PDA

View Full Version : Well, shit. (Kapotte tuner)



ssyybbrreenn
31 januari 2015, 18:26
Dag gitaarnetters, ik heb een probleem.

Toen ik nieuwe snaren (.012) op mn Schecter Demon Fr aan het zetten was gebeurde er dit:

https://www.dropbox.com/s/fdidaunkw3dpxv3/DSC_0207.jpg?dl=0

Heeft iemand enig idee hoe dit gerepareerd kan worden? En zou ik dat zelf kunnen of moet ik hem naar een gitaarwinkel brengen?

Groet, Sybren

wietse
31 januari 2015, 18:59
probeer het afdek plaatje van de tuner er uit te krijgen, dan zal je zien dat er een schroefje onderin ligt met een tandwieltje, dat schroefje is losgelopen lijkt mij.
hoort trouwens niet te gebeuren imho bij oude open tuners maak ik het nog wel eens mee maar met gesloten tuners heb ik dit nooit eerder gezien.
je kan ook de tuners zelf gaan vervangen voor een set betere, is een klusje van niks.

Gearjunkie
31 januari 2015, 19:04
Succes met repareren. Wel een paar mooie mastworpen zie ik! Er is hier ergens een sticky over het opleggen van snaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ssyybbrreenn
31 januari 2015, 19:30
bij oude open tuners maak ik het nog wel eens mee maar met gesloten tuners heb ik dit nooit eerder gezien.


De gitaar is een tweedehands van omstreeks 4 jaar oud, dat kan een probleem zijn.

En met die mastworpen, dit is de eerste keer dat ik het zelf doe :soinnocent:

ssyybbrreenn
31 januari 2015, 20:03
Is het trouwens mogelijk dit zelf te repareren of moet er dan een nieuwe tuner op?

wietse
31 januari 2015, 20:29
Is het trouwens mogelijk dit zelf te repareren of moet er dan een nieuwe tuner op?

je kan proberen of je dat afdekplaatje er uit kan drukken met een dunne doorslag vanaf de kant waar normaal de pen zit,eventueel met een paar tikjes met de hamer.
dan kan je het gemakkelijk repareren, maar ik zou voor nieuwe tuners gaan wie weet vallen binnenkort de andere tuners ook uit elkaar.
en leeftijd van de gitaar heeft er niks mee te maken ik heb gitaren van 40 jaar oud met originele tuners er op en die vallen niet zo uit elkaar.

ssyybbrreenn
31 januari 2015, 20:34
Dankje voor het advies! Ik zal wel proberen die tuner te repareren, als het alternatief nieuwe kopen is dan valt er niks te verliezen.