meer in de blackface hoek, waarbij de ace meer een alround geluid heeft, met meer mogelijkheden tot voicing, ( ook qua output). Dus dat is gewoon handig als je minder watt wilt.

De lenny is gemaakt als een no compromise blackface head, met een echte spring reverb. Maar dan net even een andere voicing. Die gewoon zeer goed pedalen pakt. Er zit geen tweede kanaal op. Dan moet je kijken naar de lenny little dual. Die heeft twee kanalen. die heeft ook een fx loop en de normale lenny volgens mij niet.

De ace heb je ook in twee varianten. 1 heeft een fx loop en de ander niet. De voicing is veel meer marshall, dikker, meer mid, meer crunch.

Dit is het grote verschil tussen beide versterkers.