PDA

View Full Version : Footcontroller JCM 2000 TSL 100



mkootstra
31 januari 2015, 19:05
Weet iemand wat er mis kan zijn met de footcontroller van mijn JCM 2000 TSL 100

Hij functioneert bijna volledig. Alleen schakelt hij niet naar het clean kanaal via de controller. Als ik pin 1 en 6 sluit op de print van de controller dan schakelt hij wel over dus een kabelbreuk is uitgesloten.

Wat er gebeur is het volgende:

Als ik de versterker aan zet (beide knopjes ingedrukt) dan gaan de leds van clean en crunch branden. Als ik op clean trap gebeurt er niets. Trap ik op lead dan gaat ook het led van clean uit en veranderd het kanaal naar Lead. trap ik op crunch dan werkt dit naar behoren. Trap ik op clean dan gaan dit lampje branden maar blijft crunch of lead ook branden en schakelt de versterker niet. Als ik vervolgens weer op clean trap dan gaat dit lampje niet uit.

De 'puls'schakelaar van clean werkt wel want in indrukt ontstaat er sluiting (gemeten met een multimeter). Ik vermoed dat de footcontroller zelf een sluiting creëert zoals een relais en dat dit stuk. Als dit zo is. hoe is dit te repareren want er zit enkel een eeprom en een paar elco's op de print van de foocontroller. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de relais in de versterker zit en dat deze niet werkt. De versterker gaat binnenkort voor onderhoud dus dan zou dit gelijk meegenomen kunnen worden. Mijn ervaring met de nieuwe Marshall producten is dat er zeer zuinig gesoldeerd is. (het www staat er vol van aangaande de JCM 2000)

Iemand die hier iets van kan zeggen?

rudolf
18 februari 2015, 14:01
Met mijn TSL 601 heb ik zo vaak problemen gehad met de footcontroller. Om gek van te worden. Om de paar weken kabelbreuk en kon ik de kabel steeds inkorten, alles opnieuw aan elkaar solderen. Werd er niet beter op. Ik heb de hele versterker toer maar verkocht. Was er helemaal klaar mee.