PDA

View Full Version : HNGD Gibson SG Special 60's Tribute



MikeD
1 februari 2015, 11:12
Vanwege de omvang van m'n verhaal post ik 't in feuilletons. Posten in 1 keer lukte niet...

Waarom een SG Special?
Terzijde: ik zie hier op GN Forum sowieso weinig SG’s voorbij komen….waarom?

Al een tijdje had ik last van GAS gehad voor ‘iets’ met P 90’s want dat ontbrak nog (wat er wel was: Semi akoestische Yamaha SA50, Flying V en Les Paul met HB’s; firebird met de smalle alnico HB’s, Strat met SSS, Charvel DST FR-1 met EMG’s). Een van de opties lag bij enige Telecaster varianten, maar de prijs van een in Indonesie gebouwde JA 90 vind ik teveel gevraagd (de her en der gelezen klachten over de kwaliteit laat ik dan nog voor wat ze zijn) en ik heb geen voorkeur voor gitaren met geschroefde halzen; de strat is de uitzondering op de regel. Kom je toch bij Gibby’s terecht. Een gebruikte zwarte Les Paul Studio met P90’s ging m’n neus voorbij door m’n eigen getreuzel (…..) en vervolgens waren daar de SG’s…. The Missus vond het ook goed…. Heel fijn want een SG ontbrak ook nog in het lijstje van iconische ‘must have’ gitaren. Dan kan je (met beperkt budget) kiezen uit de 50’s tribute en de 60’s tribute. Nou heeft meneer Gibson met de SG 50’s tribute toch een uitglijer gemaakt want de SG in z’n eigenlijke vorm werd pas in 1961 geïntroduceerd onder de noemer Les Paul-SG en de SG Special met 2 P90’s pas in 1962. Bovendien heeft de 50’s tribute een ‘50’s’ dik halsprofiel en Grovers terwijl ik GAS had voor de 60’s hals en de Kluson ‘Gibson Deluxe’ mechnieken met de ‘pearloid’ knoppen (die overigens een beetje naar snot-groen neigen….).

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0715_zpsouk6zfb6.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0715_zpsouk6zfb6.jpg.html)

Nou was de SG Special 60’s tribute een gelimiteerde oplage (overigens: wat is ‘gelimiteerd‘ bij meneer Gibson.. over een paar jaar doen ze het waarschijnlijk dunnetjes over) en bij de meer bekende verkopers al niet meer nieuw verkrijgbaar. Dankzij de zoekmachine van de vermaledijde Google er toch een gevonden in het Noorden des lands bij een adres dat je weinig vermeld ziet op GN: Tonika. Zo wordt een overjarig model vanzelf ‘new old stock’ zullen we maar zeggen. De mijne blijkt te zijn gedateerd op 22 januari 2011.

Aflevering…
De volgende dag in huis, zoals beloofd. Gewoon in z’n gigbag in de Gibson doos en verpakt in ‘plain brown wrapper’. Dus niet met opdruk die schreeuwt dat er een gitaar in zit. De gigbag moet de extra bescherming leveren, neem ik aan.
Curiositeit is de in de gigbag bijgevoegde eindcontrole chekclist…. Die vermeldt een ander serienummer dan de afgeleverde gitaar; kwestie van verwisseling ‘ergens’ tussen fabriek en eindverbruiker, maar wel wat suf.

Uit de doos
Lekker een zwarte; dat bevalt me beter dan het alom geziene ‘cherry’ wat in mijn ogen meer naar bruin neigt (maar ik ben misschien wat kleurendoof) of naturel (sorry als ik hiermee iemand op z’n ziel trap). Wit – hoewel uitverkocht - had ook gemogen maar ik doe toch geen Pete Townshend immitaties.
Nou is de ‘worn ebony finish’ volgens mij gewoon een versimpeling van de afwerking; een hoogglans lakafwerking vereist wat meer aandacht, zullen we maar zeggen en de neiging om ‘m eens een laagje glanzende nitrolak te gaan geven, is al opgekomen.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0710%20-%20versie%202_zpsk4znogn5.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0710%20-%20versie%202_zpsk4znogn5.jpg.html)

Deze SG Special heeft de ‘bell knob’ knoppen op de pots die tegenwoordig ook wel ook op de Les Paul Special DC zitten maar die volgens mij niet de correcte zijn, zonder de metalen inleg met volume en tone erop zoals ook op de firebird.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0712_zps9zq6nrjh.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0712_zps9zq6nrjh.jpg.html)

Met ‘stop’ staartstuk en TuneOMatic brug; niet de ‘bliksemschicht’ brug. Dat laatste is niet zo’n nadeel want ik vrees dat zo’n bliksemschicht brug lastiger te intoneren is dan de TuneOMatic. Brug en staartstuk zijn van Mazak (de SG Special was, is en blijft een ‘goedkope’ Gibson en dat is op een paar aspecten terug vinden). Wellicht gaan we nog investeren in een brug/staartstuk setje van beter materiaal.
Okay dat zijn dus al drie mods waar ik zin in krijg…. De vierde wordt een andere slagplaat en de vijfde wellicht een creme witte ring om de driestanden-schakelaar.
Boodschappenlijstje voor de eerstvolgende vintage gitaarbeurs.

Rechtstreeks uit de doos gaan we ‘m niet beoordelen; hij is van januari 2011 (dat zeg ik.. new old stock) en ik ga er niet van uit dat meneer Tonika er nog verse snaren op heeft gezet voordat ie ‘m verstuurde.
Maar wat wel opvalt is wat een lichtgewicht gitaar dit is.
Nou is de mahonie body ook maar net aan 3 centimeter dik, maar dit is verreweg de lichtste gitaar die ik ken (de bordkartonnen Hondo’s uit het verleden even terzijde gelaten). Meneer Gibson gebruikt mahonie in verschillende varaties van dichtheid’ oftewel ‘density’ dit lijkt zelfs geen low density maar meer no-density.
Ook valt op hoe hoog de pups staan en een eerste ‘greep’ doet ernstig hopen dat de actie een flink stuk omlaag kan….
Het staartstuk staat ook wat hoog; niet de meest steile hoek ten opzichte van de brug.

Afstellen dat ding
Na de oude snaren eraf gehaald te hebben eerst dat staartstuk verlagen.. blijkt dat de bout aan de bas-zijde gewoon niet verder ingedraaid kan worden…zat er dus ijzervijlsel in en de schroefdraad blijkt ook niet overal even ‘crisp’. Troep uit het gat gestort en een beetje ‘lubrificatie’ op de schroefdraad helpt wel wat, maar helemaal tot op de bodem draaien, zit er dus nu even niet in.
De Brug laat zich wel optimaal lager stellen.
P90’s kunnen idem aanzienlijk omlaag en moeten naar verluid ook niet te dicht op de snaren worden afgesteld.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0714%20-%20versie%202_zps8bjisv9f.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0714%20-%20versie%202_zps8bjisv9f.jpg.html)

Even in de pot-cavity gekeken; geen isolatie en geen printplaat-electronika maar redelijk net gemonteerde Gibson pots en bedrading. Alleen de massadraad voor het staartstuk ziet er uit alsof ie tangmatig met draaibewegingen op z’n plek is getrokken.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0709%20-%20versie%202_zps0fr8ppsb.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0709%20-%20versie%202_zps0fr8ppsb.jpg.html)

De hals is 4,2 cm breed bij de kam en 5,2 op de twaalfde fret (vergeef me als ik er een millimeter naast zit; m’n ogen zijn niet meer zo best als vroeger)
De droog uitziende palissander toets maar even getracteerd op een filmpje good old bruine bijenwas; een dag later zijn de open staande poriën verdwenen en heeft de toets een prachtige tint.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0713%20-%20versie%202_zpsnwfufsyc.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0713%20-%20versie%202_zpsnwfufsyc.jpg.html)

Vervolgens zie ik dat een aantal frets bruine vlekjes vertonen aan de kopzijde. Lang verhaal kort: dat was dus corrosie die zelfs met een polijstblokje nog niet overal verdween. Een ultieme noodgreep gedaan in de ‘andere hobby’-spullen en heel voorzichtig met een slijpsteentje de klus geklaard zonder de toets te verknoeien. Maar nu hebben we wel weer hele mooie glanzende frets. Van zo’n 2 millimeter dik.

Bij het opzetten van de snaren heb ik mij mede door de diverse posts hier alsook door The Gibson SG Manual laten verleiden tot het toepassen van de ‘knoop’ tegen het teruglopen. Ik zal wel iets niet helemaal goed hebben gedaan want ik krijg de knopen niet zo mooi strak gelegd als de protagnisten van deze techniek. We kijken het even aan of het desalnittemin werkt. In de tussentijd lus ik de snaren even ouderwets op zoals we dat deden in de tijd dat je nog niet in de grabbelbak van iedere ijzerwinkel, Action of bouwmarkt voor een paar piek een draadkniptangetje kon kopen.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0711_zpsf4vbfq3l.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0711_zpsf4vbfq3l.jpg.html)

MikeD
1 februari 2015, 11:28
Zie je wel.. de tekst werd te lang...
De afsluiter:

Hoezo.. flexibele hals???
Bij het verder afstellen en intoneren van deze SG doen de stemmechanieken hun werk vooralsnog voorbeeldig. Alleen bij het intoneren zit ik aanvankelijk compleet verpuzzeld mij af te vragen hoe het toch kan dat de flageolet op de 12e fret enkele Hertzjes zweverig blijft. Totdat ik de tuner zie zweven terwijl ik de hals toevallig even bij de kam met één hand ondersteun. Dat de halzen van SG’s flexibel kunnen zijn, is een oud verhaal; van Pete Townshend is bekend dat hij wanneer hem dat zo uitkwam kwistig aan de hals van zijn SG’s rukte om de tonen te verbuigen, maar dat de hals zo flexibel zou zijn dat ie onder het eigen gewicht van de gitaar al doorbuigt, had ik echt niet gedacht.
Met deze wetenschap is de intonatie vervolgens snel geklaard.
Echter is dit ook een reden te meer om binnenkort ook nog maar even te investeren in een harde koffer.

The Proof of the Pudding is in the Eating
Na de SG een dagje rust te hebben gegund om zich te settelen, eindelijk er op spelen.
De matte worn finish voelt in ieder geval op de hals geweldig comfortabel aan; gaat in de richting van m‘n Charvel qua niet-plakkerigheid. Het geluid van de P90’s is heerlijk; het element in de burgpositie in z’n eentje klinkt ‘clean’ een beetje plonkerig (misschien staat ie daar iets te dicht op de snaren) maar samen met het halselement mooi helder. Het halselement ‘alleen’ geeft clean een warme volle klank. Lijkt echt niet op de enkelspoelselementen van m’n (60’s classic) Strat. Heel eigen sound deze P90’s.
Vooralsnog heb ik ‘op huiskamerniveau’ ook geen last van de beruchte bromgeluiden waar sommigen over klagen bij P90’s.
De tuners doen hun werk ook goed en houden ‘m ook op stemming nadat de ‘rek’ er na wat robuuste bending uit is gegaan.
Vervolgens de Korg AX3000G er tussen gezet om ‘op huiskamerniveau’ toch wat ruiger geluid te produceren. Met de presets UK STEEL en KSE MOSH (whatever that may stand for) met een beetje reverb er bij is deze SG een waaanzinnig rockbeest. Ik ben geen supersolist maar vette riffs met wat power chords geeft deze gitaar weg als warme broodjes…. Van op rock’n’roll geïnspireerde lickjes tot zelfs het vroege Van Halen geluid krijg ik uit m’n luidsprekertje. Ook een beetje shredden gaat van het bekende leien dakje.
Bij dat alles gaat de boel toch niet tot een onontwarbare brei verzanden; met deze P90’s blijven de individuele noten overeind.
Ook blijft ie ‘aanslaggevoelig’.
Elke stand van de drie-standen schakelaar geeft een aanzienlijk ander geluid, van bijtend fel (brug) tot aangenaam vet (hals).
En dat halsje…… super…. Toets? Een glijbaantje meneer; een hele noot (of iets meer) buigen, geen probleem (okay.. Ernie Ball Super Slinky’s 009 helpen).

Conclusie
Ben ik dus happy met deze new old stock SG Special? Uiteindelijk wel. Hoewel ik van al m’n gitaren houd, heeft deze ‘iets’ wat geen van de andere heeft.
Je kunt hiermee heel erg ondeugend ruig spelen maar je kunt het van het ene moment op het andere ook overstappen op lieflijk en melodieus.
Hij kan het allemaal. En dat voor een prijs die je ook betaalt voor bijvoorbeeld een MIM Fender Strat. Stiff competition, methinks… en dat was ook de bedoeling van Gibson toen de SG het oorspronkelijke LesPaul model moest opvolgen.
Gelukkig zijn Strat en SG zo verschillend dat je ze gewoon naast elkaar kunt hebben.

Hotpepper01
1 februari 2015, 11:30
Lekker hoor. een SP met P90s er in. Mooie gitaar trouwens. Van harte gefeliciteerd en veel plezier er mee.
Van mij mogen er wel meer SG's op GN komen.

Nb Ik weet niet of het een goed idee is om over deze worn ebony coating een laag nitro te zetten. Dat zou je eerst eens moeten bestuderen hoe de ervaringen daar mee zijn voordat je het gaat doen. Het zou zo zonde zijn als dat de gitaar nou net verprutst.

MikeD
1 februari 2015, 11:53
Thnx Hotpepper.... idd voorlopig maar niet gaan experimenteren met een refinish..

hessepes
1 februari 2015, 12:07
MikeD, gefeliciteerd met jouw mooie SG.
Misschien komt jouw gitaar wel uit dezelfde serie als mijn Les Paul, ik heb die destijds ook bij Tonika gekocht en dat was in 2011. Net het draadje erover opgezocht:http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150584-Nieuwe-gitaar-Gibson-Les-Paul-Tribute-60-s

Die P90s, de heerlijke matte hals, het (licht)gewicht, het maakt dat deze gitaar - samen mijn Gretsch Power Jet (2e hands al 2x duurder) - mijn favoriet is.

ge-edit m.b.t. link die ik maar moeizaam/niet op mijn ipad kan copy/pasten...

MikeD
1 februari 2015, 12:27
Ha die Hessepes.. ja zo'n LP 60's trib met P90's - een zwarte - die heb ik m'n neus voorbij laten gaan en de baas van de BandstartStudio's in Naarden wilde zijn LP Studio 'burst met P90's niet wegdoen. De 50's trib / P90's met Goldtop daar heb ik ook bij staan watertanden maar ik wilde liever een 60-er halsprofiel. Anyway leuk te zien dat de P90's een grote fanclub hebben. Evenzogoed ridicuul dat de 2011 LP's weggevlogen zijn en zo'n 2011 SG is blijven hangen. Zal toch ook wel te maken hebben met de LesPaul magie....

vulvasonic
1 februari 2015, 13:03
De reden dat je de sg niet meer zo vaak voorbij ziet komen hier is dat enkele jaren terug zo'n beetje IEDEREEN er al eentje heeft aangeschaft. :D

Dat 50's en 60's gedoe slaat enkel op het halsprofiel en heeft dus niets te maken met de nauwkeurigheid van een RI model.

Mooi ding trouwens. Geef 'm aan mij en ik leg er een heerlijk contrasterend wit slagplaatje op. Zo ben ik. :D

MikeD
1 februari 2015, 13:22
Geef 'm aan mij en ik leg er een heerlijk contrasterend wit slagplaatje op. Zo ben ik. :D

geven als in: ter modificatie of om te hebben en te houden ? ik wou eigenlijk een tortoise slagplaat.. (kotszakjes vindt u in de rugleuning van de stoel voor u) of mint groen om te combineren met die snotgroene tuner-knoppen want zoals je zegt: het heeft met nauwkeurigheid van een RI model nix te maken.... :hide:

vulvasonic
1 februari 2015, 13:46
geven als in: ter modificatie of om te hebben en te houden ? ik wou eigenlijk een tortoise slagplaat.. (kotszakjes vindt u in de rugleuning van de stoel voor u) of mint groen om te combineren met die snotgroene tuner-knoppen want zoals je zegt: het heeft met nauwkeurigheid van een RI model nix te maken.... :hide:

Tortoise is altijd goed en snotgroen zou in dit geval perfect zijn. Goed bezig, ouwe! :D

telerocker
1 februari 2015, 15:56
Gefeliciteerd. Ik vind hem in zijn huidige uitmonstering ook best cool, moet ik zeggen.

MikeD
1 februari 2015, 17:04
Tortoise is altijd goed en snotgroen zou in dit geval perfect zijn. Goed bezig, ouwe! :D

mag het ook van dat 'Fender' 3-ply mint groen zijn??? dat vind ik een mooie tint en is bovendien makkelijk verkrijgbaar.. voor echt snotgroen moet ik waarschijnlijk stad en (buiten)land gaan afzoeken.....

MikeD
1 februari 2015, 17:06
Gefeliciteerd. Ik vind hem in zijn huidige uitmonstering ook best cool, moet ik zeggen.


is ie ook wel maar met al dat zwart een beetje neigend naar de Gothic uitvoeringen ..... en een beetje personalisen is ook altijd wel pret.. je moet toch ook wat te kopen hebben op gitaarbeurzen, nietwaar???

vulvasonic
1 februari 2015, 22:26
mag het ook van dat 'Fender' 3-ply mint groen zijn??? dat vind ik een mooie tint en is bovendien makkelijk verkrijgbaar.. voor echt snotgroen moet ik waarschijnlijk stad en (buiten)land gaan afzoeken.....
Je zal niet veel keus hebben.

Marc Oblivian
3 februari 2015, 14:30
KSE Mosh: Killswitsch Egage Mosh???
Is maar een gok hoor :-)
Gefeliciteerd met de gitaar

.slash.
3 februari 2015, 15:19
Is een beetje aanslag op je frets zo erg?

Duhsjaak
3 februari 2015, 16:51
Als je het niet verder vertelt, de politie heeft mij laatst betrapt met een laptop vol met afbeeldingen van gitaren met P90's.
Alweer een met die pups? Vroegen ze dan, want ja, ze willen graag laten blijken de ze zich hebben ingelezen hè.
Ik heb bij diverse gitaren de baszijde net een klein slagje verder ingedraaid dan de hoge E kant. Doe het wel voorzichtig. Als ze roestvrijstalen schroeven hebben gebruikt, zijn die knap wat zachter dan normaal pisbakkenstaal. Als je ze indraait, oefen dan flink wat extra druk uit op je schroevendraaier.

Brom is niet wezenlijk anders dan bij andere single coils. Dus als je gewend bent daarmee om te gaan, is er niks aan de hand.

Fijne gitaar. Veel plezier ermee.
Vriendelijke groet, Gus

Rickenbender
4 februari 2015, 12:37
Hé Mike gefeliciteerd, eindelijk een gitaar met P90's gescoord. Zelf niet zo'n fan van een SG model :makeup:, behalve dan de Yamaha SG, maar dat is eigelijk een soort LP dubbelcut:). Maar wel een Gibby in de mooiste "kleur" die er bestaat zwart:cheerup:.
Zie je volgende week dinsdag.
Grtn, Ben

MikeD
4 februari 2015, 15:16
Gaan we volgende week de "Battle of the Two Black Gibby's" krijgen of zal ik me maar beperken tot iet roods?

Rickenbender
4 februari 2015, 17:03
Neem volgende week een Hagstrom mee😎

MikeD
5 februari 2015, 08:19
KSE Mosh: Killswitsch Egage Mosh???
Is maar een gok hoor :-)


Dat is idd het juiste antwoord.... beetje bruut maar wel een goed effect als je van distorted houdt, alleen niet voor alles bruikbaar

MikeD
5 februari 2015, 08:21
Is een beetje aanslag op je frets zo erg?


dit waren gewoon serieuze bruine roestspikkels... meer dan een 'beetje aanslag'... maar ik ben misschien pietluttig.

MikeD
5 februari 2015, 08:23
Neem volgende week een Hagstrom mee��


is ie wel zwart??

Rickenbender
6 februari 2015, 12:56
Nee hij is sunburst, maar voor dat geld kon ik hem niet laten staan.
Speelt geweldig lekker, mooi afgewerkt, niet te zwaar en veelzijdig wat betreft klank, ik vindt het een toppertje.
Het enige waarvoor die niet geschikt is is metal en daar had de vorige eigenaar hem voor gekocht :???:.
Begrijp sowieso niet hoe je dan deze gitaar uit kunt kiezen, maar ik ben blij dat hij dat gedaan heeft.
Hij is onbeschadigd, net een half jaar oud met aankoopfactuur en minder dan de helft van de nieuwprijs betaald.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XH6QF6TH.jpg

Hij heeft iets bredere burst dan op deze afbeelding en een Tigerstripe

MikeD
6 februari 2015, 17:35
Het enige waarvoor die niet geschikt is is metal en daar had de vorige eigenaar hem voor gekocht :???:.



Stelling voor bij mijn proefschrift:
Volgens mij kan je uit zowat elke elektrische gitaar rockmuziek trekken... dus waarom geen metal uit een Hagstrom???

Ik ga natuurlijk aankomende dinsdag wel proefondervindelijk vaststellen dat die stelling juist is anders gaat mijn promotie niet door....

MikeD
30 juni 2015, 09:12
we zouden iets doen aan dat hele zwarte....dat zijn dus amber knoppen geworden, crème ring om de switch, een vergeelde switch tip plus een door Rickenbender voor mij uitgefreesde slagplaat (met dank aan Rickenbender). Nou schreeuwt ie nog om cremekleurige element-kapjes.... Bij mij thuis was niet iedereen overtuigd van mijn goede smaak.. maar hij is in ieder geval 'anders'. Overigens kan ik nogmaals iedereen die op zoek is naar een 'betaalbare' Gibson met P90's en een slanke hals zo'n ding aanraden.... ik moest 'm even aanpakken (zie mijn eerste post) maar dit plankje speelt en klinkt geweldig.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0986%20-%20versie%202_zpsgoe6womn.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0986%20-%20versie%202_zpsgoe6womn.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0987_zpspq2jw76o.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0987_zpspq2jw76o.jpg.html)

telerocker
1 juli 2015, 00:37
Ik vind hem lekker cool zo. Ik zou de pickupcovers zo laten trouwens. Past wel mooi bij de slagplaat.

Hotpepper01
1 juli 2015, 06:15
Die slagplaat doet het heel erg goed op die matzwarte gitaar. Persoonlijk zou ik de cremekleurige selectorring en de knoppen weer eens terugzetten om te kijken wat dat doet. Nu vind ik het wat teveel van het goede, teveel kleurtjes.

vulvasonic
1 juli 2015, 06:54
we zouden iets doen aan dat hele zwarte....dat zijn dus amber knoppen geworden, crème ring om de switch, een vergeelde switch tip plus een door Rickenbender voor mij uitgefreesde slagplaat (met dank aan Rickenbender). Nou schreeuwt ie nog om cremekleurige element-kapjes.... Bij mij thuis was niet iedereen overtuigd van mijn goede smaak.. maar hij is in ieder geval 'anders'. Overigens kan ik nogmaals iedereen die op zoek is naar een 'betaalbare' Gibson met P90's en een slanke hals zo'n ding aanraden.... ik moest 'm even aanpakken (zie mijn eerste post) maar dit plankje speelt en klinkt geweldig.



http://i1240.photobucket.com/albums/gg485/VonBeilstein/DSC_0987_zpspq2jw76o.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/VonBeilstein/media/DSC_0987_zpspq2jw76o.jpg.html)

véééééél mooier zo!!!!! :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Malle Eppie
1 juli 2015, 08:18
Ik vind alleen die creme pickup switch plaat ( hoe heet zo'n ding eigenlijk) to much. Misschien staat een zwarte mooier. Of helemaal weg laten (mijn voorkeur).

Verder erg gave SG!!!

Rickenbender
2 juli 2015, 22:33
Tjeetje wat een mooie slagplaat, waar haal je die vandaan? :D
Maar effe serieus Mike, die switch valt erg uit de toon:eek:, gauw weer de oude ring en tip terug zetten.
En crèmekleurige element- kapjes, niet doen!!!!!!!
Remember less is more :ok: