PDA

View Full Version : Bugera V22HD Infinium versterkertop



memyron
28 januari 2015, 13:05
Ik ben op zoek naar een mooie top.
Nu zag ik bij Bax en Thomann de Bugera V22HD Infinium Top
Het lijkt me een veelzijdige versterker voor relatief weinig pegels.
Wie heeft hier ervaring mee?

tommus42
28 januari 2015, 14:26
Ken 'm niet, maar mooi ding lijkt me. 2xEL84 met pentode /triode schakeling, interessant. Meen eens gehoord te hebben dat een EL84 niet prettig klinkt in triode, kan voor hetzelfde geld een fabel zijn.

memyron
28 januari 2015, 15:41
Het lijkt mij een beetje mooi om waar te zijn eigenlijk.
Vandaar de vraag naar ervaringen

pasqual
28 januari 2015, 15:55
Ik heb de combo versie gehad en dat was een heel leuke versterker. De head versie kan alleen maar leuker zijn want je kunt je eigen keuze cabinet eronder plaatsen. Clean is gewoon goed, gainkanaal moet je smaak zijn maar zeker niet slecht. Voor dit geld en meer zijn er veel mindere versterkers te koop. Maar als je twijfelt zal je 'm toch eerst even proberen voordat je 'm koopt, zoals bij alle versterkers eigenlijk!

Oh ja: dit ding ( de combo dus ) gaat erg hard, zeker voor 22 watt en blijft goed clean op hoog volume zonder modderig te worden!

memyron
30 januari 2015, 13:37
Ik ga voor safe...Volgende week aan de slag met de Fender Super Champ X2 Head.
Ik ga hem eerst even proberen bij InfoMusic

muziekschuur
30 januari 2015, 13:53
Vergeet de Peavey 20 watt topjes niet....

hugo
30 januari 2015, 17:34
Ik heb de combo gehad, maar snel weer terug gestuurd. Ik vond het overdrive kanaal niks, net een doos boze bijen. Het clean was wel mooi.

arcane
30 januari 2015, 17:45
Ik heb de combo gehad, maar snel weer terug gestuurd. Ik vond het overdrive kanaal niks, net een doos boze bijen. Het clean was wel mooi.

De Bugera, de Super Champ XD2 of de Peavey?

hugo
31 januari 2015, 09:38
De bugera v22

jonghj
1 februari 2015, 21:06
Ik heb de v22 combo en ben er erg blij mee.
Clean channel is fantastisch en erg goed met drive pedalen, effects loop voor delay.

Het drive kanaal is bruikbaar, maar gebruik ik niet. btw, de drive van mijn Fenders was altijd volkomen ruk en onbruikbaar.

Ik heb de champ x2 vorig jaar ook even gehad. Die klinkt totaal blikkerig en anorganisch naast de Bugera, maar de Champ is wel kleiner.

De bugera is volledig buizen en de champ is een moddeling amp met een buisje.

Ik gebruik hem met zowel gigs als repeteren en het ding is een lust, krijg ook veel complimenten over mijn tone.

memyron
3 februari 2015, 06:26
Ik ga de Super Champ head ook eerst even testen met mijn eigen gitaar + cabinet.
En wat betreft de Bugera Head ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en er staat weinig op internet qua ervaringen.
Maar ik kan hem altijd testen natuurlijk.

memyron
3 februari 2015, 20:19
Ik heb het wel over een top geen combo.
Mijn cabinet is een vox dus daar kan het al niet fout gaan.
Zie ik daar op marktplaats een PRS SE20Head nieuw voor €299,-.
Holy poep! Dat ga ik morgen ook even checken.

Misery Signals
3 februari 2015, 20:30
Die Vox cabs staan nu niet echt bekend als top cabs hoor, de huidige lichting standaard speakers is op zijn minst een love-hate geval. Maar als het in jouw geval love is, des te beter!

Een PS SE top, wil net als de SE gitaren zeggen dat het een budget reeks is. Niet automatisch slecht of zo he, maar hou dat ff in je achterhoofd vooraleer je een PRS quality amp in huis denkt te halen.

MS

memyron
3 februari 2015, 20:53
Een "Student Edition" I Know.
Maar toch weinig geld voor een PRS Ik heb dezelfde ook al gezien voor 600.
Zit vast aan een budget maar ik dwaal steeds verder af...... Er is ook zoveel moois te koop.
Wat betreft mijn Vox ik wil die Greenback niet meer kwijt :crazyhappy:

memyron
9 februari 2015, 10:18
Het is de Super Champ X2HD geworden mensen. Super blij mee!