PDA

View Full Version : Line6 Flextone III



niels5150
13 juli 2003, 11:44
Hee, jongens. Hebben jullie de flextone III al geprobeerd? Wat vinden jullie ervan? Waarom hebben ze er geen HD versie van uitgebracht? Laterzzzzz

FORTRESS
14 juli 2003, 19:26
Nog niet geprobeerd,

maar ik denk dat er geen head is omdat ze juist de nieuwe HD147
op de markt hebben gesmeten (denk ik!!!!)
BTW: Ik speel zelf met een Vetta

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 12:52
waarom koop je dan niet gewoon een eindversterker bij je podXT?

niels5150
15 juli 2003, 16:47
heb ik ook over zitten denken. Of een pod pro XT met lineaire PA eindtrap. Maar ik heb het idee dat line 6 ook iets speciaals met de eindtrap doet, en wat je dus mist met een gewone eindtrap.

niels5150
24 juli 2003, 10:49
heeft er nou helemaal niemand de nieuwe flextone III getest? Er komt trouwens een nieuwe vetta uit. kijk maar op line6.com Eigenlijk hoort Ron Huizen dit allemaal te promoten. ik lijk wel gek. Krijg er niet voor betaald hoor! :lol:

shredneck
24 juli 2003, 11:03
Flextone 3 heb ik wel over gespeeld maar vond het weinig boeiend. Als ik puur luister naar de sound, dan is het net of het geluid niet uit maar achter de speaker wegkomt.Ik bedoel dat ik het niet "direct" genoeg vind.
De modellen klinken aardig, maar een rectosound uit een combo persen is nooit mijn ding geweest.

Als ik puur naar de fysieke kanten kijk vallen me 2 dingen heel sterk op die mij in ieder geval van een aankoop weerhouden.
1. Het uiterlijk is nietszeggend, alle amps die gemodeleerd worden hebben een uitgesproken uiterlijk.Ik ben zo iemand die graag een ECHTE Fender Bassman of een ECHTE Rectifier ziet als ie erover speelt.
2.De amp reageert ietwat vreemd, wellicht de non-directheid, maar ik vrees dat het digitale aspect hier om de hoek komt kijken.

Natuurlijk is het een leuk ding voor een coverband met breed repetoire, maar voor mij is het het helemaal niet.
Het blijft een effectprocessor, maar dan met het uiterlijk van een amp.

ReinoutV
24 juli 2003, 12:05
heeft er nou helemaal niemand de nieuwe flextone III getest? Er komt trouwens een nieuwe vetta uit. kijk maar op line6.com Eigenlijk hoort Ron Huizen dit allemaal te promoten. ik lijk wel gek. Krijg er niet voor betaald hoor! :lol:

Die nieuwe Vetta lijkt me wel gaaf. Niet dat ik hem ga kopen of zo, maar nu wordt eindelijk duidelijk waar die 'mystery port' op de Variax voor dient. Met je versterker je gitaar aansturen, vet. Dan heb je dus verder echt helemaal niets meer nodig: Variax + Vetta II en je hebt alle geluiden tot je beschikking (mits je met de kwaliteit van die geluiden genoegen neemt).

Ff on-topic: de Flex III is gewoon een gestripte Vetta: minder modellen, minder effecten, minder mogelijkheden. De duoVerb is daar weer een afleiding van: iets meer versterkermogelijkheden (2 tegelijk) maar geen effecten. Je zal toch zelf naar de versterker moeten gaan luisteren. Sommigen vinden Line 6 echt goed (ikzelf) en sommigen vinden het niets. Lees de (eindeloze) discussies maar :roll:. De Flex III is er wel in allerlei soorten (4 als ik me niet vergis), zodat je er nogf genoeg andere cabinets op aan kunt sluiten.

niels5150
31 juli 2003, 09:22
er zijn toch aardig weinig mensen die hem geprobeerd hebben is het niet? Wie heeft de duoverb gecheckt dan?

ReinoutV
31 juli 2003, 11:07
Ik heb er zelf een. Heel tevreden over. De zelfde (basis)sounds als in de Flex III en de Vetta (en dus ook de PodXT). Het grote voordeel van de duoVerb tov de Flextone is dat je twee versterkers tegelijkertijd kan laten werken. Hij heeft echter geen effecten (wel reverb). Hij is wat meer vintage/blues gericht: veel low-gain modellen en ziet er ook nog heel gaaf uit (vind ik dan). Je moet de verschillende sounds wel goed kunnen tweaken natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

m-pac
25 augustus 2003, 23:32
yep ik heb er een, de FlexIII XL en ben van de basis geluiden niet onder de indruk.
Maarrrrrrr nadat de speaker simulatie is uitgeschakelt als je m live gebruikt dan heb je wel dat directe gevoel met je amp.
En dan wordt het heel erg leuk een paar goede sounds te maken.
Het is een hele degelijke en veelzijdige amp waarmee je zowel live als in de studio goed mee weg komt.
En niet alleen voor muzikanten die coveren maar ook voor eigen werk...
zie de wesite van line6 wie er al mee speelt.

info: www.vetta.de
www.line6.com