PDA

View Full Version : Two Notes Torpedo CAB Speaker Simulator



Vincent1985
28 januari 2015, 13:08
Beste allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over het volgende.
Momenteel heb ik een Mesa Boogie speakerkast alleen geen amp. Nu gebruik ik die speakerkast ook nauwelijks omdat ik eigenlijk altijd met de speaker simulatie van mijn Nova System speel. Nu heb ik ook een Joyo American Sound die ook aardig klinkt maar na wat ik over de Two Notes Torpedo CAB heb gezien en gelezen heb ik daar wel beetje GAS van gekregen!

Nu moet ik zeggen dat speaker simulatie me heel goed bevalt. Ik speel voornamelijk in kerken en heel af en toe in een kroeg (lekker divers haha) maar dan is het juist lekker dat je zo weinig mogelijk podiumgeluid hebt en ik gebruik dan mijn in-ear systeem. Dus heb ik in die situaties niks aan een speakerkast.

Dat ik mijn achterhoofd, vind ik het aan de ene kant jammer dat ik mijn Mesa speakerkast nauwelijks gebruik maar ik vind buizentop gewoon duur. Nu zou ik mijn speakerkast kunnen verkopen en daar een Torpedo CAB voor in de plaats kunnen aanschaffen. Doen...? Of niet doen....?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

telecastermaster
28 januari 2015, 20:41
Wat wil je precies horen? Het zijn namelijk twee verschillende filosofieen over geluidsversterking.
Ik heb zelf een Torpedo Cab en vind hem heel goed klinken. Maar het hangt vooral af van hoe je hem precies gaat gebruiken.
Als je al veel van IEM gebruik maakt is het wel een logische keuze.
Maar een klein buizen topje is hoeft ook niet zo heel duur te zijn...

tnijland
28 januari 2015, 21:24
Het is zeker een goed idee en de Torpedo CAB is ook heel subtiel in te stellen m.b.t. de Torpedo remote app die er sinds versie 3 ook bij zit.

Ik ben zelf nu bezig met het opstellen van een leuk pedal board dat een Lex Bos Superdrive, Lex Bos Booster, Eventide H9, Pigtronix Echolution2 Delay en tot slot de Torpedo CAB. De CAB in een aparte loop van een switcher zodat je zowel met als zonder amp (simulatie) kunt spelen. Voila, het ultieme multi-effect met de best of both worlds: buizen en simulatie...

Vincent1985
29 januari 2015, 10:21
Dank voor jullie reactie.
Wat je zegt Telecastermaster is waar, een buizentop hoeft niet duur te zijn dat is ook zo. Maar ik ben eigenlijk al een hele poos gewend om in ear te spelen met alleen mijn pedalboard en een speaker sim. Geen amp en cab op podium.
Maar als ik jullie beide reacties zo lees zou het een goede/logische keuze zijn om een Torpedo CAB aan te schaffen als vervanger van mijn echte speakerkast? Met de Torpedo CAB beschik je dan over genoeg verschillende speakermodellen (Mesa/Vox/Marhalle etc) en je kunt kiezen uit verschillende microfoons en ook nog verschillende eindbuizen. Dan is daar lijkt mij wel een zeer realistisch geluid uit te krijgen.
Ik denk dat ik de CAB eens een keertje aan de tand ga voelen.
Maar jullie hebben naast de CAB ook nog wel een gewone amp/cab? Of spelen jullie alleen maar met een board met pedalen en dan de Torpedo CAB als laatste?

telecastermaster
29 januari 2015, 15:59
Ik heb momenteel geen band en ben dus gewoon slaapkamergitarist. Ik heb nog wel een 60 Watt buizenverversterker maar gebruik deze nooit omdat hij nagekeken moet worden. Maar dat ding gaat zowiezo veelste hard voor thuisgebruik.
Thuis gebruik ik eigenlijk altijd de Torpedo CAB, meestal in combinatie met een LAB L9 versterker (via de return). Die L9 heeft een 15" Electro Voice speaker die vrij neutraal is (is ook eigenlijk een PA-speaker).Maar ook direct in het mengpaneel en studiomonitors of direct de computer in.

Wat je trouwens ook kunt doen is gebruik maken van de twee uitgangen die de CAB heeft: een normale uitgang en de koptelefoonuitgang. Je kunt dan een output naar de mixer sturen en de andere gebruiken voor een kleine monitor versterker op het podium. Maar in combinatie met IEM is de CAB helemaal handig. Ik gebruik de koptelefoonaansluiting vaak 's avonds (ivm de buren) en dat klinkt fantastisch.

Dit is trouwens mijn set up. En ja, de AMT SS-11A (voorversterker) en de Torpedo CAB zijn wel zo ongeveer mijn 'versterker'.

Het signaalpad is: gitaar ->Turbo Tuner -> Effectrode buizencompressor -> Moeer tubescreamer -> AMT SS-11A preamp -> Torpedo CAB -> Zoom MS-70 CDR.

http://i1382.photobucket.com/albums/ah257/ProdieRod22/P1010988_zps37f00923.jpg


http://i1382.photobucket.com/albums/ah257/ProdieRod22/P1010986_zpsbbf84413.jpg

tnijland
29 januari 2015, 18:12
Ik gebruik hem vrijwel identiek aan telecastermaster maar heb alleen de Lex Bos buizen preamp i.p.v. de AMT en gebruik een Eventide H9 als effectpedaal. Maar ik gebruik het juist voor live toepassingen. Het is voor mij een ideaal compromis gebleken tussen een goede sound over de mengtafel en mijn combinatie toetsen/gitaar qua sjouwwerk. De Torpedo heeft ook meer dan voldoende mogelijkheden om een goede amp sound te creëren. De buizen preamp voegt dat beetje extra druk en warmte aan de sound toe.

Thuis speel ik nog weer liever over mijn buizen set omdat dat gewoon via een goede speakercab nog weer beter en voller klinkt. Het is dus geen silver bullet voor je favoriete buizenamp (net als de meeste modelers dat ook niet zijn).