PDA

View Full Version : Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster ervaringen



postbus31
28 januari 2015, 23:11
Iemand ervaring met deze MIM Strats. Zijn voorzien van Texas Specials en een pre-amp.

De eerste tonepod is getransformeerd tot 6-standen draaischakekaar waarmee je kunt schakelen van classic single-coil tot P90 achtige sound. (Systeem deed me beetje denken aan de Charvel model 4 die ik heb gehad)

Anyway, kost ong €650 en de vraag is natuurlijk: ist wat?

vulvasonic
29 januari 2015, 03:06
Ja hoor. Prima. Als dat is wat je zoekt..., helemaal goed. Het enige wat je er verder over kan zeggen is dat je voor dat bedrag een heleboel andere gitaren kunt kopen, dus het is echt een persoonlijk dingetje. In die prijklasse wil het nog wel eens gebeuren dat het topkammetje niet helemaal lekker is uitgevijld en bovendien moet de gitaar in 90% van de gevallen nog een keertje echt goed worden afgesteld, maar nogmaals, met die gitaar zit je niet snel verkeerd. Het is geen topklasse gitaar, maar hij overstijgd met gemak het beginners-idee. :)

postbus31
29 januari 2015, 09:57
Afstellen moet je tegenwoordig bijna elke nieuwe plank, zelfs spul van €1000.
Vraag me gewoon af of zo'n MIM Roadhouse €600 slechter is dan een American Standard ;-)

Pepe
29 januari 2015, 10:11
Nou nou, Mario neemt nog de moeite iets zinnigs te zeggen.
Nee, ti's niks, ja ti's wat.... Godsklere...

benwave
29 januari 2015, 10:31
Kijk ook eens voor een Haar of een Peer Dellen ...:)

postbus31
29 januari 2015, 10:43
Kijk ook eens voor een Haar of een Peer Dellen ...:)

Vast niet voor €650 ;-)

benwave
29 januari 2015, 15:58
Het was eigenlijk een beetje een flauwe grap

Tupelo
29 januari 2015, 17:42
Wanneer ik niet perse opzoek zou zijn naar die pre-amp feature, en ik het mezelf kon veroorloven (meestal moeilijker wanneer je bijvoorbeeld wat jonger bent), zou ik eigenlijk altijd graag een paar honderd euro meer uitgeven voor een USA standaard, dan om het even welke MIM Fender.
Nieteens omdat ik denk dat die beter zijn, maar omdat het gewoon beter in de verkoop ligt, zou een mens er eens vanaf willen.

postbus31
29 januari 2015, 18:30
....... (meestal moeilijker wanneer je bijvoorbeeld wat jonger bent),...........
.

Ook als je wat ouder bent hoor ;-)

Anyway, ik koop niet een nieuwe plankt met het idee dat deze bij verkoop weer flink moet opleveren.
Dat heb ik al eens gedaan, duurde 35 jaar maar was dan ook 150% rendement :-)

Ben gewoon op zoek naar een fatsoenlijke Strat voor niet teveel, al zorgt de Troy van Leeuwen Jazzmaster ook voor behoorlijk GAS 😇

telerocker
29 januari 2015, 19:41
Ik vind die Mexicaantjes vaak goed in elkaar zitten. Ik heb de preamp loaded Roadhouse nooit geprobeerd, dus ik weet niet of die in de praktijk fijn werkt, maar op papier maakt hij de strat een stuk veelzijdiger. Plus je krijgt er Texas Specials bij. Als je daar van houdt, heb je een strat met een aantal mooie specs voor niet te veel geld. Ik zou er zeker eens eentje gaan testen.

postbus31
29 januari 2015, 22:04
......... op papier maakt hij de strat een stuk veelzijdiger. Plus je krijgt er Texas Specials bij. Als je daar van houdt, heb je een strat met een aantal mooie specs voor niet te veel geld. Ik zou er zeker eens eentje gaan testen.

Precies!
Helaas hier in de buurt nergens op voorraad. Misschien de lokale gitaarboer overtuigen één in de winkel te hangen ;-)

telerocker
29 januari 2015, 23:49
Je kan hem online kopen, terugsturen kan altijd.

apekop
30 januari 2015, 09:19
Ik heb de preamp loaded Roadhouse nooit geprobeerd, dus ik weet niet of die in de praktijk fijn werkt, maar op papier maakt hij de strat een stuk veelzijdiger.

De vraag is of een strat veelzijdiger moet zijn? met de normale vijf standen heb je naar mijn mening alle geluiden die je nodig hebt. Als je dat niet vindt dan is de Roadhouse de ideale strat voor jou.

Tupelo
30 januari 2015, 12:44
Op mijn beurt zou ik dan eerder een Blade kopen, met VSC, dan een Fender.

postbus31
30 januari 2015, 19:12
Er zijn ongetwijfeld meer alternatieven. Het gaat me specifiek om ervaringen met de Deluxe Roadhouse.