PDA

View Full Version : Voorstellen wel zo netjes



Froger
1 februari 2015, 11:43
Hallo mensen,

Mijn naam is Wouter en ik lees al langer mee op het forum. Ik meld me aan omdat ik nu wat concrete vragen heb omdat ik een versterker zoek voor mijn pas aangeschafte elektrische gitaar. Voorstellen is dan wel zo netjes daarbij.

Ik speel sinds ongeveer oktober vorig jaar akoestisch op een Yamaha FG730S en heb ook sinds die tijd gitaarles. Akkoorden en akkoorden wisselen lukt al aardig en ben nu barre-akkoorden en opschuiven e.d. aan het leren.

Ik raak snel enthousiast van dingen en kan me vastbijten in iets wat ik graag wil en mooi vind, vandaar heb ik gisteren een Fender Stratocaster (die wou ik sowieso) AM Standard gekocht, bouwjaar 1991, mooie gitaar in goede conditie, met het plan om op termijn ook elektrisch erbij te gaan spelen.

Groeten Wouter

arjanb01
1 februari 2015, 11:45
Welkom, Wouter. Qua versterker zijn de mogelijkheden eindeloos. Wat is je budget, muziekstijl die je gaat spelen en wil je op termijn in een bandje of alleen thuis oefenen?

fastfolkert
1 februari 2015, 11:48
Hallo mensen,

[...] akoestisch op een Yamaha FG730S en heb ook sinds die tijd gitaarles. Akkoorden en akkoorden wisselen lukt al aardig en ben nu barre-akkoorden en opschuiven e.d. aan het leren.


Welkom!
Die 730s heb ik ook en ondanks dat hij in mijn oren erg goed klinkt, vind ik 'm op een of andere manier wat zwaar spelen (011 snaren).
Er zijn zeker lichter spelende dreadnoughts, mocht je eens wat anders willen ;-)

Froger
1 februari 2015, 11:54
Welkom, Wouter. Qua versterker zijn de mogelijkheden eindeloos. Wat is je budget, muziekstijl die je gaat spelen en wil je op termijn in een bandje of alleen thuis oefenen?

Leuk nog een Almelooër, daar kom ik ook vandaan! Ik heb inmiddels mijn vraag gesteld in het forum voor versterkers bj.>83.

arjanb01
1 februari 2015, 11:55
Woon niet meer in Almelo, verhuisd naar Zwolle sinds december.

Froger
1 februari 2015, 11:57
Welkom!
Die 730s heb ik ook en ondanks dat hij in mijn oren erg goed klinkt, vind ik 'm op een of andere manier wat zwaar spelen (011 snaren).
Er zijn zeker lichter spelende dreadnoughts, mocht je eens wat anders willen ;-)

Dankje, en nog een Twentenaar ;)

Ik heb volgens mij .12 snaren erop en geen referentie kader dus ik kan niet goed beoordelen of hij zwaar speelt. Ik heb iig hiervoor een SX gitaar gehad (goedkoop) en toen ik op de 730 ging spelen was dat een verademing haha. Voorlopig moet ik me er mee redden want na mijn aanschaf van de Stratocaster en een versterker op handen komt er voorlopig naar alle waarschijnlijkheid geen budget meer vrij denk ik.

MikeD
1 februari 2015, 12:02
welkom wouter.... een Fender Strat als eerste elektrische gitaar.. wou dat ik dat ook had kunnen zeggen.. het begin is dus wel goed...

Froger
1 februari 2015, 14:48
Gitaar is ook wel overkill voor mijn level van spelen (no level), maar had geld gespaard en koop dan liever iets moois en goeds wat naar alle waarschijnlijkheid z'n waarde wel houdt. De strat is een plaatje, klonk goed en de verkoper betrouwbaar dus ik heb de stap maar gezet.