PDA

View Full Version : 2dehands waardebepaling gibson firebird



Wimvdb
31 januari 2015, 14:02
Hallo,

Ik heb hier een zwarte gibson firebird uit 2012 hangen,

Een nadeel aan de gibson is dat er 1 tunertje defect is, er is een nieuw onderweg uit USA, de originele steinberger gearless tuner die erop stonden (wordt volgende woensdag geleverd en geplaatst) maar het is wel een goudkleurig ipv zilver.

De firebird ligt mij om verschillende redenen niet (vorm body, groot, nogal lomp. Mini humbuckers klinken enorm goed, maar niet voor mijn gerne, neckprofiel sluit niet aan bij mijn wensen,...), Ben ook wel wat ontgoocheld in alle eerlijkheid... Voor zo'n dure gitaar vind ik het voor mij persoonlijk niet allemaal juist aanvoelen, en al zeker omdat ik vorige week een kapotte tuner in mijn handen had. Hoewel dat puur persoonlijk is, want iedereen die deze gitaar al heeft vast gehad van mijn vriendenkring vind het een geweldig ding.. Dus structureel is er niks mis mee :)


Nu heb ik deze gitaar zelf verkregen via ruil, maar heb ik dus wat moeite om de waarde te bepalen. Zeker met die vervangen tuner (zou mij persoonlijk zelf ook storen in een zoekertje omdat het de verkeerde kleur is:) ). Ze is uit 2012, alle cerftificaten en handleidingen zijn erbij en een GI-GAN-TI-SCHE en zeer stevige gibson USA koffer (het ding past zelfs niet in mijn auto zonder zetels plat te leggen), schaller straplocks, nieuwe snaren, volledig afgesteld.
Hier en daar een centimetertje lak af (op 3 verschillende plaatsen denk ik) maar niets overdreven ernstigs... Natuurlijk daalt hiermee de waarde nog...

Nieuwprijs is blijkbaar ongeveer 1400 euro... Ik dacht 850 euro te vragen (in het achterhoofd houdende dat het voor die prijs snel zou weg zijn, geen romp/slomp)
Is dit realistisch?



Mvg,
Wim

marter544
31 januari 2015, 14:06
Voor 700 ben je em direct kwijt, paar topics omlaag!

Bernd Glorie
31 januari 2015, 17:46
Ik wil hem inderdaad heel graag!! (ik heb de topic gepost waar marter544 naar refereert) Hoe kan ik contact met u opnemen?

Wimvdb
31 januari 2015, 18:33
Ik wil hem inderdaad heel graag!! (ik heb de topic gepost waar marter544 naar refereert) Hoe kan ik contact met u opnemen?

hou je er wel even rekening mee dat ik uit belgie ben ;)


mijn email adres is vandenbrande.w@gmail.com

Mvg;
Wim

MikeD
1 februari 2015, 12:37
hou je er wel even rekening mee dat ik uit belgie ben ;)



Joh, ik ben vorig jaar 'even' naar Dendermonde een en weer gereden gereden om mijn trans red Gibson Thunderbird te halen bij de verkoper... en voor een Gibby firebird tegen de prijs waar het hier over lijkt te gaan, zou ik subiet weer zo in de auto stappen; 1 gouden tuner zou me niet zo boeien. IK ben helaas even wat "court ' d'argent" momenteel dus van mij geen concurrentie.

apekop
1 februari 2015, 12:45
Persoonlijk heb ik het wel een beetje gehad met de vele 'wat is mijn gitaar X nog waard' topics. Misschien niet zo bedoeld maar eigenlijk is het natuurlijk ook gewoon een verkapte advertentie....

Pepe
1 februari 2015, 12:56
Het zal vooral enthousiasme denk ik, it's hip to be share. Ik verkoop dus ik besta.
En anders, ik wil iets kopen dus ik besta.

telerocker
2 februari 2015, 18:44
http://http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=188778 (http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=188778)

Sorry verkeerde thread. Was bedoeld voor alternatief Firebird. Kan de moderator dit verplaatsen? Thx!